Nesten riktig, men det ble "bare" en DAC 1.1 SigSpennende! Gjetter på DAC 2.1x ?????
Tusen hjertelig!Gratulerer så mye Jan Olav med nok et flott AN produkt
Hilsen Andreas
Tusen takk Håkon. Ja, jeg ble anbefalt en slik en, og han som anbefalte meg visste hva han snakket om. Dette låter meget bra. Føler anlegget mitt begynner å bli bra nå. Kanskje jeg burde få noen flere AN komponenter?^^ Nydelig og fornuftig oppsett!
Har eid sånt drivverk selv i noen måneder, fungerte veldig bra, selv på en AN DAC til over en halv million, faktisk!
Tusen hjertelig Ole.Gratulasjonerer, Jan Olav! Stas!
Ole G
Takk, det skal jeg.Kos deg
Boff! Så nær som det går an å komme. Uansett, gratulerer fra meg også. Nydelig utseende med sølvfront og greier. Sikkert nydelig lyd også.Nesten riktig, men det ble "bare" en DAC 1.1 Sig
Helt sinnsykt nydelig lyd Etter hva jeg har hørt/vet av sikre kilder, så må man opp i 2.1 balanced for at lyden merkbart kommer opp ett nivå. Og da snakker vi en dobling av prisen. Har forøvrig hørt den i et oppsett. Wow!Boff! Så nær som det går an å komme. Uansett, gratulerer fra meg også. Nydelig utseende med sølvfront og greier. Sikkert nydelig lyd også.
Da mangler bare det viktigste bildet - uten topplokk : )Super kombo
Hehe, ja det kan du si. Kommer neppe til å ta det av enda.Da mangler bare det viktigste bildet - uten topplokk : )
Gratulerer!
Gratulerer Håkon! 300B er sjølveste livet, det visste du fra før@Atlerovik Nå som jeg har sittet som spikret foran P3 noen dager, kan jeg i det minste si såpass som at din P2 fortsatt har sin egen nisje i dette spillet; den kontrollen og slagkraften P2 SE Signature rår over, er intet annet enn sjokkerende bra. Det der klarer ikke P3 å kopiere. På den annen side er gjennomsiktigheten, "nerven" og tilstedeværelsen i mellomtone og topp til å dø for på P3, da.
Lite annet å si enn at P2 fortsetter å imponere, så å si uansett hva annet man lytter til, det må være en av de beste kjøpene i AN's portefølje, så vidt jeg kan begripe.
Uansett, P3 Tonmeister er så gripende i sin musikkframstilling, at jeg bare ikke klarer å slutte og spille musikk i alle formater. Hele musikksamlinga er som ny, og jeg fosser igjennom den ene skiva etter den andre, både på vinyl og CD med et fett glis.
Takk, Birger!Gratulerer Håkon! 300B er sjølveste livet, det visste du fra før
Tror jeg har litt div 5687 nos du kan prøve om du vil tukle litt med den slags.
Se det!De har da virkelig vært omtalt i mange internasjonale tidsskrifter. Blant annet har Martin Colloms omtalt dem ved flere tilfeller. Ellers er de nok mest omtalt i Asia.
Og i Norge, da!
Audio Note Jinro integrated amplifier
It's asked all the time, wherever audiophiles gather to grumble: "Everybody knows about Ferrari, Rolex, and Leica. But why hasn't anyone heard of . . ." The last word is up for grabs: Wilson? Levinson? Linn? Maybe. But for me, whenever I'm in pissing-and-moaning mode, the choice is easy: Why...www.stereophile.comAudio Note AN-E Lexus Signature loudspeaker
Given Audio Note's early dominance of the low-power scene, you'd expect any loudspeaker from them to be a high-efficiency design, and you'd be right. What you wouldn't expect is how they go about doing it, since none of the 20-odd models in their speaker line appears to be much more than a...www.stereophile.comNestling in with Audio Note
I will state up-front that the Audio Note AN-E Lexus loudspeakers ($19,000/pair) and accompanying Audio Note gear was not my favorite system at the show. I did not have a favorite, as I particularly enjoyed the sound of many systems including the Sony room, the Innovative Audio room, and the...www.stereophile.comAudio Note CDT One/II CD transport & DAC 2.1x Signature D/A processor
I don't know much about horses, but I've been given to understand that dead ones don't respond to even the severest beating. In light of that, I'll make only this brief statementEven with the best playback gear of my experience, I don't derive as much pleasure from CDs as I do from LPs.and move...www.stereophile.com
Om de er ekte er dem i så fall en del år. AN bruker 31 strands i dagens VX men vet de har brukt noen færre strands
før men trodde ikke det var så få som 20.
Mvh
Andreas
Trist som FDa har jeg nok publisert min aller siste artikkel om hifi, og jeg går ut med flagget til topps:
The final touch
Music is life, music is love, music is emotions. Don’t let your hifi take it away! The Audio Note DAC 5 Special may be costly, but even though it’s a killer DAC, it keeps the music aliv…rognlien.wordpress.com
Et statement, like mye som en hifi-omtale.
Jeg får prøve meg med litt inspirasjon fra min nyervervede (eldre modell) DAC 3 Signature som er blitt ombygd til 3.1x. Ser ganske lik ut som den originale (også eldre modell) 3.1x som for tiden står hos Atle (bilde av den tidligere i tråden).Hehe, ja det kan du si. Kommer neppe til å ta det av enda.
Hvorfor, står det Dac4 på noen komponenter, noen som vet?Jeg får prøve meg med litt inspirasjon fra min nyervervede (eldre modell) DAC 3 Signature som er blitt ombygd til 3.1x. Ser ganske lik ut som den originale (også eldre modell) 3.1x som for tiden står hos Atle (bilde av den tidligere i tråden).
Vis vedlegget 687440
... ble litt fuzzy bilde. Noen som vet om det er mulig å laste opp i høyere oppløsning?
Takk for linker Håkon, nå leste jeg litt om DAC-21x testen, og da la jeg merke til at Stereophile sier følgende om utgangsimpedansen:De har da virkelig vært omtalt i mange internasjonale tidsskrifter. Blant annet har Martin Colloms omtalt dem ved flere tilfeller. Ellers er de nok mest omtalt i Asia.
Og i Norge, da!
Audio Note Jinro integrated amplifier
It's asked all the time, wherever audiophiles gather to grumble: "Everybody knows about Ferrari, Rolex, and Leica. But why hasn't anyone heard of . . ." The last word is up for grabs: Wilson? Levinson? Linn? Maybe. But for me, whenever I'm in pissing-and-moaning mode, the choice is easy: Why...www.stereophile.comAudio Note AN-E Lexus Signature loudspeaker
Given Audio Note's early dominance of the low-power scene, you'd expect any loudspeaker from them to be a high-efficiency design, and you'd be right. What you wouldn't expect is how they go about doing it, since none of the 20-odd models in their speaker line appears to be much more than a...www.stereophile.comNestling in with Audio Note
I will state up-front that the Audio Note AN-E Lexus loudspeakers ($19,000/pair) and accompanying Audio Note gear was not my favorite system at the show. I did not have a favorite, as I particularly enjoyed the sound of many systems including the Sony room, the Innovative Audio room, and the...www.stereophile.comAudio Note CDT One/II CD transport & DAC 2.1x Signature D/A processor
I don't know much about horses, but I've been given to understand that dead ones don't respond to even the severest beating. In light of that, I'll make only this brief statementEven with the best playback gear of my experience, I don't derive as much pleasure from CDs as I do from LPs.and move...www.stereophile.com
Du er åpenbart inne på noe interessant der, erk.Takk for linker Håkon, nå leste jeg litt om DAC-21x testen, og da la jeg merke til at Stereophile sier følgende om utgangsimpedansen:
The output impedance at high and middle frequencies was high, at 900 ohms, rising to a ridiculous 15k ohms at 20Hz, presumably due to the output stage being anode-coupled. The Audio Note DAC needs to be used with preamplifiers that have an input impedance of at least 100k ohms if the low frequencies are not to sound lean.
Hvis noe tilsvarende er tilfelle for min M2 Riaa (noe jeg ikke vet siden utgangsimpedansen ikke er spesifisert) så kan det tydeligvis forklare noe jeg spurte om for noen dager siden: Jeg opplever at bassen fra min IQ3->TT3->M2 Riaa->ASR Emitter er for tilbakelent, både rent subjektivt og i direkte A/B med min dCS DAC. ASR har en input impedans på 22k som kanskje ikke er en optimal matching..
Dette kan jo være relevant info for de som evt. integrerer AN-utstyr mot andre forsterkere...
SÅ jeg tror jeg skal prøve en ASR Riaa istedet for M2 for å se hvordan det blir... Jeg kan få låne en fra Stereofil ;-)
PS: Nå hører jeg fra @Atlerovik at å bytte til IO I vil gjøre underverker sammenliknet med IQ3, så det skal også prøves etter hvert som budsjettsjefen sier OK (så det kan ta bittelitt tid.
Hehe Stereofil har jo snakket svært varmt om denne her: https://www.stereofil.no/stereo/integrerte-forsterkere/audio-note-meishu-tonmeister som en ganske optimal sak mot mine Westminsters... Men jeg er blitt litt for glad i trøkket fra ASR Emitter... LITT fristet til å prøve er jeg nokDet er feil konklusjon, @erk! Svaret er alltid flere Audio Note komponenter!
Det bør du væreHehe Stereofil har jo snakket svært varmt om denne her: https://www.stereofil.no/stereo/integrerte-forsterkere/audio-note-meishu-tonmeister som en ganske optimal sak mot mine Westminsters... Men jeg er blitt litt for glad i trøkket fra ASR Emitter... LITT fristet til å prøve er jeg nok