Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    På'an igjen med 8ohm terminalene.
    Tyst. Vertfall 5 låter. Og nå låt det jammen litt mindre jævlig. Ikkje bra altså, bare mindre jævlig.
    Mission accomplished. Digg å føle at man lever farlig igjen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og den spiller i dag også ?

    Må innrømme at det er dager da jeg savner på P1, en knakende god amp det der.

    /jan
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Neida, den fungerte i 4-5 timer så var den tilbake med sus. Ganske kraftig "bølgeforma" kvit støy, fulgte med då eg bytta om på høgtalarane. Uavhengig av volum. Utgangsrør?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Tenker på å bytte ut min Hegel HD20 med en AN dac, Har en litt varm lyd fra før, så det er mulig det kan tippe over.

    Det er vel mulig å oppgradere en Audio Note DAC 2.1 level B sign?
    Hva kan sånt koste? ER ikke flink med loddebolten.....
    Hva med å bytte rør? Er det mulig å forandre lydsignaturen noe mot det litt mindre varme, feks?
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Tenker på å bytte ut min Hegel HD20 med en AN dac, Har en litt varm lyd fra før, så det er mulig det kan tippe over.

    Det er vel mulig å oppgradere en Audio Note DAC 2.1 level B sign?
    Hva kan sånt koste? ER ikke flink med loddebolten.....
    Hva med å bytte rør? Er det mulig å forandre lydsignaturen noe mot det litt mindre varme, feks?

    3000kr OG evner med loddebolt,men så er kvaliteterne fra topmodellerne i hus..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Min gamle. En bra start. Og med et godt utgangspunkt for å dra det så langt som du selv vil og har råd til :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Tenker på å bytte ut min Hegel HD20 med en AN dac, Har en litt varm lyd fra før, så det er mulig det kan tippe over.

    Det er vel mulig å oppgradere en Audio Note DAC 2.1 level B sign?
    Hva kan sånt koste? ER ikke flink med loddebolten.....
    Hva med å bytte rør? Er det mulig å forandre lydsignaturen noe mot det litt mindre varme, feks?

    3000kr OG evner med loddebolt,men så er kvaliteterne fra topmodellerne i hus..
    Kan du fortelle litt mer hva du mener kan gjøres for å heve de opp på det nivået?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Upgrade Audio har ikke bedre dac'er, men ser jo at det er flere bedre AN' dacer på hjemmesiden til AN. Kan man bestille hos UA? Hva med ferdigbygde?
     
    Sist redigert:

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Tenker på å bytte ut min Hegel HD20 med en AN dac, Har en litt varm lyd fra før, så det er mulig det kan tippe over.

    Det er vel mulig å oppgradere en Audio Note DAC 2.1 level B sign?
    Hva kan sånt koste? ER ikke flink med loddebolten.....
    Hva med å bytte rør? Er det mulig å forandre lydsignaturen noe mot det litt mindre varme, feks?

    3000kr OG evner med loddebolt,men så er kvaliteterne fra topmodellerne i hus..
    Kan du fortelle litt mer hva du mener kan gjøres for å heve de opp på det nivået?

    Pil analogdelen ud og erstat den med et sæt ec86/Lundahl 1660/Calex reg psu
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen mods. Det er en original 2.1 lvl b. Ville oppgradert strømmen først. Enkle grep.
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Det bliver ikke mere enkelt end mit forslag. (og formentlig heller aldrig bedre!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.748
    Antall liker
    11.360
    Torget vurderinger
    2
    Det bliver ikke mere enkelt end mit forslag. (og formentlig heller aldrig bedre!
    Den påstanden får meg til å tro at du ikke har hørt AN's beste DAC'er. :) Jeg tror nok du kan trekke en AN Kit 2.1x opp til noe kvalitativt i nærheten av en ferdigbygget 3.1x, men vil du lengre enn det er jeg redd det skal mer til, gitt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Det bliver ikke mere enkelt end mit forslag. (og formentlig heller aldrig bedre!
    Den påstanden får meg til å tro at du ikke har hørt AN's beste DAC'er. :) Jeg tror nok du kan trekke en AN Kit 2.1x opp til noe kvalitativt i nærheten av en ferdigbygget 3.1x, men vil du lengre enn det er jeg redd det skal mer til, gitt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Din tvivl får mig til at tænke du ikke ved hvad du taler om (selvfølgelig...) :cool:


    Min variant adskiller sig i det væsentlige kun ved ikke at inkorporere ITV trafoen fra topmodellerne.
    Btw syntes jeg du og/eller andre burde måle lidt på topmodellerne og se om de kan slå mine data på -82db.2 ordens og -102 3.ordens
    Desværre har AN placeret nettrafoen så dumt at indstrålingen giver et støjtal på 78db,hvilket pga den dårlige kvalitet kun kan sænkes til 83db ved at flytte samt ændre orientering..
    Skal gerne tage et billede hvis nogen har tiltro til mine ord,og mod på at lave noget lignende.

    Ps: Ser først nu AN Dac 3 Sig.x findes med dobbelt C kerner,så måske Hr Håkon tilgiver mine måske lidt overmodige ord...
     
    Sist redigert:

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.493
    Antall liker
    287
    Torget vurderinger
    19
    Og den spiller i dag også ?

    Må innrømme at det er dager da jeg savner på P1, en knakende god amp det der.

    /jan
    Den er i gode hender skal du vite, koser meg ufattelig mye med denne ampen, den er helt knall!

    EDIT: Nei, jeg har den ikke med i senga!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.813
    Antall liker
    572
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Andmeldte ikke du en AN dac i fidelity, Håkon? husker du hvilket nr det var?


    Det bliver ikke mere enkelt end mit forslag. (og formentlig heller aldrig bedre!
    Den påstanden får meg til å tro at du ikke har hørt AN's beste DAC'er. :) Jeg tror nok du kan trekke en AN Kit 2.1x opp til noe kvalitativt i nærheten av en ferdigbygget 3.1x, men vil du lengre enn det er jeg redd det skal mer til, gitt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.599
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ser på en AudioNote P1 pre og den ene trimpoten har sett sine siste dager. Jeg har ikke skjema så hvilke verdier denne skal ha vet jeg ikke.
    Det er P1 som bildet viser. Takker for innspill om det kommer noen.
    AudioNote-P1-pre.jpg
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Om eg ikkje hugsar heilt feil er OTO basert på P1.
    Hjelp dette?

     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Tenkte jeg fikk komme meg ut av skapet og melde meg som AN-venn. Jeg fikk i 2010 tak i en "lettere oppgradert" 3.1x Balanced Dac. Seneste oppgradering er i fra i fjor høst da jeg fikk installert UHIB utgangstrafoer. Standard leveres IHIB-trafoer. Nå, etter 600-700 timer begynner det å løsne her. AN skal ha for at de kan bygge godt jern.

    Her er et bilde av en original 3.1x Balanced som de startet å produsere i 2007.
    dac_31x-ii_bal_03.jpg

    Det som kan sies om den originale 3.1x Balanced er at her er det ikke noen BG lytter, nesten ikke tantalum motstander. Vanlig likeretterdioder. Stort sett standarddeler altså.
    Rørene på analogkortet er to stk 12AU7.

    3.1x Mydac.JPG


    Her er det Bg-lytter all over, dobbel choke, og skikkelige dioder i strømforsyneingen. Ellers er det 2W tantal over det hele. Det er også satt inn et K gradert dac-chip samt en Tentlab-klokke. På analogkortet er det siste steget byttet fra 12AU7 til E182CC. Dersom man skrur av lokket på en 4.1 eller høyere så vil man se at det er denne kombinasjonen som benyttes. Sikkert med en grunn.
    Om jeg er fornøyd...
    Smiler fra øre til øre jeg.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det der var et flott eksemplar! Forstår godt du smiler fra øre til øre:)

    Hva synes du skjedde lydmessig når du gjekk fra iHiB til UltraHiB(går ut ifra det er versjonen med kobbertråd? ) ?
    Jeg har selv opplevd forskjelene på bedre AN trafoer i AN interstage paralell300B monoblokker,byggesett.Kjøpte et sett med AN UltraHiB sølv utgangs- og interstage-trafoer som dukket opp på Audiogon for en 2-3 år siden.
    Interstagetrafoene som stod i blokkene fra før var AN Kits sine IE kjerne, konstruert av Andy Grove,samme mannen som er hjernen bak AN UK sine trafoer.Så de IE kjernene er sikkert ok kvalitet sammenlignet med mye annet standard trafoer.Forskjelen til UHiB c-kjerne sølv er den største forskjelen jeg noengang har hørt ved skifte av komponenter.Jeg trodde faktisk ikke det var mulig det kunne vere så stor forskjel mellom en fornuftig konstruert IE trafo og en annen.Det var som alt våknet til live,en følelse av at absolutt alt ble veldig mye bedre,ergo mye mer musikk på alt av innspillinger.
    Forventningene var dermed veldig store når jeg skulle bytte UHiB sølv utgangstrafoene med de AN iHiB kobber som stod der fra før,men der syntest jeg forskjelene var langt fra like store.Men også der gjekk alt veldig klart til det bedre,en følelse av å høre mer av det som ligger på alle innspillinger,mindre forvrenging og egenkarakter,mer gjennomsiktig,høyere oppløsning,mer dynamisk,mer lineert,en følelse av mer kraft og autoritet,mer utstrakt i topp og bunn,osv osv.
    Audio Note vet virkelig hva de holder på!

    Har vert litt frem og tilbake,solgte unna det meste av det utstyret jeg hadde da,men for en stund siden kjøpte jeg tilbake mine første par AN E kit 04,alnico elementer,og jeg må si jeg er forelsket i de igjen.Så nå sikler jeg litt på AN c-kjerne utgangstrafoer igjen:)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.599
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Funnet svar på trimpoten?
    Nei egentlig ikke, men jeg satte inn en 50k pot, det som var igjen av de som stod i virket å være det.
    uansett så var nok feilen større en det som det tilsynelatende så ut til. Switchet utgangstrafoene og problemet flyttet på seg....
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Rune S, du får kjøpe noen Ultra trafoer til pre og dac, så kan jeg ta over når du er lei. ;-)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Rca45:kjempeflott dac du har der.
    Siden du har ein såpass bra dac,regner eg med at resten av oppsett holder samme nivå,så litt meir info/bilder hadde vert kjekt:)


    Mvh.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Rune S, du får kjøpe noen Ultra trafoer til pre og dac, så kan jeg ta over når du er lei. ;-)
    Du er morsom du,hehe.
    Men jeg skal kjøpe et par til deg viss jeg kan bytte de likt i 300BPSE utgangstrafoene dine ;-)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Rune S, du får kjøpe noen Ultra trafoer til pre og dac, så kan jeg ta over når du er lei. ;-)
    Du er morsom du,hehe.
    Men jeg skal kjøpe et par til deg viss jeg kan bytte de likt i 300BPSE utgangstrafoene dine ;-)
    Du har sikkert råd til et par nye OPT'er (305/03-A) fra AN? Pundet er jo så lavt nå. ;-)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,ja skal vel klare å løse et par av alle versjonene.Krona er sterk om dagen,absolutt.Får se.Kjøper jeg så blir det sannsynligvis SE,300-serien.Eller 310 ;-) 310 kan brukes med mange forskjellige interesante rør,211,845,GM70 og tror også 805 og 813.

    Foresten noen som har prøvd de nye tantalum motstandene AN har kommet med?
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Rune S
    Ja det er kobberutgaven jeg har. Kortversjonen er vel at det ble mer av alt. Kropp, luft, sortnivå. Og ikke minst rom rundt instrumenter/artist. Mer distinkt gjengivelse enn tidligere. I mine ører en ganske stor endring til det bedre. Helt klart verd kronene. Jeg fikk faktisk også en grei pris for de "gamle" trafoene når jeg solgte de på eBay.

    Samlanes
    Takk takk. Her er en link til oppsettet. Innlegg #420. Nick er endret siden den gang.
    http://www.hifisentralen.no/forumet/stfold-hifi/17954-hva-spiller-vi-pa-21.html

    Mc-stepup er byttet mot en Ortofon T-3000. Og det har kommet til en alu-frontplate på dacen.
     

    Vedlegg

    Sist redigert av en moderator:

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for bilde og link Rca45,ser verkeleg flott ut.

    Er det stor forskjell mellom cd og vinyllyd?

    Mvh.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Velkommen tilbake RCA45 :). Alltid trivelig når kjernekarer er tilbake. Så nå er endelig trafoene innspillte? Det tok sin tid... Får håpe oppsettet får stå der lenge...Hils sjefen hjemme :)
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    HCS
    Takk takk. Driver jo stadig å flikker litt på tingene vet du, men ja, nå tror jeg at saker og ting er noenlunde på plass her. Så får vi se da om nevrosen kommer krypende etterhvert. En ting er sikkert, og det er at skråsikker skal man iallefall ikke være. Ble f.eks. gledelig overrasket når jeg testet flatvalset sølv som høyttalerkabler til horna. Morsomt når ting endrer seg til det bedre. I mine ører altså. Hørte jeg noen nevne Ale kompresjonsdrivere...

    Samlanes
    Stadig tilbakevendene tema det der. Cd vs vinyl. I mitt oppsett er nok fortsatt vinylen klart i førersetet. Det er noe med direkteheten når en spiller plater. Men bevares jeg koser meg med cd og jeg. Hos meg er det god oppløsning på mange cd'er.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.332
    Antall liker
    11.062
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser flott ut dacen din.
    Jeg har egentlig en transistor buffer som jeg bruker og er veldig fornøyd med så jeg tror ikke det blir noe DHT preamp med det første. 5687 er det foresten en god stund siden jeg har brukt. Og har liggende noen veldig flotte NOS tungsol bl.a... Jeg regner egentlig med at denne preampen legges ut for salg med tid og stunder. Men da skal den være 100%. Skal måle (scope) etc. også etterhvert.

    Nå er det bygget inn ny glødemodul. Nytt TKD potmeter. Omrokkering på det meste. Bygget om e80cc -> 6463 kretsen noe. Led bias (men bare 2 lyser .. Hmm. Må sjekke dette) og generell opprydding. En av bg-n katodekondisene hadde nok faktisk sett sine beste dager også... Og en av 1kohm motstandene hadde blitt varme.

    an_l3.jpg


    linje.jpg


    Jo og skal foreta ob2 modifikasjonen som endel snakker om. Men da har jeg et ekstra m2 pcb for formålet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn