Audiophile-Arve
Æresmedlem
Heilt klart store utfordringar med å lage forsterkarar som både har gain og er støyfri. Men når du finn slike.....prøv t.d. Den nye frå electrocompagniet
Er det noen som har testet denne, eller er den litt for fersk ennå?Ny spennende pickup fra Audio Technica på vei inn AT33SA ( Shibata )
Vis vedlegget 334093
Går sikkert fint det. Behold beskyttelseskappen på til skruene er på plass iaffal. Klok av skade hjalp det for egen del betraktelig, at jeg var bortimot edru ved siste montasje Er storfornøyd med min PTG.Har bestillt en AT33PTGII og skal montere den i en rega rb303 arm. En stiftvekt og protraktor ble også handlet inn. Er det noe mer man trenger da? Jeg har forøvrig ikke montert pickup selv før , men en gang må være den første.
Ligger sånn min PTG ogsåKjøpte AT33PTG ii på kampanje hos Platekompaniet tidligere i høst, har montert den først nå i romjula. Den ser ut til å være en skikkelig lowrider, er jo knapt 2mm klaring til vinylen (øyemål). Ser på div bilder at dette kanskje ikke er unormalt. Hva er erfaringen til dere som har AT33, er det slik de er? Låter veldig bra rett ut av esken uansett
Ipad-bilde:
Vis vedlegget 417654
Jeg har også PTG II. Ikke problemer av noe slag med klaringen. Mellom 30-50 timer innspilling så spilte den godt hørbart mer oppløst og avslappet. Innspillingstid må altså påregnes. Som du sier så spiller den helt ok ut av boksen, men kommer seg flere hakk etter innspilling I mine ører.Kjøpte AT33PTG ii på kampanje hos Platekompaniet tidligere i høst, har montert den først nå i romjula. Den ser ut til å være en skikkelig lowrider, er jo knapt 2mm klaring til vinylen (øyemål). Ser på div bilder at dette kanskje ikke er unormalt. Hva er erfaringen til dere som har AT33, er det slik de er? Låter veldig bra rett ut av esken uansett
Ipad-bilde:
Vis vedlegget 417654
Ja, og noe av de bedre kjøpene jeg har gjort er Lyra SPT Cleaning Fluid. Greit nok med børste og Onzow er gull, men rengjøring med SPT gjør diamanten helt renEin må som alltid vere svært nøye med vinylhygiene. Nokre støvgreier hadde hekta seg opp bak nålefanen på SAen min, og laga merkelege sporingsproblem. Etter å ha brukt pickupbørsta var alt i orden igjen.
Elles er SA fantastisk å spele Dance With a Stranger med.....
Hei,
er der nogen der har erfaring med AT33 i en SME 309 tonearm?
Jeg er 'tiltrukket' af en AT33 PTG/II eller AT33 EV (har kun læst test, men ej lyttet på den..).
takk!
//Christian
Hei,
Jeg er 'tiltrukket' af en AT33 PTG/II eller AT33 EV (har kun læst test, men ej lyttet på den..).
takk!
//Christian
litt vanskelig å kalkulere med AT nåler da de oppgir compliance ved 100hz, men har lest at den nok er rundt 17-20cu ved 10hz så da burde det være en safe match med din arm.Typisk....
http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/86659-januarsalg-pa-audio-technicas-33-serie.html
Er der ingen der har erfaringer med SME & At33??
Ganges med 1,75 har jeg sett...Compliance angitt v/100hz skal ganges op med 1,8 - 2,0 så vidt jeg har forstått.
Typisk....
http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/86659-januarsalg-pa-audio-technicas-33-serie.html
Hei,
takk!
//Christian
Hvilken musikk type lytter du til?Typisk....
Hei,
takk!
//Christian
Jeg har begge to (at 33ev) montert på Woodpecker. Meget god lyd, særlig i mellomtone og bass. Sporer også meget godt. Jeg bruker derimot mest Benz L2 og Cadenza Red da jeg synes disse har høyere oppløsning i øvre oktaver. Men så er jo prisen på disse dobbelt så høy.
Ken H
Da høres det jo ut som AT33SA (Shibata) skulle være en knall løsning. Fortsatt ikke spesielt kostbar, og oppløsning i diskanten ligger jo for det meste i nettopp sliping av nåla.Hvilken musikk type lytter du til?Typisk....
Hei,
takk!
//Christian
Jeg har begge to (at 33ev) montert på Woodpecker. Meget god lyd, særlig i mellomtone og bass. Sporer også meget godt. Jeg bruker derimot mest Benz L2 og Cadenza Red da jeg synes disse har høyere oppløsning i øvre oktaver. Men så er jo prisen på disse dobbelt så høy.
Ken H
Mvh.
Gasolin
Jeg spiller mest rock og klassisk i de fleste avskygninger.Hvilken musikk type lytter du til?Typisk....
Hei,
takk!
//Christian
Ken H
Mvh.
Gasolin
Sikkert ikke feil å bruke det som et utgangspunkt heller. Årsak til 1,75 er at det egentlig ikke er noen eksakt omregningsfaktor. Det er i praksis uttrykk for 2 forskjellige ting (10hz vs 100hz), men det ligger i område 1,5 - 2 og 1,75 er midt i mellom. Noen mener det er mer riktig å bruke en noe høyere faktor - opp mot 2.Ganges med 1,75 har jeg sett...
Takk for svar.Jeg spiller mest rock og klassisk i de fleste avskygninger.Hvilken musikk type lytter du til?Jeg har begge to (at 33ev) montert på Woodpecker. Meget god lyd, særlig i mellomtone og bass. Sporer også meget godt. Jeg bruker derimot mest Benz L2 og Cadenza Red da jeg synes disse har høyere oppløsning i øvre oktaver. Men så er jo prisen på disse dobbelt så høy.
Ken H
Mvh.
Gasolin
Mvh Ken H
Det tror jeg ikke er noen fare, AT33EV har mer kjøtt på beina enn OC9 - OC9II, jeg opplever den som en generelt "større" pickup.Håper at den ikke er så lys og skarp som den gamle OC9 (dog, har jeg ikke hørt den i eget anlegg)...