BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    3 17åringer har det med det ja :)

O
    Derfor søker gamle far tilflukt i krypten nederst i huset i dag, nå har jeg snurret 2x Bill Fay. Først spilte jeg Life Is People, og nå er jeg halvveis i Who Is The Sender?. Er nok i det rolige hjørnet i dag, noe de fleste tenåringsforeldre sikkert forstår. Begge ligger på våre favoritt strømmetjenester. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Aurora: Visst! Egon var der før, han...:rolleyes:

Vipa: En runde 801 i halvåret holder. Dessuten skal du være ekstremt forsiktig med mengder, det er kraftige greier. Men den funker..

Baluba: Spiller på HS idag, jeg...og i helga skal vi gå igjennom endel dubletter. Håper å få strøm på blien i uka..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser i en annen tråd at det har kommet ut et dobbeltalbum som heter "Alltid Noe Godt Fra Bergen" eller noe slikt, og dette er en av låtene som er inkludert. Albumet har noen hull, men ikke mange. Ganske representativt hvis vi holder punken utenfor.

Glemmer aldri første gang jeg opplevde Pogo Pops live som Doomsville Boys, jeg bare skjønte at med låter som Scooter Girl kom de til å bli store. Talentet fløt utenpå Frank, Viggo og Nikolai. Dominic, som kom med i overgangen til navneskiftet, var ikke mindre begavet. Her skulle pophistorie skrives. Før noen begynner å argumentere med at dette låter da vitterlig svært britpop så stemmer i og for seg det, men jeg vil da minne på at dette faktisk er fra 1992. Britpopen regnes som perioden 1993-1997, så Bergen med Doomsville Boys/Pogo Pops var ganske forut for sin tid. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker absolutt alt Frank har vært involvert i, fra Doomsville Boys til Wholy Martin. Det at han er en venn av meg har ingenting med det å gjøre. Dvs, det er ikke helt riktig, for hadde jeg ikke vært så interessert i det han driver med så hadde vi kanskje ikke blitt venner. :)

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Will do hvis det skjer noe spennende på forumet, men folk er litt i det late hjørnet for tiden. Våknet i et brillefint humør i dag, snart skal jeg opp i storstuen og høre Prefab Sprout på vinyl (takket være den gode Cash 63 sist vinter). Det stor en passe stor bunke vinyl anskaffet det siste året som venter på å bli spilt. Det blir en hurrahelg, så får vi se om jeg finner tid innimellom alt guttene finner på til å fjerne siste rest av jordstøy og å eliminere støyen i krypten med å stjele jord fra varmepumpen.

Siden ingen har protestert på at varmepumpen skal levere kraftig nok jord så tror jeg det holder. :)
    Frøken Banks er da shit, Crusty!
    Hei
    Jord problemer
    Spiller selv med flere kverner her ,,,rør pre og eff(spilles på nå) /eller sst hele veien eller lett blanding rør /sst,,
    Bruker ikke jord av noe slag her ,,,kun jordkabel fra kvern til riaa, flere riaa som står på nå her hos meg
    Her brukes Mc Gyver trikset ;)
    tykk tape/flere lag mellom støpsel pinnene på alle boxer
    Mvh Roy

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Kom nettopp hjem fra Church Of Misery på Blå. Helt rått. Siste låta her:

Fikk en prat med gutta etter konserten, og de var oppriktig glade for at de kan ta turen helt fra Japan og bli mottatt så godt på en norsk scene.
    Gøy som faen. :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synd jeg ikke var i Oslo, Crusty. :cool:

Lurer på om ikke Frank har jobbet i gamle rokk n rolls butikken i Oslo, for ikke så veldig lenge siden?
    Det stemmer, Cash. Livet som rockestjerne i Norge er hårdt. :rolleyes:

Takk for tips, LESSisdoxa. Skal se litt på det med isolasjon med tape, men jeg er redd at litt mer drastiske tiltak må til som det jeg nevner. Og Technics bør jo få jordkabel uansett.

Sitter i lobbyen på hotellet og i stad spilte de Mink DeVille over ht. Nå er det en jazzduett som snurrer. Helt fair. Men jeg er sliten. Ikke ferdig før 22 hver kveld. Faglig godt utbytte, men langtfra den deilige turen til Bergen jeg så for meg. Ikke engang min eks har fått besøk av meg. Men Hifigirl har fått besøk siden jeg hadde behov for å teste hennes Knosti platevasker, som funket vêr all forventning på de platene jeg hadde med. Pablo med Ella ble tyst som en CD. Må forresten få si at monster DAC-en hennes låter utrolig analogt. Vanskelig å skille mellom vinyl og TIDAL hos henne. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er arbeidet over for denne uken. Afrikansk mat hos juniors mamma nå, og så vender jeg nesen og bilen i retning av krypten. Glad uken er omme, dette har vært t blodslit. Vi spiller The Nightfly og hygger oss en stund før jeg må hit the road. :cool:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Helt nydelig at du får opp platespillere både her og der. Jord er noe dritt. Selv satt jeg inn ujordede forgreningsstikk med 1m ledning. Det var nok til at jordaløyfa mellom apparatene ble borte.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt nydelig at du får opp platespillere både her og der. Jord er noe dritt. Selv satt jeg inn ujordede forgreningsstikk med 1m ledning. Det var nok til at jordaløyfa mellom apparatene ble borte.
    Se der, det var en kjapp og grei løsning hvis det funker. Skal sannelig teste det også. Men jeg har tro på at jordstøyen i Technics-en forsvinner med en jordkabel, den har jo løs jordkabel som ikke fulgte med. Så får jeg gå løs på Funk. Problemet med jord er nok størst i kjelleren, så det å finne sterk nok jord i f.eks. varmepumpen bør gjøre susen.

Endelig har jeg fått sove ut etter hardkjøret i forrige uke.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Knosti gjør jobben! Kos deg med rolige dager og god musikk. Selv kvier jeg meg til arbeidsuken som skal være på båt, spesielt nå som Ophelia skal herje rundt om.

Takk for besøket og velkommen igjen :)

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Knosti gjør jobben! Kos deg med rolige dager og god musikk. Selv kvier jeg meg til arbeidsuken som skal være på båt, spesielt nå som Ophelia skal herje rundt om.

Takk for besøket og velkommen igjen :)
    Jeg kommer nok tilbake, ja. Junior ble glad for at du fikk hans plater reine, så nå ønsker han seg en praktisk liten spiller som Numark PT01 USB som han kan ta med seg rundt til venner. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har besøk av min Zappa-venn Rolf, og vi har hatt noen musikalske digresjoner som startet med Høst, gikk over i Aunt Mary og videre til Marvin Gaye og til slutt Dion. Med unntak av Høst, hva tror dere de tre siste digresjonene bestod av? Et hint er forskjellige versjoner.

Digresjonene endte til slutt med avspilling av Dions album Yo Frankie fra 1989. Som ender med denne vakre Tom Waits-coverlåten. :cool:

• Liker
    Reaksjoner: oct

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.629
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi hadde samme tanke etter å ha kikket gjennom Stereo+. Ble etter hvert litt for tøff kost etter middagen :)

Lage baluba på Stortinget?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har kommet meg ned fra Cannabeer og faktisk fått utført litt arbeid i forbindelse med høringene på Stortinget. En smule konstruktiv dag, ikke for mye fordi jeg lovet meg selv tidlig helg denne uken. Forrige uke fikk jeg knapt puste ut på søndag før hverdagen var over meg igjen med starten på høstjakten. Lader et løp med grovsalt og et med blyhagl, da er jeg rustet for enhver mottakelse. :rolleyes:

Men jeg har også vært konstruktiv på andre områder. Fikk en pensjonert Samsung S4 med litt slitent batteri av et medlem og lidelsesfelle som jeg omgås med jevnlig. Vedkommende var kanskje lei av at bilder må sendes til meg på mail istedenfor mms? Uansett, batteriet holder sånn noenlunde mål men den må nok lades daglig. Så et nytt originalbatteri er på vei fra Kina as we speak, bør være i hende før måneden er omme.

Hva har mobiltelefoner med krypten å gjøre? Dere vet jo alle at jeg sverger til pc eller mac, og er lite komfortabel med mobile enheter som er smartere enn meg selv. Jeg og et annet medlem av asylet (han får stå fram selv, outer ingen om det ikke er nødvendig) er vel de siste steinaldermobilister på institusjonen. Nå er jeg redd han blir alene. For akkurat nå strømmer jeg Tidal over Pinell Supersound II (den gamle med fjernkontroll og nettradio) og Chromecast Audio. Kjekt å slippe å slå på hele anlegget for å få høre musikk jeg leser om. Så det har altså skjedd noe på hififronten i dag.

Utover det dukket strømforsyningen til Audio Alchemy Digital Decoding Engine DDE v1.0 opp, etter å ha vært savnet en god stund. Jeg er veldig fristet til å legge inn et bud på en DTI som en kompis har liggende. Litt sånn skrotnissementalitet, en jitter-killer er jo grei å ha liggende. Hvis noen vet om den fungerer med noe annet enn DDE v1.0 så skrik ut, jeg vil ikke bruke det argumentet hvis det er falskt. Jeg ser faktisk for meg at DDE v1.0/DTI vil kunne utgjøre en virkelig kapabel kilde for strømming både i krypten og på soverommet med Chromecast Audio. Løsningen skal faktisk få bryne seg på min USB-løsning i krypten hvis jeg får tak i DTI. Krysser fingrene litt for det, for Chromecast måler ikke fryktelig bra på jitter.

388193-hifi-fra-90-tallet-og-eldre-som-fortjener-omtale-audio-alchemy-dde-dti-1.jpg

Synes det er knalltøft. Var egentlig laget i den størrelsen med tanke på high end-bilstereo. Jeg leste faktisk en beskrivelse av en som var blitt installert i en pickup.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppdatering. Har installert appen Gizmo, den fungerer som fjernkontroll for Jriver Media Center. Og på den måten også som interface for Jriver over Chromecast Audio. Funker som ei kule, men GUI er så begrenset at jeg vurderer å punge ut for Jremote. Koster ikke noe særlig, og vil bli brukt.

Regner med at det fungerer som ren remote også, slik at lyden strømmes ut av USB på pc.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg bruker selv Gizmo mot JRiver for å kunne ligge pal på sofaen og enkelt kunne velge musikk hvis jeg vil. Når jeg sjekket opp hvilke muligheter jeg hadde mot android for et par år siden, viste det seg at JRiver har sterkere verktøy mot iOS enn android. Valgene jeg hadde var denne enkle gizmoen som app eller en noe mer utvidet applikasjon via WEB. Det kan jo selvsagt være at JRiver har gjort endringer siden den tid, men jeg ville likevel vært sikker på at JRemote faktisk kan brukes på android før jeg hadde kjøpt noe som helst. Et lite tips bare.

Ha en strålende dag, baluba. Gratulerer med ny telefon og velkommen til dagens teknologi i telefonverdenen, det var på tide! :rolleyes:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker, med dobbelt bunn. ;D Jremote finnes i appbutikken, så den finnes for Android. :)

I dag fant jeg en DIN-RCA overgang, så kanskje jeg skal eksperimentere med å koble Chromecast Audio til Radionette Duett 3000. Den står stille på hyllen nå fordi jeg som oftest hører radio på nettradio, ren FM har ikke så stor verdi i selve krypten selv om det er en FM-stasjon jeg lytter ofte til. Men når jeg skal lytte til favorittprogrammet mitt så slår jeg enten på Denon-tuneren eller tar det over nettradio. Derfor har ikke den radioen gitt fra seg et knyst siden i fjor engang. På tide at hederskaren øverst på CD-hyllene får litt arbeidsoppgaver, og hvorfor ikke til bakgrunnsmusikk fra Tidal og Jriver?

Kunne selvfølgelig ha koblet CC Audio til Audio Alchemy DDE v1.0 og lyttet over anlegget, men jeg er litt opptatt av å ha et alternativ til å fyre opp hovedriggen hver gang jeg vil høre noen sanger fra strømmetjenester mens jeg gjør noe annet. Det får vente litt til senere, akkurat nå står telefonen på lading slik at jeg enkelt velger nettradio isteden. Over samme Pinell Supersound som jeg brukte til å teste pucken fra CC.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tidal over CC Audio og bordradioen, litt guff for å få helgen til å kickstarte. Sløtface fra Stavanger er ute med nytt album, og dette synes jeg er sjarmerende rocka og akkurat passe nå som vi nærmer oss november og vintervær. :cool:

sløtface.jpg

Finnes på din favoritt strømmetjeneste.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det dumpet en bråte nye CD-er inn i dag. En person med god smak gav bort samlingen. Legendarisk garagerock fra sekstitallet, like legendarisk prog fra syttitallet, legendarisk punk, ska og new wave fra sytti/åttitallet, et par doser Blasters, Nick Cave, polsk jazz, annen jazz og litt avant garde-godbiter. Pluss soundtracket til filmen Deer Hunter med det kjente gitarstykket Cavatina med John Williams. Og Ry Cooder. Og Macca, blant mye annet. Før meg hadde en annen forsynt seg med en mengde soul, blues og jazz.

nye disker fra y.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wow, et realt scoop der, baluba! Skal slenge en tur innom bruktmarkedet i nærheten her i morgen. Blir garre noen CD'er. Vinyl kan jeg nok bare se langt etter. Gribbene albuer seg frem og grafser til seg. Sånt er jeg dessverre ikke så god på.

God helg, sir!

D

Danke

Gjest
    Det dumpet en bråte nye CD-er inn i dag. En person med god smak gav bort samlingen. Legendarisk garagerock fra sekstitallet, like legendarisk prog fra syttitallet, legendarisk punk, ska og new wave fra sytti/åttitallet, et par doser Blasters, Nick Cave, polsk jazz, annen jazz og litt avant garde-godbiter. Pluss soundtracket til filmen Deer Hunter med det kjente gitarstykket Cavatina med John Williams. Og Ry Cooder. Og Macca, blant mye annet. Før meg hadde en annen forsynt seg med en mengde soul, blues og jazz.

Vis vedlegget 463109
    Lucky you...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er et realt scoop. Skal lage en liste bare for å selv ha oversikt. Så og si komplett Harry Nilsson! ;D
    Og så disse to klassikerne fra det sinte sekstitallet. :cool:

And the list goes on.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rett av Discogs, der jeg har funnet ut at to viktige album som skal erstattes etter å ha forsvunnet ut av samlingen på ymse vis er i posten. Det ene er en samleplate som heter Best Of Sun Rockabilly, en Charlie-CD jeg kjøpte da jeg var på turné med Carl Perkins for andre gang. En gang på nittitallet ble coveret alvorlig "vann"skadd på et vorspiel, og da jeg satt opp samlingen i Krypten oppdaget jeg at den var borte vekk. Det andre albumet er også ei samleplate, Florida Punk From The Sixties på Eva Records. Opprinnelig hadde jeg den på vinyl, solgte den for en god penge, angrer i dag og kjøper den på ny på CD. Vinyl ble litt for dyrt, her ruler musikken mer enn lyden.

R-3051178-1313422679.jpeg.jpg

Sammen med The Sonics og The Seeds (også fra bunkene lenger oppe) blir det litt garage den nærmeste perioden. Tror også det ligger noe annet garage i bunkene, må bare lete litt for husken er ikke det den var lenger.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De bunkene inneholder nok underholdning til å vare vinteren ut. Bare se denne kvartetten, det er det siste albumet som ligger på Apollo og spinner nå. Jeg har lenge vært litt fan av Harry Nilsson, men strømmetjenester har vært mediet jeg har vært begrenset til fram til i dag. ;D

nilsson.jpg

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Tenkte å poste denne i OT. Men da ville jeg vel mest sannsynlig blitt rapportert til øvrigheta av en hel bøling med tynnhudete tullinger. Så da poster jeg den heller her, i Baluba's inkluderende enevelde.

Heh. :rolleyes:

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Nei, det er ikke pønkrock. Men disse jentene er likevel mer pønk enn vi noen gang kommer til å bli.

Massiv respekt. :cool:

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har sikkert rett i det, Crusty. Men det kan jeg leve med. Privilegiet med å eldes. :cool:

Men du fikk meg til å pause Blue av Joni for å se videoene. De har jeg aldri sett før, og en ting slår meg. De er i ferd med å begå en bangle. Med det mener jeg at hun der skjønningen med de mørke trekkene har havnet i en udiskutabel Susanna Hoffs-situasjon i Pussy Riot, har trådd ut av rekken for å ta frontposisjonen. Jeg ser for meg nytt bråk om rettigheten til å bruke navnet Pussy Riot i framtiden, men jeg kan selvfølgelig ta feil. Søsterskapet kan jo være sterkt nok til å tåle det hvis de er flinke til å ta ut frustrasjonene på hverandre på en konstruktiv måte, for det er en klassisk bandfelle de ramler rett inn i av kommersielle/kommunikative årsaker.

joni blue.jpg

Tilbake til Joni og mesterverket Blue. En gang hadde jeg et slitt eksemplar som til slutt fikk et hakk og endte på veggen i en annen persons stue. Nå kom albumet på ny inn i Krypten med den bunken av CD-er som fant veien inn hit i går kveld. Btw, det merkes at jeg har fått meg smarttelefon. Forbanna saker, ass.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vis meg de nyankomne Prog- og jazzskivene;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, hver gang jeg går bort i bunkene må jeg nesten knipe meg i armen over den gode smaken til donor. :D

fools mate.jpg

Fools Mate snurrer nå, fikk en tørst etter den og den vakre balladen Vision. Ellers har jeg vel presentert ei jazzskive allerede i ottones tråd og lyttetråden for jazz. Det er litt polsk jazz, det gleder jeg meg til. Det er et par Stan Getz. På progsiden kan Gentle Giant nevnes i tillegg til Peter Hammill.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn