Får sånn her også på noen målinger. Lyden drar mot venstre… har ikke hengt meg så mye oppi det egentlig. Tror bare det er jeg som merker det. Har litt problemer med høyre øre så har tenkt at det kanskje har vært det.Ups nullene forsvant.
Ser det, men hvorfor oppstår det forskjell?
Syns det svinger litt frem og tilbake uavhengig disse målingene. Målingene viser heller ikke dette. Kanalene er stort sett like. Kanskje ørene mine begynner å bli gamle...
Der jeg normalt sett har ørene...
Små marginer. Samme med target kurven. Ørsmå justeringer kan utgjøre enorm forskjell. Men ett flott verktøy dette Audiolense greiene.Ganske kritisk dette med mic-plassering. Jeg spiller ikke så høyt, og syns også at målinger tatt med litt lavere lydstyrke enn «HØYT» også spiller bedre.
Sub woofere gikk langt nedEr det 5 db mellom linjene over her?
Target vil ikke følge punktene helt så fint å huke av den jeg har ringet rundt.
Her er min og synes den balanserer fint på alle volum.
Vis vedlegget 988749
Ja, og legger target etter sub woofers naturlige avrulling. -3 db er 5 HzSub woofere gikk langt ned
Fordi skribenten ikke er noen ekspert på AL. Lettere å kjøpe tjenesten for å få det til å virke fra dag en.Avslutter jo med dette
"Jeg er solgt på SOTA romkorreksjonen som tilbys av Audiolense og filtre laget av Mitch Barnett fra Accurate Sound. Lydkvaliteten er uten sidestykke, både subjektivt og objektivt."
Men hvorfor bør en bruke Mitch Barnett for å lage filtre?
Vi er jo så heldige at vi kan få hjelp av sjefen sjølFordi skribenten ikke er noen ekspert på AL. Lettere å kjøpe tjenesten for å få det til å virke fra dag en.
Det er litt som Mitch skriver i kommentaren hans, det innebærer erfaringsoverføring når han hjelper med oppsett og kalibrering.
Velkommen i klubben Har endel tull med Roon selv nå.I dag så hakker musikken, stopper innimellom og hopper til neste låt.
Har restartet men det fortsetter.
Kliss ny laptop som kun brukes til AL & Roon.
Noen som har opplevd noe lignende?
Nå har jeg jo hatt AL, tja? Ett år? Har aldri tukla så lite på anlegget som nå og aldri lyttet så mange timer heller så jeg er superfornøyd
Prøvd å restarte routeren din?I dag så hakker musikken, stopper innimellom og hopper til neste låt.
Har restartet men det fortsetter.
Kliss ny laptop som kun brukes til AL & Roon.
Noen som har opplevd noe lignende?
Nå har jeg jo hatt AL, tja? Ett år? Har aldri tukla så lite på anlegget som nå og aldri lyttet så mange timer heller så jeg er superfornøyd
Ikke hos meg hellerMen det har ikke vært sånn før?
Roon har alltid vært kilen. Den snakker ikke med lydkortet slik en spiller bør snakke med et lydkort. Implementeringen av Asio har aldri vært god der i gården. Asio legger opp til toveis kommunikasjon, der lydkortet kan varsle om endringer, be om en restart o.l. I svært mange tilfeller er det naturlig å gjøre et tilbakekall når lydkortet må justere seg. Men disse kallene blir glatt ignorert av Roon. Kanskje det har blitt gjort noen endringer i Roon som trigger flere slike anmodninger enn tidligere.Men det har ikke vært sånn før?
Den resulterende impulsen er ikke minimum fase, jeg vet ikke hvordan den typisk ser ut, og hvordan den reagerer på korreksjon. Men det kan jo fort vise seg å fungere bra.Er det noe risiko at MSO-filteret skaper pre-ringing med IIR filter?
How Does MSO Perform its Calculations?
"MSO uses optimization code to adjust the parameters of simple IIR filters for each sub and optionally one or more main speakers. In addition, it can adjust delay and gain parameters (but only for subs, not main speakers). "
Hva mener du. Ved bruk av Minidsp 2x4 HD eksempelvis vil man sette input i denne med et signal fra lydkortet. Så ja, mono input.MSO oppsettet blir kun sett på som en sub av AL. Antar du har satt opp MSO oppsettet som en sub med mono input?