- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.158
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Mulig det, men jeg har ikke noe Prime abo, hvis det er det som trengs. Og det er så mange plater som må kjøpes at uhørte album ligger et stykke ned på listen. Men plutselig så dukker den opp, som så ofte før.Amazon kanskje.
Tilfeldigheter brakte meg til (norske) Rainbows Bye Bye Bye Baby Goodbye. Årsaken er at varsleren i Leirstein-saken spilte trombone (!) i det bandet ifølge Wikipedia. Jeg oppsøkte mest YouTube-videoene i en form for nysgjerrighet over hva folk skrive i kommentarfeltet, og det var akkurat såpass mange tapere og patetiske personer fra Indre Dansebandland som fortsatt sørger over sin tapte kjærlighet fra låtens storhetstid som jeg trodde. Innimellom flere tilfeller av kjefting på fansen fra låtskriver Rune S for at Rainbow-fans ikke vet at det var han som hadde originalen i 1977, ikke Rainbow i 1984...
Jeg har nok større respekt for dansband enn for publikumet deres, selv om jeg egentlig burde dyrke deres folkelighet. Men å utrope den sangen til den beste noensinne tror jeg ikke engang Rainbow ville gjort, men muligens låtskriver Rune S er tilbøyelig. Det finnes også en nyinnspilling med en annen vokalist, men et sted går grensen for selvpining for meg. Den får vente til neste gang jeg har gjort noe slemt jeg bør straffes for. :-\