Beatles remastere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rico

    Gjest
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
    Kommer mono-vinyl til neste år...
    Folk har m.a.o. for mye penger...

    Nå klager jeg ikke ofte på priser på plater og sånn, man får råd til det man virkelig har lyst på hvis man prioriterer men må si at jeg stusser veldig på den norske prisen på vinylboksen, den koster 4000,- her i landet mens den koster 349 USD i US. Hvis man sier at kursen er 5,8 så blir det ca. 2000,- + frakt sånn ca. 70 USD så blir det totalt ca. 2500,-. Så kommer momsen i tillegg altså totalt ca 3100,-, nesten 1000,- dyrere her til lands altså. De tjener penger på den i US også så noen tar seg meget godt betalt her til lands.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
    Kommer mono-vinyl til neste år...
    Folk har m.a.o. for mye penger...

    Nå klager jeg ikke ofte på priser på plater og sånn, man får råd til det man virkelig har lyst på hvis man prioriterer men må si at jeg stusser veldig på den norske prisen på vinylboksen, den koster 4000,- her i landet mens den koster 349,. USD i US. Hvis man sier at kursen er 5,8 så blir det ca. 2000,- + frakt sånn ca. 70 USD så blir det totalt ca. 2500,-. Så kommer momsen i tillegg altså ca 3100,-, nesten 1000,- dyrere her til lands altså. De tjener penger på den i US også så noen tar seg meget godt betalt her til lands.
    Min boks kom på ca 2 320,- totalt. Inkludert rubbel og bit, levert fra amazon.ca
    Syns det er helt greit, gitt medfølgende bok og innpakning.
     
    R

    rico

    Gjest
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
    Kommer mono-vinyl til neste år...
    Folk har m.a.o. for mye penger...

    Nå klager jeg ikke ofte på priser på plater og sånn, man får råd til det man virkelig har lyst på hvis man prioriterer men må si at jeg stusser veldig på den norske prisen på vinylboksen, den koster 4000,- her i landet mens den koster 349,. USD i US. Hvis man sier at kursen er 5,8 så blir det ca. 2000,- + frakt sånn ca. 70 USD så blir det totalt ca. 2500,-. Så kommer momsen i tillegg altså ca 3100,-, nesten 1000,- dyrere her til lands altså. De tjener penger på den i US også så noen tar seg meget godt betalt her til lands.
    Min boks kom på ca 2 320,- totalt. Inkludert rubbel og bit, levert fra amazon.ca
    Syns det er helt greit, gitt medfølgende bok og innpakning.
    Normal pris det der. Stusser litt på hvorfor de norske forhandlerene legger seg så høyt i pris, de vet hvor lett det er å kjøpe på nettet regner jeg med...?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er vel ingen som vet hvilken pris de norske forhandlerne har betalt fra EMI? Mulig det ligger noe der?
     
    R

    rico

    Gjest
    Det er vel ingen som vet hvilken pris de norske forhandlerne har betalt fra EMI? Mulig det ligger noe der?
    Rart hvis EMI gjør store forskjeller der selv om det nok kjøpes inn mange fler til US enn til Norge men også EMI er klar over at finnes netthandel..?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
    Kommer mono-vinyl til neste år...
    Folk har m.a.o. for mye penger...

    Nå klager jeg ikke ofte på priser på plater og sånn, man får råd til det man virkelig har lyst på hvis man prioriterer men må si at jeg stusser veldig på den norske prisen på vinylboksen, den koster 4000,- her i landet mens den koster 349,. USD i US. Hvis man sier at kursen er 5,8 så blir det ca. 2000,- + frakt sånn ca. 70 USD så blir det totalt ca. 2500,-. Så kommer momsen i tillegg altså ca 3100,-, nesten 1000,- dyrere her til lands altså. De tjener penger på den i US også så noen tar seg meget godt betalt her til lands.
    Min boks kom på ca 2 320,- totalt. Inkludert rubbel og bit, levert fra amazon.ca
    Syns det er helt greit, gitt medfølgende bok og innpakning.
    Normal pris det der. Stusser litt på hvorfor de norske forhandlerene legger seg så høyt i pris, de vet hvor lett det er å kjøpe på nettet regner jeg med...?
    Verdens dyreste land, med verdens høyeste levestandard.

    Sjekk Canada på Big Mac indeksen, i forhold til oss. Venezuela er misvisende, siden de har innført ekstragebyr på amerikanske selskap.

