Takk for det, prøver etter beste evne.... litt Stealth, litt Rockport, mye Sluk.... mye jobb!Milenko skrev:Liker designet på de endelige baflene, blir stilige![]()
Takk for det, prøver etter beste evne.... litt Stealth, litt Rockport, mye Sluk.... mye jobb!Milenko skrev:Liker designet på de endelige baflene, blir stilige![]()
Visse maksmål - Hva legger du i det ?pengesluk skrev:Treverk blr vanskelig p.g.a. visse maks.mål som er veldig små og utsatt for skade,
Mulig det er avstanden mellom elementene som må holdes på et minimum for at høyden ikke skal bli for stor. Ser for meg at montering av elementer så og si inntil hverandre vil resutere i lite gods mellomjan#jan skrev:Visse maksmål - Hva legger du i det ?pengesluk skrev:Treverk blr vanskelig p.g.a. visse maks.mål som er veldig små og utsatt for skade,
Ok ... Legger ved bilde til Fingers her ...8x12_TOM skrev:Mulig det er avstanden mellom elementene som må holdes på et minimum for at høyden ikke skal bli for stor. Ser for meg at montering av elementer så og si inntil hverandre vil resutere i lite gods mellomjan#jan skrev:Visse maksmål - Hva legger du i det ?pengesluk skrev:Treverk blr vanskelig p.g.a. visse maks.mål som er veldig små og utsatt for skade,
LMC skrev:MADMAN dro syover og jeg måtte sette kursen til Drøbak igjen, etter en strålende helg med MADMAN og frue i Tønsberg gjestehavn.
MADMAN var lett preget av mangel på ICE net og var periodevis avhengig av min "bærepose i storseilfallet løsning" for å komme ut av "skyggen" fra Slottsfjellet.
Men selv den var ustabil, og nød doser via Iphone måtte foreskrives.
X/O hjelper også på det mest intense savnet
Godt fremdriften her inne er sikret uansett.
Når er ETA alubafler?
etter neste helgs slekts-stevne på Opheim, vil jeg igjen være operativ og "kjørbar"
mvh
Leif
Vil ikke flere forsterkere gi bedre dempefaktor, og vil man i det hele tatt oppleve noe negativt med flere forsterkere(hvis man ser bort ifra pris)?pengesluk skrev:Jo, men likevel...?? Hva er det han egentlig spør OM?? Jeg kunne like gjerne brukt 8 ohms elementer og uansett kun en forsterker. Meningsløst med flere forsterkere uansett hvordan du vrir og vender på det.
Dersom begge er godt konstruert, så låter de med all sansynlighet helt identisk ville nå jeg tro. Transparente selvsagt. Men det hadde vært morro å teste klasse A mot klasse D.pengesluk skrev:Lurespørsmål: Hva låter best; en bærepose med Hypex eller et par ekstremt velbygde 150W kl.A sluttforsterkere?
Ingen som tar på vei her, G.A. men det blir litt meningsløst å terpe på dette, som ikke er noe tema og heller ikke har vært/blir det. Hadde spørsmålet om konstruksjonsdetaljer, valg av forsterkeri etc. vært en del av tråden så skulle vi nok utdypet emnet så godt som det lot seg gjøre, ja, og derfor inviterte jeg også til en egen tråd om dette for de som åpenbart er opptatt av det. Om du oppfatter en noe oppgitt mandagstrett tone som hånlig kan jeg bare bekage.ganilsen skrev:Du trenger jo ikke ta så på vei......
Jeg lurte bare på om det kunne ha en effekt. Jeg har ikke påstått det ene eller det andre, men jeg lurer og da spør jeg.
Syntes det blir tåpelig å svare med en slik hånlig tone tilbake, men skal la være å spørre noe mer rundt emnet.
Geir Arne
+1pengesluk skrev:Lurespørsmål: Hva låter best; en bærepose med Hypex eller et par ekstremt velbygde 150W kl.A sluttforsterkere?
Og der i ligger lureriet; Accuphase har ikke 150W kl.A!!LMC skrev:til lurespørsmål :
en pall med ekstremt velbygde Accuphase 150W kl.A sluttforsterkere ! ;D
mvh
Leif "Oraklet" Christensen
+1pengesluk skrev:Jeg vil også ha fleksibiliteten til å kunne kjøre HELE systemet inkl. satelittene, passivt delt, med kun ett kl.A sluttrinn pr. kanal.
Nok en lettere sjokkskadet persjon etter besøk i festningen til sluket ;Demokid skrev:
Sjokkskadd.
;D
pengesluk skrev:Ikke akkurat noen "bøgfjøler" det her, rundt 200 kg. muskler, alu, rustfritt og annet snask 8) 8) (klikk på ill. for større bilde)
Vi nærmer oss produksjonsstart...
OT ref trådtittel ;DdiyAudio skrev:Monter en diskant i det midterste elementet (coax) og det er en fullrange....
Har en ferdig konstruksjon for det allerede. Neste prosjekt faktisk. 8) 8) FØLG MED!!!diyAudio skrev:Monter en diskant i det midterste elementet (coax) og det er en fullrange....
@Leif og Jan#Jan:jan#jan skrev:Ikke for å være mer enn gjennomsnittlig vanskelig............. ;D Men er litt enig med Leif her ....
Mener bestemt at det vil se litt mer frekt ut med stag...
MEN det ser uansett uber fett ut ;D
Syntes det er flott at du endelig fikk brukt all den erfaring og kompetansen du har til noe fornuftig ;D ;D ;D ;D ;D
Jan R