Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mjo kostet vel litt ;)
    P4 balanced ligger vel på 180-190k mener jeg å huske.
    CD 4.1x er jeg ikke sikker på, AN-E (?) ht rundt 27k eller om det var 37k, fan huske.
    Meishu Silver Phono 63k.

    Stortrivdes i det rommet jeg ;D

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Det var bra lyd i det rommet. tror de spilte musikk også 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Det var bra lyd i det rommet. tror de spilte musikk også 8)
    De spilte mye musikk, heldigvis.
    Likte Meishu'n, veldig.
    P4 blokkene spilte pokker ikke dårlig men Meishu var kanskje mere min gate. Litt varmere/romantisk. Må være fordi at det sitter ett M2 linjekort i den ::) 8)

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    de spilte på P4 blokkene da jeg var innom. De så dyre ut? låt bra!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    de spilte på P4 blokkene da jeg var innom. De så dyre ut? låt bra!
    De er dyre 8)
    Spurte gutta pent om de ikke kunne huke på Meishu'n, np :)
    Må innrømme at jeg likte det jeg hørte. De gjorde guttungen også, fader vi satt der i en godt time og bare glisa (første økten)

    /jan
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kan vel forsiktig melde meg inn i denne tråden, veldig forsiktig i og med jeg ikke har mottat P Zero ennå. Er vel ikke helt oppe å slåss med de store men på et budsjett, og etter å ha lest litt kulørt presse tror jeg dette kan bli mye gøy pr krone. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hifiguru skrev:
    Kan vel forsiktig melde meg inn i denne tråden, veldig forsiktig i og med jeg ikke har mottat P Zero ennå. Er vel ikke helt oppe å slåss med de store men på et budsjett, og etter å ha lest litt kulørt presse tror jeg dette kan bli mye gøy pr krone. ;)
    Bare vent du, når AN lyden har satt seg fast i øreganger og hodet er det ingen vei tilbake ;)

    Gratulerer med P Zero :)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Velkommen som AN- mann! Det er som regel ingen vei tilbake! Ser forresten at du har utstyr som er veldig nært beslektet med AN fa før; Systemdek-spilleren din er lik de rimeligere AN-spillerne av idag, og den utmerkede Helius Fat Scorpio-armen vet jeg at Peter Q synes er den lymessig beste "entry level"-armen som noengang er laget..... ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    de spilte på P4 blokkene da jeg var innom. De så dyre ut? låt bra!
    De er dyre 8)
    Spurte gutta pent om de ikke kunne huke på Meishu'n, np :)
    Må innrømme at jeg likte det jeg hørte. De gjorde guttungen også, fader vi satt der i en godt time og bare glisa (første økten)

    /jan
    Meishu spillte mye bedre enn P¤ ( i akkurat dette rommet) Jeg liker Meishu godt , og det er nok den ampen jeg lander på inn i fremtiden...

    Hva faen skal man med preamp når det finnes slike integrerte gobiter,.,,,,, :D( bit og bit) ei gedigen kasse.....syntes å kunne skimte Andy ble lettere rosa etter Meishu-løfttet Lørdags kveld , når de kobla opp etter forespørsel.

    P4 spiller litt lysere , og med for mye bass for rommet de hadde. I ett større rom hadde de kanskje gjort seg bedre , lyden var jo jævlig bra med begge alt. Men jeg foretrakk Meishu denne gangen,......

    Trur jeg går for meishu selv når jeg savner 300b etterhvert....les Når ikke om... ;D

    Ett par WE rør nedi der på lettdrevene høyttalere feks an/j-E feks.....swunger så det holder.

    Meishu er nok den 300b integrerte jeg har hørt som spiller vakrest.....litt av en magiboks...

    Espen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Velkommen som AN- mann! Det er som regel ingen vei tilbake! Ser forresten at du har utstyr som er veldig nært beslektet med AN fa før; Systemdek-spilleren din er lik de rimeligere AN-spillerne av idag, og den utmerkede Helius Fat Scorpio-armen vet jeg at Peter Q synes er den lymessig beste "entry level"-armen som noengang er laget..... ;D
    oida, det visste jeg ikke. har jo alltid vært fornøyd med systemdek'en men etter jeg flyttet den opplever jeg en liten snerrelyd fra motoren. Mulig den var der før men nå sitter jeg så veldig mye nærmere. Skal forsøke med litt demperemedier under.
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    de spilte på P4 blokkene da jeg var innom. De så dyre ut? låt bra!
    De er dyre 8)
    Spurte gutta pent om de ikke kunne huke på Meishu'n, np :)
    Må innrømme at jeg likte det jeg hørte. De gjorde guttungen også, fader vi satt der i en godt time og bare glisa (første økten)

    /jan
    Meishu spillte mye bedre enn P¤ ( i akkurat dette rommet) Jeg liker Meishu godt , og det er nok den ampen jeg lander på inn i fremtiden...

    Hva faen skal man med preamp når det finnes slike integrerte gobiter,.,,,,, :D( bit og bit) ei gedigen kasse.....syntes å kunne skimte Andy ble lettere rosa etter Meishu-løfttet Lørdags kveld , når de kobla opp etter forespørsel.

    P4 spiller litt lysere , og med for mye bass for rommet de hadde. I ett større rom hadde de kanskje gjort seg bedre , lyden var jo jævlig bra med begge alt. Men jeg foretrakk Meishu denne gangen,......

    Trur jeg går for meishu selv når jeg savner 300b etterhvert....les Når ikke om... ;D

    Ett par WE rør nedi der på lettdrevene høyttalere feks an/j-E feks.....swunger så det holder.

    Meishu er nok den 300b integrerte jeg har hørt som spiller vakrest.....litt av en magiboks...

    Espen
    Helt enig med Espen, angående Meishu ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Mjo kostet vel litt ;)
    P4 balanced ligger vel på 180-190k mener jeg å huske.
    CD 4.1x er jeg ikke sikker på, AN-E (?) ht rundt 27k eller om det var 37k, fan huske.
    Meishu Silver Phono 63k.

    Stortrivdes i det rommet jeg ;D

    /jan
    Meishu en koster 58k ca

    An/e koster 56k

    p4 etter gamle lista kostet 139k ( dyrere nå)''

    cd 4 tipper jeg ligger rundt 100k

    ikke akkurat noe billiganlegg.

    an/e spiller veldig flott...men det er mye penger for to pappwoofere , 2 apekister , og ett par domediskanter , okkesom hvordan man vrir å vrenger på det....

    men jøss de spiller fantastisk,......en av mine favoritter.....ever.

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk prisene av Andy.

    AN/E 37k
    P4 Balanced 195k
    Meishu Silver Phono 63k
    CD 4 noen og nitti var det vel.

    Uansett så kostet det litt og spilte meget bra ;)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Noen som har erfaringer med AN AZ-2? Ser ganske spennende ut.





    Type two-way with 200mm paper cone LF and 25mm soft dome tweeter
    Bass loading quasi quarter-wave
    Frequency range 28Hz–28kHz (–6dB bass point with correct room
    positioning)
    Dimensions 250W × 900H × 300D mm
    UK retail price £499 per pair

    "Once the speakers were driven for a few hours, what immediately impressed me about them was the heft and detail of the bass, the clarity of the upper bass and lower midrange (particularly considering the corner placement) and the transparency and detail in the midrange. Bass was pleasantly extended and powerful, with subjective extension to a very solid 40Hz and usable bass reaching to perhaps 35Hz. Soundstaging was panoramic (how could it not be -- it went wall to wall!) and imaging was quite good -- which surprised me. "

    "The AZ-Two has a slightly forward upper midrange, giving it an energetic sound, and the treble falls back into line, making it acceptably smooth and lacking in irritation. I can blast Audio Note all day about the aesthetics of the AZ-Twos, but they are some of the best near-full-range $900 speakers I’ve heard. If you are on a budget and sound is more important than looks, these are worth a long listen -- no matter what your electronics."
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Det var da en serdeles hygglig pris også? Er disse å få tak i i Norge?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det skal jeg svare på i morgen, for akkurat er dette den hotteste kandidaten til nye høgtalere. Skal høyre med Audiocompaniet. Viss de er i nærheten av den engelske prisen (og det er jo anna AN utstyr), så er ikkje AX-2 så interessant i forhold.
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    Det skal jeg svare på i morgen, for akkurat er dette den hotteste kandidaten til nye høgtalere. Skal høyre med Audiocompaniet. Viss de er i nærheten av den engelske prisen (og det er jo anna AN utstyr), så er ikkje AX-2 så interessant i forhold.
    Ganske heit kandidat for min egen del også. Supert om du melder tilbake når du har snakket med Audiocompaniet.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Alt er vel mini for deg som har musikktønner i hjørna ::)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Men ja, 90 cm er ei koselig høgde. Så kan de vippes lett i front. Ser proft ut. Audio Physic-stilen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Men ja, 90 cm er ei koselig høgde. Så kan de vippes lett i front. Ser proft ut. Audio Physic-stilen.
    Joa. Få's sikkert i 14 forskjellige tre finisher også, derav 8 freda treslag.

    Låter sjelden dårlig det som kommer fra de gutta :)

    /jan
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Men ja, 90 cm er ei koselig høgde. Så kan de vippes lett i front. Ser proft ut. Audio Physic-stilen.
    Joa. Få's sikkert i 14 forskjellige tre finisher også, derav 8 freda treslag.

    Låter sjelden dårlig det som kommer fra de gutta :)

    /jan
    Må ha reinskogtømmer for at det skal låte skikkelig. ;)
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Noen som vet noe om hvordan "quasi quarter-wave" ser ut/fungerer?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    larsggu skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Men ja, 90 cm er ei koselig høgde. Så kan de vippes lett i front. Ser proft ut. Audio Physic-stilen.
    Joa. Få's sikkert i 14 forskjellige tre finisher også, derav 8 freda treslag.

    Låter sjelden dårlig det som kommer fra de gutta :)

    /jan
    Må ha reinskogtømmer for at det skal låte skikkelig. ;)
    Klipsch bruker de her:


    AN de her:


    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Neida, bare 4.

    Balck Ash
    Rosewood
    Beech
    Cherry

    Makassar er min favoritt i AN sortimentet.

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Angånde de kvasi-greine:

    The woofer is an inherently sensitive unit but to maintain sensitivity of the system down into the bass, Audio Note has plumped for horn loading the rear side of the cone. This a classic simple folded horn (basically a pipe, expanding to the mouth). Audio Note calls it a quasi quarter-wave horn on account of the fundamental pipe resonance which occurs at one quarter of the wavelength of sound in the pipe. Ideally a horn ‘loads’ the cone, improving its coupling to the air (it acts like an acoustic transformer over a certain range of frequencies, depending on length, mouth size and expansion rate) and increasing the acoustic output for the same electrical input; at the same time it reduces cone movement and with it distortion. Acoustic foam is used in the horn to damp out standing waves.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Neida, bare 4.

    Balck Ash
    Rosewood
    Beech
    Cherry

    Makassar er min favoritt i AN sortimentet.

    Og alle 4 varianter er jo tross alt i ekte vinyl...... ;D
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    David Berriman skrev:
    In conclusion, this is a very revealing system offering a delicacy, rich vibrancy and inherent musicality which seems to override other considerations. It’s not perfect – indeed one could say it’s a system full of paradoxes which will probably polarize opinion. But one thing is certain: it has that elusive ’emotion quotient’ and a direct link to the performance which will never bore – that’s guaranteed.
    Yeah :D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Høres ut som det eg ser etter i mine nye høyttalere, i tillegg til at de er rimelig 'full-range'. Det at perspektivet også vart godt omtalt ser eg på som veldig positivt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn