Avantgarde, Oris, Orion, Tannoy ol

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk alle gratulanter, og grattis til ludo!
kan'ke skjønne annet enn at denne tråden etter hvert har utviklet seg til rene avantgarde-annonsen. ;D

impulse:
kanksje vi kan sikte på neste helg? da burde duoene være på plass. har også en ear v20 og en blue note stibbert tube mk3 stående her nå, så det burde være mulig å få satt sammen noe brukbare greier.
skal dobbeltsjekke avtaleboka og komme med invitasjon i laug-tråden.

hagto:
artig å høre at du er i havn (for denne gang ;D). rørene kommer nok snikende tilbake til anlegget ditt før eller senere, tror jeg.
jeg vurderte også acapella, fortrinnsvis de samme som du har siden de var økonomisk tilgjengelig via en "referansekunde"-deal.
men valgte altså til slutt å holde meg på avantgarde-vogna, pga den høye følsomheten og de aktive bassene.
håper fremdeles å få hørt acapella hos deg ved første og beste anledning.

bambadoo:
oris-systemet ditt ser jaggu fet ut. kan du ikke flytte til oslo snart? ;D

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hagto skrev:
Holger Fromme har jo Duo'ene hjemme selv, og sier det er de beste Avantgarde som er laget. De andre modellene er bare laget for å tilfredstille markedet ;)
Vet ikke helt hvor mye man skal legge i akkurat det :-\
Ifølge mine kilder er Holger totalt uinterressert i hifi og hvordan ting lyder.
ps! jeg ville nok vektlagt dette mer hvis det var matthias ruff som hevdet det...
Sorry men nå er jeg i tvil. Det kan like godt ha vært Matthias Ruff.
Dette ble fortalt meg av en kjent skandinavisk hifikonstruktør som nylig hadde vært på besøk hos dem. En av dem hadde fortalt dette til ham, men jeg bet meg ikke så merke i navnet. Når jeg skrev dette tenkte jeg i farten på Holger, men etter å ha tenkt litt skjønner jeg nå etterpå at det nok heller kunne ha vært Matthias Ruff.
En av dem har/hadde ihvertfall Duo selv, og uttalte dette.

Matthias sverger såvidt jeg vet til Trio..................

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Jens skrev:
Hagto skrev:
Holger Fromme har jo Duo'ene hjemme selv, og sier det er de beste Avantgarde som er laget. De andre modellene er bare laget for å tilfredstille markedet ;)
Vet ikke helt hvor mye man skal legge i akkurat det :-\
Ifølge mine kilder er Holger totalt uinterressert i hifi og hvordan ting lyder.
ps! jeg ville nok vektlagt dette mer hvis det var matthias ruff som hevdet det...
Sorry men nå er jeg i tvil. Det kan like godt ha vært Matthias Ruff.
Dette ble fortalt meg av en kjent skandinavisk hifikonstruktør som nylig hadde vært på besøk hos dem. En av dem hadde fortalt dette til ham, men jeg bet meg ikke så merke i navnet. Når jeg skrev dette tenkte jeg i farten på Holger, men etter å ha tenkt litt skjønner jeg nå etterpå at det nok heller kunne ha vært Matthias Ruff.
En av dem har/hadde ihvertfall Duo selv, og uttalte dette.

Matthias sverger såvidt jeg vet til Trio..................
Tør ikke gå mer inn på dette jeg, og angrer vel egentlig litt på at jeg ikke heller holdt kjeft, også med tanke på at han som fortalte meg dette til og med var svensk ??? ;D

Takk for linken ELEL :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Spennende oppsett hos den mannen, ja..Særlig hornene! Men plassering av CD-drev og dac tar han åpenbart ikke så alvorlig. Billigste sort Ikeakrakk er vel ikke akkurat optimalt..........

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Har du fått noen inntrykk av Duoene dine, joaquin? Så at du solgte V20 din, har du en ny forsterker på gang?

Lf

Topp Bunn