Da har jeg fått testet Empress mot tidligere Vindicator Silver en stund.
Empress er en helt annen forsterker skriver Martin Grennall fra AN i mail til meg.
Det eneste som er likt er at de begge bruker 2A3 rør i utgangen samt likeretterrøret 5R4GY.
Empress bruker 2 stk. 2A3 rør i parallell. PSE. Effekten er gått opp fra 3.5 watt til 8 watt.
Vindicator Silver jeg hadde har også en bedre utg. transformator enn standardversjonen. Samt Tantal film motstander og kopper folie kondensatorer på utvalgte plasser.
Begge forsterkere er testet med standard rør som fulgte med fra fabrikken.
Det jeg merker er at Empress leverer en kontroll nedover som Vindicator ikke matcher. Mere Power, mere vekt og punch. Smilet kommer fort frem
![Smilende fjes med smilende øyne :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f60a.png)
.
Vindicator Silver har kanskje en mer "Renere tone" i lydbildet. Spiller litt snillere.
Er mere fart og sprut i Empress blokkene. Litt mer rå, men syns lydbildet kler det. Lydbildet er også litt større.
Med de rette opptakene er det gåshud for alle penga.
Tidligere ble det spilt mere snutter av melodier som inneholdt godlyd. Spiller mer hele melodiene nå enn tidligere.
Spiller på kabler fra Duelund og Signalcable.
Leser meg opp på AN kabler for å orientere meg om det er veien å gå videre.
Sonicfrontiers