Hifi-girl77
Hi-Fi freak
Takk for det. Et klart løft i lydbildet
ALT den fyren utgav var og er bra!Noen ganger føles det som om verden er i full revers. Og ikke på den gode måten.
Det er jo ikke rart du tok noen få år før du oppdaget den, det er nok noe du deler med veldig mange siden den ikke har fått den oppmerksomheten som albumene Waits har gitt ut på sine primære kontrakter. Hadde det ikke vært for Svein så ville jeg kanskje ikke ha hørt den før jeg selv begynte å skrive om musikk. Kanskje det mest perfekte nattestid-albumet i hele hans produksjon.
Her fortsetter jeg i samme lei som soundtrack-albumet til Heartworn Highways. En av artistene som er med i dokumentaren og på albumet er outlawpioneren Steve Young. Han gikk bort tidligere i år, men før han meldte seg inn i englekoret med sine gamle kompiser Townes Van Zandt, Gram Parsons og resten av de avdøde heltene fra hans miljø fikk han gitt ut en perlerekke av album, helt til 2007. Etter en deilig bolognese som sen lunch/middag passer det fint med 2010-albumet Primal Young.
Vis vedlegget 405460
Finnes på strømmetjenester.
Ja, det er ei perlerekke av både låter og album. Vi er mange som har outlaw-tradisjonen i ryggmargen her på HFS.ALT den fyren utgav var og er bra!Her fortsetter jeg i samme lei som soundtrack-albumet til Heartworn Highways. En av artistene som er med i dokumentaren og på albumet er outlawpioneren Steve Young. Han gikk bort tidligere i år, men før han meldte seg inn i englekoret med sine gamle kompiser Townes Van Zandt, Gram Parsons og resten av de avdøde heltene fra hans miljø fikk han gitt ut en perlerekke av album, helt til 2007. Etter en deilig bolognese som sen lunch/middag passer det fint med 2010-albumet Primal Young.
Har allerede tatt ansvar for egen platesamling, skiva er bestilt i Mo-Fi-utgave.@Lagga: Du er ikke alene om å ikke ha fått med seg denne før, noe som nok skyldes at den ikke kom ut som en ordinær Waits-utgivelse. Og den kom året før det store gjennombruddet med Swordfishtrombones og har gått under radaren for de fleste, og året etter Heartattack and Wine. Den er altså litt anakronistisk i hans katalog. Og det var vel vitende om at flere Waits-diggende hifinisser som oss ikke har fått med seg at den finnes jeg formulerte meg slik jeg gjorde.
The clash er virkelig i min gate. Noe av det råeste som finnes
Herlig tråd du har fått deg Hr. baluba.Det har forresten blitt en dag i vokaljazzens verden kun avbrutt av litt slumring innimellom. Nå har jeg kommet midtveis i volum 16 (Mercer) den særdeles anbefalte American Songbook-serien hennes fra femti- og sekstitallet. Jeg har nevnt den tidligere, og den kan ikke nevnes ofte nok. En skattekiste for de som er interessert i den amerikanske standardtradisjonen.
Det gjør du sannelig rett i. Ikke uten grunn at jeg har nevnt den serien hele to ganger i trådens korte liv.Herlig tråd du har fått deg Hr. baluba.Det har forresten blitt en dag i vokaljazzens verden kun avbrutt av litt slumring innimellom. Nå har jeg kommet midtveis i volum 16 (Mercer) den særdeles anbefalte American Songbook-serien hennes fra femti- og sekstitallet. Jeg har nevnt den tidligere, og den kan ikke nevnes ofte nok. En skattekiste for de som er interessert i den amerikanske standardtradisjonen.
Den Ella serien skal jeg jammen sette meg ned med i kveld.
Takk for inspirasjon og tips.
Av ren nyskjerrighet stilte jeg spm om du kunne utdype dette. Hva er det jeg rett og slett egentlig har "misset" eller ikke bitt meg merke i mht disse generasjonene?Vinyl-guruene ute i den store verden snakker om den tredje generasjonen med utvikling innen vinylavspilling i våre dager, en generasjon som ikke lider under de samme gamle svakhetene lydmessig som tidligere.
..................Og Wendy selv, som i likhet med Janet Jackson er født samme år som meg, forble den uoppnåelige dama som vi alle ville ha.
Sid var involvert med i alle fall ei jente da de spilte i Trondheim. Det er kjent fra blant annet fra boken til Trygve og Harry, Sex Pistols - exiled to Trondheim 1977.Fikk heller aldri med meg Sex Pistols. Det nærmeste jeg kom var å selge effekter på en Crisis-konsert i Bergen med en trønderjente som påstå hun hadde vært sammen med Johnny Rotten (eller var det Sid Vicious). Sikkert bare ljug/skryt, men gøyalt for en starstruck youngster
Kanskje A Rainbow In Curved Air av Terry Riley vil gjøre deg trygg nok til å sove godt?Dyster nattamusikk (og tema) du valgte i dag....
Kjenner jeg ble litt mørkeredd her ...
Takk for tipsDet har vært besøk i krypten i kveld. Etter en lengre session med minimalisme gikk vi over til litt mindre esoterisk musikk i form av engelsk folkrock. Først fenomenale The Incredible String Bands Wee Tam, og til slutt det episk gode første duo-albumet til Richard og Linda Thompson, I Want To See The Bright Lights Tonight.
Nå må jeg finne noe å bli trøtt til. Gruble gruble...
Denne gis den ærefulle tittelen "Dagens!" i min bok. ;DVel bekomme, Slither.
Selv kjører jeg gjennom Abbey Road og Exile On Main Street på CD i hoderystende bestyrtelse over gæmlisser som ikke tåler enten Beatles eller Stones, eller til og med begge deler. Det er sååå 1969 - uten etterpåklokskapens lys.
Takker og bukker, gode impulse! Her fortsetter min motkur mot å bli smittet av de som ikke tåler Beatles og/eller Stones med Exile On Main Street.Denne gis den ærefulle tittelen "Dagens!" i min bok. ;DVel bekomme, Slither.
Selv kjører jeg gjennom Abbey Road og Exile On Main Street på CD i hoderystende bestyrtelse over gæmlisser som ikke tåler enten Beatles eller Stones, eller til og med begge deler. Det er sååå 1969 - uten etterpåklokskapens lys.
Har god savoir-faire, og nakkekrave for sikkerhets skyld. Overlever slike villfarelser i min umiddelbare nærhet uten problemer, Sluket. Ha en fortreffelig aften. Er ferdig med rullesteiner, har reiste over dammen til Mink DeVille.Balboa - nå kan du riste på skallen til whiplash'en tar deg - kan ikke fordra hverken Beat Less eller Stones......
Vis vedlegget 405869
Har lest gjennom tråden nå, og det er mye god musikk jeg aldri har hørt om her! Men slik er det å være ung
Som musikk syns jeg Koyaanisqatsi er den beste av -qatsi trilogien, men som film fungerer Powaqatsi bedre syns jeg, selv om begge er av typen film det går an å se om igjen. Naqoyqatsi måtte jeg vente lenge på, og jeg er fortsatt ikke sikker på hva jeg syns om den..Nå over til noe langt mer alvorlig. Koyaanisqatsi er stadig mer aktuell etterhvert som mennesket kjører planeten sin lenger og lenger ut mot stupet. Ordet koyaanisqatsi kommer fra hopi-språket og betyr punktet når man ikke kan returnere lenger (point of no return). Philip Glass' soundtrack til filmen er en av de store klassikerne i den minimalistiske samtidsmusikken.