Mola Makua ser ut som ein interessant forsterkar. Men han er vel svindyr?The Well Tempered Classic med Clearaudio CharismaV2
Mola Mola Makua med RIAA og DAC.
Er det denne arma? I så fall er det greit å laga ein ny boks med XLR-kontaktar.
Mola Makua ser ut som ein interessant forsterkar. Men han er vel svindyr?The Well Tempered Classic med Clearaudio CharismaV2
Hmmm prøver å følge deg her.....altså økt CMRR og +3db S/N er jo en bedre situasjon sånn som jeg ser det (higher the better) ?! Mener du +3db Noice?Det jeg videre hevder er at, ja det er selvfølgelig god signalhygiene å skille signal fra jord mellom apparater. Da unngår man jordproblemer og den underliggende brummen som alltid er til stede i et SE oppsett. Men en PU, uten eget jordpotensiale, som stjeler det av trinnet den er koblet til vil ikke ha det problemet. Dermed sitter vi igjen med en teoretisk økt CMRR og +3dB S/N. Jeg kjører dobbel TP kabel fra Belden med individuel intern skjerming mellom kanalene og jord i skjerm, fungerer knall. Men har aldri opplevd særlig støy her nede i grotta, så denne halvmeterstumpen fungerte like bra når jeg hadde Elcomps ECP2, som nok er et vel så bra trinn som mitt sirkustrinn.
CMRR står for "Common Mode Rejection Ratio" og er definert somDet jeg videre hevder er at, ja det er selvfølgelig god signalhygiene å skille signal fra jord mellom apparater. Da unngår man jordproblemer og den underliggende brummen som alltid er til stede i et SE oppsett. Men en PU, uten eget jordpotensiale, som stjeler det av trinnet den er koblet til vil ikke ha det problemet. Dermed sitter vi igjen med en teoretisk økt CMRR og +3dB S/N. Jeg kjører dobbel TP kabel fra Belden med individuel intern skjerming mellom kanalene og jord i skjerm, fungerer knall. Men har aldri opplevd særlig støy her nede i grotta, så denne halvmeterstumpen fungerte like bra når jeg hadde Elcomps ECP2, som nok er et vel så bra trinn som mitt sirkustrinn.
Makua er super spesielt med RIAA og DAC.Mola Makua ser ut som ein interessant forsterkar. Men han er vel svindyr?The Well Tempered Classic med Clearaudio CharismaV2
Er det denne arma? I så fall er det greit å laga ein ny boks med XLR-kontaktar.
Vis vedlegget 578847 Vis vedlegget 578848
Eg er ikkje kjent med denne spelaren og tykkjer arma ser litt spesiell ut. Men å bytta kabel ser ut til å vera enkelt. Er ho grei å få til å fungera, eller er justeringa innvikla?Makua er super spesielt med RIAA og DAC.
Veldig fleksibel, 6 preset en kan velge RCA,XLR, AES/EBU, Optisk, USB og nettverk.
Separat MM og MC for kortest mulig signalvei.
Historiske RIAA kurver for nærmest alle kjente kurver.
Alt kan skiftes under spilling fra godskolen.
Det viktigste er dog lyden. Makua er mitt endelige produkt, det samme gjelder The Well Tempered Classic.
Ja, der er riktig det er samme. Ser ut det er en tidligere modell med plastikkboks. Ser at tonearmskabelen er byttet og at det er den har den oppgraderte tallerken. Samme kabel begynner å svikte , skal prøve å legge den på utsiden, i alle fall i første omgang.
Pickuppinner, Chassiskontakter, dempeledd 230/110 (84V) er oppdatert. 3 stk. Spiral Groove føtter er et must.
Driver å teste ut forskjellige drivreimer.
Kanskje ikke så bra bilde.Eg er ikkje kjent med denne spelaren og tykkjer arma ser litt spesiell ut. Men å bytta kabel ser ut til å vera enkelt. Er ho grei å få til å fungera, eller er justeringa innvikla?Makua er super spesielt med RIAA og DAC.
Veldig fleksibel, 6 preset en kan velge RCA,XLR, AES/EBU, Optisk, USB og nettverk.
Separat MM og MC for kortest mulig signalvei.
Historiske RIAA kurver for nærmest alle kjente kurver.
Alt kan skiftes under spilling fra godskolen.
Det viktigste er dog lyden. Makua er mitt endelige produkt, det samme gjelder The Well Tempered Classic.
Ja, der er riktig det er samme. Ser ut det er en tidligere modell med plastikkboks. Ser at tonearmskabelen er byttet og at det er den har den oppgraderte tallerken. Samme kabel begynner å svikte , skal prøve å legge den på utsiden, i alle fall i første omgang.
Pickuppinner, Chassiskontakter, dempeledd 230/110 (84V) er oppdatert. 3 stk. Spiral Groove føtter er et must.
Driver å teste ut forskjellige drivreimer.