It's only rock'n'roll and I like it! 8) Kom meg levende om ikke edru hjem igjen.Tror selveste baluba har vært med på litt av hvert
Min bror spiller trompet, kornett og flygelhorn. I tillegg er han som alle andre trompetister avstandsforelsket i Tine Ting Helset. Akkurat som jeg er avstandsforelsket i Sue Perkins. Jeg har sannsynligvis hørt mer Tine enn de aller fleste, og da mener jeg også de fleste skivene. Blir ikke småtterier med Wynton M jeg må tåle heller. Begge deler finfint, bare så det er sagt.Baluba, Slither: Vil der ha ei virkelig god innspilling av nevnte salme? Prøv Tine Thing Helsets juleskive...på Simax..
Plutselig blir det mørkt etter å ha kommet inn fra dagslyset. Og det som møter deg er hylle opp og ned med musikk (og litt spredt på gulvet) og glødende rør på hver side av noen monsterhøyttalere. I det musikken kommer på entrer du en ny dimmensjon som bare kan beskrives som awe. Du blir sittende å lytte til et lydbilde som er intet mindre enn fantastisk og det er vanskelig å ikke bli beint misunnelig. Så skal det også sies at The Cryptkeeper ikke egentlig er så mørk og mystisk, men en sjarmerende mann som gjerne besøkes igjen.BLUTENBORG: NOE FOR KRYPTEN?
Hvordan er stemningen nedi krypten? Hva venter den besøkende der inne?
Jaså, så det finnes monstre der nede ;-)...glødende rør på hver side av noen monsterhøyttalere...BLUTENBORG: NOE FOR KRYPTEN?
De finnes og låter helt utrolig!Jaså, så det finnes monstre der nede ;-)...glødende rør på hver side av noen monsterhøyttalere...BLUTENBORG: NOE FOR KRYPTEN?
Nei, den kommer nok ikke før etter nyttår. Men den som venter på noe godt...Hifi-girl77: Jeg ser den. En topp DAC vil gjøre svært mye bra i den kombinasjonen du har, ja..Kommer den før jul, da?
Det er jeg også redd for..!Tror selveste baluba har vært med på litt av hvert
Slukokraten har selvsagt rett, så den i natt fordrukne baluba bøyer seg i støvet. Selv om jeg har tilbrakt mye tid både på Løkka og Kampen så snubler jeg altså i omtalen av Brinken. Vel vel, tidligere lå det et kulturlokale i den gamle metadonklinikken der som min brors band Slipshod og et hyggelig progband hadde øvingslokaler og prosjektstudioer. Og min bror er fortsatt kampenbeboer, skriver blant annet i den lokale bydelsavisen og opptrer ofte på utesteder i området.En liten korreks til innlegg nr. 792; det heter i Brinken og ikke på Brinken, dersom det er Kampen som omtales!!
Mvh
Slukokraten
La da en brennevinsdranker få ha sin natt til søndag i fred, da. Jeg spilte jo salmer for å finne tilbake til den smale sti igjen før jeg avrundet med litt sensuell cooljazz fra gullalderen. Har vært i forbløffende god form, ingen merker etter noe sjøslag av noen som helst sort. Frokost ble selvfølgelig spist senere enn vanlig, og jeg forsov meg til dagens sending av Guttemusikken. Alarmen gikk, men jeg husket ikke hvorfor jeg hadde satt en alarm på en slik dag at jeg bare slo den av. La dolce vita satt vel litt i, tipper jeg. Men nok vann før sengekanten og sakte nedtrapping før sengen, og ikke minst en liten håndfull chips av typen årets poteter kan gjøre underverker. Paracetamol og kodein pakkes bort igjen, slettes ikke nødvendig.Hjelper ikke å legge seg sent, om en ikke kommer seg opp på morran. Helt om natta osv... 8).
Det er du ikke alene om, så kanskje jeg kommer med noen irriterende uidentifiserbare closeups? La oss si det slik, det blir en foreløpig relativt ukjent fugl på vårt forum. Og slikt er jo alltid gøy.Nå synes jeg jaggu det er på tide at du begynner å lekke litt mer rundt denne snurra du har på vei inn
-Bare av ren nysgjerrighet: Du skal altså bruke ADC- delen i den nye RIAAen din?Greit å ha litt kabler liggende. Fram til jeg får opp hylle har jeg ikke noe valg, fem meter RCA fra Biltema. Kunne selvsagt kjøpt tre meter et annet sted, men kabler nok har jeg til å kable opp minst et anlegg på anstendig måte sålenge det dreier seg om maks halvannen meter. Men i julen skal det spilles fra toppen av en melkekasse med en passende treplate plassert oppå, RIAA og slikt i kassen under spilleren og kabel ut av et hull i siden. Kanskje jeg trer en av Xindak-posene til monoblokkene over melkekassen som er i blå plast? De er jo ganske fine i svart velur.
Et lite pauseskjær fra YouTube før jeg finner fram noe av Waits personlig på sølvskive.
Da har jeg litt problemer med å forstå hva du skal med den RIAAen. Digital RIAA- EQ fungerer ypperlig, det.Nja, det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg har jo mye bedre pro-AD med 24 bit oppløsning fra Yamaha tilgjengelig.
RIAA-en er ikke digital, det er en vanlig analog RIAA som er hentet fra Rega Brio med USB som en liten bonus. Tviler ikke på at digital RIAA funker, men jeg kommer ikke til å la krypten ligne på et studio med Yamaha 01v96i. Hvis jeg skal rippe noe vinyl så frister det mest å dra den inn i krypten, men ikke som fast inventar. Det får være grenser for teknologi i ei stue.Da har jeg litt problemer med å forstå hva du skal med den RIAAen. Digital RIAA- EQ fungerer ypperlig, det.Nja, det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg har jo mye bedre pro-AD med 24 bit oppløsning fra Yamaha tilgjengelig.
Mvh
Det finnes flere veier til rom, Valfy. For eksempel kan du sjekke profilen min, der er alt som er i bruk nevnt under fanen "Om meg".Burde være obligatorisk å skrive utstyrsliste i signaturen.. Jeg har nemlig ikke tid til å lete gjennom hele tråden din. ;D
Joda, jeg googlet den RIAAen, så jeg forsto deg. Men jeg lurte på om du hadde tenkt å bruke ADC- delen i den.RIAA-en er ikke digital, det er en vanlig analog RIAA som er hentet fra Rega Brio med USB som en liten bonus. Tviler ikke på at digital RIAA funker, men jeg kommer ikke til å la krypten ligne på et studio med Yamaha 01v96i. Hvis jeg skal rippe noe vinyl så frister det mest å dra den inn i krypten, men ikke som fast inventar. Det får være grenser for teknologi i ei stue.
Vel, jeg brukte første generasjon Yamaha DSP Factory til å ta opp de reneste opptakene Elton Johns studio i Liverpool hadde mottatt fra en underleverandør i 2000, så senere generasjoner av samme teknologi burde holde mål for hifi også. DSP Factory var nemlig workstation-varianten av den opprinnelige 01v.TKR: Bare phonodelen i A2D er verd det dobbelte av dens nypris..
Baluba: Det å bruke Yamaha AD der kan selvfølgelig også funke..hehe..Jeg tror det vil bli NOGET bedre. Men muligheten er der, altså..
Fordi den ser slik ut.Joda, jeg googlet den RIAAen, så jeg forsto deg. Men jeg lurte på om du hadde tenkt å bruke ADC- delen i den.RIAA-en er ikke digital, det er en vanlig analog RIAA som er hentet fra Rega Brio med USB som en liten bonus. Tviler ikke på at digital RIAA funker, men jeg kommer ikke til å la krypten ligne på et studio med Yamaha 01v96i. Hvis jeg skal rippe noe vinyl så frister det mest å dra den inn i krypten, men ikke som fast inventar. Det får være grenser for teknologi i ei stue.
Når det da viser seg at du har en Yamaha- mikser med en aldeles grei ADC og EQ i, så pirret det nysgjerrigheten min enda mer, og jeg lurte på hvorfor du ikke brukte den i stedet.
Mvh
Vet det nå, googlet den også. Forstår deg godt!Vel, jeg brukte første generasjon Yamaha DSP Factory til å ta opp de reneste opptakene Elton Johns studio i Liverpool hadde mottatt fra en underleverandør i 2000, så senere generasjoner av samme teknologi burde holde mål for hifi også. DSP Factory var nemlig workstation-varianten av den opprinnelige 01v.TKR: Bare phonodelen i A2D er verd det dobbelte av dens nypris..
Baluba: Det å bruke Yamaha AD der kan selvfølgelig også funke..hehe..Jeg tror det vil bli NOGET bedre. Men muligheten er der, altså..
Fordi den ser slik ut.Joda, jeg googlet den RIAAen, så jeg forsto deg. Men jeg lurte på om du hadde tenkt å bruke ADC- delen i den.RIAA-en er ikke digital, det er en vanlig analog RIAA som er hentet fra Rega Brio med USB som en liten bonus. Tviler ikke på at digital RIAA funker, men jeg kommer ikke til å la krypten ligne på et studio med Yamaha 01v96i. Hvis jeg skal rippe noe vinyl så frister det mest å dra den inn i krypten, men ikke som fast inventar. Det får være grenser for teknologi i ei stue.
Når det da viser seg at du har en Yamaha- mikser med en aldeles grei ADC og EQ i, så pirret det nysgjerrigheten min enda mer, og jeg lurte på hvorfor du ikke brukte den i stedet.
Mvh
Vis vedlegget 415224
Baluba: Vel...DHL har distribunal i Manchester..