BASE IN YOUR FACE - TT plinth build-off

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Her sees festehullene for drivverket mot plint, det er de ytterste av de tre dobbelthullene som sees rund kanten.
    Store solide feste hull. Skjules av tallerkenen til daglig. Smart løsning, gjør at drivverket bare kan slippes rett ned i plinten o g festes ovenfra dersom plintet er utstyrt med faste gjenger (og det må vi sørge for...)

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    65finger skrev:
    pengesluk skrev:
    Ikke i toget i år, Fingers?? ;D ;D
    Det skal pen pike og mye penger for å få fingerfar til å gå i tog
    Riktig observert; pene piker KOSTER mye penger ::) ::)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Denne spilleren har jeg ALDRI sett i 230V utgave, japanerne er som slakter'n - beholder det beste kjøttet selv. Mulig den sivile utgaven (komplett spiller med arm og plint/lokk) - som het JVC QL-10 forøvrig - kanskje kunne leveres i 230V.

Uansett, min spiller er original Japan spec. utgave beregnet på 100V og (heldivis) 50/60 Hz. Viktig å passe på dette med frekvensen på import av denne type produkter; å få ned spenningen er kurant, endring av frekvens noe mer komplisert.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Denne spilleren har relativt lett tallerken, 1,2 kg. da motorstyringen er Quartz-styrt og korrigerer hastigheten kontinuerlig. Selve gummimatten er et lite mesterverk i seg selv og har en helt hårreisende passform; må presses ned i utfresingen i tallerkenen med nennsom hånd! Matten har et antall ørsmå gjennomgående hull som hindrer trykk/vakuum mot tallerkenen. Enda en gjennom tenkt detalj.

hers sees de ørsmå luftehullene for enklere ilegg/avtagning av matte

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Neida - det vil du ikke. Du bare tror at du vil ha. Det er gamle Lenco og Garrard som er det "hotte" nå - Thorens også. Du må da følge med strømmen!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    Neida - det vil du ikke. Du bare tror at du vil ha. Det er gamle Lenco og Garrard som er det "hotte" nå - Thoens også. Du må da følge med strømmen!!
    Det gamle rælet kan seile sin egen sjø

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Har vært innom tanken - klebersten er jo lett å bearbeide bl.a. Merkelig overflate, feit og glatt. Finnes den i andre farger enn den merkelige gråblå (som jeg ikke er mest begeistret for BTW)

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Kleberstein kan du beise !
    -m

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    pengesluk skrev:
    Neida - det vil du ikke. Du bare tror at du vil ha. Det er gamle Lenco og Garrard som er det "hotte" nå - Thorens også. Du må da følge med strømmen!!
    Heiheihei... ikke noe blasfemi på nasjonaldagen, takk.

Det er plass til alle ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Blasfemi? Skjønner ikke - jeg prøver da bare å lede et lite villfarent lam inn på den rette sti!

At 17.Mai er dagen for utstanset blikk, det være seg korpsmedaljer eller vintage europeiske spillere har du selvsagt rett i...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Den sto lenge på Ebay for et par år siden, snakket med selgeren et par ganger. Verket er et TT101, men uten LED-markeringene på høyre siden for hastighetsjustering. Lurte fælt på en handel, men problemet er at du er begrenset til 9" armer, og jeg vil ha muligheten for både 12" og tangentialarm og da blir denne varianten litt bortkastet. Vakker sak for den som ønsker å benytte en standard arm. Vettug pris også. $ 2.500.00 er vel ikke mer enn PRISTILLEGGET på enkelte andre japanske komponenter dersom du vil ha det lakkert med Urushi...

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.625
    Torget vurderinger
    10
    Jeg får mer og mer lyst til å bygge når jeg leser slike tråder. Kjempeartig prosjekt.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ellers er det vel 801 som er gromverket?
    eller Denon DP-100M? 8)
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Jeg foretrekker TT-101, 801 er "samme" drivverk, men annen elektronikk for styring av vakuumet til tallerkenen, mer ræl. Displayet og hastighetsindikatorene er mye finere på TT-101. TT-101 koster normalt også mer enn 801, antakeligvis av samme grunner. Faktisk også lettere å finne 801 enn 101, i hvertfall de siste 8 årene.

Denon er også grom, var i Berlin i fjor og så på en slik en - en tanks, ikke veldig elegant, og den var litt for slitt etc. for at jeg skulle få "tenning"... så det ble ingen handel. Like bra, jeg liker mine TT-101 mye bedre og dataene på rumble/W&F er bedre også.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    var en litt lurvete fyr som skulle selge en på Fillipinene i fjor, men jeg backet ut....
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Filipinene, Indonesia, tildels Canada, mye pes med de landene, en del rart utstyr også. Bedre å la være med mindre man tilfeldigvis er der og kan sjekke forholdene.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    OBS OBS: En liten ting til de som vurderer å kjøpe vintage utstyr fra Filipinene, Indonesia, Taiwan, til dels Japan osv.: Vær obs på at de har et helt annet klima enn det vi er vant til, med vanvittig høy luftfuktighet med følgende "korrosjon" og anløpninger son sjelden sees på våre breddegrader. T.o.m. RUST har jeg sett på enkelte produkter.

Kanskje ikke noen big deal for enkelte, men dog. Kan også gå utover elektronikken og ikke minst brytere og relekontakter.

Ikke for å skremme, men det er så surt å pakke ut dyrt ervervede saker som ikke svarer til forventningene..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Masse. 8) 8) Stay tuned.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.550
    Torget vurderinger
    23
    Takker for den - men jeg har en følelse av at treverk er utelukket i dette prosjektet.... Blir nok mer i retning av PolyCrete, alu, stainless & carbon.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn