Fant 2stk,en P 24 og en P 33 med brekt nål. P 24 er helt strøken.Har også en ortofon som jeg må finne,er dette noe for deg baluba så sender jeg det til deg
O
Det er fantastisk, Ove! Jeg ser at erstatningsnål til P33 ikke er noe fryktelig dyr, så det er høyst aktuelle pickup-er for meg å ha i skuffen. Vet pt ikke hvilken pickup som står på den i dag, men har sett andre i den store vide verden gjerne har P22. Hva som er best/dyrest av disse aner jeg ikke, og det med P22 er som nevnt ren gjetting. Husker Stig Inge Bjørge anbefalte meg å teste Ortofon på en SL-7 jeg hadde da jeg møtte ham for 35 år siden, så kanskje Ortofon-en er den beste av de?
Noen som vet? Uansett fint å ha noen pickup-er å velge mellom. En oppgave som er tiltenkt Technics-en er avspilling av nyinnkjøpte bruktalbum før vask eller album som er av tvilsom stand. Da trengs det mer enn en pickup til den uansett. Kanskje OMP30 til godkjente og fine album, en av de fra Technics til de tvilsomme? Er det noen som vet noe om de forskjellige pickupene Ove nevner her?
Når det kommer til himling med øynene så er det en viss fare for det, for jeg er ganske opptatt helt fram til neste fredag. Og skulle den spilleren ha innfunnet seg innen den tid så har jeg ikke fått gjort noe med Funk. Ankommer den senere (noe som er mest sannsynlig fordi den må også bevege seg fra Bergen til Kopervik) så stiller det seg annerledes. For å være 100% realistisk så er det ikke sikkert jeg får hentet/levert den før jeg reiser til Spania i september. Noe som minner meg på at jeg må pakke CD-walkman i år, har jo funnet ut at det er flere greie platebutikker i Alicante. Det er nok helst vinyl jeg er på jakt etter, men dukker det opp noe interessant på sølvskive så kjøpes alltid det også. Sølvskiver selges på det såkalte jazz/antikkmarkedet i Benidorm også, og jeg tar vel en tur innom der med min gamle mor siden hun liker det så godt. Merkelig nok er det jeg som synes at musikken i restauranten er for høy med sine one man-show.
Btw: Haugesundstril ønsker jeg i alle fall ikke å bli kalt. Araber må jeg vel bare akseptere at noen kaller meg, er jo tross alt av en tradisjonsrik sjømannsfamilie.