Good times Husker mange og hyggelige samtaler - ingen plagsommeHei Vidar,
Det var jo du som inspirerte meg til denne oppgraderinger - jeg ringte deg sikkert og maste vettet av deg også om jeg ikke husker feil.
Det er i grunn en fin påminnelse om hvor mye glede jeg har hatt av denne hobbyen opp igjennom årene. Det var deg og Petter jeg følte hadde samme preferanser som meg - og selv om du sikkert lurte meg ut på litt tull (Bybee++) så hadde jeg enorm glede av anlegget på den tide. Det var før familie også - så spilte 2-3 timer hver dag.
Som en liten hyllest til Leif i dag (som jeg også ringte og maste vettet av) - her er mitt nesten helnorske anlegg for ca 15 år siden hvor DP var ryggraden - og her er det mye tweaks.
Vis vedlegget 826679
- AP Avanti III med nytt delefilter, haugevis med Bybee i filteret og jordede element chassis.
- BASE drivverk med extra plattformer
- DP Dac med Mundorf kondiser, linolje og batteripower,
- DP preamp (husker ikke om jeg hadde skaffet bedre power/batteripower til den)
- 2 x DP A1.
- Alt stående på vekttilpassende Base plattformer, med bluetac for å lime komponentnee fast
- FAT LMC og nettfilter fra Liern.
- SILK og Black magic kabler fra PM om jeg ikke husker feil
Vis vedlegget 826680
Vis vedlegget 826681
De byttet plateforsterker og da fungerer den. Men, min andre Rhea sviktet selvfølgelig igjen i forrige uke….Hei. Fikk du liv i denne? Hva var evt feil? Spør da jeg er i samme situasjon…
En av de tingene jeg liker med AP(disclaimer, jobber hos importør) er hvor langt de kan strekkes på skikkelig elektronikk som din Krell. Send gjerne en meldingHeisann lurer på classic 8 har krell kav 300il er dette noe som matcher? Setter pris på innspill
Herlig!Ap classic 15 silver grey glass på vei fikk en god deal av Mathias på ohc gleder meg til å koble de opp med krell
Har ikkje spilt så mye enda men virker veldig lovende jaPent oppsett!Tipper det låter også. Hadde tidligere krell 400 på Tempo 3i det låt så bra
1 200 000 som i 1,2 miljoner alltså för att få samma ytelse som en brukt Virgo?Brukte Virgo gikk for 12k for noen år siden sist jeg så dem på Finn , for å få samme ytelse på ny høyttaler idag må man betale 10-100 ganger mer, og det er slett ikke sikkert man får noe så bra heller.
Ja, det hadde jeg tippet også.en virgo 25?
Var inne på tanken på brukte virgo men hadde vel blitt et ramaskrik mtp på plasseringaSolgte mine Virgo II, med stålføtter, i sommer og er fremdeles på leting etter erstattere.
Angrer nok litt, men slet med plasseringen. De låt aldeles nydelig omtrent midt ute på stuegulvet, en plassering husstanden forøvrig ikke var videre imponert over.
Er god grunn til at Joachim Gerhard, konstruktøren, var tilhenger av å spille med høyttalerne langs langveggen ja. Tror du skal slite litt med å få god balanse i lydbildet med så stor asymmetri.Takk for info, jeg sliter litt med plassen da om jeg skulle prøvd Virgoene. Får bare ca 40-50cm til sidevegg på ene siden pga planløsningen i stua. På andre siden er det masse plass. Skjønner jeg det riktig så vil det fungere dårlig med Virgo da? Hadde litt samme opplegget med Yaraene, de låt best midt på gulvet men jeg fikk til 95% av lyden med plassering innafor lovlig (godkjent av fruen) området i stua.
De kan drives med måtelig kraft, men liker seg med mye og vokser med mye kraft. Funker med nøytralt utstyr og stortrives med noe som heller hårfint mot det varme.Virgo 2 har jeg fryktelig lyst til å prøve, men er redd de ikke vil få plasseringen og plassen de fortjener.
Hva slags elektronikk liker de? Varm, nøytral? Mye kraft?
Ja, da er de utelukket både med hensyn til rom og forsterker.De kan drives med måtelig kraft, men liker seg med mye og vokser med mye kraft. Funker med nøytralt utstyr og stortrives med noe som heller hårfint mot det varme.
Virgo 25 er uendelig lettere både å drive og plassere enn IITakk for info, jeg sliter litt med plassen da om jeg skulle prøvd Virgoene. Får bare ca 40-50cm til sidevegg på ene siden pga planløsningen i stua. På andre siden er det masse plass. Skjønner jeg det riktig så vil det fungere dårlig med Virgo da? Hadde litt samme opplegget med Yaraene, de låt best midt på gulvet men jeg fikk til 95% av lyden med plassering innafor lovlig (godkjent av fruen) området i stua.
+1 til den.De kan drives med måtelig kraft, men liker seg med mye og vokser med mye kraft. Funker med nøytralt utstyr og stortrives med noe som heller hårfint mot det varme.
Virgo 25 har vært og er på lista. En kompis har dem, og jeg har hørt dem der og ikke i egen stue. De spiller flott, og er nok mer potente i bassen enn Virgo II var tror jeg. Mellomtonen derimot...etter det jeg har hørt så langt mangler noe av magien fra Virgo II, men igjen kan det være bare at jeg ikke har hørt dem hjemme, stilt opp slik jeg ville hatt dem.Virgo 25 er uendelig lettere både å drive og plassere enn II
Herlig!Plateforsterkeren tilbake fra service. Endelig full utnyttelse igjen, av en topp sub og det sammen med Virgo 25. En meget god kombo.
Vis vedlegget 859887
Har du byttet plateforsterker i Rhea II-en din til en Hypex? (Antar det er det?) Har byttet to AP plateforsterkere allerede, og må kanskje i gang en tredje gang, så litt usikker på hva jeg skal gjøre.Plateforsterkeren tilbake fra service. Endelig full utnyttelse igjen, av en topp sub og det sammen med Virgo 25. En meget god kombo.
Vis vedlegget 859887
Snakket med en høyttaler produsenten Marten ang kondensatore type og levetid i delefilter. Han sa kort og godt at det er 0.0 å bekymre seg for. Lite effekt lite varme og ingen slitasje, ikke tenk mer på det.Ja, da er de utelukket både med hensyn til rom og forsterker.
Har lest at de har elektrolytter i delefilteret. Da er det muligens på tide med en utskiftning av dem siden de begynner å dra på årene.
Pussig konklusjon, jeg har spilt på Virgo med 5 watts rørforsterker . 5 watt vil klippe på høyt volum men, 90watt transistor forsterker holder i massevis. Høyttaleren har en effektivitet på 90dB/2.8Volt . 4ohm så en bra forsterker skader ikke selvsagt.Ja, da er de utelukket både med hensyn til rom og forsterker.
Har lest at de har elektrolytter i delefilteret. Da er det muligens på tide med en utskiftning av dem siden de begynner å dra på årene.
Rega Elex-R. 72 W i 8 ohm, og 114 W (tror jeg) i 4 ohm, men den liker nok litt lettere laster. Nå spiller jeg aldri grisehøyt heller, så det blir kanskje feil å si at forsterkeren min er utelukket, men det finnes nok bedre alternativer. Det er heller høyttalerplasseringen som Virgo II er optimalistert for, som er det største aberet.Pussig konklusjon, jeg har spilt på Virgo med 5 watts rørforsterker . 5 watt vil klippe på høyt volum men, 90watt transistor forsterker holder i massevis. Høyttaleren har en effektivitet på 90dB/2.8Volt . 4ohm så en bra forsterker skader ikke selvsagt.
Hvilken forsterker har du nå?