    Daily chart: Big Mac index | The Economist

    Tar du høyde for index-differansen mellom Canada og Norge (84% høyere her), og tar det i betraktning i forhold til hva Townes betalte, så ser det helt riktig ut. Noe helt annet er at vi selvsagt kan netthandle der det er billigere, inntil man setter sperrer for det.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    imponerende hvordan EMI klarer å klemme saft ut av Beatles-sitronen. 2 CD bokser. Vente et par år for så slippe en stereo vinylboks, et år til så slippes en mono vinylboks, et år til en høyoppløselig deluxboks. De samme kundene hele veien.
     
    R

    rico

    Gjest
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
    Kommer mono-vinyl til neste år...
    Folk har m.a.o. for mye penger...

    Nå klager jeg ikke ofte på priser på plater og sånn, man får råd til det man virkelig har lyst på hvis man prioriterer men må si at jeg stusser veldig på den norske prisen på vinylboksen, den koster 4000,- her i landet mens den koster 349,. USD i US. Hvis man sier at kursen er 5,8 så blir det ca. 2000,- + frakt sånn ca. 70 USD så blir det totalt ca. 2500,-. Så kommer momsen i tillegg altså ca 3100,-, nesten 1000,- dyrere her til lands altså. De tjener penger på den i US også så noen tar seg meget godt betalt her til lands.
    Min boks kom på ca 2 320,- totalt. Inkludert rubbel og bit, levert fra amazon.ca
    Syns det er helt greit, gitt medfølgende bok og innpakning.
    Normal pris det der. Stusser litt på hvorfor de norske forhandlerene legger seg så høyt i pris, de vet hvor lett det er å kjøpe på nettet regner jeg med...?
    Verdens dyreste land, med verdens høyeste levestandard.

    Sjekk Canada på Big Mac indeksen, i forhold til oss. Venezuela er misvisende, siden de har innført ekstragebyr på amerikanske selskap.

    Daily chart: Big Mac index | The Economist

    Tar du høyde for index-differansen mellom Canada og Norge (84% høyere her), og tar det i betraktning i forhold til hva Townes betalte, så ser det helt riktig ut. Noe helt annet er at vi selvsagt kan netthandle der det er billigere, inntil man setter sperrer for det.
    Klar over dette, vi har jo en del varer som blir kraftig tollbelagt inn til landet som vel gjør at den indexen er slik den er, og så har vi nok også en høyere lønn også selv om jeg har kollegaer i Canada som har norsk lønn:).

    Men jeg vil tro at inn til distr. koster boksene noenlunde det samme så da er det vel den enkelte ditstr. som legger lista etter standard pris i landet det gjelder..samt at forhandleren gjør litt det samme..

    Jeg forstår selvfølgelig at prisen blir høyere i Norge men synes forskjellen er rimelig stor på denne boksen, det er også forskjeller på annen vinyl men ikke større at man kjøper lokalt, det er viktig å støtte de få forhandlerene som er igjen men håper også at de kjenner sin besøkelsestid, ingen er tjent med at de priser seg ut.
     
    Sist redigert:

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    585
    imponerende hvordan EMI klarer å klemme saft ut av Beatles-sitronen. 2 CD bokser. Vente et par år for så slippe en stereo vinylboks, et år til så slippes en mono vinylboks, et år til en høyoppløselig deluxboks. De samme kundene hele veien.
    Høyoppløselig er lansert, men ikke deluxe med bøker og greier, jeg tenker på det grønne eplet i støpt aluminium, med USB-pinne på stilken. Den har 24bit remaster FLAC, og spiller fenomenalt hjemme hos meg. Tror det får holde for min del!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    høyoppløselig deluxbox var ment som en illustrasjon over at det aldri tar slutt. jeg har lyst på det grønne eplet. hvor får jeg kjøpt det?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Leser på nettet at mange er misfornøyd med pressingene i US og at EU pressingene er mye bedre. Kanskje ikke så lurt å spare noen kroner da lenger.............
    Ser at Elusive har hatt boksen med nedsatt pris helt siden før den kom ut.........
     
    R

    rico

    Gjest
    Leser på nettet at mange er misfornøyd med pressingene i US og at EU pressingene er mye bedre. Kanskje ikke så lurt å spare noen kroner da lenger.............
    Ser at Elusive har hatt boksen med nedsatt pris helt siden før den kom ut.........
    Var ikke klar over at det var både US og EU pressinger, noen som vet hvor de er presset?

    "Lastly, the first batches of test pressings made from the master lacquers that had been sent to two pressing plants were judged. Records with any noise or click appearing on more than one test pressing in the same place were rejected, on the grounds that undesired sound had been introduced either during the cutting or pressing stage. The remasters have the absolute best sound quality, producing the quietest vinyl lacquers."
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje så ille pris det der. Bare rar :)

    Men antar det kommer MVA i tillegg + gebyr, så da blir det vel 2 600 - 2 700,- eller noe sånt? Fortsatt en grei pris, men mulig amazon.ca fortsatt er verdt å sjekke ut. Min kom på rundt 2 350,- derfra.

    Har drylt gjennom de fire første i dag. Tre av de låt lytefritt, mens with the Beatles låt helt jævli. Forbannet irriterende.
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Boksen er på tilbud her: Pop Market: Exclusive Daily Deals for Music and Entertainment
    Har handlet en del plater her til en grei pris, tar til tider litt tid med levering.
    Har handlet der 3 eller 4 ganger, tror aldri det har tatt mindre enn 5 uker å få platene. Men det er greie priser og kvalitet.
    Var heldig denne gangen, boksen kom på døra i går:)
    Det var kjapt, spesielt for og være på denne tiden av året.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.603
    Sted
    Skien
    Boksen fikk jeg av nissen :) så det er jaggu kjerringa som vet hvilken gave hun skal kjøpe (smiler)
    Nå blir det mye Beatles spilling i denne stuen i Julen
    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.603
    Sted
    Skien
    Hei
    Sitter å koser meg med boksen nå men lurer på hva er den doble vinylen som det står past master på? spør sikkert veldig dumt her nå men jeg for skylle på at jeg tross av alt er kommet et lite stykke ned i Cognac flasken :)
    Mvh: Espen
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Sitter å koser meg med boksen nå men lurer på hva er den doble vinylen som det står past master på? spør sikkert veldig dumt her nå men jeg for skylle på at jeg tross av alt er kommet et lite stykke ned i Cognac flasken :)
    Mvh: Espen
    Past Masters samler vel primært knask (singler) som ikkje så dagens lys på de opprinnelige albumene. She loves you er eksempelvis ikkje å finne på noe Beatles album.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ser at en av mine kilder for vinyl har førstepress av Beatles første (please Please me) for the nette sum av 70.000kr i EX tilstand.
    Noen ganger er reutgivelser en fin ting...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    For å være helt ærlig så låter denne boksen ganske så dårlig. Grautete lyd og spesielt stemmer er ofte dårlig gjengitt og ofte forvrengt. Bassen er også ofte vel høyt i miksen. Merkelig nok låter orkestersida på Yellow Submarine bra, noe som får meg til å tro at det er produksjonen som ikke er bedre og ikke mastringa det er noe galt med....
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er hyggelig at folk er ærlige Voff, spesielt i en bransje som denne hvor mange aktører bruker mye tid på å fortelle hvor bra alt det nye du kan kjøpe er.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Etter første gangs gjennomhøring av boksen er inntrykket at førsteplata, Please please me, og side 2 og 3 på Past masters låter best. Hvite album synes å låte dårligst. Med forbehold om variasjoner i dagsform....
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har en gammel pressing av White Album, og er ikke akkurat imponert over lyden på den heller - så jeg vil tro produksjonen ikke er bedre.
    Kjøpte stereo CD boksen for 700 kr av en som hadde rippet den over på harddisk, og har tenkt å klare meg med den. Jeg synes dog de kunne lagt med
    "det grønne eplet" for en hundrings eller to ekstra til de som kjøper materialet på CD.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Det grønne eplet med highres-filer kom selvsagt etter at alle hadde vrengt lommeforet for å kjøpe boksene. Selv kjøpte jeg monoboksen for ca 1500 + Abbey og Let It Be i tillegg. Da hadde jeg små betenkeligheter med ærlig og rederlig rappe eplet fra nettet. Bare synd den ikke også finnes i mono.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg manglet Sgt. Pepper's / White album på vinyl så jeg kjøpte disse (og Revolver) i dag. Satte på White album, og for en nedtur! Nekter å tro det ikke er mulig å gjøre dette bedre en dette her, på grensen til svindel.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lat spørsmål:

    - Hvilke skiver mangler på mono-boksen?

    :rolleyes:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Og folk er fortsatt samstemte om at lyden er bedre på mono-boksen?

    La oss se hvor mange som har anskaffet hva og om de angrer;)

    - Mono-boksen (0) . Angrer (0). (CD/LP)
    - Stereo-boksen (0) . Angrer (0). (CD/LP)
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Stereo-boksen (1) . Angrer (1)

    Synes det låter klinisk og hardt. Alt "liv" er borte sammenlignet med eldre utgivelser på CD.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn