Hvis du ikke skal bruke AL til XO eller justering, er det ikke like enkelt/enklere å se på impulsresponsen i REW i så fall etter at du har satt delefrekvensen, med to målinger i et område rundt delefrekvensen? Da har du jo full kontroll på nøyaktig delay som trengs, avhengig av om du vil aligne start på impuls eller peak impuls da... Alternativt, eller i tillegg, kan du også bruke "alignment tool" i REW for å matche fasen/frekvensresponsen i XO-båndet rimelig optimalt, da velger du de to målingene og justerer delay på en av dem til fase overlapper i et størst mulig område rundt XO (hvorpå summen av amplituden er maksimal)...Praktisk spørsmål - jeg tenkte å bruke Audiolense til å sette riktig delay mellom driverne på lytteaksis, men ikke for deling og justering i seg selv da jeg bruker Hypex DLCP til det. Jeg tenkte at det kunne funke å sette diskant som venstre høyttaler og bassdriver som høyre og så kjøre måling i AL fra 500 hz og opp på dem og dermed finne delay.
Men hver gang jeg måler får jeg et nytt tall. Er det umulig å bruke umik-1 til dette formålet?
PS: Da må du bruke venstre kanal (diskanten) som akustisk timing reference for begge målingene..
Sist redigert: