Båtliv er en menneskerett!!? ;-)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Har vært på sjøen i dag... supert!!

Bedre med en kjekk, liten båt på sjøen enn en stor uferdig i hagen..   ;D
Feil Komponenten ! :p

Best å ha ei kjerring som trives på sjøen, uansett størrelse på båten ! ::) :-[

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Feil Komponenten !   :p

Best å ha ei kjerring som trives på sjøen, uansett størrelse på båten  !  ::)  :-[
??
Trives ikke kjerringer bra på sjøen sånn stort sett da? Så lenge båten starter og været er bra så er det vel helt topp? Bedre med en liten båt som man ikke trenger å bruke halve vinteren og hele våren på å sette i stand.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
??
Trives ikke kjerringer bra på sjøen sånn stort sett da? Så lenge båten starter og været er bra så er det vel helt topp?  Bedre med en liten båt som man ikke trenger å bruke halve vinteren og hele våren på å sette i stand.
Ikke min! Hedmarking som tror hun blir sjøsyk av å se på postkort av Skibladner !! ::)
Båtliv i litt større skala er kun en drøm for for far og barn. :'(

I mellomtiden må vi nøye oss med å seile i liten skala !

Har jo en sjarme i godt vær det også. :D
Og så er det betraktelig mindre prakk med å sjøsette og ta opp om høsten når båten bare er 50 cm ! ;D ;D ;D

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Har du fått ut båten nå Andreas?
Mvh Jan I
Neida, har ikkje strøm. Vi må grave ny kabel eller kjøpe aggregat - og så e vi som mene vi har nokka å si litt uenig om ka slags løsning, så det kan fort bli en tørr sommer!

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Ja det der er kjipe greier.
Har gått å ventet på ny styresylinder, den var sendt den 6/6 og i dag først dukket den opp.
Forresten første gang jeg har fått denne meldingen fra pakkesporingen til posten:

AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Forsinket
Tiltak: Annet / ukjent

Posten er ikke som den en gang var.
Håper denne sylinderen er tett,og at jeg får båten ut snarest
Mvh Jan I

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Hvis man kan få ønske seg båt så kunne jeg tenke meg en slik en:

Kan jo være praktisk å ha ! ;D

Denne kunne jeg også tenke meg endel praktisk bruk av:

Hvor mange flasker jodlevann kan man få ombord her da ?
;D ;D ;D

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Her er min båt-meritt-liste:

Coronet 24 MIDI, 2 x 130HK, bensin
Saga 27 AC, 49HK, diesel
Draco 25 TC, 200HK diesel
Coronet 27 SEAFARER II, 220HK, diesel
Blesser 505, 90HK Suzuki 4 takt, bensin

Som den båtinteresserte kan se har jeg lidd av 3-fot-syken helt til jeg ga meg og gikk over til skjærgårdsjeep. Etter at ungene forsiktig ytret at langturer i båt "var kjedelig". Da ble det jeep! Ny båt, ny motor og 40 knop. SVÆRT MORRO!!! Og ungene er med igjen ;-)

Kabeldragern

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Tre fots syken ???  
Jeg har vridd hjernen tre ganger..det eneste jeg kan skjønne det betyr er,at en stadig vil ha en tre fot større båt...? ;D

Hehe..dette har jeg ikke tenkt på før men tre fot er jo ofte modell stegene(tre fot på meteren?) 21,24,27.30

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Og da var båten sjøsatt.
Fikk knallvær i morges så båten ble tatt ut,dermed snudde været totalt og nå høljer regnet ned. (floing) :mad:
Fikk ikke testet toppfart da jeg glemte GPSen hjemme.
fikk bare 5100 o/min når det skal være 5500-6000 så jeg må vel kjøpe en lettere propell.
Slik ble rattet i båten:

ikke så pent,men utrolig god å holde i
Hvordan er fremdriften på din båt BalticThor?
Mvh Jan I

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Endelig en sommerdag i nordnorge. Han borterst i våtdrakten skal på vannski og gleder seg ikke spesielt til å teste badetemperaturen...

Båten fungerer bra og turtelleren virker også!! Takk for hjelpen Jan. Da har vi bekreftet fagrkoding på ledningene. Fikk etterhvert tak i et aggregat så nå er det strøm i naustet.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Flotte greier Andreas. Er det en gammel 17 fots drommedille?
Er storfornøyd selv også. Toppfart gikk fra 23 knop til 28,6 GPS knop. samtidig ble bensinforbruket nesten halvert. Hydraulisk styring var jo virkelig herlig, nesten som servo i bil.
En annen positiv og uventet effekt, var at båten ble bedre i sjøen. Regner med at dette kommer av øket vekt der bak.
Vi hadde en friluftshelg kombinert med fiskefestival her hvor jeg er fra.
Har lagt ut noen bilder her:
http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23050

Mvh Jan I

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ser at tråden heter Båtliv er en menneskerett.

Jeg vil heller si: Båtliv er en selvfølge. Men, båter under 30 fot, er det båter? Er ikke det bare joller som man leker seg i da? 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis man kan få ønske seg båt så kunne jeg tenke meg en slik en:

Kan jo være praktisk å ha !  ;D

Denne kunne jeg også tenke meg endel praktisk bruk av:

Hvor mange flasker jodlevann kan man få ombord her da ?
;D ;D ;D
Var nylig og så på denne:

...men var ikke særlig imponert.
Sånne skip ser aldri helt ferdige ut, er stort sett mye mer imponert over de fleste nyere fiske- eller supply-båtene jeg har sett.
Den var i tillegg allerede begynt å ruste endel, ser ikke ut som om spanjolene har hørt om syrefast stål, de fleste utvendige ristene om bord var allerede ganske rustne.
Og dette betaler vi nærmere 5 milliarder for.
Uff.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Flotte greier Andreas. Er det en gammel 17 fots drommedille?
Yepp. Kjøpt i fjor for prisen av motoren. Båten er ganske sliten og litt for myk i skroget, men det holder til vårt bruk. Tror det er en båt som har blitt plastet opp siden den har den lett gjenkjennelige KMW/With finishen i motorbrønnen, men en mer hjemmelaget glassfiber i baugen.

Jeg fikk også kun 5200 o/min på turtelleren når jeg var alene i båten uten særlig bagasje. Nå har jeg ikke hatt med gps så vi får gjøre flere tester før det blir aktuelt å se på propellen.

Topp Bunn