BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Enig med siste taler. Det er vel snart på tide å finne seg en lenestol for noen timer, baluba?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Huff og huff, dere har nok rett. Men når noe må løses så må det løses. Skal være ærlig, jeg trodde at jeg skulle begynne på en slak nedoverbakke mot en tidlig juleferie i hele desember, men Oslo-turen har pådratt meg nye kontakter som må følges opp før året er omme. Skal sannelig ikke være greit, serru. Men tidlig juleferie blir det, muligens avbrutt av en enkel tur til hovedstaden for å drikke kaffe med viktige kontakter. Snart får nok jeg også hvile... med Tampa-bandet The Mods over høyttalerne. :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hæh, kaffe med viktige kontakter? Hm, kanke huske at vi har noen avtaler, baluba:p! Uansett, jobb heller en dag for lite, enn en dag for mye, er "my way of life". (Kanskje det forklarer hvorfor jeg ikke er, eller blir, noen hotshot :rolleyes: )

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må jo smi mens jernet er varmt, så fridager kommer allerede i helgen. Og ut i neste uke, håper jeg. Før det muligens blir en tur til Oslo igjen før jeg setter kurs mot et sted lenger nord før november er omme. Og da, da skal det ikke bli så altfor mye å finne på resten av året, med litt spredte unntak. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nytt på lydfronten. Traff min gamle venn espege i ettermiddag fordi han hadde en herlig liten gåmann på dank som han ikke trenger. Og en kassett med saksofonjazz, noe han visstnok ikke liker så godt.

Jeg har forsonet meg med saksofonen forlengst, og en velfungerende Walkman har jeg jo hatt på listen lenge. Med innebygget høyttaler, FM og diktafonfunksjon er Sony WM-GX 302 et lite kinderegg på reise for meg siden jeg også liker å sjekke ut lokale radiostasjoner. :)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    Du burde jo skaffet deg en slik, med tilhørende skinnveske, så du ser enda proffere (hippere) ut når du vandrer gatelangs :cool:

tc-d5-pro2.jpg

SONY Walkman TC-D5

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fant frem denne. Satte inn batterier, men ser ikke ut til at den virker lenger, gitt :p

20171104_120751.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du burde jo skaffet deg en slik, med tilhørende skinnveske, så du ser enda proffere (hippere) ut når du vandrer gatelangs :cool:

Vis vedlegget 465241

SONY Walkman TC-D5
    Den har jeg brukt nok som arbeidsredskap da jeg jobbet I radio på åttitallet. Til mitt personlige bruk kjøpte jeg D6C, som jeg fortsatt har liggende. Den trenger nok en tur til Dottore Walkman i Italia. :)

Den maskinen din er cool, gunner. Fortjener å bli satt I stand, selv hvis det betyr en tur til nevnte dottore.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Karmana, Bjarnetv: Hipster? Hvor får du det fra? Den som fortsatt bruker kassettformatet har langt mer kulturell kapital enn den som frivillig- totalt ukritisk- legger hele sin musikkframtid på en harddisk. Og tror det går an å virkelig leve med det Fordi markedskreftene prøver å fortelle deg det.. Dette går på å kjenne sin tekniske historie på absolutt alle formater en har sett, brukt, levd med og KOMMER TIL å leve med. Og sette pris på hvert enkelt av dem for det de er, var og fortsatt gir av muligheter. Autentisitet er et nøkkelord her. Kassetter er et format du MÅ jobbe med for å få opptaket riktig- det ligger en ekspertise i akkurat det, ser du. En ekspertise ikke alle lenger har. Men BURDE hatt. Ikke for å være ubeskjeden, men både jeg og Baluba har det der i sjelen....og jeg HATER å bli sett ned på på det viset..Den horisontale Sonyen der ER laget for proffbruk. Og ekte proffer veit å bruke den.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.368
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana, Bjarnetv: Hipster? Hvor får du det fra? Den som fortsatt bruker kassettformatet har langt mer kulturell kapital enn den som frivillig- totalt ukritisk- legger hele sin musikkframtid på en harddisk. Og tror det går an å virkelig leve med det Fordi markedskreftene prøver å fortelle deg det.. Dette går på å kjenne sin tekniske historie på absolutt alle formater en har sett, brukt, levd med og KOMMER TIL å leve med. Og sette pris på hvert enkelt av dem for det de er, var og fortsatt gir av muligheter. Autentisitet er et nøkkelord her. Kassetter er et format du MÅ jobbe med for å få opptaket riktig- det ligger en ekspertise i akkurat det, ser du. En ekspertise ikke alle lenger har. Men BURDE hatt. Ikke for å være ubeskjeden, men både jeg og Baluba har det der i sjelen....og jeg HATER å bli sett ned på på det viset..Den horisontale Sonyen der ER laget for proffbruk. Og ekte proffer veit å bruke den.
    Hipster ble skrevet som et godmodig dult i siden til baluba for å erte ham litt.

Kunne sikkert diskutert hipster Vs. kassettspillere (uten at jeg helt skjønner vitsen), men skjønner egentlig ikke hvorfor du blander deg inn på balubas vegne.

Du skriver du HATER å bli sett ned på på dette viset. Forunderlig, jeg har strengt tatt knapt lagt merke til deg. Kos deg med de formater du vil for min del, og hvis baluba føler seg støtt over min kommentar, klarer han nok helt sikkert å ta det opp med meg selv.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Karmana: Jeg forsto det altså sånn at enhver kassettbruker er hipster i dine definisjoner. Ser nå at det ikke er tilfelle. Her i huset er faktisk hipster et skjellsord..hehe.. No hard feelings;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, da jeg sa noe om å ikke bli for mye hipster kommenterte min gode venn Harry at det toget gikk for lenge siden, he he he. Så det skal litt mer enn litt erting til for å støte meg. Jeg syntes nok det var ganske vittig.

Hipster har blitt et skjellsord, men vi skal ikke så langt tilbake i tid for å finne et annerledes syn på begrepet. I en gammel forståelse av begrepet er nok både Karmana og jeg "aldrende hipstere"...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.368
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel, da jeg sa noe om å ikke bli for mye hipster kommenterte min gode venn Harry at det toget gikk for lenge siden, he he he. Så det skal litt mer enn litt erting til for å støte meg. Jeg syntes nok det var ganske vittig.

Hipster har blitt et skjellsord, men vi skal ikke så langt tilbake i tid for å finne et annerledes syn på begrepet. I en gammel forståelse av begrepet er nok både Karmana og jeg "aldrende hipstere"...
    Hehe, er med på den :) Paradokset er at dagens hipstere i sin milde protest mot det bestående har endt opp med å være relativt lik og uniform innenfor sin sub-gruppe :)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    Som vaskeekte grynerløkkahipster kan jeg avsløre at det aldri var noe mål å skille seg ut heller. (i alle fall ikke her i norge)
    Man har jo mer en slags Jehovas vitne tilnærming til interessene sine, hvor man vil spre det glade budskap og konvertere flest mulig til sin side ;)

Selvfølgelig finnes det jo sorte får her også, som hovedsaklig adopterer stilen i en kort periode for å dra babes (altså fornuftige mennesker, som ikke blir sykelig opptatt av tangkrydder og vintage sykkeldeler, men bare later som :rolleyes: )

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    FAMILIEN BALUBA TRENGER HJELP

Min familie i Bergen har havnet i en knipe. Leiligheten de har bodd i har vist seg å være ubeboelig for barn, så vi har måtte kaste inn håndkleet mtp fornying av kontrakt. Derfor står min familie i praksis uten bolig fra neste uke. Guttungens mor har levert inn søknad i kommunen, men den prosessen kan være lang og negativ.

Derfor trenger de et lite krypinn i Bergensområdet i alle fall fram til kommunen svarer dem. De er ikke-røykende og rolige, kun baluba junior og hans mor skal bo der. Med overnattingsbesøk av selveste baluba noen ganger. Om det er litt lite får det holde for en periode mens det letes etter ny plass. En toroms holder, slik at junior kan få egen rom til å sitte og høre på vinyl og spille el-piano (over hodetelefoner). Men i overgangsfasen kan de sikkert klare seg med en enroms med kjøkken og bad, det er ikke så nøye i nærmeste periode bare det er stabilt.

Hvis noen i Bergens-området kan hjelpe mine kjære så setter jeg pris på noen ord i innboksen. På forhånd takk.

Med vennlig hilsen,
    Per Magnus

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.368
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjipe greier! Vet dessverre ikke om noen alternativer. Lykke til med jakten!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er jo ny i byen selv, så. :rolleyes: Men det har altså meldt seg en foreløpig kriseløsning som får holde fram til en skikkelig leilighet er funnet. Folk på HFS tar seg av hverandre på flere enn en måte, så det tikket inn en mellomløsning som er akseptabel for mor og baluba junior. Da kan skuldrene senkes litt før jakten fortsetter. :)

Kveldsmat, Roquefort og brød. Enkelt og smakfullt. Og så skal jeg smake på Østavind, og spise noen sneier spekepølse kjøpt på markedet i Spania med biter av ost. Mmmm, grei fredag kveld. Avslutter med en bourbon og Sjakalen med Bruce W på TV3. :)

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.197
    Torget vurderinger
    2
    I Repubikken ordner det meste seg :)
    Spekemat fra Spania mmm

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.823
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du er jo ny i byen selv, så. :rolleyes: Men det har altså meldt seg en foreløpig kriseløsning som får holde fram til en skikkelig leilighet er funnet. Folk på HFS tar seg av hverandre på flere enn en måte, så det tikket inn en mellomløsning som er akseptabel for mor og baluba junior. Da kan skuldrene senkes litt før jakten fortsetter. :)

Kveldsmat, Roquefort og brød. Enkelt og smakfullt. Og så skal jeg smake på Østavind, og spise noen sneier spekepølse kjøpt på markedet i Spania med biter av ost. Mmmm, grei fredag kveld. Avslutter med en bourbon og Sjakalen med Bruce W på TV3. :)
    Det var virkelig en lettelse å høre.

Jeg hadde så gjerne bidratt med noe, men følte at det ble for dumt å bare legge inn ett "dette var da for kjipt"- svar.

mvh

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Herlig at det løste seg! Da er det bare å senke skuldrene og nyte helgen så godt det lar seg gjøre. Have a good one!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk, takk, folkens! Joda, noen alvorlig krise er det ikke. Møbler og hvitevarer på lager foreløpig, og et lite krypinn i god standard mens det letes etter ny bolig som passer seg for en liten familie. Mor jobber gjerne litt odde timer, og junior er opptatt med baskettrening flere dager i uken, så de er ikke sofaslitere heller. :)

Lørdagen er her, og jeg skal få meg enda mer hvile. Må nesten innrømme at de siste ukene har vært i hardeste laget for en aldrende baluba. :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg fått ferdig renset Sony WM-GX302 som jeg fikk fra espege i forrige uke, og satt i en originalkassett med Dylans Infidels. Det er en god kopi på krombånd, noe som ikke var uvanlig utover åttitallet og nittitallet. Får nesten litt bakoversveis med AKG K490nc på hodet, vanlig kassettwalkman skulle strengt tatt ikke låte så "musikk" ifølge common wisdom. Men common wisdom er ikke alltid så vis som man skulle tro ut fra begrepets innhold. Det er klart, litt båndstøy er det. Men det er strengt tatt bare hørbart under stillheten mellom sporene.

En ting som overrasker litt er at den spiller like godt begge veier. Dette er en autorevers-maskin, og min erfaring fra åttitallet med slikt er at avspilling av B-siden ofte låter litt annerledes enn A-siden på rimelige apparater. Men Sony har åpenbart gjort en god jobb med azimuth, for jeg kan ikke avsløre noen avvik i lyden ved retningsskifte. Det er nesten så jeg begynner å forstå de som blar opp tusenlapper for toppmodellene i DD-serien, hadde jeg vært rik så ville jeg nok også gjort det. Men rik er jeg langtfra, så det får holde med denne folkemaskinen fra Walkman-ens oppfinnere i den oppadstigende sols rike. :)

Får forresten bekreftet min affeksjon for Infidels. Åttitallsproduksjon til side, det er et knakende godt album. Og for å være ærlig synes jeg den daterte trommesounden er svært passende, Dylan tok åttitallet med akkurat passe moderasjon i produksjonen.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Håper alt er vell med dine og at det ordner seg på en god måte.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter en maratonøkt fra klokken 10.00 i går morges til over midnatt er jeg rimelig sliten på vei til Karmøy med store deler av mine eiendeler i Bergen minus møbler.

For å få plass i bilen måtte jeg brutalt kvitte meg med en del av beviset på min kulturelle kapital med å gi bort alle mine filmer på dvd og så og si alle bøkene. Litt trist var det å kaste alle magasiner i boss. Ikke så trist med 15-20 år gamle fotoblader og gamle numre av Wired og GQ, men det svei litt å kaste en stor bunke Fidelity. Trond, Håkon og Gunnar får ha meg unnskyldt, men siden jeg tross alt har kjøpt dem i sin tid så leser jeg dem gjerne I det digitale arkivet med god samvittighet. :)

Mest svir det å kvitte meg med bøker, dere vet hvor høy verdi jeg setter på bøkers synlige tilstedeværelse i et møblert hjem. Akkurat som jeg synes at fysiske fonogrammer også hører hjemme I møblerte hjem. Men alt gikk ikke i dragsuget. Flere bibler og Koranen får følge med videre, og noen fine kaffebordbøker ble også benådet. Pluss noen interessante bøker jeg ikke har fått tid til å lese enda. Som pressemann mottok jeg jo diverse fra forlagene, blant dem denne mye omtalte boken om frontkjempere. Jeg er jo langt over middels opptatt av norske nasjonalsosialister og deres tanker og motivasjon før, under og etter krigen. Merker jeg gleder meg til å åpne boken, men ferjeturen til Stord er nok ikke lang nok til store jafs. I alle fall ikke når jeg bruker tiden på å informere dere om det...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En kollega ringte omtrent klokken ti og gav meg en update på de tingene de har jobbet med og for å få godkjennelse av en avgjørelse. Det er fint når arbeid kan delegeres bort til andre og likevel bli utført til riktig tid. Som tidligere kulturarbeider kan jeg love at det ikke alltid er slikt, men folka mine har virkelig fått sving på planene våre og drevet dem fram til et resultat jeg er fornøyd med. Selv har jeg ikke jobbet siden høringene på Stortinget, bare gitt et par executive orders innimellom. Gode folk jeg jobber med, de trør til når det trengs mest og jobber godt sammen. :)

Men gangsperren er om mulig enda verre enn i går. Har gått fra fint modnet indrefilet til ihjelbanket entrecote på et par høstdager i Bergen. :rolleyes:

Derfor er det fint at ECM er lagt ut på strømmetjenester siden sist jeg var i Krypten. Orker faktisk ikke slå på monoblokker og det styret der, strømmer med Chromecast Audio koblet til en enkel Pinell DAB-radio. Som forøvrig sjelden spiller DAB+, det går mest i strømming med Chromecast og webradio, de kanalene jeg lytter til ligger jo også på nettet. Kveldens utvalgte album er det som introduserte meg for Jan Garbarek, Dis fra 1976. Det var min mentor, lektor og kunstkritiker Trond Borgen, som spilte det for meg for første gang i hans hus ved Åkresanden. Som ble kåret til Norges vakreste sandstrand i 2014. Lyden av vindharpen på Jæren får det til å reise seg på hodet mitt. ^-^

R-2285675-1440808036-8543.jpeg.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vi krysser fingre her også!!
    Takker for det, Auditor. Vi har i alle fall kontroll over situasjonen nå, men det jobbes med forbedringer. Dette har også gitt meg en fin påminnelse om solidaritet mellom forumvenner. Noe vi faktisk ser endel av, men vi tenker ikke så mye på det fordi det handler om hifi.

Selv skal jeg til bartebyen neste helg for noen møter og for å gi fødselshjelp til en NGO som er delt av de gamle fylkesgrensene. De har alt å vinne på å slå sammen kreftene sine, økonomien i sektoren er såpass sårbar nå at felles plattformer er veien å gå. Færre små organisasjoner og mer slagkraft i form av effektive samarbeid over organisasjonsgrensene og ideologiene. Budsjettene til NGO-ene som går under Justisdepartementets budsjett er fullstendig rasert, noe som er en skandale. Demokratiet og svake gruppers rettigheter svekkes slik justisministeren har slått beina under frivilliges mulighet til å ytre seg og jobbe med kriminalomsorg. Som nettverksleder har jeg sett hvordan det har forkrøplet en av våre aktive medlemsorganisasjoner. Det samme har skjedd i år med miljøorganisasjonene. Jeg har ikke noe samarbeid med dem, men jeg kan bare anta hvilken fortvilet situasjon de befinner seg i. Vil vi virkelig ha det slik at bare de politiske partier som bevilger sin egen økonomiske framtid skal være de eneste politiske aktørene?

Det gjør at jeg frykter framtiden for de sosialpolitiske NGO-ene og nettverkene deres. Flere av våre aktive medlemmer er faktisk ikke sterkt avhengig av det offentlige, det er organisasjoner som er svært synlige i sin direkte hjelp til fattigfolk, og de er mer basert på donasjoner og innsamlinger. Andre derimot, som driver med fattigdomsbekjempelse på mindre synlige måter, er jeg mer bekymret for. For det er disse organisasjonene og nettverkene som utgjør politikernes høringsinstanser, og med en svekket økonomi vil ikke de ha ressursene til å fortsette sitt arbeid med å være de som taler de svakestes sak overfor myndighetene. Det virker for meg som om dagens regjering aktivt forsøker å forstumme alle kritiske røster fra utenfor det partipolitiske miljøet med å tilnærmet utradere ressursene til justispolitiske interesseorganisasjoner og miljøbevegelsen, og jeg frykter at den praksisen blir overført til det sosialpolitiske til slutt. De som får sine bevilgninger fra Arbeids- og velferdsdirektoratet er de jeg frykter skal på hoggestabben etterhvert. Kanskje det var nettopp fordi politikerne er i ferd med å oppdage dette spillet som gjorde at Hadia Tajik stilte meg spørsmål om hvilken effekt dette har hatt på NGO-verdenen i høringen for Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget. Vi kan i alle fall håpe at noen på tinget tar opp saken slik at denne uthulingen av demokratiet blir stoppet.

Puh, det var nattens tale fra Krypten. Tidligere i kveld har jeg forresten lyttet til flere album av Billy Bragg på grunn av hans nye EP som er på Tidal. EP-en er en snodig blanding av tidlig Bragg og den modne Bragg vi kjenner fra Tooth And Nails. Anlegget var en PC med en Line 6-pod koblet til M-Audio studiomonitorer til rundt 3000 kroner. Ikke helt min lyd, one note bass og faktisk ikke noe jeg ville mikset på, men helt grei stuelyd for en som ikke er helt hifi-interessert og heller bruker anlegget til å spille gitar med amp-simulator. Og helt py låt det absolutt ikke, bare ikke helt min smak. Litt lite finesse, men passe med guff og ikke en ubehagelig topp i alle fall.

Og som avrunding kan jeg avsløre at jeg et annet sted på forumet har bebudet noe hifirelatert i Kryptens krønike i morgen. I flyttelasset dukket det nemlig opp noe jeg fikk for endel år siden, men som har blitt glemt helt ut der det har stått lagret bakerst i et skap i mange år. Følg med, følg med. Står hifigudene og tidens tann meg bi så har jeg noe nytt og vintage å kose meg med. Trenger nok å kjøpe inn kabel/adapter fra verdensveven eller Kjell og Clas, for det følger ikke samme standard som de øvrige komponentene i mitt eie. Funker komponenten så kjøper jeg kanskje customlaget kabel, det finnes gode sider for slikt. Hva det er? Vel, dere får lete et annet sted på forumet fram til i morgen.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Politikerne som styrer idag- aka Erna og Siv- klarer jo ikke å gi klare svar, uansett hva det spørres om..Bare se Meyersaken samt den raseringen av enkelte skoletilbud i østre Osloområdet som er underveis nå. (stikkord: Stovner VGS). Det som gjøres der nå har absolutt null med det lokale styret her å gjøre. Rein smålighet fra regjeringshold. Jeg har en god venn som er lærer, han får føle dette på kroppen... Hadia er ei jente som har huet med seg, derimot...Og Jonas satte fast Erna igår. Greit å få med seg det de nå vil gjøre med "Teslaskatten" også..Så veit jeg at jeg har valgt riktig ved å beholde min bil. Så lite som jeg bruker den, har den like lite CFP årlig som en Model S...;) Plutselig ble Tusmørke ekstra aktuelle..

Den BeoCorden er blant dem som er greie å fikse, ja...Reimene er her:

www.thakker.com

Fikk dere pakka med alt? Etter alle kunstens regler?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den lå på toppen, men fikk du ikke med deg at dette skulle avsløres i morgen? Nå er katta ute av sekken, komponenten heter Beocord. Den ble trygt fraktet, men jeg vet ikke noe om den fungerer før jeg har koblet til strøm. Kan faktisk ikke huske om jeg foretok noen funksjonstest da jeg fikk den heller, husker bare at jeg fikk den men ikke av hvem. Det er faktisk ganske mange år siden.

Btw, jeg/vi var like kritiske til den rødgrønne regjeringen. Men det var på andre områder enn dette. De var definitivt ikke en like stor trussel for grasrotdemokratiet som dagens regime er.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vel, du avslørte det nok selv- i KSV-tråden....:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var derfor jeg ville at folk skulle lete litt slik at de har noe å gjøre og kanskje kan resonnere litt over hva jeg kan ha hintet til. Men putt putt, ikke så viktig og ikke tror jeg folk hadde brukt mange kalorier på det. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn