Forsterkere Audio Research L50 Integr.forsterker.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Noen som har erfaring med denne forsterkeren . Kanskje den mest vellydende forsterkeren til kr.59.000 . Event . hvilke alternativer finnes som spiller bedre enn denne forsterkeren til denne prisen . Erling.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Noen som har erfaring med denne forsterkeren . Kanskje den mest vellydende forsterkeren til kr.59.000 . Event . hvilke alternativer finnes som spiller bedre enn denne forsterkeren til denne prisen . Erling.
Skal ikke påstå at den spiller bedre, men for 60000,- får du en BAT VK-56. Den hadde jeg definitivt tatt med i vurderingen.

EDIT; VK-56 er ren effektforsterker, så det blir jo feil sammenligning.
 

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Innlegg
127
Antall liker
39
Torget vurderinger
1
Finnes vel en del rørforsterkere i den prisklassen? Jeg er nysgjerrig på å teste rør, og ser blant annet på Cayin CS-150A - koster 52000
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Finnes vel en del rørforsterkere i den prisklassen? Jeg er nysgjerrig på å teste rør, og ser blant annet på Cayin CS-150A - koster 52000
Absolutt, du har jo også Prima Luna, Ayon, Mastersound, LM Audio for å nevne noen flere gode.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.551
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Finnes vel en del rørforsterkere i den prisklassen? Jeg er nysgjerrig på å teste rør, og ser blant annet på Cayin CS-150A - koster 52000
Har den i stua og er godt fornøyd, og jeg har en mye dyrerer sak i kjellerstua. CS150 står seg godt
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
Noen som har erfaring med denne forsterkeren . Kanskje den mest vellydende forsterkeren til kr.59.000 . Event . hvilke alternativer finnes som spiller bedre enn denne forsterkeren til denne prisen . Erling.

Har ingen erfaring med denne forsterkeren, men min erfaring er at Audio Research lager fantastiske produkter. Har hatt fire av sorten...
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Har sett litt på en XTZ Edge a300 klasse D effektforsterker . Vil denne sammen med event.en skikkelig god rørpre.komme til å spille like godt som en av de opplistede anbefallte rørforsterkere i denne tråden eller kommer dette til å bli tamt og kjedelig å høre på i lengden . Jeg har aldri hørt klasse D .
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Ingen som har tro på klasse D og Rørpre kan være en god kombo.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.654
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Bare å prøve egentlig. Sørg bare for at effektforsterkeren har en rørprevennlig (dvs. høy) inngangsimpedans.

Om man kan si noe generelt her er det at moderne klasse D-forsterkere basert på Purifi Eigentakt og Hypex nCore lar deg høre lydsignaturen til leddene foran bedre enn det meste annet. De har også en tendens til å la seg påvirke mindre av høyttalerens karakteristika enn det meste annet. Du er herved advart. ;)
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.734
Antall liker
4.580
Sted
Nøtterøy
Cary lager meget gode rørforsterkere i den prisklassen.
Hilsen en inhabil.😁


Men Audio Research lager jo også knallbra saker.
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Audio Research I/50 er en fremragende forstærkere! Blandt det absolut bedste jeg har ejet til dato!

Den har afløst en anden seriøs, vellydende rørforstærker, som jeg også var rigtig glad for: Audio Note Oto SE Signature

Jeg testede også Electrocompagniet ECI-6DX MKll samt Copland CSA-70 og CSA-100 inden sammenligningen kom til Audio Research I/50. Alle forstærkere rigtig, rigtig vellydende. I/50 har bare det ekstra og jeg var ikke i tvivl da jeg hørte den. Den ramte mig lige i hjertet. Jeg havde ellers planlagt at jeg skulle går over til transistor. Men nej, I/50 har blot vist mig at jeg er til rør, og kun rør!

I/50 har en vidunderlig, sjælfuld mellemtone og KÆMPE soundstage tilsat dybde, højde og bredde, hvor lyden bare slipper fri af højttalerne. PRAT, headroom og dynamik er nøgleord. Bas/bund er blandt det absolut bedste jeg har hørt, uanset om vi taler solid state eller rør.

Kort fortalt skal der seriøse forstærkere til at slå lyden fra Audio Research I/50! :cool:
 
Sist redigert:

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hvis du kommer over en brukt L50 så gi meg beskjed ,takk.
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.734
Antall liker
4.580
Sted
Nøtterøy
Audio Research I/50 er en fremragende forstærkere! Blandt det absolut bedste jeg har ejet til dato!

Den har afløst en anden seriøs, vellydende rørforstærker, som jeg også var rigtig glad for: Audio Note Oto SE Signature

Jeg testede også Electrocompagniet ECI-6DX MKll samt Copland CSA-70 og CSA-100 inden sammenligningen kom til Audio Research I/50. Alle forstærkere rigtig, rigtig vellydende. I/50 har bare det ekstra og jeg var ikke i tvivl da jeg hørte den. Den ramte mig lige i hjertet. Jeg havde ellers planlagt at jeg skulle går over til transistor. Men nej, I/50 har blot vist mig at jeg er til rør, og kun rør!

I/50 har en vidunderlig, sjælfuld mellemtone og KÆMPE soundstage tilsat dybde, højde og bredde, hvor lyden bare slipper fri af højttalerne. PRAT, headroom og dynamik er nøgleord. Bas/bund er blandt det absolut bedste jeg har hørt, uanset om vi taler solid state eller rør.

Kort fortalt skal der seriøse forstærkere til at slå lyden fra Audio Research I/50! :cool:
Hvordan låter denne ved kompleks og rytmisk lydbilde? Har hatt flere AR forsterkersett og de kan låte helt himmelsk på sitt beste, men også slite litt på mer rytmisk musikk.
Derfor valgte jeg noe annet sist gang jeg handlet forsterker.
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Match og synergi er altid vigtigt. Jeg savner intet. Kan spille så og sige ALT musik uden at savne noget! Det er bare en rigtig god forstærker Audio Research har designet 😎
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Hei Jesper, har kikket på denne selv og hørte rykter om at den kanskje kommer til Norge til neste helg.
Du har vært heldig og fått tak i en tidlig. Hvilken farge valgte du, og kunne du lagt ut et bilde av den :)

Edit: fant bildet i en annen tråd, så lekker ut:)
 
Sist redigert:

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Den kan bestilles både hos Mono as og Soundgarden . Leveringstid er 22 dager hos Soundgarden .Kanskje Mono har den inne.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Har snakket med Mono.
De sa den var på vei og kom i slutten av denne måned.
Blir vel sendt ut til Soundgarden butikkene asap, mange som venter spent:cool:
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Kom på et perfekt tidspunkt til Soundgarden Forus i dag og fikk være med på oppkoblingen.
Den var finere i virkeligheten enn det jeg har sett på bilder:cool:

91FFFA38-A8F1-4C9B-A0C2-4092C6E26455.jpeg

814C5B30-068D-415E-8D41-6C9751A8775D.jpeg
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Det var en av de første ting jeg også tenkte på.
Kan dimmes i 4 trinn og er veldig svakt på laveste trinn, men kan ikke slås av.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Fikk du hørt noe på den .
 
Topp Bunn