Er vi ikke allerede der at de som kun har tradisjonelle behov for en "preamp" med kildevalg, volum og DSP/Audiolense kan sette opp systemet slik at de ikke behøver å bruke PC/tastatur/mus til daglig?
Man kan sette opp PC/lydkort en gang for alle (Yeah - right!), sette den i et skap, slå av kobling til internett og så bruke varianter av fjernkontroll for å velge inngang og volum.
Vis vedlegget 783955
På RME-lydkortet (og andre proff lydkort) har man tilgang til å sette opp forskjellige presets (heter Snaps på RME-speak) som bl.a kan brukes til å velge mellom de forskjellige inngangene, routing og volum. På min RME UFXii har jeg 2xToslink og AES-EBU digitale og 12 mono/6 stereo innganger så det er en ganske velutstyrt "preamp". Det er vel andre som har prøvd samme oppsettet?
@habicht ? En standalone løsning hvor man kun fisker frem PC for å gjøre større endringer. Så lenge man ikke trenger å bytte korreksjonsfila til Audiolense hyppig så er dette en smidig løsning.
Men det er akkurat det å kunne bytte korreksjonsfil fra lytteposisjon uten å bruke PC som er det jeg ønsker meg mest. Så om H.R sin løsning gir trådløst valg av presets hvor man også kan velge forskjellige korreksjonsfiler så blir jeg veldig glad, donasjonsvillig og øltørst!
RME har den smidige ARC fjernkontrollen, den er kablet men ikke noe problem for meg. Fant en kar som fikk satt opp ARC trådløs men det var mye slit:
TRÅDLØS ARC-USB. Er du litt om deg så kan du bruke god, gammeldags MIDI til å styre oppsettet trådløst. RME har et program som hjelper deg. Du får trådløse MIDI-adaptere som denne:
ADAPTER og kan bruke hva som helst av MIDI-utstyr til å trigge presets og justere volum. Hva med en fotpedal?