Avalon Ascedant noen erfaringer

Status
Stengt for ytterligere svar.

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Dog skrev:
Du får publisere noen bilder og inntrykk etterhvert, artig med basiller - selv har jeg nesten blitt kvitt dem ;)

O.
Det skal jeg gjøre.

mvh
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Gratulerer cdjazz, du er ikke snau på utstyrsfronten. Jeg gleder meg til og lese inntrykk og kose meg med bilder :)
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Vermin skrev:
Gratulerer cdjazz, du er ikke snau på utstyrsfronten. Jeg gleder meg til og lese inntrykk og kose meg med bilder :)
Takker så mye for grattis,men det blir nok en stund til det kommer lytte inntrykk.
Jeg må nok belage meg på å vente en stund på effekt trinnet,og så skal det jo spilles inn noen timer.

mvh
Rune
 
J

Janpe

Gjest
Jeg har selv tidligere eiet Ascendant i over 1 år, det er etter mitt skjønn (og smak) en svært god høyttaler til prisen. Riktig matchet (som nå blir tilfelle hos trådstarter) er Ascendant konkurransedyktige med alt opptil NOK. 100.000,-. Glør i øynene på mange stolte eiere av andre høyttalere muligens, men skitt la gå!

Dette var vel ikke lagt opp til en diskusjon om Ascendant var bra eller ikke? Les tester gjort av seriøse og grundige journalister og ta et råd fra erfarne brukere, det kan lønne seg.

Nei, Avalon er selvsagt ikke det beste for alle. Men her har det fløyet mer eller mindre velbegrunnede funderinger og påstander om Q-verdier og tekniske løsninger. Ut ifra egne erfaringer med Ascendant og nå Indra:
Det er ingen grunn til å betvile Avalons kompetanse, men smaken er forskjellig.

Jeg ønsker ny bruker av Avalon til lykke, du vil bli begeistret!

Mvh
JP
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.655
Antall liker
21.456
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Grattis cdjazz. Det var da voldsomt så fjongt forsterkeri som skal til? ;)

Jeg har bare sett Ascendant på bilder, og en reakjon er at avstanden mellom diskant og bassmellomtone er stor. Anbefaler Avalon en minimumslytteavstand for å sikre integrasjon?

Forøvrig ser jeg at Avalon generelt har flotte specs for frekvenslinearitet. Min kopp te.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
JP; kjøper spurte vel ikke om råd alene, men om noen hadde hørt denne og hadde noen lytteerfaringer/-opplevelser å komme med. Når han spør om det, så må han regne med å få det.

Vedr Q-verdier; det er hverken ubegrunnet eller irrelevant; det er et vesentlig aspekt ved et høyttalerdesign. Og får store konsekvenser for hvilken type lyd man kan regne med.

Ingen (andre enn Endre) har sagt noe om Ascendant er bra eller ei.

Hvorfor starte en slik tråd med et slikt spørsmål som i overskriften, dersom det ikke skal være lov å komme med egne erfaringer med Ascendant?

Mvh Vidar P
 

Markus

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
13
Antall liker
0
Gratulerer cdjazz med nye Ascendant ht!

Jeg har spilt på Ascendant N i mer en 1 år i et rent BAT-anlegg. Med VKD5SE/VK51SE/VK600SE har det vært svært vellydende. Jeg spiller i et stort rom, 75m2 med åpen himling/åpen løsning og følte nok at basskapasiteten kanskje ikke helt matchet dette rommet. Det ble betydelig bedre da jeg supplerte med en sub, Rel Stadium, dog ikke helt uten visse integrasjonsproblemer. Rommet krever nok minst en Avalon Indra, vi får se eter hvert. Har du et ikke alt for stort lytterom og kvalitetssignaler å fore disse ht. med, tror jeg du vil høre musikken flomme!

PS Noen som vet om Ascerndant N lar seg oppgradere til NL?

Med hilsen
Markus
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Vidar P skrev:
JP; kjøper spurte vel ikke om råd alene, men om noen hadde hørt denne og hadde noen lytteerfaringer/-opplevelser å komme med. Når han spør om det, så må han regne med å få det.

Vedr Q-verdier; det er hverken ubegrunnet eller irrelevant; det er et vesentlig aspekt ved et høyttalerdesign. Og får store konsekvenser for hvilken type lyd man kan regne med.

Ingen (andre enn Endre) har sagt noe om Ascendant er bra eller ei.

Hvorfor starte en slik tråd med et slikt spørsmål som i overskriften, dersom det ikke skal være lov å komme med egne erfaringer med Ascendant?

Mvh Vidar P
Jeg kan til opplysning si att jeg har fått ett par pm er i dag ,med bare over strømmende kritikker.

mvh
'Rune
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kan gjerne informere i trådens start at du ikke ønsker innspill på lytterfaringer om du ikke ønsker det, og døpe om navnet på tråden, så hadde du spart oss alle masse tid i denne rare tråden.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Du kan gjerne informere i trådens start at du ikke ønsker innspill på lytterfaringer om du ikke ønsker det, og døpe om navnet på tråden, så hadde du spart oss alle masse tid i denne rare tråden.
Det er slettes ikke jeg som har lagt opp til dette,jeg mente jo selvfølgelig erfaringer på godt og vondt.
Men det er ikke riktig det du sier att det bare er Endre som har kommet med noe positivt.

Jeg kan jo ikke noe for att du og Endre la opp til en krangle tråd.
Som Jeg har merket meg att lett skjer her på sentralen nå.

Det var ikke sånn i gode gamle dager ,da jeg var medlem for første gang,under ett anneet navn.

Men det er som sagt ikke riktig att det bare er Endre som har kommet med noe positivt om disse høytalerene.

mvh
Rune
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.655
Antall liker
21.456
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
"dine erfaringer har ingen relevans fordi mine erfaringer er de relevante" er en lite konstruktiv form for meningsbæring.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Valentino skrev:
"dine erfaringer har ingen relevans fordi mine erfaringer er de relevante" er en lite konstruktiv form for meningsbæring.
Kunne ikke sagt det bedre selv.

Jeg har som sagt vært i kontakt og fått pmèr fra flere som sitter med disse høytalerene,og det er bare positive omtaler,og ett par av dem sitter med Kraftige Edge trinn.

mvh
Rune :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Litt generelt, det jeg har hørt av Avalon på messer er litt for "flinkis" og "hifi" for meg. Type lyst og analystisk. Men det er bare meg kanskje?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hvorfor ikke gå for det beste når man først skal oppgradere ;)

mvh
Valentino skrev:
Grattis cdjazz. Det var da voldsomt så fjongt forsterkeri som skal til? ;)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Det er nok bare deg. Ta en tur til meg, og du vil få oppleve at det låter alt annet enn lyst og analytisk.

mvh
LydMekk skrev:
Litt generelt, det jeg har hørt av Avalon på messer er litt for "flinkis" og "hifi" for meg. Type lyst og analystisk. Men det er bare meg kanskje?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.655
Antall liker
21.456
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det slik at denne høyttaleren er toveis og ikke toogenhalvveis?
Jeg antar at det er riktig å eksperimentere med hvor mye den lener seg bakover i forhold til lytterens hodehøyde for å oppnå spesifisert frekvensgang?

Ellers har jeg lest hifi+testen Avalon har lagt ut. Høyttalere med så lite egenlyd/fingeravtrykk på musikken tiltaler meg.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Det jeg tror slik Endre snakker om edge og avalon så ødelegger det for disse merkene det er jo ingenting annet
som er bra og da blir dette veldig lite troverdig.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Du skulle ha lånt ørene dine til isis, da tror jeg du ville ha blitt forelsket :)

mvh
Valentino skrev:
Ellers har jeg lest hifi+testen Avalon har lagt ut. Høyttalere med så lite egenlyd/fingeravtrykk på musikken tiltaler meg.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Vel, det er ingen som sier at du må kjøpe noen av merkene, ei heller ta skrittet for å gjøre ett forsøk å få lyttet til dem, helst i samme oppsett.

Selv, så har Edge overbevist meg etter at jeg har eid flere forskjellige andre merker, samt at jeg opp gjennom årene også har hørt på andre ting som jeg ikke har eid selv. Den enkelte får finne sin egen vei, som jeg har sagt mange ganger her på sentralen.

Artig er det i hvertfall at Edge har blitt kåret til å ha verdens beste forsterker: http://www.3luxe.com/

Men hvorfor høre på tullpratet mitt ???
Kanskje det beste er å lese tester av disse produktene ??? Kanskje disse testene gir en pekepinn om prestasjonene til disse produktene, eller om det bare er humbug slik som man kan få inntrykk av når enkelte utrykker seg. Jeg vet hva jeg selv ville legge mest vekt på ;)


ke skrev:
Det jeg tror slik Endre snakker om edge og avalon så ødelegger det for disse merkene det er jo ingenting annet
som er bra og da blir dette veldig lite troverdig.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Men det virker ikke som den enkelte får finne sin egen vei hva gjelder avalon og edge vi blir jo bombadert i hver
tråd når noen har et spørsmål om hva og velge men jeg har registrert at peter har 2 ivrige selgere her på sentralen
men det får jo være grenser på ivrige selgere det kan bli litt for meget.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er iallefall helt utolig at det ikke skal gå an å nevne Ascendants tendens til perspektiviske tilbakelenthet, stramhet og tungdrevenhet uten å bli halshugd. I alle fall når man sågar er balansert nok til å fremheve at den også har masse tiltalende egenskaper, og at om man vil like det er antakelig en smaksak. Det verste av alt, er jo at det er helt relevante aspekter også.

Mvh Vidar P
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg er ikke sikker på om jeg skimter anntydinger til paranoia ???
Jeg skulle gjerne ha lest alle disse trådene som du sikter til. Etter hva jeg får med meg av det som skjer på sentralen, er det ikke ofte hverken Avalon eller Edge er tema.
Når noen en skjelden gang er så frekk å nevne noen av disse produktene, så er helvete løs.
Virker på meg som det er noen som har store motforstillinger mot disse produktene, eller er det mot importør ??? Man kan bare lure på hvorfor ???
Det virker rart på meg at det skal f.eks være helt legitimt å omtale, Gaia, Sonus Faber, Gjallarhorn, Sony, Bose, B&W osv uten at dette blir sett på som ett problem?
Men det er bare meg ;D

ke skrev:
Men det virker ikke som den enkelte får finne sin egen vei hva gjelder avalon og edge vi blir jo bombadert i hver
tråd når noen har et spørsmål om hva og velge men jeg har registrert at peter har 2 ivrige selgere her på sentralen
men det får jo være grenser på ivrige selgere det kan bli litt for meget.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
I rest my case.

Vidar P skrev:
Det er iallefall helt utolig at det ikke skal gå an å nevne Ascendants tendens til perspektiviske tilbakelenthet, stramhet og tungdrevenhet uten å bli halshugd. I alle fall når man sågar er balansert nok til å fremheve at den også har masse tiltalende egenskaper, og at om man vil like det er antakelig en smaksak. Det verste av alt, er jo at det er helt relevante aspekter også.

Mvh Vidar P
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Endre Askeland skrev:
Jeg er ikke sikker på om jeg skimter anntydinger til paranoia ???
Jeg skulle gjerne ha lest alle disse trådene som du sikter til. Etter hva jeg får med meg av det som skjer på sentralen, er det ikke ofte hverken Avalon eller Edge er tema.
Når noen en skjelden gang er så frekk å nevne noen av disse produktene, så er helvete løs.
Virker på meg som det er noen som har store motforstillinger mot disse produktene. Man kan bare lure på hvorfor ???
Det virker rart på meg at det skal f.eks være helt legitimt å omtale, Gaia, Sonus Faber, Gjallarhorn, Sony, Bose, B&W osv uten at dette blir sett på som ett problem?
Men det er bare meg ;D
Problemet er vel heller hvordan man omtaler produktene, og hvordan man avfeier en hver form for kritikk av produktene av som kan være negativt som bare tull og manglende erfaring fra skribent.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
men det virker som når du deltar i en tråd endre så blir det mye diskusjon så det har vel noe med hvordan
du opptrer det kan bli noe meget med deg.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Erfaring er vel en forutsetning for å kunne uttale seg seriøst om ett produkt? Eller er synsing godt nok? Hvordan får man seriøs erfaring? Er det å lytte til ett produkt på en messe eller i salgslokalene til en butikk, skikkelig erfaring? For å få skikkelig erfaring med ett produkt, kan det da være lurt til å lytte til produktet i et kontrollert miljø der produktet er optimalt justert inn og arbeidsbetingelsene er optimale? Eller er jeg helt ute på jordet nå?

J.Finvaag skrev:
Endre Askeland skrev:
Jeg er ikke sikker på om jeg skimter anntydinger til paranoia ???
Jeg skulle gjerne ha lest alle disse trådene som du sikter til. Etter hva jeg får med meg av det som skjer på sentralen, er det ikke ofte hverken Avalon eller Edge er tema.
Når noen en skjelden gang er så frekk å nevne noen av disse produktene, så er helvete løs.
Virker på meg som det er noen som har store motforstillinger mot disse produktene. Man kan bare lure på hvorfor ???
Det virker rart på meg at det skal f.eks være helt legitimt å omtale, Gaia, Sonus Faber, Gjallarhorn, Sony, Bose, B&W osv uten at dette blir sett på som ett problem?
Men det er bare meg ;D
Problemet er vel heller hvordan man omtaler produktene, og hvordan man avfeier en hver form for kritikk av produktene av som kan være negativt som bare tull og manglende erfaring fra skribent.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Det er helt i orden for meg at du ikke har nytte av mine innlegg. Det bekymrer meg ikke.

ke skrev:
men det virker som når du deltar i en tråd endre så blir det mye diskusjon så det har vel noe med hvordan
du opptrer det kan bli noe meget med deg.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Det meste av lydbeskrivelser ved hjelp av øra er vel egentlig "synsing",
så klart er det en fordel vor de er prøvd under kontrolerte former, men hvordan du er istand til å si at det andre har hørt av dem var under for dårlige forhold uten at det er nevnt noe om hvilke forhold høyttalerne ble lyttet til, kan man jo lure på ?
Var det Ascendant du eide før isis ?

Endre Askeland skrev:
Erfaring er vel en forutsetning for å kunne uttale seg seriøst om ett produkt? Eller er synsing godt nok? Hvordan får man seriøs erfaring? Er det å lytte til ett produkt på en messe eller i salgslokalene til en butikk, skikkelig erfaring? For å få skikkelig erfaring med ett produkt, kan det da være lurt til å lytte til produktet i et kontrollert miljø der produktet er optimalt justert inn og arbeidsbetingelsene er optimale? Eller er jeg helt ute på jordt nå?

J.Finvaag skrev:
Endre Askeland skrev:
Jeg er ikke sikker på om jeg skimter anntydinger til paranoia ???
Jeg skulle gjerne ha lest alle disse trådene som du sikter til. Etter hva jeg får med meg av det som skjer på sentralen, er det ikke ofte hverken Avalon eller Edge er tema.
Når noen en skjelden gang er så frekk å nevne noen av disse produktene, så er helvete løs.
Virker på meg som det er noen som har store motforstillinger mot disse produktene. Man kan bare lure på hvorfor ???
Det virker rart på meg at det skal f.eks være helt legitimt å omtale, Gaia, Sonus Faber, Gjallarhorn, Sony, Bose, B&W osv uten at dette blir sett på som ett problem?
Men det er bare meg ;D
Problemet er vel heller hvordan man omtaler produktene, og hvordan man avfeier en hver form for kritikk av produktene av som kan være negativt som bare tull og manglende erfaring fra skribent.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Nei stemmer det jeg har ingen nytte av dine innlegg slik du opptrer. Makan til arroganse skal du lete lenge etter.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
snodig tråd.
kan ikke helt skjønne de steile angrepene på vidar p, mannen har jo bare kommet med inntrykk og erfaringer han har med ascendant. stort sett fornuftige og lite domatiske poenger, imho.
eller er det bare jeg som er fyllesjuk og ikke har forstått en dritt?
 
J

Janpe

Gjest
ke skrev:
Men det virker ikke som den enkelte får finne sin egen vei hva gjelder avalon og edge vi blir jo bombadert i hver
tråd når noen har et spørsmål om hva og velge men jeg har registrert at peter har 2 ivrige selgere her på sentralen
men det får jo være grenser på ivrige selgere det kan bli litt for meget.
Undertegnede har i veldig klare ordelag sagt at Avalon sikkert ikke er det rette for alle. Og, Edge er ikke verdens beste fordi at her er det mange kandidater. At Audiofreaks har 2 "ivrige selgere" er bare tull, både jeg og Endre har nok lagt igjen relativt betydelige beløp hos nevnte importør. Min rolle er avklart i min signatur, men som dere vil se har jeg sløyfet hva slags utstyr jeg har i den. Den som har interesse og lyst kan gjerne få høre.

Har ikke noe behov for å lage billedreportasjer eller legge ut i det vide og brede om hva jeg spiller på. Mitt system er for meg personlig, til min egen glede i mitt eget lytterom.

Mvh
JP
 
U

utgatt60135

Gjest
Slik jeg leser tråden så mener noen at høyttalerne trenger mye effekt for å "blomstre". Jeg har ikke sett noen avbekrefte det?

Jeg har bare hørt dem på messene men har fått inntrykk av veldig gode høyttalere som farger veldig lite. Tannoy Glenair syntes jeg også har en anderledes spillemåte. Hva som er mest riktig er jo opp til kjøperne. Begge spiller musikk ;).

Jeg ser egentlig ikke at det burde være noen grunn til å krangle i denne tråden. De fleste eiere er jo storfornøyd med sine valg og må få lov til å være det. Eventuelle svakheter oppdages mye lettere senere når de eventuelt selges (generelt ment).
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
908
Antall liker
272
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
God dag unge Hr Askeland.

Jeg synes, og virkelig nok mange med meg i denne tråden, at du er litt uheldig i språkføringen din. Det hadde kanskje vært lurere med en noe mindre bombastisik og tabloid stil... Det hjelper heller ikke på å si en ting, for så i neste øyeblikk å benekte dette.

Jeg tviler ikke på at du har god hørsel, har hørt mange oppsett og mye flott (les: dyrt) utstyr. Men husk på at det som er innertier hos deg, behøver ikke engang å treffe blinken hos meg.

Det er legitimt å omtale Gjallarhorn m.m i lyriske ordelag. Du kunne prøvd det samme med Avalon, og Edge...


Jeg har ikke hørt ditt anlegg, og har derfor ikke noe grunnlag for å uttale meg om hvordan det låter. Registrerer at du er fornøyd - og det håper jeg da inderlig - det hadde vært surt å legge inn så mye tid/penger på noe mindre enn et resultat som er eksepsjonellt.¨

Men jeg undrer litt. Vet at det er mange som har vært ute hos deg. Og har (hvis jeg ikke tar helt feil) ikke sett innlegg her på HFS om en besøksrapport som omtaler ditt anlegg som et i verdensklasse (for å bruke et ord som du øyensynlig liker). Det er greitt at ingen med like god penn som Impulse har gjort det, men har til gode å spore samme entusiasme for dine løsninger og anlegg som f.eks Impulse sine opplevelser med Kaukarhorna.

Er dette fordi de besøkende ikke vil dele, eller er det det at ditt anlegg ikke er enhvers kopp med te?

Med en undrende formiddagshilsen

Peter
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
819
Antall liker
257
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Skrevet:: I dag kl. 12:03:24Skrevet av: Lyngen
Sett inn sitat
Slik jeg leser tråden så mener noen at høyttalerne trenger mye effekt for å "blomstre". Jeg har ikke sett noen avbekrefte det?
I headingen står det "Avalon Ascedant noen erfaringer"
Og det er det jeg skrev om i mitt første innlegg.
Jeg vil da poengtere at første utgave av Ascendant som jeg hadde helst ikke bør kombineres med Edge forsterkere som ikke tilhører NL serien.
Til og med de nye Indra ønsker Rå Kraft.
Det kan helt sikkert bekreftes av Peter (Audiofreaks) også.
Og det er jo et veldig viktig parameter at skal en ha tidlig utgaven av Ascendant bør en også bruke de sammen med NL serien hvis en går for Edge.
Hvordan den siste utgaven er vet jeg ikke, men kanskje derfor Avalon måtte konstruere et totalt nytt delefilter på de for at flere skal kunne ta del i deres verden.

Sonicfrontiers
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
God dag tidligere arbeidskollega.

Peter, det er ingen som har hørt mitt oppsett slik som det er i dag. Den eneste komponenten som er igjen i mitt oppsett i dag, i forhold til når din gode venn OMF var på besøk hos meg for over ett år siden, er Avalon Acoustics isis. Isis var da nesten nettopp kommet i hus og var totalt uinnspillt. Hvis det kan glede deg, er det ingen av hifi sentralens medlemmer som har hørt dagens oppsett.
Hvis jeg husker riktig, har du ytret ønske om å komme på besøk for å lytte til oppsettet. Tolker deg slik at det ikke er interessant lengre.

Ha en fortreffelig dag!
Peter skrev:
God dag unge Hr Askeland.

Jeg synes, og virkelig nok mange med meg i denne tråden, at du er litt uheldig i språkføringen din. Det hadde kanskje vært lurere med en noe mindre bombastisik og tabloid stil... Det hjelper heller ikke på å si en ting, for så i neste øyeblikk å benekte dette.

Jeg tviler ikke på at du har god hørsel, har hørt mange oppsett og mye flott (les: dyrt) utstyr. Men husk på at det som er innertier hos deg, behøver ikke engang å treffe blinken hos meg.

Det er legitimt å omtale Gjallarhorn m.m i lyriske ordelag. Du kunne prøvd det samme med Avalon, og Edge...


Jeg har ikke hørt ditt anlegg, og har derfor ikke noe grunnlag for å uttale meg om hvordan det låter. Registrerer at du er fornøyd - og det håper jeg da inderlig - det hadde vært surt å legge inn så mye tid/penger på noe mindre enn et resultat som er eksepsjonellt.¨

Men jeg undrer litt. Vet at det er mange som har vært ute hos deg. Og har (hvis jeg ikke tar helt feil) ikke sett innlegg her på HFS om en besøksrapport som omtaler ditt anlegg som et i verdensklasse (for å bruke et ord som du øyensynlig liker). Det er greitt at ingen med like god penn som Impulse har gjort det, men har til gode å spore samme entusiasme for dine løsninger og anlegg som f.eks Impulse sine opplevelser med Kaukarhorna.

Er dette fordi de besøkende ikke vil dele, eller er det det at ditt anlegg ikke er enhvers kopp med te?

Med en undrende formiddagshilsen

Peter
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Før isis, eide jeg Avalon Acoustics Opus.

Ascandant hører jeg jevnlig på, og har gjordt det over lendre tid. Dette i kontrollerte omgivelser.

J.Finvaag skrev:
Det meste av lydbeskrivelser ved hjelp av øra er vel egentlig "synsing",
så klart er det en fordel vor de er prøvd under kontrolerte former, men hvordan du er istand til å si at det andre har hørt av dem var under for dårlige forhold uten at det er nevnt noe om hvilke forhold høyttalerne ble lyttet til, kan man jo lure på ?
Var det Ascendant du eide før isis ?

Endre Askeland skrev:
Erfaring er vel en forutsetning for å kunne uttale seg seriøst om ett produkt? Eller er synsing godt nok? Hvordan får man seriøs erfaring? Er det å lytte til ett produkt på en messe eller i salgslokalene til en butikk, skikkelig erfaring? For å få skikkelig erfaring med ett produkt, kan det da være lurt til å lytte til produktet i et kontrollert miljø der produktet er optimalt justert inn og arbeidsbetingelsene er optimale? Eller er jeg helt ute på jordt nå?

J.Finvaag skrev:
Endre Askeland skrev:
Jeg er ikke sikker på om jeg skimter anntydinger til paranoia ???
Jeg skulle gjerne ha lest alle disse trådene som du sikter til. Etter hva jeg får med meg av det som skjer på sentralen, er det ikke ofte hverken Avalon eller Edge er tema.
Når noen en skjelden gang er så frekk å nevne noen av disse produktene, så er helvete løs.
Virker på meg som det er noen som har store motforstillinger mot disse produktene. Man kan bare lure på hvorfor ???
Det virker rart på meg at det skal f.eks være helt legitimt å omtale, Gaia, Sonus Faber, Gjallarhorn, Sony, Bose, B&W osv uten at dette blir sett på som ett problem?
Men det er bare meg ;D
Problemet er vel heller hvordan man omtaler produktene, og hvordan man avfeier en hver form for kritikk av produktene av som kan være negativt som bare tull og manglende erfaring fra skribent.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Du om det ;) Dette er jo bra, fordi da er vi begge i stand til å vurdere hvilke innlegg som man har nytte av, og hvilke innlegg man ikke har nytte av.
ke skrev:
Nei stemmer det jeg har ingen nytte av dine innlegg slik du opptrer. Makan til arroganse skal du lete lenge etter.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Angrep, jeg kan ikke se noen angrep? Jeg har registrert at Vidar P har følt seg angrepet i en annen tråd som var ganske het her på sentralen nå nylig. Mener du at Vidar P er utsatt for ett nytt angrep?

joaquin skrev:
snodig tråd.
kan ikke helt skjønne de steile angrepene på vidar p, mannen har jo bare kommet med inntrykk og erfaringer han har med ascendant. stort sett fornuftige og lite domatiske poenger, ihmo.
eller er det bare jeg som er fyllesjuk og ikke har forstått en dritt?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn