I alle fall lett å finne, så blir den noe eksklusivt for oss som er litt ekstra glad i Chet. Så kan alle de andre spille Chet! og andre suboptimale album fra hans verste periode på sekstitallet isteden.Ja, tenkte meg at den plata var noe jeg kunne likeMå se å få sporet den opp for kjøp. Litt skuff at den ikke er å finne på TIDAL
Jepp, men etter å ha konferert med viktige personer i mitt råd for utvikling så begynner jeg å tenke med hodet istedenfor hjertet denne gang. Har ikke bestemt meg 100% for hvilket av de to hemmelige alternativene jeg går for, men for øyeblikket har det safe alternativet et lite overtak. Det er gøy men litt frustrerende når begge alternativer er så gode men likevel så forskjellige.Spennende
Det var faktisk ikke signaturen din som fikk meg til å tenke på at dette kunne vært en scene i livet til Hunter S ThompsonDen plata til Chet er forresten noe for deg, Harald HM. Min favoritt fra min favorittperiode med Chet, tiden i København på slutten av syttitallet. Og det på tross av at han ikke synger ei eneste linje på hele plata. Burde være grei å få tak i på nettet, hvis du ikke har den fra før.
Her i krypten er jeg fortsatt på en high etter at det har blitt utvikling i vinylsagaen min. Spiller derfor et av mine glansnummer fra karaokeopptredener i Albir. Neida, baluba er ikke redd for å legge hodet lagelig til for hugg. Slik så det ut da jeg framførte The Weight i fjor med min eldre bror B i bakgrunnen på kor og munnspill.
Vis vedlegget 405063
Litt joie de vivre må vi kunne tillate oss i livet.
Du er på besøk i krypten, og jeg er tross alt the Cryptkeeper.mørkt
Kanskje ikke først og fremst CB som frister på den skiva. Ser imidlertid at NHØP er med i kvartetten, og en innspilling på Steeple Chase fra Køben på slutten av 70-tallet. Betrakter det som et kvalitetsstempel i seg selvBaluba: Nåvel...får vel følge med på snurra..
Harald HM: Ikke helt en av Chets perler, imo, men absolutt verd penga..
92 var forøvrig et godt år for meg. Sluttet å røyke. Noe jeg ikke angrer på i dagDet er flere som har påpekt det når de har sett bilder av meg på sosiale nettverk...
Må jo værra litt rock'n'roll, da. Det er baluba anno 1992 enig i.
Vis vedlegget 405139
Falmet tusjtegning foretatt av en som nok ikke likte meg så godt på det tidspunktet.
Duo 1 på CD i heimen, og Duo 2 på TIDAL. Fantastisk flotte utgivelser. Kontrabass og tangenter. Min desiderte favoritt innen instumentsammensetnig enten det er NHØP/Kenny Drew eller Chick Corea/Stanley Clarke eller andre tilsvarende.Harald HM: NHØP er og var en av verdens råeste bassister. Du vil garantert like Duo 1 og Duo 2..Bare så synd han bare var 57 da han la seg..
Har den på CD, ja. Flott! Men trompet kan ikke helt måle seg med tangenter, IMHOFinner du "Duologue" er den også konge..
Verdens beste bassister dør ALLTID for tidlig. Scott LeFaro 25, NHØP 57, osv osv. Hva har vi ikke gått glipp av...Harald HM: NHØP er og var en av verdens råeste bassister. Du vil garantert like Duo 1 og Duo 2..Bare så synd han bare var 57 da han la seg..
Duke Jordan også. Fine komposisjoner som gir mye rom til alle i bandet.Kanskje ikke først og fremst CB som frister på den skiva. Ser imidlertid at NHØP er med i kvartetten, og en innspilling på Steeple Chase fra Køben på slutten av 70-tallet. Betrakter det som et kvalitetsstempel i seg selvBaluba: Nåvel...får vel følge med på snurra..
Harald HM: Ikke helt en av Chets perler, imo, men absolutt verd penga..
Great minds think alike, impulse! ;DTakk for vakre, gjennomtenkte, dyptfølte og kritiske ord om en av mine favorittmusikere, baluba. Søndagskvelden ble enda bedre.
Vi har samme favorittskive, by the way.
Jeg er glad for at de gikk til en ny entusiast som er i en rivende utvikling med anlegget sitt. Gleder meg til du eventuelt får den DAC-en du sikler på. Da tar jeg turen innom når jeg er i Bergen for å høre på den. Edruelig priset den også, som alt annet du har satset på til nå. Har meget stor tro på synergien i ditt system etterhvert, kraft og finesse med åpning for framtidige oppgraderinger uten at det koster skjorta i neste omgang heller. Vel, alt er relativt i hifi.Den nye eieren synes dette er kult og er særdeles fornøyd med dem. Jeg skal ta godt vare på dem!
Gleden er på min side! Her hører jeg nå volum 1 fra 1956 i gloriøs mono i motsetning til volum 16 fra 1964 som selvfølgelig er i stereo. Og for å si det slik, med den superbe teknikken både orkester, vokalist og teknikerstab la inn i dette så savnes ikke stereoen fra de senere albumene i serien i det hele tatt. I get a kick out of you singing Cole Porter, Ella!Da fikk jeg endelig bokmerket Ella her. Takk for tips Baluba. Dette ser jeg fram til.
Takk for gode ord. Forhåpentligvis blir det ikke alt for lenge til jeg får Jolida DAC-en i hus, noe jeg virkelig ser frem til. Du er hjertelig velkommen, som alltidJeg er glad for at de gikk til en ny entusiast som er i en rivende utvikling med anlegget sitt. Gleder meg til du eventuelt får den DAC-en du sikler på. Da tar jeg turen innom når jeg er i Bergen for å høre på den. Edruelig priset den også, som alt annet du har satset på til nå. Har meget stor tro på synergien i ditt system etterhvert, kraft og finesse med åpning for framtidige oppgraderinger uten at det koster skjorta i neste omgang heller. Vel, alt er relativt i hifi.Den nye eieren synes dette er kult og er særdeles fornøyd med dem. Jeg skal ta godt vare på dem!
Jepp, impulse. Du har så hjertelig rett i det. Med unntak av hifijournalister og mattematikk... 34 år er antall år den har vært i distribusjon. Men du sikter kanskje til da du hørte den selv for første gang? Eller er du like skjødesløs med tall om natten som jeg er? Uansett så var det eier av Boahs Kopervik, altså min daværende sjef, som introduserte meg for platen da den var helt ny i 1982. Svein introduserte meg for mye god musikk mens jeg hadde ettermiddags- og lørdagsjobb hos ham. Klassisk Tom Waits, Ry Cooder og massevis av jazz. Men klassisk hadde og har han ikke så mye peiling på."Broken bicycles" er hjerteskjærende vakker, og fremkaller gåsehud som eggkartong her i gården, selv etter tjuefem år..
"September's reminding July it's time to be saying goodbye.." En verselinje som er et haiku-dikt i seg selv.
God ettermiddag, baluba.Takk for invitasjonen, Hifi-girl77. Den Jolida-en har jeg så stor tro på at den er interessant for meg også. Derfor ser jeg spesielt fram til det. Og siden du nå sitter på det paret høyttalere som har vært min private referanse i 14 år og spiller på Xindak klasse A så vil jeg kunne gjøre meg opp en mening om hvordan jeg tror det vil låte hos meg når jeg får høre det hos deg. ;D
Jepp, impulse. Du har så hjertelig rett i det. Med unntak av hifijournalister og mattematikk... 34 år er antall år den har vært i distribusjon. Men du sikter kanskje til da du hørte den selv for første gang? Eller er du like skjødesløs med tall om natten som jeg er? Uansett så var det eier av Boahs Kopervik, altså min daværende sjef, som introduserte meg for platen da den var helt ny i 1982. Svein introduserte meg for mye god musikk mens jeg hadde ettermiddags- og lørdagsjobb hos ham. Klassisk Tom Waits, Ry Cooder og massevis av jazz. Men klassisk hadde og har han ikke så mye peiling på."Broken bicycles" er hjerteskjærende vakker, og fremkaller gåsehud som eggkartong her i gården, selv etter tjuefem år..
"September's reminding July it's time to be saying goodbye.." En verselinje som er et haiku-dikt i seg selv.
@Lagga: Du er ikke alene om å ikke ha fått med seg denne før, noe som nok skyldes at den ikke kom ut som en ordinær Waits-utgivelse. Og den kom året før det store gjennombruddet med Swordfishtrombones og har gått under radaren for de fleste, og året etter Heartattack and Wine. Den er altså litt anakronistisk i hans katalog. Og det var vel vitende om at flere Waits-diggende hifinisser som oss ikke har fått med seg at den finnes jeg formulerte meg slik jeg gjorde.
Takk for tips! Dette var jo ei kremplate!!Men selve nattasangen får Tom Waits og Crystal Gayle stå for. Soundtracket til Coppolas One From The Heart markerer på en måte slutten på den Tom Waits publikum hadde lært å kjenne gjennom syttitallet, utover åttitallet skulle de få helt andre måter å lage musikk på fra den godeste Waits. Uansett, et så vakkert album som dette fortjener ikke å bli oversett. Finnes på strømmetjenester, folkens. Hvis dere liker gammel-Waits i balladeform kommer dere til å elske denne.
Vis vedlegget 405378
Har veldig tro på PA-M. Alle erfaringer med Xindak og klasse A i betalbar klasse har til nå vært gode, og jeg tror nok PA-M og PA-M II vil være enda et strå kvassere enn tidligere eksempler. Selv er jeg ikke i markedet for transistor-effekttrinn på lang tid framover, så det å teste den uten noen bestemt årsak ser jeg ikke noen grunn til nå. Det er helst saker og ting på pre- og DAC-siden jeg er i markedet for når platespiller er på plass.Xindac PA M på heimlån interessant?
Kunne vært moro om du hadde fått den i hus. Gitt noen forhåpentligvis oppløftende kommentarer.