ganilsen
Bransjeaktør
Jeg har fått inntrykk av dette, men jeg vil ikke si noe 100% sikkert.Jeg må justere gain med jumpere i SAM G 2, men er den ellers lik den riiaen som er montert i DNA?Et temmelig ordrett sitat:
"Deter verdt å nevne riaakortet også, selv om det ikke er standard påDNA. For 4000 kroner kan du imidlertid gjøre forsterkeren tilkraftverk også for platespilleren din. Med fjernkontrollen kan duvelge forsterkning (fra 40 til 70 dB gain) og om det er MM- ellerMC-pickup på platespilleren din. Noen vil kanskje savne enda flerejusteringsmuligheter, men sammen med min platespillerrigg, fungertedet ypperlig.Lyden
For åfortsette med riaa-delen i forsterkeren, så var jeg mildt sagtsjokkert over hvor bra den lød. Oppløsningsmessig er den nok ørlitemindre avslørende enn min egen riaa fra Plinius, men klangmessig erdet lite som skiller de to. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg heltfint med den riaaen selv med min relativt dyre platespiller. Atprisen på riaakortet til Audionet er under 20 prosent av kostnadenpå min egen riaa er det i hvert fall klin umulig å høre.
Selvmed riaakortet, koster DNA et godt stykke under halvparten av minegen forsterkerkombinasjon fra Krell. DNA er ikke halvparten så godsom Krell. Den er faktisk plagsomt tett på mitt eget forsterkersett."
Geir Arne
Geir Arne