Rega.. Rart hvordan kombinasjoner blir glemtTakk for svar. Mange av disse drivverkene er relativt dyre som nye. Jeg får følge på bruktbørser for om mulig få tak i brukt enhet.
Rega.. Rart hvordan kombinasjoner blir glemtTakk for svar. Mange av disse drivverkene er relativt dyre som nye. Jeg får følge på bruktbørser for om mulig få tak i brukt enhet.
2A3Vakkert. Det der er vel 300B?
Og AN utvikler for tiden et nytt reimdrift basert drivverk, som skal være mye bedre.Rega.. Rart hvordan kombinasjoner blir glemt. Peter mente forøvrig at det eneste som duger var Philips baserte drev.. Han selger tilfeldigvis slike..
![]()
Der det er penger å tjene er det muligheter... Og AN gjør sjelden noe halvveisOg AN utvikler for tiden et nytt reimdrift basert drivverk, som skal være mye bedre.
Jeg har tidligere registrert at Regas drev er nevnt som gode, men disse har ikke balansert utgang. Uansett så vil jeg motta en brukt Pro-ject cd box rs i løpet av neste. Det blir spennende å erfare om denne boxen spiller på lag med min dac...Rega.. Rart hvordan kombinasjoner blir glemt. Peter mente forøvrig at det eneste som duger var Philips baserte drev.. Han selger tilfeldigvis slike..
![]()
Den tror jeg du og DAC'en din kommer til å digge.Jeg har tidligere registrert at Regas drev er nevnt som gode, men disse har ikke balansert utgang. Uansett så vil jeg motta en brukt Pro-ject cd box rs i løpet av neste. Det blir spennende å erfare om denne boxen spiller på lag med min dac...
Ser jo helt nydelig ut! Sikle!Min Dac 3.1 har vært hos Olof for å pimpes littAlle motstander er skiftet ut med AN tantalum, så godt som alle elektrolyttkondensatorer er byttet til AN Kaisei, med unntak av to på linjekortet som er byttet til BG N. Den viktigste endringer er nok likevel at linjekortet er bygget om til det samme som i 4.1! Olof rapporterer om en mye bedre dac i andre enden av denne prosessen
Legger ved noen bilder, og gleder meg til å hente den etterhvert.
Veleik
Aldri sett så mye gult i hele mitt liv. Skal si du går drastisk til verks. Si fra ved neste korsvei hvis du skulle ha behov for et par brukte 0,1 uF AN silver foil kondensatorer. Ikke sikkert det er noe å hente slik dac'en står nå, men kan jo være at du bestemmer deg for å gå "sølvruta" en gang i framtida.Min Dac 3.1 har vært hos Olof for å pimpes littAlle motstander er skiftet ut med AN tantalum, så godt som alle elektrolyttkondensatorer er byttet til AN Kaisei, med unntak av to på linjekortet som er byttet til BG N. Den viktigste endringer er nok likevel at linjekortet er bygget om til det samme som i 4.1! Olof rapporterer om en mye bedre dac i andre enden av denne prosessen
Legger ved noen bilder, og gleder meg til å hente den etterhvert.
Veleik
Ikke nødvendigvis, eller ikke så helt galt.Boff! Du må ha drivverk! Mangler ikke streamere musikalitet, tredimensjonalitet og luft i lydbildet?
Fikk mitt brukte Pro-ject cd box rs med posten i dag. Koblet opp til ekte balansert inngang på den AN-modifiserte ANK-dacen låter det VELDIG bra. Må si at det var over mine forventningerIkke nødvendigvis, eller ikke så helt galt.
Men klart, akkurat de der ProJect CD-drivverkene er veldig skikkelige, da![]()
Det er mye hyggeligere her!Hvilke digitalkabler er det dere Audio Note DAC folk bruker? Gjerne med litt info om hva dere har prøvd, lydforskjeller etc.
Har ikke AN-DAC selv, men har gjort noen SPDIF-forsøk mellom Audiolaben og Audialen min, og det er tildels store forskjeller. Har en Silver Sonic D-750 som Pedja Rogic anbefalte, men den er mager, slank og umusikalsk i mitt oppsett. Har også prøvd en billig Monster og den var horribel. På alle måter. For moro skyld har jeg også prøvd vanlige signalkabler i stedet for dedikerte digitalkabler (bl.a. Cardas Golden Cross og Kimber PBJ), men kan ikke si jeg likte det heller. Men helt tilfeldig så prøvde jeg en hjemmelaget tvunnet Duelund DCA20 uten skjerm og hele sulamitten og den var faktisk kjempebra. Varmere lyd, adskillig mer nedre mellomtone og øvre bass. Alt høres rett og slett mye mer naturlig ut. Den karakteristiske impedansen er vel sannsynligvis helt på trynet så hvorfor den fungerer så bra er en gåte. Hvis det er slik jitter høres ut så vil jeg ha mer av det....
PS! Til moderatorene. Ikke flytt innlegget mitt til Kabel-tråden. Alle er så fæle der.
For de som vil spille av denne på sin Audio Note platespiller anbefales det selvsagt i disse Corona tider å handle dobbel LP'en hos en uavhengig norsk forhandler
Her er mer info om bandet og bruken av Audio Note.Audio Note i Dolby Atmos konfigurasjon.WOW.
![]()
Kabeltema, farlige greier.Det er mye hyggeligere her!
Jeg har prøvd Naim, Doxa, Furutech og AN-Vx SPDIF. De tre sistnevnte er sølvkabler. Av de var det helt klart den siste (ikke overraskende?) som låt best i mine ører.
Det kan jo godt være at det blir en liten hifigåtur rett over gata, en av de neste dagene.Canare sine spdif plugger har en noe nærere 75ohms karakteristisk impedans.
PS: Har en slik canare kabel liggende dersom noen vil teste![]()
Kan du si noe om konstruksjonen til de tre førstnevnte kablene? Er det tradisjonelt oppbygde coaxialkabler med solid core senterleder?Jeg har prøvd Naim, Doxa, Furutech og AN-Vx SPDIF. De tre sistnevnte er sølvkabler. Av de var det helt klart den siste (ikke overraskende?) som låt best i mine ører.
Bare å ta turenDet kan jo godt være at det blir en liten hifigåtur rett over gata, en av de neste dagene.@bambadoo Hvis det kunne passe?
![]()
Da var Philips Miniwatt ECC83 (1960 ish) på plass, og har godgjort seg i ett par uker.Kommer garantert! Antar ett par-tre dager for sending fra Jederlabben![]()
Så fint å høre at Philips Miniwatt gir ønsket gledeDa var Philips Miniwatt ECC83 (1960 ish) på plass, og har godgjort seg i ett par uker.
Det har definitivt gitt ett par knepp opp på alle parametre som gjorde OTO Sign bra i utgangspunktet.
Klarere topp, mere luft i lydbildet enn originale rør. Dybde i lydbildet er og bedre. En marginal forbedring i bunn, med litt tightere bass. Om det går dypere er jeg litt i tvil om.
Meget fornøyd!![]()
Takker for stalltips! Funker som heia, gir mer liv og følelser til en allerede sjelfull forsterker!Så fint å høre at Philips Miniwatt gir ønsket gledeTakk for rapporten!
Oi! Driver også og ordner med Phillips miniwatt.Må si en ting som overrasket meg med Philips Miniwattene, det er hvor lang tid det gikk før bunnen kom skikkelig. Gikk rett og slett nesten 3 uker med nesten daglig bruk! Den slo ut i full blomst de siste 3-4 dagene. Før det var jeg -nesten- litt skuffet. Ikke nå lengre!!
Her forventes full rapport om forskjellene.Håper dere tåler et bilde eller to til fra dacen som nå er ferdig hos Olof, og snart kan hentes hjem?
Det satt et par Allen Bradley-motstander på linjekortet sist, men disse er nå erstattet av 2W AN-tantaler. Kobberkondensatorer er erstattet av sølvkondensatorer (takk til @VB ). Siste endring denne gang ble ny "superregulator" i PSU, til gløding.
Bitte litt spent på å få den tilbake
Veleik
Dere AN-folk skal nå alltid flotte dere med sølv og tantalum. Neida, det blir sikkert bra det der. Ser fram til "rapporten".Håper dere tåler et bilde eller to til fra dacen som nå er ferdig hos Olof, og snart kan hentes hjem?
Det satt et par Allen Bradley-motstander på linjekortet sist, men disse er nå erstattet av 2W AN-tantaler. Kobberkondensatorer er erstattet av sølvkondensatorer (takk til @VB ). Siste endring denne gang ble ny "superregulator" i PSU, til gløding.
Bitte litt spent på å få den tilbake
Veleik