Audiophile-stova

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    For de som er over gjennomsnittet interessert
    Det som vert diskutert her er nedmiksing frå tre til to kanalar. Men korleis musikken var oppteken diskuterte dei ikkje; truleg hadde dei ikkje så mykje opplysningar om det. Denne typen trekanalsopptak er kanskje mynta på film? Youtube-lyden er og blir obehageleg å høyra på. Forklaringa ligg nok i at det vert nytta AAC, som for DAB+ [1].

Referase
    [1] N. Vogt, YouTube Audio Quality Bitrate Used For 360p, 480p, 720p, 1080p, 1440p, 2160p, Youtube, 8/7-2015.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Her er nokre av mine. Eg lyttar som regel i stereo, og får då skikkeleg romoppleving. Men det gjer eg også på 5.1-anlegget, om enn ikkje i slik grad som med 2.0 og mbl.
    Berlioz: Symphonie Fantastique: RCA 82876/676373-2

Scheherazade: 82876-66377-2. Ei av mine absolutte favorittplater, spesielt etter å ha høyrt verket i Stadlandet grendahus, sitjande to meter frå solofiolinisten. Plata er etter mitt syn endå betre RCA LSC 2446

Fiedler/Boston Pops (mykje bra derifrå. Her er eit "best of" samlealbum med låtar frå 1956 - 1960) RCA 82876-67895-2

Mange likar Fritz Reiner/CSO, eg har like stor sans for Charles Munch/BSO, til dømes eit par Beethovensymfoniar: RCA 82876-67898-2

Alle må ha ei favorittinnspeling av Saint-Saens sin orgelsymoni. Eg har ein annan, men her er Munch/BSO: RCA 82876-61387-2

Denne er også best på vinyl: Mussorgsky m.m. : RCA 82876-61394-2

Virgil Fox sine orgelinnspelingar er valdsame. Denne er meir normal: RCA 82876-71626-2 og har flott orgelakustikk.

Så ei plate som eg berre har funne med den såkalla "dynagroove"-teknikken på vinyl. Dette let skit, men SACD-utgåva er faktisk betre enn vinyl: Dvorak nye verda: RCA 82876-66376-2

Til sist ei Rhapsody in blue med Fiedler/Boston pops: RCA 82876 - 61393-2

Eg trur eg har ei fullstendig oversikt på heile katalogen frå RCA ein stad. Men må leite litt, om nokon er interessert.

Julian Bream spelar Concertio det Aranjuez
    Dette er vel hybridplater (SACD), så for å spela DSD-versjonen lyt ein vel ha ein SACD-kompatibel spelar? Sony og Philips laga dette systemet for å tena pengar på å selja lisensar, så dei gjorde sitt beste for å hindra digital kopiering. Og dei spelarane eg har sett har berre analog utgang. Så da får du vel berre to kanalar ut?

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Sony X800M2 UHD spelar SACD via HDMI.SACD kan rippast via enkelte Oppo og Pioneer spelarar,samt tidlige PS3 + nødvendig software.Alle Oppo spelar SACD med 7.1 multikanal ut og HDMI.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Sony X800M2 UHD spelar SACD via HDMI.SACD kan rippast via enkelte Oppo og Pioneer spelarar,samt tidlige PS3 + nødvendig software.Alle Oppo spelar SACD med 7.1 multikanal ut og HDMI.
    Får ein da ut dei tre kanalane på Vangard-platene på PCM-format?

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Eg har ein Oppo 105 der eg kan velje DSD eller PCM.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Antar det,skal sjekke når jeg fyrer opp anlegget litt senere.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Spilleren viser SACD PCM,receiveren viser den at den mottar PCM.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Naturligvis i 3 kanaler,var vel det som var vitsen?

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Kunne vore interessant å vita korleis dei to opp musikken, dvs. korleis dei plasserte mikrofonane. 5.1 er vel mest mynta på film, så der er det ofte ein separat mikrofon for dialog. Målet er da at dialogen skal koma frå midten, der skjermen er. Men Vangard-platene var kanskje opptekne på ein annan måte. Eg har ikkje klart å finna noko om dette.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Dette er informasjon som burde vera med alle plater. Dette var vel heilt i staten på stereoplater, så kanskje dette er er monoplate? Kjenner du plateselskapet og katalognummeret?

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.742
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
    Trekantopptaket var etter det eg har funne ut, gjort fordi det skulle leverast vinylplater både i mono og stereo den gongen. Mikrofonane til høgre og venstre vart gjort for stereo, medan midtmikrofonen var der for den tredje kanalen sin del.
    Eg brukar same Oppo 105 som multikanal i hovudanlegget, og då går det i stereo. Men eg har kopla han til multianlegget, og då er det lyd i dei tre framste høgtalarane, ikkje bakhøgtalarane.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Trekantopptaket var etter det eg har funne ut, gjort fordi det skulle leverast vinylplater både i mono og stereo den gongen. Mikrofonane til høgre og venstre vart gjort for stereo, medan midtmikrofonen var der for den tredje kanalen sin del.
    Eg brukar same Oppo 105 som multikanal i hovudanlegget, og då går det i stereo. Men eg har kopla han til multianlegget, og då er det lyd i dei tre framste høgtalarane, ikkje bakhøgtalarane.
    Så da er ikkje dette det same som "Trifield". Ein treng heller ikkje tre kanalar for å lytta på Trifield, men ein treng tre like høgtalarar, og midthøgtalaren kan ikkje leggast på sida. Eg er ikkje overtydd om at Trifield vil vera ei forbetring. I alle fall ikkje om ein har gode stereoopptak. Eg reknar ikkje nærmikrofonopptak som "gode opptak".

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.742
    Sted
    Dette med nærmikrofon eller mikrofonane på avstand har varierande resultat, men kan vere gode. Eg har nokre plater med Blumleinteknikk (xy-oppsett) to mikrofonar med nyre- eller åttetalskarakteristikk ovanfor kvarandre i 90 graders vinkel, og nokre meg AB-teknikk (kulekarakteristikkmikrofonar med ein viss avstand mellom mikrofonane. Begge måtar fungerer, men det har litt konsekvensar for korleis du har optimal høgtalarplassering, så lenge du ikkje har radialstrahlerhøgtalarar.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Dette med nærmikrofon eller mikrofonane på avstand har varierande resultat, men kan vere gode. Eg har nokre plater med Blumleinteknikk (xy-oppsett) to mikrofonar med nyre- eller åttetalskarakteristikk ovanfor kvarandre i 90 graders vinkel, og nokre meg AB-teknikk (kulekarakteristikkmikrofonar med ein viss avstand mellom mikrofonane. Begge måtar fungerer, men det har litt konsekvensar for korleis du har optimal høgtalarplassering, så lenge du ikkje har radialstrahlerhøgtalarar.
    Ja, kryssa mikrofonar med 8-talskarakteristikk, plasserte så tett saman som mogleg, er det som vert nytta ved det som tradisjonelt vert kalla Blumlein-teknikk, men det er ikkje så mange slike opptak. Det kjem vel mest av at det ikkje er så lett å få til. Trur Opus 3 i Sverige har nytta denne teknikken. MS-teknikken (MS: Mid-Side) er meir utbreidd (ein framoverretta mikrofon med nyrekarakteristikk og ein sideretta mikrofon med 8-talskarakteristikk, òg plasserte tett saman), med omforming til venstre-høgre i etterkant. AB-teknikk er i visse krinsar kontroversielle, på grunn av at avstanden mellom mikrofonane fører til ein kamfiltereffekt. Men dette er slikt som lydteknikarane kan drøfta i det uendelege, utan å koma til semje. Men retningskarakteristikken og plasseringa til mikrofonane har stor innverknad på lyden vi høyrer. Dette er nok, saman med høgtalarane og plasseringa deira, eit av dei viktigaste aspekta ved attgjeving av musikk. Dette er ein god grunn til å kjøpa fleire opptak av same verk og orkester. På trass av det vert det så godt som aldrig drøfta i hifi-samanheng. Kvifor er det slik? Kan det koma av di det ikkje er pengar å tena på det?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.742
    Sted
    Eit av dei beste opptaka eg har, er Schubert sin kvintett, innspelt som demo-plate for Syrinx pickuparmar ein gong rundt 1980 (hugsar de PU 2 og 3? Gode armar.) Denne er Blumlein. Det er to til plater med tilsvarande kvalitet. Eg lurer på om desse også finnest som kvadrofoniske opptak, der både framme og bak på 8-tals karakteristikks-mikrofonane fekk eigen kanal. Det hadde vore noko, det.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Antall liker
    180
    Eit av dei beste opptaka eg har, er Schubert sin kvintett, innspelt som demo-plate for Syrinx pickuparmar ein gong rundt 1980 (hugsar de PU 2 og 3? Gode armar.) Denne er Blumlein. Det er to til plater med tilsvarande kvalitet. Eg lurer på om desse også finnest som kvadrofoniske opptak, der både framme og bak på 8-tals karakteristikks-mikrofonane fekk eigen kanal. Det hadde vore noko, det.
    Ja, desse platene kunne det ha vore interessant å legga øre til. Om det var Synrinx som selde dei er dei kanskje vanskelege å få tak i? Om du har dei finn du kanskje eit katalognummer på dei?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.742
    Sted
    Så tek omskiftingane til. Det er komme pakke i posten:
    IMGP2197.JPG

Veldig greitt å pakke ut Vera. Det er ei anonym kasse utanpå denne, slik at forsterkaren kan sendast ganske trygt med posten. Og det er heilt enkle pappkasser - lette å ta vare på, og utan fiksfakseri. Eg har pakka ut effektforsterkarar med medfylgjande kvite hanskar, silkeposar, treemballasje, flightboksar og eg veit ikkje kva. Dette gjer ting både meir kostbare og tyngre, og det kan vere eit styr å ta vare på emballasjen. Her er det sytalaust

Den indre boksen har fornuftige polstringar rundt forsterkaren, som er pakka i plast. Ei straumleidning fylgjer med, fornuftig kvalitet, men utskiftbar for dei som høyrer skilnad på sånt.
    IMGP2198.JPG

Så skal boksen inn i anlegget. 9 kg, altså ca 130 kg lettare enn ASRen som stod her tidlegare. Og lettare enn Coplanden eg har brukt i ventetida. Han må få vere her litt til, sidan eg har lånt bort overgangspluggane til skulen, men det er nok berre eit tidsspørsmål før han vert lagt ut for sal. Har vurdert biamp-oppsett, men det eg har prøvd av sånt tilseier at det ikkje har allverda med gevinstar, og ikkje er verd stresset. Og Coplanden har ikkje justerbar inngang, slik Vera har, så det vert denne som må bestemme nivået, noko eg ikkje nødvendigvis tenkjer er det beste. Men det kan hende eg prøver det etter kvart. Så CTA 520 kan no berre stå der. Eg har no plass...
    Somme undrar seg kanskje over den vesle Creek OBH-22? Dette er den enklaste "forforsterkaren" eg har hatt. Det einaste boksen inneheld er volumpotmeteret, ein inngangsvelgjar, og fjernkontrollfuksjon. Eg kan ta inn tre injesignal, og sende dei vidare til effektforsterkaren. Dingsen er etter måten gørrkjedeleg, men er svært nøytral, sjølv om han manglar sprut og sjampanjegallopp. Eg lurer på å lage eit kvardagsoppsett med denne, slik at eg sparar SP 10 til helg og djuplytting.
    IMGP2201.JPG

Eg sparte ikkje så mange boksar likevel....forforsterkar må til, i tillegg til Vera. og når SP 10 består av to kolli (straumforsyning i tillegg til sjølve forsterkaren) er vi no om lag på same talet om med ASR - men mykje lettare, sjølvsagt. Det vert litt rot no, eit ekte skjorareir i stova. Leidningane er berre akkurat lange nok, og det er ein del ting som må avgjerast. Platespelaren må sjølvsagt stå på hylla si, og om eg skal bruke SP10 som platespelarforsterkar, er det veldig greitt. Då bør også dei andre signalkjeldene stå nær SP10, og den eine, lange kabelen min gå fram ti effektforsterkaren.
    skjorareir.jpg

Men eg har likevel ei utfordring: Kva med European Audo Team EAT-e-glo? Det som eg trur er verdas beste riaa med allsidig inngang?
    IMGP2203.JPG

No har eg altså ein slik. Heilt nødvendig dei åra eg har levd utan forforsterkar med innebygd riaa. Dingsen har separat straumforsyning, slik som alle verkeleg gode riaatrinn har. Det kan bydast på absolutt referanselyd, og han er i stand til å takle kva som helst av pickupar, frå Audio Note IO II til Shure V15 med høve til å justere impedansen medan du spelar. Einaste han manglar er trådlaus fjernkontroll. Og han er eigentleg billeg, sjølv om han kostar over 70 kkr for tida.
    No har eg alstå SP 10, som er minst to generasjonar eldre enn EAT-e-glo. Då ARC og Bill Johnson konstruerte SP10, var det ut frå eit behov for å lage ein forforsterkar som kunne takle dei etter kvart mange MC-pickupane som brått vart tilgjengelege på den amerikanske marknaden. Dette var ikkje aktuelt så lenge Joe Grado sat på dei amerikanske patenta på MC-pickupar. (Grado ville tene pengar og selje sine eigne pickupar, som ikkje var MC). Amerikanarane hadde altså ikkje fått høyre Denon DL103 eller Ortofon SPU, på grunn av dette. Men då patentrettane gjekk ut på slutten av 70-talet, var det fritt fram. Vi fekk mellom anna Koetsu, og andre dyre småkarar. Problemet var berre at desse MCane hadde så lågt utgangsnivå. Mange brukte (og brukar framleis) trafoar til tilpasse signalet, men der er somme (underteiknande, til dømes) som helst vil ha rein forsterkar. Sjølv om det er vanskeleg å forsterke opp så mykje med rør. Så det var vanskeleg å vere gjennomført rørentusiast og MC-ar - heilt til SP 10 kom. Her er ein riaa som består av 8 stk doble triodar, som er i stand til å levere nok guffe til å drage ein MC-pickup på 0,3 (men helst 0,6 eller meir) mV.
    Eg MÅ altså ikkje ha EAT-e-glo, men....
    Og så er det desse leidningane, då. EATen må stå nær forforsterkaren, men langt unna straumforsyninga...
    Det er mangt å gruble over når ein er audiofil.

Vedlegg

Lassencad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2014
    Antall liker
    503
    European Audo Team EAT-e-glo? Det som eg trur er verdas beste riaa med allsidig inngang?

Ja jeg kan kun være enig her. Virkelig en god Riaa :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.742
    Sted
    Så har eg fått ein Matrix DAK på besøk. Svært interessant apparat, fantastisk oppløysing, solid bassattgjeving, men så langt har eg berre fått til å jobbe med CD og strøymetenester, så eg har ikkje fått til å spele høgoppløyste sølvplater SACD eller 2L sine råaste - må nok ha konsulenthjelp

storab

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Antall liker
    116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Du må vel ha en SACD spiller der kopibeskyttelsen er slått av for å få høyoppløst digitalt ut til DAC?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn