La meg komme med nok en beklagelse. For jeg kjøpte i sin tid en slik Jitterbug fra AQ. Også dette var et bomkjøp, helt uten betydning for lyden. Det reneste lureri. Vil advare på det sterkeste mot dette produktet og selskaper som lever av å selge slikt.
Og nok en gang var mine ører på lag med konvensjonell teori og objektive målinger, slik Audiosciencereviews Amir viser her:
https://www.audiosciencereview.com/...measurement-and-review.2016/page-2#post-58108
Jeg går ut i fra at dette er i ditt anlegg??
Hvorfor advare på det sterkeste? Dette er et rimelig produkt, som dersom det gjør en forskjell for noen er bra?! Det gjorde en forskjell hos meg i mitt anlegg, og var derfor vel verdt de ~500kr som det kostet på HFK! Om du ikke synes det så er det jo leit du brukte penger og ble irritert, men du har sikkert svidd av betydelig større beløp på andre "oppgraderinger" som heller ikke gav ønsket effekt "after the honeymoon days"?!
Dine beretninger om at jitterbuggen fungerte for deg, viser bare hvor sterk psykologien er. Teoretisk finnes ingen grunn til at den skal virke. Målinger på Audiosciencereview viser null effekt. Forskjellen du hørte, var oppi ditt hode.
Det er nettopp slike ting som gjør det vanskelig å oppnå progresjon i hifi som hobby. Hvis man bare går etter eget hode - uten at det er ledet av en teori, en rød tråd - vil man ikke oppnå noen progresjon. Fokus på kabler i hifisammengeng er ikke progresjon; det er regresjon.
Jeg anbefaler deg å bli trygg på hva som skjer oppi hodet ditt og hva som skjer i signalbehandlingen. Det er menneskelig å innbille seg ting, men Gud utstyrte oss med intelligens så vi også kunne ta intelligente valg. Jitterbug og AQ-kabler er ikke intelligente valg.