Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Dette fyllmaterialet er sikkert godt egnet. Hovedbestanddelen er rester fra spikerproduksjon. Merk at det er en del diskusjon på nettet om hvor sterkt magnetisk dette er. Nå er også selve høyttalerføttene til Audio Note lavet i magnetisk stål, men det er mulig at det vil kunne forsterke magnetismen om de fylles med magnetisk materiale. Magnetisk stråling avtar kraftig med avstand, så dette bør ikke være noe problem om delefilteret til høyttaleren sitter ved tilkoblingsterminalene på baksiden av høyttaleren. Men dersom delefilteret ligger i bunn av høyttaleren, er det uheldig med sterk magnetisme fra føttene. På de fleste Snell/AN høyttalere sitter filteret på bakveggen, men jeg er ikke sikker på hvordan det er på type J. Merk også at det er kommet en ny og forbedret utgave av materialet ("Atabites II"), med helt likt utformede partikler med sinkbelegg:

    http://store.atacama-audio.co.uk/pr...es II SMD-Z 7.5HD/758.2.4.3.56.0.0.0.0?pp=12&
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er jo altfor få bilder her 8)




    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    smykke av en amp det der sikkert
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    smykke av en amp det der sikkert
    Det er det også, men fy fan som den spiller :)
    Undervurdert.

    Leke litt med rør så skal jeg love den våkner.

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Liten oppdatering her. DANG så bra dette Audio Note oppsettet er. Nå har det sikkert fått på seg en 100 timer og det spiller jo bedre og bedre for hver dag som går. Jeg er frelst, og jeg kommer aldri til å skifte merke. This is it for meg :)

    Så til ett spørsmålet da.

    Jeg kjøpte jo AN-j/Spe utgaven. Denne koster ca 10 laken mer en Lx versjonen og forsjellen er jo kun at det er 99.9 % sølvkabling kontra kobber innvendig :). Jeg har aldri hørt Lx versjonen men overalt hvor jeg leste så anbefalte folk Spe versjonen, så beslutningen ble tatt på andres erfaring.

    Nå har det seg slik at jeg bruker bare vanlig kimber kobber kabler fra forsterker til høytaller, og da forsvinner vel en del av gevinsten med sølvkabling i høytallerene ;) ?. Så da er jo spørsmålet om det er noen som vet hvor de selger Audio Note kabler ? Helst en web side med priser osv.

    Jeg er i utganspunktet litt kabel skeptiker, men jeg tror faktisk at rent sølv kan låte forskjellig til rent kobber, det må ihvertfall prøves. Eventuelt en plass der jeg kan kjøpe ren sølvkabel på rull. Det må være 99.9 % dog.

    Vill jo jelst ha AN-Spe kabel da det er den samme som er brukt i høytalleren, men den blir kanskje litt vel dyr.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    Liten oppdatering her. DANG så bra dette Audio Note oppsettet er. Nå har det sikkert fått på seg en 100 timer og det spiller jo bedre og bedre for hver dag som går. Jeg er frelst, og jeg kommer aldri til å skifte merke. This is it for meg :)



    GisleB skrev:
    Så til ett spørsmålet da.

    Jeg kjøpte jo AN-j/Spe utgaven. Denne koster ca 10 laken mer en Lx versjonen og forsjellen er jo kun at det er 99.9 % sølvkabling kontra kobber innvendig :). Jeg har aldri hørt Lx versjonen men overalt hvor jeg leste så anbefalte folk Spe versjonen, så beslutningen ble tatt på andres erfaring.

    Nå har det seg slik at jeg bruker bare vanlig kimber kobber kabler fra forsterker til høytaller, og da forsvinner vel en del av gevinsten med sølvkabling i høytallerene ;) ?. Så da er jo spørsmålet om det er noen som vet hvor de selger Audio Note kabler ? Helst en web side med priser osv.

    Jeg er i utganspunktet litt kabel skeptiker, men jeg tror faktisk at rent sølv kan låte forskjellig til rent kobber, det må ihvertfall prøves. Eventuelt en plass der jeg kan kjøpe ren sølvkabel på rull. Det må være 99.9 % dog.

    Vill jo jelst ha AN-Spe kabel da det er den samme som er brukt i høytalleren, men den blir kanskje litt vel dyr.
    Ang AN kabler, hør med http://www.audiocompaniet.no/kontakt.htm
    Har ei prisliste liggende hjemme ett sted mener jeg å huske, se på det etterpå.

    Det finns sikkert alternativer til AN sine kabler, som er alt annet enn billig.
    LMC vet hvor du får tak i bra sølv her hjemme på berget. Jeg husker ikke i farta, for tidlig på morran ennå ::)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Vindicator er bra den, men holder det virkelig med 3,5 watt på hønna dine da, Jan?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Vindicator er bra den, men holder det virkelig med 3,5 watt på hønna dine da, Jan?
    Jada :)
    Det siste året er alt fra 160w a/b transistor til 2.5w røramper testet - brukt.
    M-800 på sine 70 rør watt er knallmorro for all del men....

    Og nå som man bruker dedikert bassamp så vokser 2A3 ampene ;)
    Så ja det holder til mitt bruk.
    Kan ikke sies for ofte, Vindicator er en JÆVLA bra amp. Eneste jeg har hatt i hus, de siste3-4 åra, som jeg faktisk kunne tenkt meg å beholdt.

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    JanR skrev:
    impulse skrev:
    Vindicator er bra den, men holder det virkelig med 3,5 watt på hønna dine da, Jan?
    Jada :)
    Det siste året er alt fra 160w a/b transistor til 2.5w røramper testet - brukt.
    M-800 på sine 70 rør watt er knallmorro for all del men....

    Og nå som man bruker dedikert bassamp så vokser 2A3 ampene ;)
    Så ja det holder til mitt bruk.
    Kan ikke sies for ofte, Vindicator er en JÆVLA bra amp. Eneste jeg har hatt i hus, de siste3-4 åra, som jeg faktisk kunne tenkt meg å beholdt.

    /jan
    Du bruker den effektforsterkeren som har samme effekt del som oto se til vanlig ikke sant ? ( Husker ikke benevnelsen på den :) ) . Vindicator er vel en del dyrere en denne, eller er jeg på villspor nå ?

    Uansett hva er forsjellen lydmessig på de :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    JanR skrev:
    impulse skrev:
    Vindicator er bra den, men holder det virkelig med 3,5 watt på hønna dine da, Jan?
    Jada :)
    Det siste året er alt fra 160w a/b transistor til 2.5w røramper testet - brukt.
    M-800 på sine 70 rør watt er knallmorro for all del men....

    Og nå som man bruker dedikert bassamp så vokser 2A3 ampene ;)
    Så ja det holder til mitt bruk.
    Kan ikke sies for ofte, Vindicator er en JÆVLA bra amp. Eneste jeg har hatt i hus, de siste3-4 åra, som jeg faktisk kunne tenkt meg å beholdt.

    /jan
    Du bruker den effektforsterkeren som har samme effekt del som oto se til vanlig ikke sant ? ( Husker ikke benevnelsen på den :) ) . Vindicator er vel en del dyrere en denne, eller er jeg på villspor nå ?

    Uansett hva er forsjellen lydmessig på de :D
    P1SE heter'n. OTO SE utgangstrinn i den, helt korrekt.
    EL84 bestykket, Vindi er 2A3 bestykket.
    Vindicator er ikke så mye dyrere mener jeg å huske.

    Forskjeller, lettere å nevne det de har felles ;)
    AN's nydelig mellomtone - nerve - sjel har de begge.

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    GisleB skrev:
    Liten oppdatering her. DANG så bra dette Audio Note oppsettet er. Nå har det sikkert fått på seg en 100 timer og det spiller jo bedre og bedre for hver dag som går. Jeg er frelst, og jeg kommer aldri til å skifte merke. This is it for meg :)

    Så til ett spørsmålet da.

    Jeg kjøpte jo AN-j/Spe utgaven. Denne koster ca 10 laken mer en Lx versjonen og forsjellen er jo kun at det er 99.9 % sølvkabling kontra kobber innvendig :). Jeg har aldri hørt Lx versjonen men overalt hvor jeg leste så anbefalte folk Spe versjonen, så beslutningen ble tatt på andres erfaring.

    Nå har det seg slik at jeg bruker bare vanlig kimber kobber kabler fra forsterker til høytaller, og da forsvinner vel en del av gevinsten med sølvkabling i høytallerene ;) ?. Så da er jo spørsmålet om det er noen som vet hvor de selger Audio Note kabler ? Helst en web side med priser osv.

    Jeg er i utganspunktet litt kabel skeptiker, men jeg tror faktisk at rent sølv kan låte forskjellig til rent kobber, det må ihvertfall prøves. Eventuelt en plass der jeg kan kjøpe ren sølvkabel på rull. Det må være 99.9 % dog.

    Vill jo jelst ha AN-Spe kabel da det er den samme som er brukt i høytalleren, men den blir kanskje litt vel dyr.
    Bra du er fornøyd :)

    Står priser på løpemeter hos Audio Note : http://www.audionote.co.uk/comp/cables.shtml
    Lx,som jeg regner med står for Lexus,er en meget god kobberkabel,oppbygget på samme måte som det som var deres toppmodell av sølvhøytalerkabel,Sogon.
    Her selger de også AN kabler + diverse annet: http://www.hificollective.co.uk/components/wire.html
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.358
    Antall liker
    105.988
    Torget vurderinger
    23
    SVAMPEN vs. SKOTUPP - tøff line-up i den matchen der..!! Blir det handel?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    SVAMPEN vs. SKOTUPP - tøff line-up i den matchen der..!! Blir det handel?
    Nja, får leke litt mere med de nå som bassamp er oppe og går.
    Når de her "pingle watt" ampene slipper å spille bass forandrer de litt karakter. Hvem vet, kanskje svampers holder følge med Vindicator.

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Rune S skrev:
    GisleB skrev:
    Liten oppdatering her. DANG så bra dette Audio Note oppsettet er. Nå har det sikkert fått på seg en 100 timer og det spiller jo bedre og bedre for hver dag som går. Jeg er frelst, og jeg kommer aldri til å skifte merke. This is it for meg :)

    Så til ett spørsmålet da.

    Jeg kjøpte jo AN-j/Spe utgaven. Denne koster ca 10 laken mer en Lx versjonen og forsjellen er jo kun at det er 99.9 % sølvkabling kontra kobber innvendig :). Jeg har aldri hørt Lx versjonen men overalt hvor jeg leste så anbefalte folk Spe versjonen, så beslutningen ble tatt på andres erfaring.

    Nå har det seg slik at jeg bruker bare vanlig kimber kobber kabler fra forsterker til høytaller, og da forsvinner vel en del av gevinsten med sølvkabling i høytallerene ;) ?. Så da er jo spørsmålet om det er noen som vet hvor de selger Audio Note kabler ? Helst en web side med priser osv.

    Jeg er i utganspunktet litt kabel skeptiker, men jeg tror faktisk at rent sølv kan låte forskjellig til rent kobber, det må ihvertfall prøves. Eventuelt en plass der jeg kan kjøpe ren sølvkabel på rull. Det må være 99.9 % dog.

    Vill jo jelst ha AN-Spe kabel da det er den samme som er brukt i høytalleren, men den blir kanskje litt vel dyr.
    Bra du er fornøyd :)

    Står priser på løpemeter hos Audio Note : http://www.audionote.co.uk/comp/cables.shtml
    Lx,som jeg regner med står for Lexus,er en meget god kobberkabel,oppbygget på samme måte som det som var deres toppmodell av sølvhøytalerkabel,Sogon.
    Her selger de også AN kabler + diverse annet: http://www.hificollective.co.uk/components/wire.html
    Takker. Huff dyrt ja :).
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gisle,jepp ganske så dyrt :)
    Mener selv at Lexus kanskje er et av de bedre kjøpene,mye godlyd for pengene.Viss du skal begynne å tenke at siden du har sølvkabel i høytaler så må du ha det ellers i oppsettet,ja DA begynner det å bli dyrt! ;D Sølvtrafoer,sølvkondiser,osv. ;D

    Personlig synes jeg Audio Note oppsett med AN høytalere bør ha flerlederkabler,helst litz som AN selv bruker.Men jeg synes det er bortimot umulig å gi fornuftige råd til andre angående kabler,dette er slik jeg ser det så enormt system/match avhengig og ikke minst subjektive prioriteringer.
    Du kan lage deg forholdsvis rimelige sølvkabler selv med å kjøpe sølv fra http://www.ka-rasmussen.no/no/content.asp?AreaID=3
    Jeg har opplevd slike hjemmesnekret til å vere subjektivt bedre i noen oppsett enn de AN SPz(omtrent samme som Sogon) som jeg hadde,men på Audio Note høytalere så var det klart omvendt.Synes AN høytalere blir litt anstrengt og tildels for mellomtonefokusert med solidcore kabel,mens litz og flerleder gir de mer utstrekning både oppover og nedover,og totalt sett klart bedre balansert lydmessig,dvs at ting ikke stikker seg frem.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Rune S skrev:
    Gisle,jepp ganske så dyrt :)
    Mener selv at Lexus kanskje er et av de bedre kjøpene,mye godlyd for pengene.Viss du skal begynne å tenke at siden du har sølvkabel i høytaler så må du ha det ellers i oppsettet,ja DA begynner det å bli dyrt! ;D Sølvtrafoer,sølvkondiser,osv. ;D

    Personlig synes jeg Audio Note oppsett med AN høytalere bør ha flerlederkabler,helst litz som AN selv bruker.Men jeg synes det er bortimot umulig å gi fornuftige råd til andre angående kabler,dette er slik jeg ser det så enormt system/match avhengig og ikke minst subjektive prioriteringer.
    Du kan lage deg forholdsvis rimelige sølvkabler selv med å kjøpe sølv fra http://www.ka-rasmussen.no/no/content.asp?AreaID=3
    Jeg har opplevd slike hjemmesnekret til å vere subjektivt bedre i noen oppsett enn de AN SPz(omtrent samme som Sogon) som jeg hadde,men på Audio Note høytalere så var det klart omvendt.Synes AN høytalere blir litt anstrengt og tildels for mellomtonefokusert med solidcore kabel,mens litz og flerleder gir de mer utstrekning både oppover og nedover,og totalt sett klart bedre balansert lydmessig,dvs at ting ikke stikker seg frem.
    Hehe nåja tenker kun på lange strekk som høytaller kabel. Men ser det blir litt i dyreste laget. Lx har ihvertfall en overkommelig pris.

    Skal sies jeg har god tid på meg her for kjøper nok ikke nye kabler før jeg flytter inn i nytt hus som har byggestart om ca 1måned ( vet nøyaktig lengde ) . Så har vel ett godt år på meg, og da kan det kanskje dukke ting opp brukt. Sjelden jeg ser AN sølvkabler brukt her til lands dog.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    JanR skrev:
    Er jo altfor få bilder her 8)




    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan

    Fin den Vindien Jan ! :)
    Var ikke Paul Klipsch sin egen favoritt forsterker på Khorn en 2A3 push-pull? Mener jeg har lest det.
    Slik jeg husker Klipschhorn så tror jeg de trives godt med det jeg opplever som 2A3 rørets fine utstrekning i frekvensgang,virker å strekke seg litt lenger både oppover og nedover enn for eksempel 300B.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    PWK var glad i 2A3, helt korrekt :)

    Må innrømme at vi er veldig samstemte når gjelder opplevelsen av 2A3 rør/amper ;)
    Ikke uten grunn at jeg "tviholder" på den rørtypen, og i tillegg matcher det helt klart khorn imho.

    Vindicator, har jo vært litt "sutring" og klaging over den der. Ikke koster den skjorta, eller relativt billig om dere vil, spiller som bare den så lenge man har ht's deretter. Ikke alle som har skjønt det vet jeg ::)
    Uansett, en knallamp som har det meste fra AN - det vi liker med AN.
    Lek litt med rør og du blir garantert belønnet :)
    Spiller som en villmann med Sylvania 2A3, leke litt med 6SL7 rør etterhvert au.

    Så i kveld skal den hukes opp, spilles på, og nydes i noen timer.

    /jan
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Er jo altfor få bilder her 8)

    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan
    Flott den ja! Mener du den spiller bedre enn Border Patrol også?

    mvh
    jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    janly skrev:
    JanR skrev:
    Er jo altfor få bilder her 8)

    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan
    Flott den ja! Mener du den spiller bedre enn Border Patrol også?

    mvh
    jan
    Som sagt, av de jeg har HATT I HUS.


    Men skulle noen for å svinge innom med en BP amp så er det bare å skrike ut ;)

    /jan
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    janly skrev:
    JanR skrev:
    Er jo altfor få bilder her 8)

    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan
    Flott den ja! Mener du den spiller bedre enn Border Patrol også?

    mvh
    jan
    Som sagt, av de jeg har HATT I HUS.


    Men skulle noen for å svinge innom med en BP amp så er det bare å skrike ut ;)

    /jan
    Å sorry - trodde du hadde BP amp i og med at navnet sto i signaturen din ;)

    mvh
    jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    janly skrev:
    JanR skrev:
    janly skrev:
    JanR skrev:
    Er jo altfor få bilder her 8)

    Den der spiller utrolig bra, kanskje den beste ampen jeg har i hus ;)

    /jan
    Flott den ja! Mener du den spiller bedre enn Border Patrol også?

    mvh
    jan
    Som sagt, av de jeg har HATT I HUS.


    Men skulle noen for å svinge innom med en BP amp så er det bare å skrike ut ;)

    /jan
    Å sorry - trodde du hadde BP amp i og med at navnet sto i signaturen din ;)

    mvh
    jan
    Har mye rart i signaturen min ;)
    >Anlegget< er det som gjelder.

    Hørt mye på BP, og liker det jeg hører. En gang kanskje man får prøvd litt i eget anlegg også, håper jeg.

