Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Et temmelig ordrett sitat:

"Deter verdt å nevne riaakortet også, selv om det ikke er standard påDNA. For 4000 kroner kan du imidlertid gjøre forsterkeren tilkraftverk også for platespilleren din. Med fjernkontrollen kan duvelge forsterkning (fra 40 til 70 dB gain) og om det er MM- ellerMC-pickup på platespilleren din. Noen vil kanskje savne enda flerejusteringsmuligheter, men sammen med min platespillerrigg, fungertedet ypperlig.
    Lyden
    For åfortsette med riaa-delen i forsterkeren, så var jeg mildt sagtsjokkert over hvor bra den lød. Oppløsningsmessig er den nok ørlitemindre avslørende enn min egen riaa fra Plinius, men klangmessig erdet lite som skiller de to. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg heltfint med den riaaen selv med min relativt dyre platespiller. Atprisen på riaakortet til Audionet er under 20 prosent av kostnadenpå min egen riaa er det i hvert fall klin umulig å høre.
    Selvmed riaakortet, koster DNA et godt stykke under halvparten av minegen forsterkerkombinasjon fra Krell. DNA er ikke halvparten så godsom Krell. Den er faktisk plagsomt tett på mitt eget forsterkersett."

Geir Arne
    Jeg må justere gain med jumpere i SAM G 2, men er den ellers lik den riiaen som er montert i DNA?
    Jeg har fått inntrykk av dette, men jeg vil ikke si noe 100% sikkert.

Geir Arne

Hornet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17

"Deter verdt å nevne riaakortet også, selv om det ikke er standard påDNA. For 4000 kroner kan du imidlertid gjøre forsterkeren tilkraftverk også for platespilleren din. Med fjernkontrollen kan duvelge forsterkning (fra 40 til 70 dB gain) og om det er MM- ellerMC-pickup på platespilleren din. Noen vil kanskje savne enda flerejusteringsmuligheter, men sammen med min platespillerrigg, fungertedet ypperlig.
    Lyden
    For åfortsette med riaa-delen i forsterkeren, så var jeg mildt sagtsjokkert over hvor bra den lød. Oppløsningsmessig er den nok ørlitemindre avslørende enn min egen riaa fra Plinius, men klangmessig erdet lite som skiller de to. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg heltfint med den riaaen selv med min relativt dyre platespiller. Atprisen på riaakortet til Audionet er under 20 prosent av kostnadenpå min egen riaa er det i hvert fall klin umulig å høre.
    Selvmed riaakortet, koster DNA et godt stykke under halvparten av minegen forsterkerkombinasjon fra Krell. DNA er ikke halvparten så godsom Krell. Den er faktisk plagsomt tett på mitt eget forsterkersett."

Geir Arne
    Dette er absolutt helt i tråd med mine erfaringer også, vurderte når jeg skulle kjøpe DNA 2.0 om jeg skulle ta med riia eller ikke, angrer ikke på at jeg kjøpte med riia i

dag, det er ikke store summen det er snakk om i den store sammenhengen.

Meget god.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.469
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Lyden

Geir Arne
    Dette er absolutt helt i tråd med mine erfaringer også, vurderte når jeg skulle kjøpe DNA 2.0 om jeg skulle ta med riia eller ikke, angrer ikke på at jeg kjøpte med riia i

Meget god.
    Litt OT i denne tråden, men hvordan opplever du BK sub'n i ditt oppsett, ser du kjører denne sammen med Spendor og Audionet i ditt ene anlegg?

gismo

Sist redigert:

Hornet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    BK subben fungerer fint. Det finnes bedre subber enn denne lille rimelige BK subben, men den er billig og av god kvalitet. Mye sub for penga. Mener at den kan kjøpes i to versjoner med elementet under eller som min utover.

PeterD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2005
    Antall liker
    18

Lyden

Geir Arne

Meget god.
    Takker SÅ mye for svarene deres! Dette var medbestemmende på om jeg skulle kjøpe Phonotrinnet. Ja!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.469
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    BK subben fungerer fint. Det finnes bedre subber enn denne lille rimelige BK subben, men den er billig og av god kvalitet. Mye sub for penga. Mener at den kan kjøpes i to versjoner med elementet under eller som min utover.
    Takk for svar, pris er ikke alltid avgjørende om den funker og er musikalsk ;)
    Tidligere REL- folk som står bak disse:)

gismo

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Ville bare nevne at jeg vurderer å nedgradere litt på anleggsfronten. Hus, familie og bilhobby gjør at jeg ikke får tid til musikk nå dessverre... Vurderer derfor å selge DNP og AMP blokkene. Har ikke lagt ut annonse, men det kommer nok når jeg får rota meg til det:) Uansett, meget seriøst utstyr som selges til en god pris. Innbytte blir vurdert da jeg selvfølgelig fortsatt må ha tilgang til lyd i heimen.

A.J.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.950
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har en SAM G2, bytte likt?

;D

1-IMG_3259_edited-1.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.469
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var da voldsomt til bytting og ymse forslag her da gutter....dere er da vel fornøyde..:rolleyes::cool::cool:

gismo

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Var da voldsomt til bytting og ymse forslag her da gutter....dere er da vel fornøyde..:rolleyes::cool::cool:

gismo
    Jeg har vært og er utrolig fornøyd, men synes det er litt dyrt utstyr å bare ha stående... Men kommer nok sterkt tilbake når tiden strekker til igjen :)

A.J.

Robbanwrx

Fersking
    Ble medlem
    25.08.2014
    Antall liker
    0
    Hej. Nu har jag läst hela tråden men jag hittar inte någon som beskriver hur pre 1 g2 låter. Jag har redan en amp 3 och en Classé cap101 integrerad förstärkare och vill nu byta ut denna mot en bra förförstärkare. Jag hittar inga recensioner på nätet. Kan någon beskriva hur pre 1 g2 låter? Har den stor ljudbild och bra 3d känsla?

Robbanwrx

Fersking
    Ble medlem
    25.08.2014
    Antall liker
    0
    Är det ingen som kan ge lite synpunkter? Det lilla jag har läst om den låter bra men jag blir inte klok på om man får en stor ljudbild av den?

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hej. Nu har jag läst hela tråden men jag hittar inte någon som beskriver hur pre 1 g2 låter. Jag har redan en amp 3 och en Classé cap101 integrerad förstärkare och vill nu byta ut denna mot en bra förförstärkare. Jag hittar inga recensioner på nätet. Kan någon beskriva hur pre 1 g2 låter? Har den stor ljudbild och bra 3d känsla?
    Jeg tror Gismo er den som har mest erfaring med modellen siden han har hatt forgjengeren.

Når det gjelder Audionet generelt syntes jeg disse kjennetegnes av sort bakgrunn, god dynamikk, samt klar og stram lyd uten at det blir hardt. Når det gjelder størrelse på lydbildet syntes jeg ikke dem lager noe overdrevent stort lydbilde, men med veldig sort bakgrunn får man god pinpoint.

Håper dette ga litt av svarene du var ute etter. :)

Geir Arne

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå har jeg blitt en stolt eier av AJ_82 sine Audionet AMP monoblokker.
    Blir spennende å prøve disse når høyttalerene kommer i hus.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Søker litt svar her angående Audionet sin DNP som dere sikkert vet er en pre/dac/EQ og streamer.
    Håper spesielt at AJ_82 vil svare siden du har hatt det selv.
    Noen som har testet DNP mot f.eks Pre I G3 eller andre gode pre-er?
    Blir lyden litt korrekt og kjedelig med denne komboen (sammen med AMP blokkene)?

Setter stor pris på svar siden jeg sterkt vurderer denne.

OlaR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Antall liker
    491
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Er fersk innehaver av en DNA, men har liten erfaring så langt og ingen med andre Audionetprodukter.

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Søker litt svar her angående Audionet sin DNP som dere sikkert vet er en pre/dac/EQ og streamer.
    Blir lyden litt korrekt og kjedelig med denne komboen (sammen med AMP blokkene)?

Heisann

Sorry for litt sent svar, er i feriemodus om dagen.... Hadde ikke fått med meg meldingen din heller:) Jeg brukte DNA når jeg sammenlignet produkter. Var mye frem og tilbake og synes det er litt vanskelig å beskrive/sammenligne, men Audionet tiltalte meg som veldig korrekt lydmessig, kanskje det oppsettet jeg prøvde som farget musikken minst, samtidig som høyttalere de blir koblet sammen med virkelig får vist hva de kan og hvilken lydsignatur de har. Valgte Audionet av ulike årsaker, men hovedårsaken var at jeg da hadde et nøytralt oppsett (med gode justeringsmuligheter) som ikke holdt noe igjen og at jeg da kunne variere lyden med høyttalere etter hvert som "musikksmaken" kanskje endrer seg. Spør meg gjerne mer hvis det er ting du lurer på. Aldri helt greit dette med lyd...

PS: Er forresten veldig fornøyd med Adam høyttalerne. Passer veldig bra til mitt bruk akkurat nå. Har du forresten fått nye ht?

A.J.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5

Heisann

Sorry for litt sent svar, er i feriemodus om dagen.... Hadde ikke fått med meg meldingen din heller:) Jeg brukte DNA når jeg sammenlignet produkter. Var mye frem og tilbake og synes det er litt vanskelig å beskrive/sammenligne, men Audionet tiltalte meg som veldig korrekt lydmessig, kanskje det oppsettet jeg prøvde som farget musikken minst, samtidig som høyttalere de blir koblet sammen med virkelig får vist hva de kan og hvilken lydsignatur de har. Valgte Audionet av ulike årsaker, men hovedårsaken var at jeg da hadde et nøytralt oppsett (med gode justeringsmuligheter) som ikke holdt noe igjen og at jeg da kunne variere lyden med høyttalere etter hvert som "musikksmaken" kanskje endrer seg. Spør meg gjerne mer hvis det er ting du lurer på. Aldri helt greit dette med lyd...

PS: Er forresten veldig fornøyd med Adam høyttalerne. Passer veldig bra til mitt bruk akkurat nå. Har du forresten fått nye ht?

A.J.
    Takk for svar.
    Jeg fikk høyttalerene i går. Så langt er jeg utrolig fornøyd selv om de ikke er innspilt enda. Lekre med en lyd som passer min smak.
    Jeg har solgt min egen Primare prosessor og låner en Parasound P5 som pre inntil jeg finner ut hva jeg vil kjøpe. ASW-ene har mye bass her, og det kan bli i overkant på enkelte sanger. P5 er også veldig fyldig i bassen. Så jeg regner med at en DNP vil løse det problemet, samt øke lydkvaliteten på alle punkter.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Utrolig gøy når man får verdens beste service. Her har jeg lånt en DNA 2.0 av HFaudio. Leker meg med DNA 2.0 alene og også som pre/dac sammen med AMP blokkene.
    Uten å være noen "saleblocker" for butikken vil jeg likevel tørre å indikere at det er DNA 2.0 som gir mest for pengene av disse produktene.

Vedlegg

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Bærre lekkert!!!!!
    Var feil farge på DNA-en, så jeg måtte spraye fronten på den med litt lakk fra Biltema. Så nå er den sort. Håper ikke butikken blir så altfor sure over det ;-)
    Men spøk tilm side. Synes at sølv er den fineste fargen på Audionet. Litt synd at blokkene er sorte når jeg fikk sammenlignet de slik.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Du har jo en oppegående pre fra før, hvordan opplever du forskjellen mellom den og DNA?

Mitt tidligere Audionet oppsett:

Audionet AMP II MAX / Audionet PRE I GII/EPS / Audionet VIP / Audionet PAM/EPS

Dagens slankede oppsett :cool:

Audionet SAM V2 / Audionet VIP G2

IMG_0046.jpg

mvh

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Du har jo en oppegående pre fra før, hvordan opplever du forskjellen mellom den og DNA?

Vis vedlegget 339952

mvh
    Heftig oppsett du har og hadde.

I utgangspunktet skal Aesthetix pre-en gruse DNA-en. Aesthetix ble kjøpt inn siden den var absolutt helt fantastisk på mine eks aktive Adam Column MK3. Er vel også en av de mest prisvinnende pre-er. Men så var det kombinasjoner da.

Via XLR på AMP låter den slank i bassen og kvass i toppen. Trodde det var røra som gjorde dette siden det var andre rør i denne enn den første Aesthetix jeg testet. Har blitt forklart av en som er teknisk flink at han trodde at jeg ville få en avrulling i bassen allerede ved 150 hz med Aesthetix og AMP via XLR.
    Med RCA låter det stikk motsatt. Og dette har ikke noe med kabelmerke eller pris å gjøre, bare for å utelukke en slik debatt.
    Via RCA låter det veeel fyldig bassen og toppen blir veldig mørk. Nesten som å sitte med lue på. Ganilsen som selger Audionet indikerer at pre-en ikke klarer å drive blokkene skikkelig, derfor den "boomy/buldrete og fyldige bassen" . Jeg utelukker ikke at han har rett i det. Men noen ville sikkert like den lyden siden det er nesten komplett umulig å bli lyttetrett.

DNA og AMP låter bedre enn min egen kombo. Men nå er det ikke slik at jeg har tenkt å legge så mye penger i en DNA bare for å bruke den som pre/dac.
    Dette ble i første omgang testet for å se om DNA kan matche det jeg har nå (inkl Naim DAC-en) eller om jeg må se på andre løsninger. Som f.eks Audionet PRE 1 G3, DNP osv.

U

utgatt25555

Gjest
    Takker! jo jeg har hatt noen år og oppsett mellom de systemene som er ovenfor, men vendte tilbake til Audionet :)

AMP blokke pr idag er vel min lille våte drøm og de som ligger nærmest å ville ha om det blir utbyttinger, PRE I G3 m/EPS vil nok kunne gjøre mye godt sammen med de blokkene, det er absolutt en tenkbar løsning, om man virkelig liker Audionet :D

Jeg tilhører de som mener at kabler kan ha noe å si og jeg har absolutt bestemte meninger om hva som funket på mitt større oppsett, jeg hadde flere diskusjoner med Audionets (tidligere?) internasjonale salgssjef om dette, og vi var ganske enige om at visse merker funket særdeles godt med Audionet, så man skal ikke kimse av det, jeg tenker her på Cardas Golden Reference, men som alltid! ingen mirakler men en siste veloverveid tuning når det andre er på plass ;) ..

Idag har jeg andre kabler i dagens oppsett, det er ett meget transparent lite oppsett, mer enn mange liker vet jeg også, men for meg er det slik jeg vil ha det, og trives således meget godt også med det mindre oppsettet :cool:

mvh

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.227
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Focalius... jeg overtar gjerne AMP blokkene for en grei stabel frognerdollar ;)

Sist redigert:

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Takker! jo jeg har hatt noen år og oppsett mellom de systemene som er ovenfor, men vendte tilbake til Audionet :)

AMP blokke pr idag er vel min lille våte drøm og de som ligger nærmest å ville ha om det blir utbyttinger, PRE I G3 m/EPS vil nok kunne gjøre mye godt sammen med de blokkene, det er absolutt en tenkbar løsning, om man virkelig liker Audionet :D

Jeg tilhører de som mener at kabler kan ha noe å si og jeg har absolutt bestemte meninger om hva som funket på mitt større oppsett, jeg hadde flere diskusjoner med Audionets (tidligere?) internasjonale salgssjef om dette, og vi var ganske enige om at visse merker funket særdeles godt med Audionet, så man skal ikke kimse av det, jeg tenker her på Cardas Golden Reference, men som alltid! ingen mirakler men en siste veloverveid tuning når det andre er på plass ;) ..

Idag har jeg andre kabler i dagens oppsett, det er ett meget transparent lite oppsett, mer enn mange liker vet jeg også, men for meg er det slik jeg vil ha det, og trives således meget godt også med det mindre oppsettet :cool:

mvh
    Jeg liker godt små høyttalere selv og har et ekstra par som jeg bruker noen ganger. Dynaudio 52SE.
    Kablene jeg har brukt er Chord XLR 2x2 meter til 4.000, Kimer Hero RCA med oppgraderte plugger til ca 3-4000 for 2x0.5 meter, Kimber Silver Streak RCA på 2x0.5 meter og Tara Labs RCA på 2x0.5 meter til ca 3000. Men har ikke testet de mot hverandre annet enn XLR vs RCA. Ørene mine er sikkert såpass slitne etter årevis med høy lyd at jeg tviler på at jeg klarer å skille RCA kabler innen fornuftig pris. Men planlegger å prøve en gang.

I går skrev jeg faktisk mail til Audionet for å høre hvilken pre som er best av Pre 1 G3 og pre-en i DNA. Prismessig så burde vel Pre 1 G3 være bedre siden det er en kun en ren pre? Spennende å se hva de svarer.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.227
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 339952

mvh
    To meget pene oppsett der. :)

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Flotte disse høyttalerne dine også Focalius - er dem så bra at dem "er kommet for å bli en stund" ...?

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Flotte disse høyttalerne dine også Focalius - er dem så bra at dem "er kommet for å bli en stund" ...?
    Takk for det.
    Det er helt utenkelig per dags dato å selge ASW-ene. Sinnsykt fornøyd med de. Nærmest ufattelig at så og si ingen i Norge har hørt om ASW.

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 339952

mvh
    To meget pene oppsett der. :)

Takker! ...og er man Audionet fan så låter det ikke så ille heller :) ...

mvh

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Jeg liker godt små høyttalere selv og har et ekstra par som jeg bruker noen ganger. Dynaudio 52SE.
    Kablene jeg har brukt er Chord XLR 2x2 meter til 4.000, Kimer Hero RCA med oppgraderte plugger til ca 3-4000 for 2x0.5 meter, Kimber Silver Streak RCA på 2x0.5 meter og Tara Labs RCA på 2x0.5 meter til ca 3000. Men har ikke testet de mot hverandre annet enn XLR vs RCA. Ørene mine er sikkert såpass slitne etter årevis med høy lyd at jeg tviler på at jeg klarer å skille RCA kabler innen fornuftig pris. Men planlegger å prøve en gang.

I går skrev jeg faktisk mail til Audionet for å høre hvilken pre som er best av Pre 1 G3 og pre-en i DNA. Prismessig så burde vel Pre 1 G3 være bedre siden det er en kun en ren pre? Spennende å se hva de svarer.

Han jeg tidligere refererte til hos Audionet nevnte som sagt Cardas GR, og så var det SilTech, det har jeg ingen erfaring med så jeg lar det være ubesvart, bare prisene deres får meg å ville tenke om to ganger :cool:

Ang Audionet, så har i UK, Wilson Benesch importen på Audionet, og det er nettopp synergien Wilson Benesch & Audionet jeg er inne på 9 året med (i to omganger) jeg fant den kombinasjonen før jeg visste om importen til UK av Audionet, noe å tenke på den dagen Audionet eiere skal bytte htére ;)

Legg gjerne ut svaret (eller konklusjonen) her, skulle vært interessant å lese hva de mener om ditt spm ang pre :D ...

En link til hva Fidelity #23 synes om det daværende oppsettet, fra side 82. :cool:

http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/23_hele.pdf

mvh

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.193
    Torget vurderinger
    96
    Har Audionet AMP II MAX, første versjon, selv. Har hatt noen preamper på dem. Accuphase har fungert glimrende, akkurat passe med gain. Samme med BAT VK-51SE.
    Har også prøvd en Sony TA-E90ES. Synes ikke det virker som disse blokkene er kresne på forforsterkere. Ellers har jeg hatt litt støy ut i høyttalerne da jeg har brukt RCA. Dette er sikkert fordi jeg har veldig mange komponenter i anlegget koblet sammen på kryss og tvers. Derfor er XLR/balansert en absolutt nødvendighet hos meg. Da blir alt helt tyst. Jeg digger XLR!

Opplever Audionet lyden som nøytral, uten å bli for avslørende. Hører godt forskjell på lyden fra forskjellige forforsterkere.
    Har dempet rommet ganske mye, og da kommer strømreservene til MAX godt med. Har på det verste lest av tett på 800 watt i displayet.
    Noen verre? ;)

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Har Audionet AMP II MAX, første versjon, selv. Har hatt noen preamper på dem. Accuphase har fungert glimrende, akkurat passe med gain. Samme med BAT VK-51SE.
    Har også prøvd en Sony TA-E90ES. Synes ikke det virker som disse blokkene er kresne på forforsterkere. Ellers har jeg hatt litt støy ut i høyttalerne da jeg har brukt RCA. Dette er sikkert fordi jeg har veldig mange komponenter i anlegget koblet sammen på kryss og tvers. Derfor er XLR/balansert en absolutt nødvendighet hos meg. Da blir alt helt tyst. Jeg digger XLR!

Opplever Audionet lyden som nøytral, uten å bli for avslørende. Hører godt forskjell på lyden fra forskjellige forforsterkere.
    Har dempet rommet ganske mye, og da kommer strømreservene til MAX godt med. Har på det verste lest av tett på 800 watt i displayet.
    Noen verre? ;)
    Helt tyst fra mine blokker hvert fall, så ikke plaget med støy. Audionet selv anbefaler vel RCA?
    Når jeg hadde McIntosh MC402 og Monitor Audio PL200 så peaket jeg flere ganger opp i 1600 watt på "speedometeret". Det verste var at jeg til og med presterte å gjøre det med deling på 80 hz. Nå vil jeg ikke kritisere McIntosh og kan fort finne på å kjøpe det flere ganger, men 200 Audionet watt er nok kraftigere enn 200 McIntosh watt.
    Spiller uansett ikke så høyt lenger og har enda ikke tømt en 60 watter jeg har hjemme til lån nå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn