Evo III
Hertugen
Jo,har skrå tak som jeg tror er bra,men en åpning bak høyre høyttaler som sluker bass. Med stativ høyttalere og sub bak ble det mye bedreVar det ikke du som hadde litt vanskelig rom?
O
Jo,har skrå tak som jeg tror er bra,men en åpning bak høyre høyttaler som sluker bass. Med stativ høyttalere og sub bak ble det mye bedreVar det ikke du som hadde litt vanskelig rom?
Si i fra om du finner!Er det noen som har hatt Audio Physics Rhea II og byttet disse til noe "bedre”? Jeg har problemer med å finne noe som spiller mer integrert og musikalsk? Jeg er alltid på jakt!
Gratulerer med fine høyttalere.Ja Audio Physic har forbløffet meg også.Sitara kunne jeg godt tenkt meg i mitt anlegg i kjellerstua.De "ruver" jo heller ikke så mye.
Mvh Kenneth
Takk skal dere ha!! Var egentlig på jakt etter stativhøytalere, men takket være lite "ruving" og høy WAF, så ble hun som bryr seg litt mer om det estetiske med på laget. De ser veldig bra ut og er faktisk ikke ruvende.Gratulerer med flotte høyttalere SimSVa! Har selv hatt Sitara og hørt endel på 25 versjonen. Veldig gode og morsomme høyttalere med bra WAF faktor. Mitt førstevalg til forsterker ville været en Densen B-150+ men nå er jeg litt preget Opplever egentlig ikke Sitara som veldig vanskelig m.h.t forsterker men de fortjener sikkelig kvalitet. Lykke til videre!
Creek Evolution 100A er ingen dårlig forsterker. Hørt den hos en kamerat dog ikke med sitara høyttalere. Burde på papiret ha bra med krefter og i mine ører spilte den rytmisk og oppløst.Gratulerer med fine høyttalere.Ja Audio Physic har forbløffet meg også.Sitara kunne jeg godt tenkt meg i mitt anlegg i kjellerstua.De "ruver" jo heller ikke så mye.
Mvh KennethTakk skal dere ha!! Var egentlig på jakt etter stativhøytalere, men takket være lite "ruving" og høy WAF, så ble hun som bryr seg litt mer om det estetiske med på laget. De ser veldig bra ut og er faktisk ikke ruvende.Gratulerer med flotte høyttalere SimSVa! Har selv hatt Sitara og hørt endel på 25 versjonen. Veldig gode og morsomme høyttalere med bra WAF faktor. Mitt førstevalg til forsterker ville været en Densen B-150+ men nå er jeg litt preget Opplever egentlig ikke Sitara som veldig vanskelig m.h.t forsterker men de fortjener sikkelig kvalitet. Lykke til videre!
Har hørt mye bra om Densen og AP. Er vel muligens B-130 som ville vært aktuell. Har også lurt litt på Creek Evolution 100A. Noen som har erfaringer eller kvalifiserte gjettinger om hvordan det kunne vært?
Blir bare bedre og bedre disse Sitaraene Spiller mye større enn hva den relativt lille fortoningen skulle tilsi! En god plassering er viktig for dette.Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Jeg har hatt høyttalerene en stund nå og begynner å bli fortrolig med lyden. Jeg synes de er meget nøytrale og behaglige å lytte til, med en nydelig vokalgjengivelse en stram bass og forholdsvis oppløst oppover. Jeg synes også høyttalerene lager et større og mer naturlig lydrom enn mine tidligere høyttalere.
Men det jeg dog kan savne er litt mer engasjement på lavere volum, selv om det låter pent. Det er også "smækk" og rasp i nedre diskant-område enn hva jeg hadde i langt billigere høyttalere som mine AudioPro Sa-5 til 5000,-. Jeg har ikke forsøkt så mye med romplassering ennå, eller andre former for tweaks.
Jeg lurer også på om Arcam P38 effektforsterkeren er en optimal match siden denne ofte omtales som litt behersket og kanskje ikke den mest dynamiske?
Skal du ha engasjement på lavt volum bør du kikke i retning rørforsterker.Det kan hende du blir overasket.Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Jeg har hatt høyttalerene en stund nå og begynner å bli fortrolig med lyden. Jeg synes de er meget nøytrale og behaglige å lytte til, med en nydelig vokalgjengivelse en stram bass og forholdsvis oppløst oppover. Jeg synes også høyttalerene lager et større og mer naturlig lydrom enn mine tidligere høyttalere.
Men det jeg dog kan savne er litt mer engasjement på lavere volum, selv om det låter pent. Det er også "smækk" og rasp i nedre diskant-område enn hva jeg hadde i langt billigere høyttalere som mine AudioPro Sa-5 til 5000,-. Jeg har ikke forsøkt så mye med romplassering ennå, eller andre former for tweaks.
Jeg lurer også på om Arcam P38 effektforsterkeren er en optimal match siden denne ofte omtales som litt behersket og kanskje ikke den mest dynamiske?
Prøv samme som du har til dine høyttalereHei,
Lurer på om noen har tips om høyttalerkabler som egner seg til Rhea II-sub? På forhånd takk for hjelpen.
Hvordan er rommet? Kan du dempe sideveggene noe?Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Ja, jeg er spesielt fornøyd med størrelsen på lydbilde. Det er stort og aldri masete. Jeg har akkurat flyttet høyttalerene noe fram slik at de nå står omtrent 50 cm fra bakvegg. Merket umiddelbar forskjell. Lydbilde fikk noe mer rom og bassen strammet seg opp. Kommer nok til å jobbe med rom og akkustikk-tiltak før jeg gjør noen dyre oppgraderinger fremover.Blir bare bedre og bedre disse Sitaraene Spiller mye større enn hva den relativt lille fortoningen skulle tilsi! En god plassering er viktig for dette.Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Hvordan er komboen Sitara og Primare? Eventuelt har du hørt de på noe annet?
Mvh.
SimSVa
Ja, jeg kan tenke meg det. Har jo hørt en del rørforsterkere i andre oppsett og det er vel spesielt nerven som skiller rør og transistor i mine ører.Skal du ha engasjement på lavt volum bør du kikke i retning rørforsterker.Det kan hende du blir overasket.Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Mvh Kenneth
Rommet er rektangulært 5 m * 6 m, rundt altså 30 m2. Høyttalerene står med ryggen mot langsiden i det ene hjørnet. Høyttaleren som står nærmest sideveggen med avstanden 60 cm. Denne sideveggen er ikke så lett å dempe siden det er en verandadør med glass. Avstanden mellom høyttalerene er litt over 2 m.Hvordan er rommet? Kan du dempe sideveggene noe?Melder meg inn i klubben jeg også, selv om jeg har vært eier av et par Sitara-høyttalere siden september i fjor. Høyttelerene drives av en Arcam P38 effektforsterker og en Primare Pre30 forforsterker, samt Kingrex U384 DAC.
Mulig Primaren er litt for snill, ja. Jeg har egentlig ikke noe grunnlag for å hevde det, siden jeg ikke har fått kryssjekket med andre alternativer. T+A kan være et interessant alternativ. Men det blir nok ikke noen utskiftninger med det første før jeg er helt sikker at jeg vet hvilken komponent som er flaskehalsen.Primare Pre30 fikk jeg en følelse av at den var litt for snill og lite dynamisk. Mulig det bare var dårlig match hos meg. Ville først vurdert bytte av din pre, da det finnes alternativer med mer sprut. T+A Dac8 ville jeg sett etter på brukten, da denne har en fantastisk god aktiv pre del, og leverer high-end som dac/pre.
Har hørt mange dac/pre komboer, men ingenting under 35-40000kr har vært i nærheten av magien til T+A.
Melder meg inn her igjen jeg, men HYSJ, ikke si det til Magico folket.....
Vis vedlegget 370681
Vis vedlegget 370682
Vis vedlegget 370683
Det er bare å graturlere dere begge to! Er det OHFC-tilbudet du/dere har slått til på? Disse høyttalerene ser helt fantastiske ut, og jeg kan regne meg at lyden står i stil.Melder meg inn her med et par Scorpio 25
Er såvidt igang med prøvelytting, men de bør vel få noen dager med innkjøring før man legger altfor mye vekt på inntrykket. Så langt høres det ihvertfall lovende ut - åpen, detaljert og homogen klang fra topp til bunn. Har bare eksperimentert litt med plassering, og foreløpig satt dem i en likevinklet trekant i forhold til lytteposisjonen, vendt ganske direkte mot lytteposisjonen. Fasongen og finishen liker jeg veldig godt. Ikke noe å si på glansen i pianolakken...
Ja, jeg slo til på OHCs vanvittige tilbud - at dette er en utgående modell gjør den ikke akkurat til noe dårligere kjøp. De siste modellene ble produsert og sendt fortløpende, så mine kom vel nærmest rett fra samlebandet.Det er bare å graturlere dere begge to! Er det OHFC-tilbudet du/dere har slått til på? Disse høyttalerene ser helt fantastiske ut, og jeg kan regne meg at lyden står i stil.
Det kunne vært interessant å høre litt om hva slags elektronikk de parres med, hva de erstatter og eventuelle forbedringer fra forrige høyttalerpar. Kom gjerne med erfaringer angående plassering også.
Gratulerer! Kan ikke skjønne annet en at det må være et knallkjøp til den prisen. Har selv ikke hatt Scorpio men Sitara og Virgo.Røk på det siste paret Scorpio 25 i high gloss black.
Takk til han som ikke hentet sine bestillte.