Bør kabelhjørnet avvikles, og kabeldiskusjoner totalforbys?

Bør kabelhjørnet avvikles, og kabeldiskusjoner totalforbys?

  • Ja

    Stemmer: 43 18.5%
  • Nei

    Stemmer: 189 81.5%

  • Totalt antall stemmer
    232

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Må jo for pokker ikke ødelegge de gode krangletrådene med å bli venner nå da. Ledninger er ett hælvete. Sånn er det bare.
    Ser at argumentet. Vi skremmer bort de unge dukker opp i ny og ne. Hvordan var det der med unge og sosialemedier igjen?
    Å ja de har vokst opp med det. Er det noen som kan sile info og nyttegjøre seg nettopp det de trenger. Så er det de unge ja.
    Så forsett underholdningen gutter ingen fare med rekrutteringen.
    Og når det gjelder ledning/kabel. Glødet sølv i bomullstrømpe er best :)
    Husk att det må være 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 rent sølv da:)
    Gud forby noe annet;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    Det er jo bare ORD - ord som ett eller annet nick velger å bruke. Helt ufarlig: Sticks and stones may break my bones - but words will never hurt me.

    Man kan velge å la seg provosere eller å la være.

    Vi er på et hifi-forum - vi er ikke ved krigsfronten.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Når det gjelder problemstillingen rundt rådgivning innenfor kabelproblematikk så er vel det største problemet at rådgiver ikke evner å sette seg inn i spørsmålsstillerens behov.
    En DIY mann skal presse gjennom en DIY løsning, samme hva, og en uberentusiast anbefaler en cost no object løsning som er overkill deluxe, bare fordi de selv kunne tenkt seg det de selv anbefaler. Minner litt om madam'en som ikke liker å kjøpe julepresanger som hun selv ikke har utpreget sans for ut fra sin egen interesse (hun leser heldigvis ikke HFS :) )
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    Nå må du senke skuldrene litt:) Jeg er faktisk gift med ei som tror på snåsa-mannen og diverse alternative ting - Vi har det helt glimrende sammen:)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    En ting er helt sikkert 8x12 er IKKE arrogant.

    Steinar.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    Det er jo bare ORD - ord som ett eller annet nick velger å bruke. Helt ufarlig: Sticks and stones may break my bones - but words will never hurt me.

    Man kan velge å la seg provosere eller å la være.

    Vi er på et hifi-forum - vi er ikke ved krigsfronten.
    Det har du rett i. Men en kan oppføre seg ifht hvor en ferdes på forumet. Og ikke diskutere alt overalt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    Nå må du senke skuldrene litt:) Jeg er faktisk gift med ei som tror på snåsa-mannen og diverse alternative ting - Vi har det helt glimrende sammen:)
    Så bra med ekteskapet ditt. Da kanskje du greier å ha litt vidsyn her og? Det er bra.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Håper høvdingen ordner dette så fort så mulig, er allerede innlegg her som skulle ha vert fjernet.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    Nå må du senke skuldrene litt:) Jeg er faktisk gift med ei som tror på snåsa-mannen og diverse alternative ting - Vi har det helt glimrende sammen:)
    Så bra med ekteskapet ditt. Da kanskje du greier å ha litt vidsyn her og? Det er bra.
    Er jo både vidsynt og søkende - det er viktig det
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Problemene oppstår jo gjerne ikke så lenge folk diskuterer opplevelser, men i det øyeblikket folk med svært begrenset teknisk innsikt prøver seg på hjemmesnekrede tekniske forklaringer
    Det vi ser desidert mest av er vel de med teknisk innsikt og fine grader som prøver seg med hjemmesnekrede tekniske forklaringer. Hvis de blir lei av all tenkingen, kan de jo for eksempel prøve et eksperiment fra virkeligheten: For eksempel spørre verdens fremste pianist (Leif Ove Andsnes) om han vil prøve å bytte ut sine blå, væskefylte kabler av flettet rent sølv med en EQ- boks og Biltema- kabler. Og se hva han returnerer. (Man får noen blikk av anlegget hans nesten 3 minutter uti klippet.)

    NRK TV - Meisterklasse - 1:7

    4.14: Nærbilde av "hageslangene"
     
    Sist redigert:

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Trondheim
    Denne tråden har utviklet seg til å bli ganske interessant. Et dedikert føle-hjørne kan bli spennende :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kommer til å bli mye tårer fra følsomme menn:)
    Der kommer jeg ikke til å delta mye.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nei, jeg synes ikke vi skal forby noe som helst - vi har plass til alle.
    Vi har jo et off-topic hjørne. så hvorfor ikke ha et hjørne der det kan fantaseres i vilden sky.;)
    Og dette tror du ikke dette er provoserende? Å kalle andre folks erfaringer for "fantasi"? Hvis du ikke innser dette fremstår du rimelig arrogant?
    En ting er helt sikkert 8x12 er IKKE arrogant.

    Steinar.
    Takker for kred:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ser humoren i hvem som ønsker og ikke ønsker Høvdingens nye tiltak. Kabeltroerne ønsker tiltaket velkommen mens skeptikerene vil krangle videre. ;)

    Jeg ønsker tiltaket velkommen. Tviler på at det stopper kranglingen, men det er jo lov å håpe. :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    2.769
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    skal den norske regjerings feige holdning også gjenspeiles her i HFS forum ?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    En debatt er som regel ikke interessant før det er to parter. Noen vil til og med hevde det er nødvendig. Spørsmålet blir vel egentlig hvilken debatt man ønsker på kabelhjørnet. Ønsker man en debatt angående eksistens vs ikke-eksistens av forskjell. Alternativt om forskjellen eksisterer rent subjektivt. Og om det siste er tilfellet om da forskjellen kan spores til feilkonstruksjon i forsterker.

    En slik debatt vil nødvendigvis føre til at eventuell forskjell i lyd og lydkvalitet kommer i andre rekke. Rett og slett fordi selve grunnlaget for en slik debatt betviles på et så grunnleggende plan.

    På sett og vis mener jeg det er sunt at dette grunnlaget betviles. Om det nå er kjønnsforskere eller kabelentusiaster som har lagt til grunn en premiss som en grunnleggende sannhet er det et sunnhetstegn at denne premissen betviles. I denne sammenheng er premissen at forskjeller eksisterer både i objektiv og subjektiv forstand. Dette har blitt betvilt relativt grundig av de såkalte skeptikerne.

    Spørsmålet blir litt hvor lenge man skal fortsette denne debatten. I mine øyne er den på mange måter utdebattert. Skeptikerne har fått fremføre sitt syn og sin skepsis i et nærmest uendelig antall innlegg. For å si det sånn; jeg har etterhvert tatt poenget. Hvis man skal ta konsekvensen av skeptikerne sitt syn bør man egentlig stenge for innlegg som hevder at det er forskjell, enten objektivt eller subjektivt. Den logiske konsekvensen av dette mener jeg da må bli å nedlegge kabelhjørnet. Skal man debattere noe ikke-eksisterende?

    Personlig mener jeg skeptikerne går litt i samme felle som de nevnte kjønnsforskerne ved i for stor grad å utelukke den subjektive erfaring. Vel finnes det bias og forventning og placebo. Men mine personlige erfaringer ved bruk av forskjellige kabler tilsier at ikke alt dette kan tilskrives nevnte fenomener. Jeg mener da at kabelhjørnet bør opprettholdes, men at debatten om eksistens av forskjeller vs ikke-forskjeller bør taes på "Forskjeller og test-metodikk" forumet slik Høvdingen foreslår.

    Men at man også har i mente en ekstra varsomhet i forhold til om forskjeller man opplever i henhold til kabler kan forstås som forskjeller basert på forventning. Man kunne kanskje også være mer opptatt av å underbygge påstander om kabler med blindtester. Jeg tenker at for min egen del kunne det være mulig å arrangere en slik test i forhold til USB kabler opp mot hodetelefonanlegget, hvor bytte av kabler og lytting kunne forenkles i forhold til en test i et vanlig anlegg.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja i et forum må man regne med at det blir mange vinklinger av ting.
    Alle er jo interisert i å komme til det vi kaller Nirvana, da må man regne med att mange forslag dukker opp i alle tråder.
    Men man skal jo ikke kuppe trådene rundt et tema.
    Det handler om å utøve forståelse og sunn fornuft.
    Dette gjelder på alle områder.

    Steinar.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.417
    Antall liker
    3.216
    God morgen.

    Vedr humor i denne tråden, se Piet Hein.


    Når det gjelder hvordan vi oppfatter forskjeller på kabler så kan jeg faktisk ikke huske at noen her på Sentralen noengang har skrevet at alle kabler lyder likt?

    Derimot strides det mye om hvor viktige ​disse forskjellene er...
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder hvordan vi oppfatter forskjeller på kabler så kan jeg faktisk ikke huske at noen her på Sentralen noengang har skrevet at alle kabler lyder likt?
    Hør, hør.

    Jammen da burde det jo også høres i blindtester. Noe det ikke gjør i følge blindtest tilhengerne. Siden kabler ikke lyder likt, eller var det omvendt...
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.213
    Antall liker
    4.461
    Torget vurderinger
    1
    o.t.
    Det er ikke vanskelig å lage kabler som låter ulikt. Men hvorfor vil vi det? Dersom det kunne være mulig å enes om at en god kabel er en transparent kabel, så kunne det kanskje også være mulig enes om at alle gode kabler låter klin likt? Dersom to kabler låter ulikt så er minst en av dem ikke transparent.

    mvh
    KJ
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.417
    Antall liker
    3.216
    Joda, men det forutsetter at det er mulig å lage helt "transparente" kabler.
    Er "de dyre" kablene mer transparente enn "de billige"?
    Eller har de farginger som kan gjøre at de oppfattes som mer transparente?
    Betyr "transparent" bare "hva man liker"?

    osv, osv ..... :)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.213
    Antall liker
    4.461
    Torget vurderinger
    1
    o.t.
    Joda, men det forutsetter at det er mulig å lage helt "transparente" kabler.
    Er "de dyre" kablene mer transparente enn "de billige"?
    Eller har de farginger som kan gjøre at de oppfattes som mer transparente?
    Betyr "transparent" bare "hva man liker"?

    osv, osv ..... :)
    Transparent er mer «av eller på» enn «mer eller mindre».

    Transparent = ingen hørbar forskjell mellom signal ut og signal inn - pluss at det ikke har noen hørbar konsekvens på signal kilde og mottaker å tilkoble kabeluren.

    Min erfaring er at boutique-kabler oftere etterstreber en form for «signatur» og de er oftere ikke transparente. Dvs sammenliknet med prolyd-kabler og highend-kablene til CO.

    Det er ikke vanskelig å lage kabler til hifi som er helt transparente i «normalt» bruk.

    Smak og behag er et annet spørsmål.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Kan noen av de som ønsker dette forslaget velkomment, forklare meg hvorfor tråder på kabelhjørnet, der dere får være i fred og ikke møter noen meningsmotstandere, har en tendens til å dø ut etter noen få svar/innlegg ?
    Skulle tro at dere da hadde all verdens mulighet til utveksle lytteinntrykk i fred og ro, noe dere "alltid" klager på ikke er mulig i tråder hvor dere møter noen med andre synspunkt ang kabler ?
    Hvorfor i all verden benytter dere ikke muligheten til det i de trådene ??
    Hvorfor vil dere (basert på antall svar) heller svare i tråder hvor dere vet at medlemmer med andre synspunkt er til stede ?

    Det blir litt selvmotsigende imo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kabelmotstanderene kjemper hardt imot Høvdingens ønske...Hvorfor det ? Må vel bli lei av å gjenta sine dogmer i det uendelige. Ser denne forandringen til det bedre. Når blir den innført Høvding ?
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Kabelmotstanderene kjemper hardt imot Høvdingens ønske...Hvorfor det ? Må vel bli lei av å gjenta sine dogmer i det uendelige. Ser denne forandringen til det bedre. Når blir den innført Høvding ?
    Kjemper hardt imot ?? hvem, hva hvor ?
    Må vel bli litt kjedelig med en masse tråder med ingen eller svært få svar ?
    Dersom du sorterer tråder etter antall svar på kabelhjørnet så er det 35 sider med tråder som har mindre enn 10 svar.... er det slik dere ønsker det, så værsågod

    Da regner eg med at dere ikke kommer og "ødelegger" tråder under tech-hjørnet når dere får det slik dere vil, og det blir for kjedelig på kablehjørnet ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kabelmotstanderene kjemper hardt imot Høvdingens ønske...Hvorfor det ? Må vel bli lei av å gjenta sine dogmer i det uendelige. Ser denne forandringen til det bedre. Når blir den innført Høvding ?
    Kjemper hardt imot ?? hvem, hva hvor ?
    Må vel bli litt kjedelig med en masse tråder med ingen eller svært få svar ?
    Dersom du sorterer tråder etter antall svar på kabelhjørnet så er det 35 sider med tråder som har mindre enn 10 svar.... er det slik dere ønsker det, så værsågod

    Da regner eg med at dere ikke kommer og "ødelegger" tråder under tech-hjørnet når dere får det slik dere vil, og det blir for kjedelig på kablehjørnet ?
    Når ble det "dere og oss" ? Er du 12 år ? Det handler om at folk skal få et konkret svar på det de lurer på , der de spør. Om det er tech hjørnet, , kabel hjørnet akustikk med mer. Og er det en konkret ledningstump det spørres om er det helt ok med kun 10 svar som er konkrete ifht denne. Eller mener du at det trengs mer ?
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Kabelmotstanderene kjemper hardt imot Høvdingens ønske...Hvorfor det ? Må vel bli lei av å gjenta sine dogmer i det uendelige. Ser denne forandringen til det bedre. Når blir den innført Høvding ?
    Kjemper hardt imot ?? hvem, hva hvor ?
    Må vel bli litt kjedelig med en masse tråder med ingen eller svært få svar ?
    Dersom du sorterer tråder etter antall svar på kabelhjørnet så er det 35 sider med tråder som har mindre enn 10 svar.... er det slik dere ønsker det, så værsågod

    Da regner eg med at dere ikke kommer og "ødelegger" tråder under tech-hjørnet når dere får det slik dere vil, og det blir for kjedelig på kablehjørnet ?
    Når ble det "dere og oss" ? Er du 12 år ? Det handler om at folk skal få et konkret svar på det de lurer på , der de spør. Om det er tech hjørnet, , kabel hjørnet akustikk med mer. Og er det en konkret ledningstump det spørres om er det helt ok med kun 10 svar som er konkrete ifht denne. Eller mener du at det trengs mer ?
    Spar meg for slik nedlatenhet som "Er du 12 år ?" trodde virkelig at du var mer voksen enn som så, men sånn feil kan man altså ta.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.497
    Antall liker
    64.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan noen av de som ønsker dette forslaget velkomment, forklare meg hvorfor tråder på kabelhjørnet, der dere får være i fred og ikke møter noen meningsmotstandere, har en tendens til å dø ut etter noen få svar/innlegg ?
    Skulle tro at dere da hadde all verdens mulighet til utveksle lytteinntrykk i fred og ro, noe dere "alltid" klager på ikke er mulig i tråder hvor dere møter noen med andre synspunkt ang kabler ?
    Hvorfor i all verden benytter dere ikke muligheten til det i de trådene ??
    Hvorfor vil dere (basert på antall svar) heller svare i tråder hvor dere vet at medlemmer med andre synspunkt er til stede ?

    Det blir litt selvmotsigende imo
    Kan jo være at de som hører forskjell på kabler ikke synes at forskjellene er så store at de engasjerer seg i lange diskusjoner rundt tematikken. I tilfelle et sunhetstegn IMO :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Man liker ikke dynamikk i trådene tror jeg.
    Det blir litt som enkelt før her har prøvd på synes jeg, snakke om mitt og ikke annet.
    Dette blir en barnehage hvis vi skal drive på denne måten.
    Nå kommer nedlatende kommentarer allerede her om at noen er 12 år.
    Spar oss for slikt snakk, er jo fanden meg ikke voksende mennesker som snakker på den måten til hverandre.
    Men det er mulig det er den type skyts man bruker når mann ikke har mer å komme med.
    Barnslig oppførsel i mine øyne.

    Steinar.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kabelmotstanderene kjemper hardt imot Høvdingens ønske...Hvorfor det ? Må vel bli lei av å gjenta sine dogmer i det uendelige. Ser denne forandringen til det bedre. Når blir den innført Høvding ?
    Kjemper hardt imot ?? hvem, hva hvor ?
    Må vel bli litt kjedelig med en masse tråder med ingen eller svært få svar ?
    Dersom du sorterer tråder etter antall svar på kabelhjørnet så er det 35 sider med tråder som har mindre enn 10 svar.... er det slik dere ønsker det, så værsågod

    Da regner eg med at dere ikke kommer og "ødelegger" tråder under tech-hjørnet når dere får det slik dere vil, og det blir for kjedelig på kablehjørnet ?
    ......

    Det handler om at folk skal få et konkret svar på det de lurer på , der de spør. Om det er tech hjørnet, , kabel hjørnet akustikk med mer. Og er det en konkret ledningstump det spørres om er det helt ok med kun 10 svar som er konkrete ifht denne. Eller mener du at det trengs mer ?
    Jeg har kikket litt på kabelhjørnet - og det er egentlig ikke så mange konkrete spørsmål der.

    "Hva slags kabler skal jeg bruke til xxx-høyttalere?"

    "Har litt spiss diskant - hvilke kabler anbefaler dere....?"

    "Har bi-wiring noe for seg?"

    Etc.

    Ganske åpne problemstillinger, altså - etter min vurdering. Og skal det da ikke være lov til å uttrykke noe à la "etter min erfaring/vurdering er ikke dette løsningen på problemene. Du kan muligens være bedre tjent med ......"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn