Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sitter og spiller på AN hele veien i dag, og det føles godt ;)
    P1SE - M2 - Dac 1 (på khorn m/Altec topper)

    I samme slengen ønske alle AN nisser der ute en fin og fredfull jul :)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    JanR skrev:
    Sitter og spiller på AN hele veien i dag, og det føles godt ;)
    P1SE - M2 - Dac 1 (på khorn m/Altec topper)

    I samme slengen ønske alle AN nisser der ute en fin og fredfull jul :)

    /jan


    Ja, det var ein gang…
    AN P1, DAC 2.1x og Kit 3-høyttalere.

    God jul AN-venner. Eg både hater og elsker det kule drittmerket.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    JanR skrev:
    Sitter og spiller på AN hele veien i dag, og det føles godt ;)
    P1SE - M2 - Dac 1 (på khorn m/Altec topper)

    I samme slengen ønske alle AN nisser der ute en fin og fredfull jul :)

    /jan


    Ja, det var ein gang…
    AN P1, DAC 2.1x og Kit 3-høyttalere.

    God jul AN-venner. Eg både hater og elsker det kule drittmerket.
    Få men velvalgte ord ;D

    /jan
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Audio Note OTO SE SIGNATURE!

    Da er julegaven på plass! OTO SE Line i Signature-utgave. Hentet den hos Akustisk Bureau tidligere i kveld. Den har bare spilt i tre timer, men har allerede formidabel lydkvalitet. Åpen, luftig, uanstrengt og svært musikalsk ;D Dette er en av de første Signature-utgavene som er produsert. Legger ved en link med litt info og bilder:

    http://www.flickr.com/photos/triodeandco/sets/72157627285738548/

    Anlegget består ellers av SME 20/3 A, Benz Micro Glider, ASR Basis Exclusive RIAA og AN/E Lexus høyttalere. Litt ekstra julestemning i heimen nå!
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Når har signaturen stått på i hele natt, og den blir bedre og bedre. Det virker som om denne forsterkeren nærmer seg Meishu i lydkvalitet, og den har full kontoll på AN/E. Kombinasjonen av Signature og AN/E Lexus får meg til å lure på hva man skal med mere ;)

    Her er litt omtale fra Amherst Audio sin hjemmeside:

    "OTO SE Signature. The long awaited Signature verision of the classic OTO SE has finally arrived. "Ribbon internal connecting cable has been replaced with silver; Tantalum resistors and foil capacitors have been added in critical locations. Most important, the M4 IE output transformers have been replaced with IHiB double c-core numbers, providing superior magnetic core material in a superior transformer topology for superior results." This should now become the more versatile and all purpose EL 84 integrated amp that owners of E speakers in particular have asked for. As soon as I can get one here, I intend to try it both on my E/SPe HE's and my smaller Reynauds as well. Who knows? I would guess that E's and J's are the new OTO's natural mates, but long to hear it on K/SPx's, if I ever get up the bucks and chutzpa to order one! A worthy alternative to a Meishu is here. OTO SE Signature Line, $5050. OTO SE Signature Phono, $5475."

    DETTE ER BRA!!!





    NB! Finishen på forsterkeren er førsteklasses, og det lavoppløste bildet yter ikke forsterkeren rettferdighet!
     

    Vedlegg

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Hei Audio Note venner,

    Har kommet over dette merket og vurderer å melde meg inn i klubben, henholdsvis kit1-300b. Har vært i kontakt med upgrade audio og er muligens L4 som passer bedre min musikksmak (hører på mye forskjellig, men har en forkjærlighet for rock/metal). Har forstått at det er snakk om forskjellige egenskaper og dermed priotertinger som må gjøres.

    Er det noen i Oslo-området som har noe i nærheten av de nevnte modellene, og hadde det evt. vært mulig å få en lytt for å komme videre i min ferd? :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    TomVe skrev:
    Når har signaturen stått på i hele natt, og den blir bedre og bedre. Det virker som om denne forsterkeren nærmer seg Meishu i lydkvalitet, og den har full kontoll på AN/E. Kombinasjonen av Signature og AN/E Lexus får meg til å lure på hva man skal med mere ;)
    OTO SE har alltid vært min favoritt int. rør amp :)
    Hatt OTO SE og har nå en P1SE (OTO SE utg.trinn)

    Fantastiske amper på rett høytalere.

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Godt nytt år til alle Audio Note-venner. ;) Gratulerer med OTO SE Signature, TomVe!Den ser rett og slett griselækker ut! Som tidligere Meishu Signature-eier vet jeg littegrann om hva som kan tynes av vellyd ut av de integrerte forsterkerne til disse gutta, så jeg gleder meg til lytterapporter etterhvert som greiene går seg til hos deg.

    Forøvrig må jeg innrømme at jeg nå er blitt en frafallen, ettersom min høyt elskede Dac 2.1x Signature nå har fått seg et nytt hjem, og skal spille i et oppsett med Dynamic Presicion-forsterkeri og Respons høyttalere. For første gang på uhorvelig mange år har jeg ikke et eneste AN-produkt i riggen. Men jeg regner meg som venn likevel! ;)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Idag kom endelig Audio Note AN-J / Spe med tollpost, nye fra fabrikken :). Har vel ventet på de siden i sommer, så nå ble det endelig jul for min del. Nå har jeg spillt musikk fra kl 14:00 til nå ( spiller fortsatt ) og jeg er meget fornøyd selv om dette ikke er i nærheten av å være innspilt :).

    Så imotsetning til herren over her har jeg endelig ett fullt audio note oppsett ;) . Det virker virkelig som om dette er sounden for meg, og jeg kommer nok ikke til å gå vekk fra denne produsenten.

    For de som ikke har fått det med seg spiller jeg med Dac 3.1x + Oto Se på høytallerene.


    Ja jeg vet dere vil ha bilder, får se hva jeg kan gjøre med det, kaaanskje i kveld men mest sansynlig i morgen ;) .
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    Idag kom endelig Audio Note AN-J / Spe med tollpost, nye fra fabrikken :). Har vel ventet på de siden i sommer, så nå ble det endelig jul for min del. Nå har jeg spillt musikk fra kl 14:00 til nå ( spiller fortsatt ) og jeg er meget fornøyd selv om dette ikke er i nærheten av å være innspilt :).
    Gratulerer så mye :)

    Da regner jeg med at det ligger noen bilder her når jeg kommer hjem fra jobb ;)

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    JanR skrev:
    GisleB skrev:
    Idag kom endelig Audio Note AN-J / Spe med tollpost, nye fra fabrikken :). Har vel ventet på de siden i sommer, så nå ble det endelig jul for min del. Nå har jeg spillt musikk fra kl 14:00 til nå ( spiller fortsatt ) og jeg er meget fornøyd selv om dette ikke er i nærheten av å være innspilt :).
    Gratulerer så mye :)

    Da regner jeg med at det ligger noen bilder her når jeg kommer hjem fra jobb ;)

    /jan
    Her kommer det noen bilder, og jeg får bekreftet nok en gang at bilder, det kan jeg ikke ( hadde dårlig tid også ;) ). Det eneste som ble vellykket her er selve bildet av høytalleren. For en vakker finnish walnuten er :). Men dere får ihvertfall et inntrykk av hvordan det ble. Valgte jo til slutt bort hemp element grunnet finnish. Penest uten :)
     

    Vedlegg

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    For plassering av høytallerene har jeg brukt denne plasserings guiden. Husker ikke helt hvor den kom fra men
    virker som det fungerer fortreffelig for disse høytallerene i mitt rom :

    “Move the speaker to be as close to the side wall as possible,
    to the point of almost touching the wall, with the speaker
    5 – 10 centimeter (2-4 inches) from the rear wall, toe
    the speakers in to aim 1-2 meters (3-6 feet) in front of
    the listener, now play a record or CD with some bass content
    to see how the low frequencies come across, then adjust the
    speaker angle to get a good and even energy spread between
    the speakers.”
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se Peter Snell's konstruksjoner lever videre. Gratulerer med lekre høytalere. :)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Takker. Har definitivt gjort noe riktig P.Snell og AN :) . Til og med fruen som ikke er særlig hifi interresert ( men musikk liker hun ) ble sjokkert over luftigheten og hvor "fritt" og åpent dette spillte kontra andre anlegg. Luftighet, uanstrengt, musikalsk og ekte er ord jeg vil bruke på å beskrive lyden.

    Må få tatt noen bedre bilder senere, men reiser på jobb i 2 uker i morgen så får bare nyte musikk idag :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    HCS skrev:
    Godt å se Peter Snell's konstruksjoner lever videre. Gratulerer med lekre høytalere. :)
    Nokre som har høyrt Snell og AN side om side?
    Hadde vore interessant å høyrt Snell type K og AN-J (?) i samme setting.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.036
    Antall liker
    2.131
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    HCS skrev:
    Godt å se Peter Snell's konstruksjoner lever videre. Gratulerer med lekre høytalere. :)
    Nokre som har høyrt Snell og AN side om side?
    Hadde vore interessant å høyrt Snell type K og AN-J (?) i samme setting.
    Audio gjorde ein test ein gong mellom Snell og AN. Kan det være desse to?

    Håvard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Brasse skrev:
    HCS skrev:
    Godt å se Peter Snell's konstruksjoner lever videre. Gratulerer med lekre høytalere. :)
    Nokre som har høyrt Snell og AN side om side?
    Hadde vore interessant å høyrt Snell type K og AN-J (?) i samme setting.
    Vil tippe AN lyder bedre... AN er i prinsippet opptweaka Snell høytalere. Grunnprinsippet er likt, men ulike delefiltre og elementer. Peter Q ville ikke engang bruke Snell E3, men tviholdt på E2 som er dagens AN E.


    Håvard - tror det var E3 kontra AN E...
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    AN-E MÅ stå i hjørne, E3 ikkje. Så det er forskjeller.
    No har eg ikkje hjørner, likar AN-E (tross at de egentlig er nokre bikkjer fra helvete), lurer derfor på E3 (eller E2).
    Koster jo fint lite på brukten —i kategorien "kjekt å ha"? ;D

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    E3 profiterer og på hjørnebruk. Viktig og er det å få de opp på de stativene som hører med. AN E og E2 samt E3 er stativhøytalere..
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hjørner er alltid kjekt, men i samme grad som AN-E? Dei knakk heilt sammen på langvegg då eg hadde dei.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Brasse skrev:
    Hjørner er alltid kjekt, men i samme grad som AN-E? Dei knakk heilt sammen på langvegg då eg hadde dei.
    Kan hende E3 er mindre avhenging av hjørner. Da jeg hadde jeg E3 fungerte de bruktbart i hjørner, men og på en vanlig langvegg. E2 er samme høytaleren som AN E på mange måter så der er det hjørner som gjelder.. :)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    En annen ting som er greit å vite er at AN-J og AN-E bruker akkuratt samme elementer gitt det er samme modell av de. Feks AN-E Spe og J Spe. AN-K har andre elementer dog.

    Og P.Q sier at du velger modell etter hvor stort rom eller hvor mye "volum" rommet har. Delefilteret på de er ikke helt like dog, litt mer avansert på AN-J, antageligvis pga mindre kasse. Men Audio Note sier at du skal se på høytalerene som de "samme" og velge etter hvilke rom de skal stå i, så vurdere om du skal ha LX/Spe/SEC å alle de forskjellige modeller etter det.

    Dette er grunnen til at jeg gikk for J og ikke E da mine skal stå i ett rom på 18,7 kvm, og resultatet blir nok bedre med J.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Trenger litt hjelp her. Har jo originale Audio note stativer til AN-J høytallerene. Har lest litt rundt og det anbefales at disse fylles med noe sand e.lignende.

    Noen som har en ide om hvor mye det er snakk om ? ( Halve stativene, helt fullt ? 3/4 ? )

    Ellers lurer jeg på hva man kan fylle med som ikke er så dyrt og heller ikke så finkornet som sand da dette mest sansynlig vil lekke ut da dette jo er stål mot stål og ikke noe tett.

    Noen tips ? :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blåsesand fra biltema burde gjøre susen, evt sammen med blyhagl.

    Soklene/stativene er vel tette ?

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Søk litt på audioasylum under audionotekits angående dette tema også.. Tror det står noe der
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tørket sand på Bauhaus Vestby, brukte jeg i stativene til Altec 14 til junior
    bare å fylle de opp, spille noen dager , og så etterfylle
    mvh
    Leif
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Det finnes en egen manual til høyttalerføttene på nettet, hvor det blant annet heter:

    "The cavities inside the upright pillars should be filled with a suitable high-density
    material such as metal shot / particles or sand. If sand is used, please ensure that it
    is a pre-dried (often referred to as ?kiln dried?) type, and not moist. The sand supplied
    for fish tanks or children?s sandpits is ideal, as this has usually been cleaned and is
    dry; construction grade ?sharp? sand is not suitable in standard form, due to the water
    content. It may also be necessary to ?seal? the junctions between the base plate and
    the bottoms of the box section legs, to prevent sand escaping. Any pliable, slightly
    adhesive material such as Plasticine or Blu-Tack is ideal for this."

    Jeg har forstått dette som at det bør brukes skikkelig ovnstørret og giftfri sand (dersom du går for sand). Er litt skeptisk til å forsegle bunnen med Blu-Tack. Tror det kan bli mye "klin". Har selv tenkt å forsegle mine med en utvendig fuge med 7-tec eller lignende fugemasse som blir forholdsvis hard og sterk, etter at pilarene er fastskrudd. Bruker maskeringstape for å lage en tynn og fin fuge. Jeg tror jeg vil satse på å fylle godt opp, til noen cm under den øvre platen med gjenger (for å unngå risko for sand på skruene).

    PS! OTO SIGNATURE blir bedre og bedre etterhvert som den blir innspilt. Kanskje ikke overraskende i seg selv at innspilling har betydning; men det som er overraskende er hvor bra den allerede er blitt ;D
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Takker for alle svar, da har jeg litt å gå etter :). Hmm tette med Blue tac kan jo umulig bli pent :). Blå fuger rundt hvert ben, heh. Får se hva jeg ender opp med, ville som sagt slippe å holde på med fuging om det finnes litt tykkere masse å fylle med.

    Blyhagl ser ut til å passe bra, men så var det hvor man får tak i mye slikt. "Surfe litt på nettet"
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Etter litt surfing tror jeg jeg faktisk går for noe som heter "atacama atabites" http://www.akustikk.no/atacama_tilbehor.htm

    Faktisk ca halvparten av prisen på blyhagl fra dykkerbutikk pr kg, og er jo faktisk laget for formålet så dette blir nok bra :)

    Ser ut til å være en del tykkere enn sand så fuging osv trengs forhåpenligvis ikke
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn