sonicfrontiers
Overivrig entusiast
Blir vel den største "Julegaven" i år
Vedlegg
-
264.4 KB Visninger: 37
Eska er antakelig litt mindre også.Jepp. Dem er støyfri. I motsetning til.....
TakkerLitt av en julegave! Gratulerer så mye med kjøpet.
Hei KabeldragernBytt ut rør 4, ECC82 Psvane til TFK ECC802. Det vil du ikke angre på og aldri bytte tilbake.
Hei!Hei Kabeldragern
TFK ECC802 hørtes ut som et dyrt og vanskelig rør å få tak i.
Vet at Håkon Rognlieb byttet dette røret i sin P3 også med godt hell.
Var vel det røret som var "proppen" i konstruksjonen der.
Blir spennende fremover en stund nå.
Du får bare ta deg en tur når/hvis du fårt tid til en lytt
Sonicfrontiers
Den modifisering ble gjort av forrige eier. Skal være proft utført av spesialist på AN med anbefalte verdier på motstander.Du kan jo endre verdi på motstandene du brukte ved utkobling av potmeter dette bør øke gain.Lykke til.
Hei Rega Exact nål har bortimot helt identisk spec som alle de 3 modeller MM nål fra AN ,men ser der er noe forskjell på riaa fra M2 pre m innebygd Phono kontra reint Phono trinn,Fra AN M2 PhonoNoen som har tips/erfaringer når det gjelder gain og "kompabilitet" i M2 pre phono seksjon. Det er vel samme phono modul som i M2 RIAA / Oto phono/Soro phono med 1x 12AX7/7025 oh 1x 6922.
I mitt oppsett med Rega P3/exact, nevnte M2 pre/phono, P2 SE sign og AN J/Lx opplever jeg gain/dynamikk som i den forsiktige enden av skalaen, liksom noe som ikke er 100% forløst..i forhold til forventing...
M2'en kom med Sovtek 7025 og EH6922, har eksprimentert litt med både 12ax7 og 6922 .
Funderer også på om Rega Exact kanskje ikke er god match med M2 phono ?, selv om høy output på denne iallefall ikke skulle bidra til lav gain. Kan også nevne at P2'en har blitt modifisert med faste motstander/utkopling av potmeter. Noe her som ikke er match mot M2pre ?
Tusen takkGratulerer Kjell! Blir spennende og sannsynligvis meget bra
M2 linje er oppgitt med gain 23db (6SN7)og M2 linje+phono med gain 60db, antar da at gain i phono trinn er 37db (60-23) ?. Dette er vel litt under normalt (40-45db) for MM phono ?. Men med en exact med 6-8mV output så skulle vel dette være utlignet ?.Hei Rega Exact nål har bortimot helt identisk spec som alle de 3 modeller MM nål fra AN ,men ser der er noe forskjell på riaa fra M2 pre m innebygd Phono kontra reint Phono trinn,Fra AN M2 Phono
Ikke veit eg forskjellen, men der er noe me Gain på den innebygde box(pre+phono).
Kanskje den har noe mere gain og er laget for Hi output nåler med ca 1,6-2,5 mv
Rega har 6-8mV så vist det er tilfelle , ,,bare spekulasjoner herfra så blir de nesten som du ikke kan røre volum med rega nål på ett slikt oppsett som da ikke passer sammen ,,,, men alt dette kan være vrøvl fra min side. Var nå mine tanker om dette da. Sovtek og Eh rør er ganske tynne å på i lyd. Skikkelige kjipe rør de kommer med fra AN spør du meg.
Mvh Roy
Hei igjennM2 linje er oppgitt med gain 23db (6SN7)og M2 linje+phono med gain 60db, antar da at gain i phono trinn er 37db (60-23) ?. Dette er vel litt under normalt (40-45db) for MM phono ?. Men med en exact med 6-8mV output så skulle vel dette være utlignet ?.
Har som nevnt prøvd ulike nos/ny 12ax7 rør i phono seksjonen. Ingen "game changer", men kanskje mest liv med ny Tungsol 12AX7 som vel er kjent for å være et "high-gain" 12AX7.
Som andre var inne på så kan det også ligge en mulig brems i effektrinnet (P2SEsign)der volumkontroll er erstattet med fast motstand. Skal i første omgang se om jeg får testet M2'en mot andre effekttrinn og/eller få reversert modifiseringen på P2SE sign.