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Rune S skrev:
    Gisle,jepp ganske så dyrt :)
    Mener selv at Lexus kanskje er et av de bedre kjøpene,mye godlyd for pengene.Viss du skal begynne å tenke at siden du har sølvkabel i høytaler så må du ha det ellers i oppsettet,ja DA begynner det å bli dyrt! ;D Sølvtrafoer,sølvkondiser,osv. ;D

    Personlig synes jeg Audio Note oppsett med AN høytalere bør ha flerlederkabler,helst litz som AN selv bruker.Men jeg synes det er bortimot umulig å gi fornuftige råd til andre angående kabler,dette er slik jeg ser det så enormt system/match avhengig og ikke minst subjektive prioriteringer.
    Du kan lage deg forholdsvis rimelige sølvkabler selv med å kjøpe sølv fra http://www.ka-rasmussen.no/no/content.asp?AreaID=3
    Jeg har opplevd slike hjemmesnekret til å vere subjektivt bedre i noen oppsett enn de AN SPz(omtrent samme som Sogon) som jeg hadde,men på Audio Note høytalere så var det klart omvendt.Synes AN høytalere blir litt anstrengt og tildels for mellomtonefokusert med solidcore kabel,mens litz og flerleder gir de mer utstrekning både oppover og nedover,og totalt sett klart bedre balansert lydmessig,dvs at ting ikke stikker seg frem.
    Hmm hva menes egentlig med "Litz" ? :). Som jeg sa har jeg altså Kimber Kable ( disse : http://www.kimber.com/products/loudspeakercables/pr/8/ ) . 3m av disse til hver høytaller. Er jo flere ledere det, det som menes med litz ? Og så det vanskelige spørsmålet, er det noen grunn til å tro AN Lx kabler skulle være bedre en disse ?

    Vet du ikke kan jo noe 100% svar på dette, men hva tror du ? :)
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet
    Så noen spennende bilder i en tråd som ble referert til i Hornografi nettopp:


    Og denne:


    Kanskje det er mulig å DIY'e noen slike kondiser selv?
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hvis du ønsker å prøve sølvkabler så kan kanskje Homegrown Audio være et fornuftig alternative. Det koster jo med sølv derfra også, men rimeligere enn mange andre. Jeg har laget både signal- og høyttalerkabler med råvarer derfra, og er kjempefornøyd.
    Roger
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    GisleB skrev:
    Hmm hva menes egentlig med "Litz" ? :). Som jeg sa har jeg altså Kimber Kable ( disse : http://www.kimber.com/products/loudspeakercables/pr/8/ ) . 3m av disse til hver høytaller. Er jo flere ledere det, det som menes med litz ? Og så det vanskelige spørsmålet, er det noen grunn til å tro AN Lx kabler skulle være bedre en disse ?

    Vet du ikke kan jo noe 100% svar på dette, men hva tror du ? :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Litz_wire
    Det betyr at hver enkelt tynne leder er isolert eller lakkert,og i Kimberen ser det ut som hver enkelt leder er isolert,så sånn sett tror jeg de gir litt av samme effekten.Tror igrunnen Kimber passer bra til høytalerene,og du er jo fornøyd med resultatet,og det er alltid det viktigste :)
    Det er helt umulig for meg å gi noe svar på hva du vil foretrekke i ditt oppsett og rom.
    Men AN Lexus består av mange flere enkeltledere enn Kimberen,og viss jeg skal gjette så vil jeg tro Lexus er litt mer utstrakt i frekvensfløyene,kanskje en smule mykere og rikere i klangen.Men dette blir vill gjetning,og for alt jeg vet kan Kimberen fungere bedre enn Lexus.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    hifiasylet skrev:
    Så noen spennende bilder i en tråd som ble referert til i Hornografi nettopp:


    Og denne:


    Kanskje det er mulig å DIY'e noen slike kondiser selv?
    Tøfft!!
    Sikkert mulig å DIY noe lignende,kunne vert spennende å prøve med for eksempel sølvfolie fra KA Rasmussen viss de kan valse sølvet så tynnt 8)

    Har du linken til hvor bildene kommer fra ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    SVAMPEN vs. SKOTUPP - tøff line-up i den matchen der..!! Blir det handel?
    Etter en liten time med SKOTUPP amp (eller vindicator som de fleste sier) så er jeg faktisk imponert over'n.
    Veldig imponert.

    Riktig nok ikke spilt med Svampen ennå men dog. En jævla god amp den Vindi'n ;)

    /jan
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Takker!
    Ser ut som en veldig interesant tråd.Da må jeg bare ta meg et lynkurs i nederlandsk 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn