PeriodeLytter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 3.504
Jeg slår av alt etter at transistorforsterker feilet og brente av høytalerelemeter. Så dessverre ikke unikt for rør.
Ikke nødvendigvis. Brente mine Merlin med Graaf GM20.rørforsterker har iallefall trafoer som beskytter høyttalerene mot DC
men transistorutstyr er ikke vits å holde varmt uansett.. ASR har bevist at det meste av utstyr yter bedre kaldt.
Så enig, så enig!^ PQ er jo et eventyr av et menneske, enormt kunnskapsnivå, alltid nysgjerrig på hva og hvorfor.
I denne artikkelen fremkommer jo dette tydelig, og uansett hvor mye ASR og tilhørende disipler hevder at han er kunnskapsløs og løgnaktig, kan en hver som tør, lytte på et AN-produkt, for så å fortelle at det ikke er transparent.
Min P3 Tonmeister er et eklatant eksempel; nå med NOS smårør og Psvane toppmodell 300B, så dukker det opp saker og ting i musikken, som jeg ikke en gang her oppfattet tidligere! Jeg er virkelig glad for at noen orker å gå mot strømmen, for akkurat den veien strømmen ser ut til å gå i disse dager, opplever jeg det som et direkte angrep på musikkens sjel.
Kan jo være at streamer er et mye mer komplekst produkt og en annen teknologi. Kompleksitet basert på ulike bruksmønstre og teknologisk fordi en streamer er et dataprodukt. Data-delen krever utviklingsressurser som de kanskje ikke har og en streamer er heller ikke noe som blir "ferdig" Hvilke tjenester som må støttes endrer seg og de ulike tjenestene endrer seg også. Se bare på endringer i Tidal (nå kommer Connect), Spotify som er i ferd med å melde seg på hifi-lyd (kanskje), Apple Music, Airplay 1 vs 2 osv osvHan syntes jo at CD også bare var tøv, men det har de jo innvistert mye i. Og både dacer og drivverk som de lager er jo kjempebra.
Skulle gjerne likt og vist hvorfor streaming er så forferdelig å håndtere, kontra en WAW stream fra ett drivverk?
Skjønner at det er forkjellige formater osv... men er det bare en generell uvilje mot "nymotens tull?
Har ved noen anledninger plugget streamer inn i AN DAC, og det ble i hverfall sinnsykt bra, så jeg er ikke så bekymret over hva PQ måtte mene om saken.Det eneste jeg synes er dumt med Peter Qvortrup sine holdninger er at han synes streaming er tull og tøys.
Med Tidal så klarer jeg ikke å se hvorfor de ikke skal kunne lage en like god streamer som ett drivverk?
Han syntes jo at CD også bare var tøv, men det har de jo innvistert mye i. Og både dacer og drivverk som de lager er jo kjempebra.
Skulle gjerne likt og vist hvorfor streaming er så forferdelig å håndtere, kontra en WAW stream fra ett drivverk?
Skjønner at det er forkjellige formater osv... men er det bare en generell uvilje mot "nymotens tull?
Hilsen han som er keen på en Audio Note Streamer.
Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!Har ved noen anledninger plugget streamer inn i AN DAC, og det ble i hverfall sinnsykt bra, så jeg er ikke så bekymret over hva PQ måtte mene om saken.
Tja... Er neppe der slaget står, egentlig. Noe spennende hadde de sikkert klart å trylle fram, men neppe noe man kan forsvare å betale 276 000 oljekroner for.Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!
Men etter å ha opplevd den AN daccen kontra ny moderne dac. Så ser jeg ikke bort i fra at hadde AN bare giddet og legge fokus på en streamer, så hadde den sikkert overgått mye nytt og moderne greier.
Men det er bare min umiddelbare teori.
Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...
Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.
Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!
Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.
Takker Som det spiller! Nå som jeg etter mange år trodde jeg hadde hørt «mye» og tenkte det kanskje ikke var så mye mer å hente uten astronomiske kostnader, kommer denne nydelige forsterkeren fra AN seilende! Jeg er herved AN fan!!!Gratulerer så mye! Kos deg!
Gøy! Da er vi to!Takker Som det spiller! Nå som jeg etter mange år trodde jeg hadde hørt «mye» og tenkte det kanskje ikke var så mye mer å hente uten astronomiske kostnader, kommer denne nydelige forsterkeren fra AN seilende! Jeg er herved AN fan!!!
Gratulerer så mye med OTO.Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...
Etter lengre tids iherdig googling og lesing på alt av nettforum, falt til slutt valget på en Audio Note OTO SE Signature her hos meg. Har da gått fra Ming-Da 300b (8w) til 10w SET levert av EL84.
Må si meg meget fornøyd! Her graves det frem detaljer fra kjente skiver jeg aldri har hørt før! Utrolig! Og musikken serveres med sjel og nærve jeg aldri har hørt før! Dæven! Dette er bra!!!!
Den er kjøpt som demomodell fra Danmark, visstnok «gamle» demomodellen til AN UK.
Så kult! Gratulerer så mye. Tror ikke det er mange som har OTO i den finishen.Ikke umulig at dette er den eneste. Skule gjerne hørt OTO SE Signature!Da får jeg vel melde meg på her i AN klubben...
Jeg er usikker på hvor mange det er lagd av disse i hvitt, men jeg synes den er litt kul og annerledes.Så kult! Gratulerer så mye. Tror ikke det er mange som har OTO i den finishen.Ikke umulig at dette er den eneste. Skule gjerne hørt OTO SE Signature!
Ikke så stor sjanse for å ende opp i Kristiansand for tiden, men om det skjer, hører du definitivt fra meg! Takk for tilbudet!Jeg er usikker på hvor mange det er lagd av disse i hvitt, men jeg synes den er litt kul og annerledes.
Låter helt utrolig bra! Den har en helt fantastisk bunn, og krefter nok i bøtter og spann til min 50m2 stue...
Skulle du befinne deg i området Kristiansand er det selvsagt bare å gi lyd så får vi nok klemt inn en Corona-vennlig lytte seanse.
Siden PQ ikke tror på oppsampling og digitale filtre er han slik jeg ser det hemmet til å lage en god transcoder. — den delen av en streamer løsning som lager egenlyd — hvor hele magien ligger i nettopp oppsampling og valg av digitale filtre og støyprofiler. En måte å se på en transcoder er som en avansert mastering kjede med potensiale til å sette i bypass og sende bit-korrekt uten egenlyd.Jeg gjør jo også det. Kjører Lumin U1 mini rett inn i Audio Note Dac 3. Og det spiller som bare det. Veldig fornøyd!
Men etter å ha opplevd den AN daccen kontra ny moderne dac. Så ser jeg ikke bort i fra at hadde AN bare giddet og legge fokus på en streamer, så hadde den sikkert overgått mye nytt og moderne greier.
Men det er bare min umiddelbare teori.
Det er jeg et sannhetsvitne på!^^ Jeg eier en interessant parallell til AN DAC'er, i min AMR DAC / Pre er det to DAC'er, en moderne med diverse filtre, samt en gammeldags chip som kan nytes ufiltrert. Sistnevnte gruser den moderne på det meste av musikk med sin livlighet og naturlighet, enten jeg streamer eller spiller CD.
Jeg også favoriserer mine gamle R2R chips. Riktignok er mine implementert med FPGA for å gi støtte for high-res og produsentens egenutviklede filtre/NOS. Altså en moderne avansert digital front-end med delvis valgfri transcoding før vintage DAC chippene.^^ Jeg eier en interessant parallell til AN DAC'er, i min AMR DAC / Pre er det to DAC'er, en moderne med diverse filtre, samt en gammeldags chip som kan nytes ufiltrert. Sistnevnte gruser den moderne på det meste av musikk med sin livlighet og naturlighet, enten jeg streamer eller spiller CD.
Ikke helt korrekt.Jeg også favoriserer mine gamle R2R chips. Riktignok er mine implementert med FPGA for å gi støtte for high-res og produsentens egenutviklede filtre/NOS. Altså en moderne avansert digital front-end med delvis valgfri transcoding før vintage DAC chippene.
Til forskjell er AN sin front-end som overlatt til en CS841x chip som gjør ren re-clocking og transportdekoding fra S/PDIF uten innblanding fra produkts-designer.
Dette setter muligens mitt forrige innlegg i en bedre sammneheng når jeg sa at AN ikke kan ta med erfaring fra sine DAC design til streaming. Det var ikke ment som kritikk, men for å si at ingen av produtktene deres manipulerer audio i det digitale domenet.
Om det er re-clocking du hente deg på skjer dette i den digitale audio receiveren fra Crystal som har low jitter on-chip clock recovery. Så vidt jeg vet er det CS841x som er benyttet over hele fjølen og begge versjonene som jeg har sett benyttet har slik funksjon. http://lampizator.eu/lampizator/TRANSPORT/CS8414_receiver.pdfIkke helt korrekt.
Chip: It uses the highest grade Analogue Devices AD1865, 18Bit stereo converter chip solely because we found it to be the best sounding available (yes, even better than the 20Bit versions!).
Re-clocking: ...has no over sampling, no jitter reduction, no noise shaping and no re-clocking.
Du har sikkert rett, jeg kjenner ikke disse detaljene. Men registrerer at AN hevder de ikke benytter re-clocking, bare.Om det er re-clocking du hente deg på skjer dette i den digitale audio receiveren fra Crystal som har low jitter on-chip clock recovery. Så vidt jeg vet er det CS841x som er benyttet over hele fjølen og begge versjonene som jeg har sett benyttet har slik funksjon. http://lampizator.eu/lampizator/TRANSPORT/CS8414_receiver.pdf
Så langt jeg har sett er nok utsagnet delvis korrekt om han refererer til at AN har utelatt å lage sine egne reklokking-design slik mange produsenter benytter i sin markedsføring. Er i seg selv intressant at han bevist går mot strømmen i spørsmål som dette.Du har sikkert rett, jeg kjenner ikke disse detaljene. Men registrerer at AN hevder de ikke benytter re-clocking, bare.
Det er nok lettere å få svar på dette i denne tråden: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/audio-note-byggesett.98490Bestilt meg et par blå 22 cm drivere men har ikke mottatt dem.
Freser fronter akkurat nå.
Noen som kjenner cutout målene?
Det må vel være standard Seas?
Ø 220,6 mm
Cutout ø >186,4 = anbefalt ø 190 mm
Flens (forsenkning) 5,5 mm