Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Har allerede frest så da får det briste eller bære :)

     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Bestilt meg et par blå 22 cm drivere men har ikke mottatt dem.

    Freser fronter akkurat nå.

    Noen som kjenner cutout målene?

    Det må vel være standard Seas?

    Ø 220,6 mm
    Cutout ø >186,4 = anbefalt ø 190 mm
    Flens (forsenkning) 5,5 mm
    Ser du skriver at du allerede har frest så nå kan det forsåvidt være det samme, men synes målene ser bra ut (Det viktigste er nå i grunnen å ikke lage for stor Ø, slik at det er muligheter for å frese ut litt til om det skulle være behov. For å si det sånn så hadde det vært verre om utfresinga hadde vært for vid). 0,6 mm? Voldsom nøyaktighet. Imponerende. Elementene kommer til å sitte som hånd i hanske.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Er det flere som opplever at OTO låter bedre etter 8-12 timer oppvarming, eller er det bare meg?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har ikke Oto, men synes dette var interessant. Har aldri hørt om så lang oppvarmingstid og er umiddelbart skeptisk, men hører du forskjell så hører du forskjell. Lytter du bare i sene nattetimer eller har du prøvd til ulike tider av døgnet? Hvilke rør står i? Russisk?
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke Oto, men synes dette var interessant. Har aldri hørt om så lang oppvarmingstid og er umiddelbart skeptisk, men hører du forskjell så hører du forskjell. Lytter du bare i sene nattetimer eller har du prøvd til ulike tider av døgnet? Hvilke rør står i? Russisk?
    Ikke sjekket hva som står i, lytter stort sett på kveldstid.

    Om inngangsrør (2xECC83) skulle vært byttet, noen som vet hva som fungerer? Vil gjerne holde meg under 2000kr ish for ett par...
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Da røk den teorien om betydninga av ulik strømkvalitet til ulike tider av døgnet.

    Alle rørfabrikater har ulike lydkarakteristikker som ikke nødvendigvis er bra eller dårlig, men som må passe med den lyden som du vil ha. Hvilke aspekter ved lyden i Oto'en ønsker du å forbedre?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ikke sjekket hva som står i, lytter stort sett på kveldstid.

    Om inngangsrør (2xECC83) skulle vært byttet, noen som vet hva som fungerer? Vil gjerne holde meg under 2000kr ish for ett par...
    Philips Miniwatt hos Jederlabben 😍
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.016
    Torget vurderinger
    2
    Ikke sjekket hva som står i, lytter stort sett på kveldstid.

    Om inngangsrør (2xECC83) skulle vært byttet, noen som vet hva som fungerer? Vil gjerne holde meg under 2000kr ish for ett par...
    Sjekk med jbh, han har et utall herlige NOS rør til fornuftige summer, ferdig utmålt, ubrukte. Ligger annonser på børsen her.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Da røk den teorien om betydninga av ulik strømkvalitet til ulike tider av døgnet.

    Alle rørfabrikater har ulike lydkarakteristikker som ikke nødvendigvis er bra eller dårlig, men som må passe med den lyden som du vil ha. Hvilke aspekter ved lyden i Oto'en ønsker du å forbedre?
    Hei,

    Har absolutt ingenting å utsette på lyden, den er fortreffelig!

    Men undres jo litt på om det er noen oppside kontra standarder som sitter i!

    Har og lest noe om at AN selv anbefaler hollandske (?) NOS rør.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Tviler ikke på at lyden er god. Oto SE er faktisk den eneste forsterkeren fra AN som jeg kunne tenkt meg å ha eid. Selv uten å ha hørt den.

    AN (som Atlerovik også kommer inn på) mener Philips-rør som er laget i Holland.
    5655C257-596C-4F2F-A451-5471EACC6FA3.jpeg
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke på at lyden er god. Oto SE er faktisk den eneste forsterkeren fra AN som jeg kunne tenkt meg å ha eid. Selv uten å ha hørt den.

    AN (som Atlerovik også kommer inn på) mener Philips-rør som er laget i Holland.
    Vis vedlegget 711440
    Takk for tips! Kjøpte «uhørt» selv, ikke skuffet! Utrolig imponert over hva 10w gjør med en 97dba høyttaler og i en 45kvm stue...
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Ser jeg har Sovtek rør i min OTO Sign, noen som har byttet disse (ecc83) på denne forsterkeren mot eks nevnte Philips, og kan si noe om hva det gjør??
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ser jeg har Sovtek rør i min OTO Sign, noen som har byttet disse (ecc83) på denne forsterkeren mot eks nevnte Philips, og kan si noe om hva det gjør??
    Jeg har ikke byttet de direkte mot hverandre, men har erfaring med begge. De russiske Sovtek-rørene er «helt greie». De gjør ikke noe galt, men jeg synes de er litt kjedelige. De hollandske Phillips’ene derimot, tilfører litt magi, i mine ører. En veldig deilig dynamikk, god romfølelse og oppløst topp, uten å bli analytiske og «sterile» i lyden. Opplever at de matcher og forsterker den lyden som folk ofte liker med Audio Note i utgangspunktet.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke byttet de direkte mot hverandre, men har erfaring med begge. De russiske Sovtek-rørene er «helt greie». De gjør ikke noe galt, men jeg synes de er litt kjedelige. De hollandske Phillips’ene derimot, tilfører litt magi, i mine ører. En veldig deilig dynamikk, god romfølelse og oppløst topp, uten å bli analytiske og «sterile» i lyden. Opplever at de matcher og forsterker den lyden som folk ofte liker med Audio Note i utgangspunktet.
    Har du sammenliknet mot Telefunken ECC83 Ribbed Plate?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Har du sammenliknet mot Telefunken ECC83 Ribbed Plate?
    Nei, det har jeg ikke. Men har diskutert lyden litt med nevnte jbh. Han beskrev de som at de beveger seg mer i retning av analytiske og veldig nøytrale. Mange liker disse. Når jeg beskrev at jeg ønsker meg dynamiske, oppløste, noe varmere lyd, mente han at jeg ville like Miniwatt. Og han hadde rett :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vedr oppvarming... Fimnes det noen store Black Gate i det som besittes av AN utstyr er det alene nok til å la den stå på, hele tiden..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.016
    Torget vurderinger
    2
    Har omsider tatt motet til meg, og forsøkt finne ut hva som skjer om jeg spiller Spotify-lista "HiFiSentralen Bass og moro" med enkle 300B på nokså elevert volum.

    Det er bare så utrolig imponerende hva de få Watt'ene er i stand til, for selv om det skal sies at jeg har hørt forsterkere med større brutalitet og presisjon enn dette, så har jeg i sannhetens navn hørt mange flere med mindre kontroll! :)

    Bare det er jo smått utrolig. AN ruler!
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke byttet de direkte mot hverandre, men har erfaring med begge. De russiske Sovtek-rørene er «helt greie». De gjør ikke noe galt, men jeg synes de er litt kjedelige. De hollandske Phillips’ene derimot, tilfører litt magi, i mine ører. En veldig deilig dynamikk, god romfølelse og oppløst topp, uten å bli analytiske og «sterile» i lyden. Opplever at de matcher og forsterker den lyden som folk ofte liker med Audio Note i utgangspunktet.
    Da er Phillips Miniwatt bestillt! 🤩
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Har omsider tatt motet til meg, og forsøkt finne ut hva som skjer om jeg spiller Spotify-lista "HiFiSentralen Bass og moro" med enkle 300B på nokså elevert volum.

    Det er bare så utrolig imponerende hva de få Watt'ene er i stand til, for selv om det skal sies at jeg har hørt forsterkere med større brutalitet og presisjon enn dette, så har jeg i sannhetens navn hørt mange flere med mindre kontroll! :)

    Bare det er jo smått utrolig. AN ruler!
    Ikke på TIDAL formoder jeg?
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    445
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Balansert XLR inngang på AN dacene er slik jeg forstår litt kresne på cd transport. Har selv AN-modifisert balansert innfang på digitalkortet på min ANK dac 2.1 sign. og har bl.a. testet Bel canto CD3T og Primare CD31. Disse blir "avvist" av dacen ved bruk av balansert inngang.

    Transport med CD-pro drev skal fungere og Audio note har selvsagt sine egne. Hvilke CD transporter med digital XLR utgang har dere gode erfaringer med med, til en ok pris?
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker selv en CEC driv, og den har XLR som fungerer på en AN-DAC4.1x balanced. AN brukte selv også CEC på sine egne DAC-er før. CEC er et trygt valg. Prosjekt sin nyere driv kan også vurderes, ser spennende ut. Jeg har vurdert en AN CDT2/3/4 ved flere anledninger men er usikker på 'value for money' her ift til CEC.
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    445
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker selv en CEC driv, og den har XLR som fungerer på en AN-DAC4.1x balanced. AN brukte selv også CEC på sine egne DAC-er før. CEC er et trygt valg. Prosjekt sin nyere driv kan også vurderes, ser spennende ut. Jeg har vurdert en AN CDT2/3/4 ved flere anledninger men er usikker på 'value for money' her ift til CEC.
    Takk for svar. Mange av disse drivverkene er relativt dyre som nye. Jeg får følge på bruktbørser for om mulig få tak i brukt enhet.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje det er kjent, men jeg har fant ut i går at AN har nå 'laser engraved lettering' på sine kabler, fra 2019? Jeg så dette på en ISIS og en Vx. Dette ser hvit ut på avstand men er 'brent inn' i kabelen som jeg har forstått. Jeg trodde først at disse kabler var fake. Noen som har slike hjemme?
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Er det bare forsterkeren som står på, eller spilles det musikk i løpet av de 8 - 12 timene?
    Spilles faktisk musikk ja, gjennom en arbeidsdag. Så låter det av en eller annen grunn bedre på ettermiddag/kveld som regel. Særlig bunn... 🤷‍♂️🎼
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Er det bare forsterkeren som står på, eller spilles det musikk i løpet av de 8 - 12 timene?
    Min P1SE gir en klart forbedring etter ca. 15-30 min. oppvarming. Jeg merker selv at hele AN anlegget låter noe bedre etter ca. 3 timer med spilling, når den brukes daglig. Har jeg ikke spilt musikk på flere uker så vil det tar igjen flere timer til å komme på riktig nivå igjen.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Spilles faktisk musikk ja, gjennom en arbeidsdag. Så låter det av en eller annen grunn bedre på ettermiddag/kveld som regel. Særlig bunn... 🤷‍♂️🎼
    Akkurat. Ja, jeg tror mer på at det er høyttalerene som spiller bedre etter at timene går. Elementene mykner.
    Har egentlig samme opplevelse selv. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn