BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Du får si fra om han lager et komplett Icebox set;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Du får si fra om han lager et komplett Icebox set;)
    Jeg kjenner ikke mannen personlig, så da blir det opp til enhver å følge med i media. BTW, siste dag i Arendal. Samlet all slags brosjyrer for papirresirkuleringen, og bladde litt i disse to små "håndbøkene". Makan til pretensiøst vrøvl fra en helt ordinær velferdsprofitør som de ansatte på standen forsøkte å framstille som en veldedig NGO. Nå kjenner jeg lusa på veggen, men enhver halvveis oppegående idiot vet at en leder for en NGO ikke kaller seg konserndirektør. Og innholdet eller, oh my God så patetisk. :rolleyes: :-X

IMG_0445.jpg

Ser ut som om det er forfattet av en gymnasiast som har et betydelig overdrevet selvbilde. Lar folk seg virkelig lure til å tro at disse råkapitalistene er idealister?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.977
    Sted
    Smurfeland
    ^Skjønner hva du mener:

Vår samfunnsansvarsrapport belyser innsatsen fra de ansatte i våre barnehager, pasienthotell og eldreomsorg og den verdien vi skaper for våre kunder hver dag. Med rapporten håper vi å inspirere både offentlige og private aktører gjennom eksemplene vi viser. Vi ønsker også å formidle hvordan vårt arbeid er i tråd med vår visjon om å forbedre velferdstjenester og bli et referansepunkt i samfunnet.

Om oss | Norlandia

Typisk klysete, selvforherligende svada.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Godt å treffe andre likesinnede her inne.Velferdsprofitører under falskt flagg er det verste.
    De som benytter seg ærlig av de mulighetene naive politikere vedtar kan jeg tolerere. Vil jobbe aktivt mot de også selvsagt, men de er ihvertfall ærlige.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke vi er helt alene. Og hadde ærlighet vart lengst så ville alt vært mer oversiktlig og lettforståelig. :)

Siste dag er omme. Denne posten legger jeg ut på E18 i retning Oslo. Før jeg satt meg i bilen fikk jeg med meg et flott lite folkemusikkseminar på den historiske båten DS Hestmanden. På hardingfele Halvard T. Bjørgum, og flere flotte stemmer var å høre. Danse gjorde jeg ikke, men lærte meg et stev som blir kjekt å dra fram i festlig lag, spesielt brylluper. ;)

IMG_0455.JPG

Bye bye, Arendal. Værgudene gjorde sitt for å drukne meg og mine kompanjonger, men vi lever og har fått solbriller på igjen. Sees neste år, blide Sørlandet. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå lar jeg de lidende være lidende uten at jeg blander meg før jeg selv blir en av dem. Arendalsuka og engasjerte medmennesker tar på for gamle menn, og nå skal jeg nyte så mye av helgen som mulig...

IMG_0457.PNG

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blir litt usikker her, er det rusmidler som skal nytes?
    Helst ikke. ;) Vet det garantert er sprit i barskapet og har sett både øl og sider i kjøleskapet, men i kveld frister bare cola. Straffede og de problemene de sliter med hører til blant den problematikken jeg jobber med. Ikke direkte, men jeg brukes som konsulent på semantikk og det organisatoriske av en av deres interesseorganisasjoner.

Edit: Heftet på bildet er forskning jeg har fått, ikke noe jeg selv har hatt noen finger i.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Nå lar jeg de lidende være lidende uten at jeg blander meg før jeg selv blir en av dem. Arendalsuka og engasjerte medmennesker tar på for gamle menn, og nå skal jeg nyte så mye av helgen som mulig...

Vis vedlegget 453541
    Å? -har du vært i håndgemeng ved en av bodene..?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    He he, nei. Men jeg snakket forresten med en strengt nøytral institusjon som forsøkte å mekle mellom partene før de braket sammen. En representant derfra forklarte meg at de unge motdemonstrantene virkelig ønsket å provosere, men at det var SIAN som først gikk til fysisk angrep da meklingen ikke førte fram. Den saken har blitt veldig mangelfullt framstilt i media, kanskje fordi den institusjonen ikke har for vane å uttale seg offentlig om slike saker uten en form for "domsavgjørelse".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For andre gang på få uker foretar en bransjeaktør et uprovosert personangrep med diskreditering av min kompetanse og mine bidrag til Sentralen. Jeg har ikke blitt æresmedlem ved å ikke delta aktivt i å bygge miljøet på forumet vårt, og det forrige personangrepet som kom i Mytek-tråden var intet mindre enn pinlig.

Jeg antar at det siste personangrepet var ren hevn fordi omstendighetene gjorde at det forrige personangrepet ble så pinlig for ham, så selv om jeg strakte hånden kammeratslig fram da jeg syntes det ble litt lang stillhet fra aktøren så beit han meg i hånden som takk. Jeg får heller ignorere denne bransjeaktøren framover istedenfor å irritere meg mer.

Litt mer trist er at to menige medlemmer jeg regner som venner syntes å være enige i at jeg ikke bidrar konstruktivt. :(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å heve hodet over dette. Du er et prisgitt medlem på sentralen og jeg vet at det flere enn meg som mener det samme. :)
    Jeg hever hodet, Hifigirl. Men det er merkelig å se hvordan noen forsøker å diskreditere medlemmer totalt uprovosert, sannsynligvis fordi de vet vi er uenige om saker som forsterkertopologier eller et eller annet tilsvarende uvesentlig. Hva vet vel jeg, for uprovoserte personangrep er vanskelige å tyde.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Den ser jeg. Og for alt du vet handler det om at de ikke liker det enkle faktum at du kanskje er mer kunnskapsrik enn dem? Det er utrolig hva som kan gjøre til at noen føler seg tråkket på tærne. Len deg tilbake og la dem styre, det sier som regel mer om dem enn om deg uansett. Ha tillit til din egen kunnskap og bidrag, det holder i lange baner.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.944
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dessverre er det nok av selvhevdende fjottiser , noen ganger også med dårlig skjulte motiver... man kan ikke la sånt gå innpå en... ignorer er det eneste logiske.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ikke alle som mestrer kunsten å diskutere sak... Person kan fort blandes inn. Finner det også krevende å diskutere, der konklusjonen allerede er gitt, og nyanser er omtrent like fraværende som vann i ørkenen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle som mestrer kunsten å diskutere sak... Person kan fort blandes inn. Finner det også krevende å diskutere, der konklusjonen allerede er gitt, og nyanser er omtrent like fraværende som vann i ørkenen.
    Jeg er nok pragmatisk på de fleste områder, også lydteknikk. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.404
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble litt nysjerrig når jeg leste svaret fra Kvålvoll og diskusjonen etterpå. Jeg leste, som Olav2, først svaret til Kvålvoll som en generell melding til oss alle. Etter å ha speilet dette mot Mytek-tråden, skjønner jeg godt at du følte den var rettet mot deg personlig, og det er jeg også rimelig sikker på også var hensikten. Du gav vel litt unødvendig ekstra gass i tilsvaret i dag, men i kampens hete.... Få det ut av systemet, hold fanen høyt og gi gass! At du ikke er en sentral bidragsyter på HFS faller på sin egen urimelighet :)

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Skriver under på mye av det Karmana sier der - både på at jeg forstår at du reagerte med bakgrunn i mytek-debatten, og at du er en av de ypperste og mest verdifulle miljøskaperne på HFS!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke fått med meg saken, men personangrep er ikke greit. Men dessverre er det slik at enkelte synes det er enklere å ta person enn saken.
    Synes det har vært mye barnsligheter på Sentralen den siste tiden, og min aktivitet er nesten nede i null. Men at noen kan fortelle at du ikke bidrar på sentralen er på alle måter en av de største selvmotsigelser jeg har hørt.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Stå på baluba, du traff spikeren på hodet mer enn du aner ang, "grinebiter'n".

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Oi sann!:eek: Her var skjedd litt av hvert siden sist. Synes bransjeaktøren virket litt arrogant i dac diskusjonen, men kanskje du også overdrev tolkningen av svaret i hans tråd?
    "Make love, not war. Peace.." :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk folkens. Som vanlig lar jeg det være vann under broen, nå som saken garantert blåser over igjen. Jeg hadde jo tenkt at mitt spørsmål skulle være et forsøk på å få ting inn i normal gjenge igjen, men et var av en eller annen grunn ikke velkomment. Men jeg prøver gjerne igjen, jeg tåler uenighet uten at det blir uvennskap av slikt.

Det kan for eksempel Auditor bekrefte. På noen områder er vi klart uenige, og er ikke redd for å uttrykke det. Men det går ikke ut over det personlige, uvennskap oppstår ikke ut av slikt mellom oss i alle fall. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har tydeligvis vært for opptatt med å få ut blekka til å ha fått med meg dette her. Hvilke tråder er det snakk om, baluba?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Har ikke fått med meg saken, men personangrep er ikke greit. Men dessverre er det slik at enkelte synes det er enklere å ta person enn saken.
    Synes det har vært mye barnsligheter på Sentralen den siste tiden, og min aktivitet er nesten nede i null. Men at noen kan fortelle at du ikke bidrar på sentralen er på alle måter en av de største selvmotsigelser jeg har hørt.
    Du sa det for meg, BangBang. Her har jeg intet å tillegge. Takk!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det startet med en tirade om at jeg neppe har noen erfaring med produksjon av musikk i Mytek-tråden fordi jeg opplyste om at studioteknikere ikke er så analt opptatt av måledata, men desto mer opptatt av real world-resultater. SSL-miksere og mikrofoner fra førtitallet bekrefter min påstand, og jeg har da også beviselig bakgrunn fra et mellomstort studio som eier og tekniker. Så ble det stille en stund, noe jeg syntes var synd, så jeg spurte om hva som skjer i aktørens egen tråd. Så kom den kommentaren om å bidra til miljøet selv som det i etterkant menes ikke var beregnet på meg, selv om den var stilet til meg.

Og det godtar jeg som forklaring, og velger å tolke det slik at den kommentaren bare var uklokt plassert siden den kom som tilsvar til mitt enkle spørsmål. :)

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Personlig synes jeg det er fantastisk at det finnes folk på forumet her som er profesjonelle lydfolk. De er i mine øyne de som er best kvalifisert til å bedømme utstyr fordi de bruker utstyret som verktøy i hverdagen. Samtidig har de et unikt innblikk i hva artisten ønsker i musikalske uttrykk og for ikke å snakke om nettverket av fagpersoner de har daglig kontakt med. Har inntrykk at av at de som lykkes også er kunstnerisk utviklet på lik linje eller over artistene de samarbeider med. Utviklere av utstyr har ikke denne kompetansen fordi de i stedet bruker tiden på produktutvikling fremfor å bruke produktene de har laget.
    Setter stor pris på dine bidrag Baluba.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.295
    Torget vurderinger
    23
    En frittalende lydproff med munndiare og HIFIHD - attpåtil bergenser - er akkurat hva HFS trenger! Sammensettingen er unik og kunne sannsynligvis bare være mulig i nevnte distrikt....:cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn