Beatles remastere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Kommer disse noen gang i SACD, mon tro?
    De finnes i et annet høyoppløst format, på minnebrikke. Det er ikke verre enn å slippe taket i motstanden mot HDD, og kjøpe det grønne metall-eplet. ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Dere får kjøpe vinylboksen og brenne den over på SACD da ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bite i det grønne metalleplet, burde jeg egentlig ha skrevet. Dårlig prestert å ikke være mer allert enn det. Uansett så ligger alt i 24 bit flac på eplet, men å brenne ut som SACD er vel ikke teknisk mulig. Men du som har DAC burde kunne klare å overleve eplet og lignende i de få tilfellene der det er eneste alternativ. En SPDIF-dongle til å koble opp mot din DAC koster småpenger i forhold til det meste.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Mulig dette er svart på før.
    Er vinylboksen 100% analog eller har den vært innom det digitale domenet?
    Hel, de glimrende nye restaureringene og remasterene som har vært utgangspunktet for cd-boksene er restaurert og remasteret direkte fra analoge mastertaper i det digitale domene. Det har vært et storarbeide som har pågått i mange år, og jeg finner det ytterst usannsynlig for ikke å si teknisk umulig at de skulle ha gjort det samme i analogdomenet for vinylutgivelsene. Har ikke lest eller studert noe på det, siden jeg har både mono og stereo cd-boks, men det ville vært synd om ikke de brukte de suverene digitale remasterene som de har gjort en storjobb med.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Jeg er blitt kritisk til stereo remastringene av Beatles.

    Kjøpte "revolver" og "abbey road" da remastringene kom for et år tilbake. Men lyttet et par-tre ganger igjennom og alt hørtes fint og flott ut. Men det var det. Jeg mistet fort interessen.

    Da jeg sist uke tok de frem igjen og lyttet, skjønte jeg med en gang hvorfor: det er som å lytte til musikken gjennom et glassklart vindu. Det låter klart og rent, men jeg får ikke denne berømte nærhetsfølelsen av Beatles stereo remasters. Og da mister jeg fort interessen. Desuten legger jeg konstant merke til denne limetingen som er brukt på stereoutgavene, at dynamikken er i et slags "fengsel" som ikke helt slipper ut.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    585
    baluba skrev:
    Bite i det grønne metalleplet, burde jeg egentlig ha skrevet. Dårlig prestert å ikke være mer allert enn det. Uansett så ligger alt i 24 bit flac på eplet, men å brenne ut som SACD er vel ikke teknisk mulig. Men du som har DAC burde kunne klare å overleve eplet og lignende i de få tilfellene der det er eneste alternativ. En SPDIF-dongle til å koble opp mot din DAC koster småpenger i forhold til det meste.
    Eplet spiller nydelig over Transporter, kopierte det inn på NAS
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Barbaresco skrev:
    baluba skrev:
    Bite i det grønne metalleplet, burde jeg egentlig ha skrevet. Dårlig prestert å ikke være mer allert enn det. Uansett så ligger alt i 24 bit flac på eplet, men å brenne ut som SACD er vel ikke teknisk mulig. Men du som har DAC burde kunne klare å overleve eplet og lignende i de få tilfellene der det er eneste alternativ. En SPDIF-dongle til å koble opp mot din DAC koster småpenger i forhold til det meste.
    Eplet spiller nydelig over Transporter, kopierte det inn på NAS
    Eller brenne som Dvd-A
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Også jeg som nesten kjøpte den da den kostet 2400,- Og igjen da den kostet 1200,- Skulle det ikke liksom være limited edition.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    Beatles remastere på vinyl

    Ifølge rykter på nettet kommer vinylboksen 4. oktober. Forfatteren skal ha sikre kilder.
    To år senere og nå kommer vinylboksen 13. november:


    The Beatles Stereo Albums 180g 16 LP Limited Edition Box Set

    You've Waited Long Enough: The Definitive Analog Beatles Catalog Is Here

    All 12 Studio Albums plus Magical Mystery Tour and Past Masters in a Stereo Box Set
    Sourced from the Original Master Tapes

    Cut at Abbey Road Studios by a First-Rate Team of Producers and Engineers


    Twist and shout, shout, shout: The Beatles are at long last getting the treatment they’ve always deserved on vinyl. The most anticipated catalog reissues in music history have arrived and feature the pristine remastering that fans have craved for decades. Your wishes have come true: Every Beatles album. Every official Beatles song. Faithfully reproduced album jackets. All in this glorious box set.

    Proper care and a painstaking series of steps were taken to ensure that music lovers would hear the Fab Four in all their glory. With EMI’s legendary Abbey Road Studios providing the backdrop, the four-year restoration process combined veteran expertise, state-of-the-art equipment, vintage studio gear, and rigorous testing to net what is without doubt the highest fidelity possible and authentic, jaw-dropping sound guaranteed to rival the original LPs. There is no longer any need to pay hundreds of dollars for Japanese pressings.

    At the start of the restoration process, engineers conducted extensive tests before copying the analog master tapes into the digital realm using 24-bit/192 kHz resolution and a Prism A-D converter. Dust build-ups were removed from tape machine heads after the completion of each title. Artifacts such as electrical clicks, microphone vocal pops, excessive sibilance, and poor edits were improved upon as long as it was determined that doing so didn’t at all damage the integrity of the songs. Similarly, de-noising technology was applied in only a few necessary spots and on a sum total of less than five of the entire 525 minutes of Beatles music. Compression was also used sparingly and only on the stereo versions to preserve the sanctity of the dynamics.

    A rigorous string of checks and balances ensured that the results exceeded expectations. Subject to numerous playback tests, songs were auditioned by the remastering team to determine if any lingering mistakes needed correction. The restored versions were also compared side-by-side against the original vinyl pressings (loaded into Pro Tools), and then again auditioned in the same studio where all recent Beatles projects, including Love, were mixed. Once all EQ issues had been addressed, another round of listening litmus tests occurred in still another location. Finalization required the approval of everyone involved in the remastering process. For this project, there was no such thing as too many cooks in the kitchen. Yes, it took a village to get it right.

    Each album features original U.K. vinyl album artwork, original U.K. track listings, expanded booklets containing original and newly penned liner notes, recording notes, rare photos, and fold-out packaging. Everything comes housed in a tall, glossy, hard black lift-top case augmented with a magnetic clasp.
    Så får vi vente å høre på platene; om tiden som er gått, har vært brukt fornuftig.

    Michael Fremer skriver:


    After a delay of a few years, due to the meticulousness of all involved, The Beatles catalog will finally be reissued in the format in which it's meant to be heard and has always sounded best: vinyl.

    The first hold-ups were due to finding a pressing plant that could consistently produce the level of quiet demanded by the producers. Then came issues related to the full-sized book that will be included in the box.

    While many of us had hoped for an AAA release, that was simply not possible. My contact at EMI in the UK told me how difficult it was getting the estates of John (Yoko) and George (Olivia) plus Paul and Ringo to sign off on the 192/24 bit masters produced for the CD reissues.

    Issuing the vinyl from the original tapes would require them to audition test pressings and sign off again, which would have been even more difficult that okaying CDs. Besides, I was told, everyone felt important consistency within the catalog.

    So the box was mastered to lacquers at Abbey Road using the original 192k/24 bit files. Clearly these will sound far superior to the CD versions, just as the 44.1K/24 bit Apple USB "dongle" version sounded better than the CD.

    No doubt the set will eventually be issued on Blu-ray at 192/24 bit and perhaps it will also be available as a full rez Internet download but nothing can replace the vinyl experience, physically and sonically given that Abbey Road's D/A converters are probably far superior to what most of us have at home—if we even have D/A converters in our systems (some vinyl purists do not).

    Will a mono box set follow? That is not certain yet, but it will probably depend upon the success of the stereo box and sales of individual titles that will be issued at the same time.

    And a splendid time is guaranteed for all!
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, er vel ikkje anna å si enn at dette blir dyr morro.

    Har hatt et sinnsykt sterkt forhold til Beatles i snart 30 år. Husker ikkje allverdens fra mine barndomsår, men timene foran kassettspilleren og Tandberg båndopptakeren med Beatles minnes godt. Dessverre har det sterke forholdet nesten blitt ødelagt de siste årene, men satser på at denne boksen ordner opp i den saken. Da er det bare å leve som en asket inntil videre.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da vet du vel litt om denne boksen, som jeg fant uåpnet blandt noe annet snakcs jeg fikk fra ei eldre kollega:

    $(KGrHqFHJDME+VF7vn-tBQNTcB2(Vg~~60_3.JPG


    Eneste jeg vet er at den er fra 1980 og koster noen kroner her og der. Er dette en remaster fra 1980?
    Låter helt femomenalt i allefall.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^ Så vidt eg vet er det en slags veldig omfattende best-of. Kjenner ikkje fryktelig godt til akkurat den saken der. Å samle på Beatles er jo ensbetydene med økonomisk katastrofe :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takker.
    Skal prøve å finne ut mer. For det låter skikkelig fint av disse platene, alle som en.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Boksen er i alle fall bestilt :)

    EMILPB33809-Large.jpg


    Det er jo ikkje vondt å verken se eller (formodentlig) høre på :)
    Julaftan kommer i november i år.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Pressemelding fra EMI:


    De annerkjente originale remastrede studioalbum fra The Beatles, utgitt på CD i 2009 og eksklusiv digital download via iTunes i 2010, vil endelig gjøre sin ettertraktede debut på stereovinyl 12. november 2012.

    De 14 albumene gjennopstår i sin opprinnelige form, produsert på 180-grams audiofil kvalitetsvinyl med replica-artwork. Hvert album blir tilgjengelig individuelt,.
    Boksen inneholder samtlige 14 album, en elegant designet 252-siders innbundet bok, plakaten på The Beatles (The White Album), utklippene fra Sgt. Pepper’s Lonely Heart Club Bandog mye mer. Boksen har et begrenset opplag på 50 000 kopier verden rundt.
    Boken, som er eksklusiv for boks-settet, er skrevet av den prisvinnende radioprodusenten Kevin Howlett og inneholder dedikerte kapitler for hvert album, i tillegg til detaljert innsikt i prosessen rundt de remastrede albumene og rundt produksjonen av vinylplatene.
    12” x 12”-boken viser en mengde fotografier gjennom The Beatles’ karriere og inkluderer flere bilder som ikke var med i bookleten fra CD-utgivelsen i 2009.

    Titlene inkluderer The Beatles’ 12 originale UK-album, utgitt mellom 1963 og 1970, den opprinnelige USA-utgivelsen Magical Mystery Tour som nå er en del av gruppens kjernekatalog og Past Masters, Volumes One & Two, som inneholder flere A-sider, B-sider, EP spor og sjeldenheter som ikke er tilgjengelig fra de originale studioalbumene. Med denne utgivelsen vil The Beatles’ første fire album gjøre sin Nord-Amerikanske debut på stereovinyl. I 2013 vil de remastrede albumene gjøre sin debut på monovinyl.

    Siden innspillingene har The Beatles’ musikk blitt lyttet til via flere formater – fra klassiske 4-spors kassetter reel-to-reel-kasetter til 8-spors kassetter til usynlige datafiler. Likevel har det aldri vært et mer spennende medium for musikk enn en fullengders tolvtommerplate. Prosessen med å ta platen forsiktig ut av innpakningen, rengjøre den og senke stiften over den, gir en personlig involvering i reproduksjonen av musikken.

    Da The Beatles’ album ble utgitt hadde lytteren et håndgripelig forhold til musikken gjennom platens groove. Det var en emosjonell forbindelse til gjenstanden som bar lyden, og dette båndet var styrket av LPens innpakning. Istedet for å kun å være en ren beskyttelse av platen var platens cover en vesentlig del av albumet. Med stor sikkerhet kunne man si at coveret til et Beatles-album formidlet et budskap om musikken som var pakket inn. For eksempel syntes de dominante orange og brune fargetonene og de langstrakte ansiktene på coveret til Rubber Soul å gjenspeile lydbilde på platen.

    Med veksten til kassetten på ’70-tallet og CDene på ’80-tallet ble albumenes artwork redusert i både størrelse og betydning, og mistet mye av sin sjarm. Denne sjarmen er en del av forklaringen på hvorfor vinylplatene ikke ble glemt slik mange forventet.
    Ikke noe av dette ville hatt betydning, hadde det ikke vært for kraften i The Beatles’ musikk. I september 2009 lå The Beatles remastrede album på salgslister verden over. 17 millioner solgte album på syv måneder var et bevis på den tidløse relevanse deres arv har. Gjennom fem tiår har musikken til The Beatles fascinert i generasjoner

    For produsenten Rick Rubin er betraktelsen av The Beatles’ innspilte prestasjoner som å bevitne et mirakel: “If we look at it by today’s standards, whoever the most popular bands in the world are, they will typically put out an album every four years. So let’s say two albums as an eight year cycle. And think of the growth or change between those two albums. The idea that The Beatles made thirteen albums in seven years and went through that arc of change... it can’t be done. Truthfully, I think of it as proof of God, because it’s beyond man’s ability.”


    www.thebeatles.com


    The Stereo Albumsilgengelig individuelt og samlet i en boks, denne med en fantastisk 252siders innbundet bok.

    Please Please Me
    “Love Me Do” and “P.S. I Love You” er presentert mono
    (North American LP debut i stereo)

    With The Beatles
    (North American LP debut i stereo)

    A Hard Day's Night
    (North American LP debut i stereo)

    Beatles For Sale
    (North American LP debut i stereo)

    Help!
    Inneholder George Martin’s 1986 stereo-remix

    Rubber Soul
    Inneholder George Martin’s 1986 stereo-remix

    Revolver
    Originalt album

    Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
    Innpakning inkluderer replica av den psykedeliske innerposen, utklipp og ekstra tillegg.

    Magical Mystery Tour
    Innpakning inkluderer 24-sidersbok i farger.

    The Beatles (Double Album)
    Innpakning inkluderer dobbeltsidet fotomontasje, teksthefte og 4 solofargefotografier.

    Yellow Submarine
    “Only A Northern Song” presenteres i mono. Ekstra tillegg inkluderer originale amerikanske liner notes

    Abbey Road
    Originalt album

    Let It Be
    Originalt album

    Past Masters (dobbeltalbum)
    “Love Me Do” (original single version), “She Loves You”, “I’ll Get You” and “You Know My Name (Look Up The Number)” presenteres i mono.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Da fikk jeg akkurat melding om at denne var på til meg:cool:
    the-beatles-vinyl-boxset-1-630x433.jpg

    Gleder meg vanvittig til denne boksen!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Mickey Fremer har som alltid litt å si om saken:

    An Abbey Roadblock?
    Fremer tar feil når han sier at boksen ikke er mastret fra 24bit transferen. Det er den. Det står eksplisitt i boka at vinylen er mastret fra 24bit masteren og IKKE fra 16bit masteren som er brukt for CD. De har heller ikke gjennomgått limiting som CD utgivelsene har. Alt dette i følge boka som følger med boksen.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Melking av ei død ku?

    jeg har noen av de siste beatles remasterne på CD. De er kanskje til nøds OK i forhold til tiden de ble fanget på bånd, men fremdeles LYDMESSIG i mine ører langt bak mye annet fra 50, 60 og 70 tallet (Living stereo kolleksjonen, Nat King Cole, Sam Cooke, the Doors platene, Eagles for å nevne noen). Gitt den ganske anseelig summen som den nye boksen koster så får jeg en litt vond smak i munnen. Jeg prøver ikke å spre noen dårlig stemning her, men prøver å forstå hva som reelt kan forventes av den nye boksen. Jeg er noen år for ung til å ha Beatles i blodet, så jeg prøver å få en feeling for om dette bare er for beatles' blod-fans eller om jeg faktisk bør ta meg en lytt. Ka dokk trur?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Man kjøper vel boksen for musikkens skyld. Det er rett og slett musikkhistorie som har betydd mye for både rock/pop/ studioteknikk osv. i ettertid.
    Jeg har aldri vært noen blodfan, men musikken har fulgt meg i hele oppveksten ( er 1957 modell), og jeg har mere forhold til musikken enn
    jeg riktig var klar over. Lyden kommer således for min del i annen rekke...................
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Man kjøper vel boksen for musikkens skyld. Det er rett og slett musikkhistorie som har betydd mye for både rock/pop/ studioteknikk osv. i ettertid.
    Jeg har aldri vært noen blodfan, men musikken har fulgt meg i hele oppveksten ( er 1957 modell), og jeg har mere forhold til musikken enn
    jeg riktig var klar over. Lyden kommer således for min del i annen rekke...................
    Poenget mitt var at jeg hadde en del av disse før, så "musikken" har jeg i stor grad allerede. Dermed var poenget mitt om lyden faktisk var vesentlig bedre.

    EDIT: alternativt kan jeg komplettere CD samlingen for noen hundrelapper...
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Melking av ei død ku?

    jeg har noen av de siste beatles remasterne på CD. De er kanskje til nøds OK i forhold til tiden de ble fanget på bånd, men fremdeles LYDMESSIG i mine ører langt bak mye annet fra 50, 60 og 70 tallet (Living stereo kolleksjonen, Nat King Cole, Sam Cooke, the Doors platene, Eagles for å nevne noen). Gitt den ganske anseelig summen som den nye boksen koster så får jeg en litt vond smak i munnen.
    Dette er da et meningsløst utsagn! Hvorfor i all verden skulle reutgivelse av Beatles på vinyl, attpåtil med en flott bok, gi noen vond smak i munnen? Beatles er det 20-århundrets viktigste populærkulturelle fenomen. Hvis noe skulle forsvares å reutgis på vinyl så er det vel Beatles. Særlig tatt i betraktning at originaler i mint tilstand er nærmest umulig å oppveie og dersom du klarer det koster de en formue....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hva syntes du boksen Voff ? Må den i hus ?
    Boksen er veldig fin den og boka som følge med hadde sikkert kostet 500kr i løssalg. Den kommer ekstremt godt pakket i isopor og greier.
    Når det gjelder lyden så har jeg ingen referanser. Beatles tilhører barndommen for meg og jeg har spilt dem ihjel i sin tid på hakkette singler og samleplater på elendige platespillere.
    Jeg synes de låter litt dirty i toppen. Om dette er mastringa eller på originaltapen er meg ukjent. Får finne noen som bare har andre LP utgivelser og sammenligne med.
    Jeg har EU pressingen (som skal være bedre enn den amerikanske). Har spilt kronologisk til og med Sgt Pepper. Pressinga er godkjent med lite overflatestøy; ingen knepp.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er sikkert mange grunner til å kjøpe eller ikke kjøpe vinylboksen hvis man allerede har CD'ene. Gammel vinyl er for meg en blanding av nostalgi og musikkglede.
    Jeg foretrekker derfor vinylspillere som ikke er helt nøytrale, men som har en mere 70 talls feel. Jeg må si at en Beatles LP spilt over en Denon 103R gir en annen
    opplevelse enn å høre den på CD. Når det er sagt så klarer jeg meg med eldre vinylutgaver - og setter heller på CD når jeg vil ha en remasteret utgave.

    Mulig jeg kjøper et par av de beste på ny vinyl også.......for hyggens skyld :)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Hadde nyutgivelsene vært fra original mastertape hadde jeg nok vært interessert og hadde noen klart å få dem til å låte som AP har klart med Doors skivene hadde de garantert vært i hus. Forøvrig har jeg de mest interessante Beatles skivene på vinyl fra før og i AAA :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Melking av ei død ku?

    jeg har noen av de siste beatles remasterne på CD. De er kanskje til nøds OK i forhold til tiden de ble fanget på bånd, men fremdeles LYDMESSIG i mine ører langt bak mye annet fra 50, 60 og 70 tallet (Living stereo kolleksjonen, Nat King Cole, Sam Cooke, the Doors platene, Eagles for å nevne noen). Gitt den ganske anseelig summen som den nye boksen koster så får jeg en litt vond smak i munnen.
    Dette er da et meningsløst utsagn! Hvorfor i all verden skulle reutgivelse av Beatles på vinyl, attpåtil med en flott bok, gi noen vond smak i munnen? Beatles er det 20-århundrets viktigste populærkulturelle fenomen. Hvis noe skulle forsvares å reutgis på vinyl så er det vel Beatles. Særlig tatt i betraktning at originaler i mint tilstand er nærmest umulig å oppveie og dersom du klarer det koster de en formue....
    Hva er det som er meningsløst Voff? Jeg har ikke sagt et vondt ord om at disse gis ut på nytt på vinyl, jeg bare kommenterer at de har en rimelig høy pris (3999,-) og spør derfor om de lydmessig er så mye bedre enn de digitale 2009 utgavene til at dette er verdt utlegget. Det må da være et legitimt spørsmål?!
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er foretatt en omfattende musikkarkeologisk utgraving i materialet som Abbey disponerte, resultatet skiller seg fra originalene, men forsøker å komme tett på disse, samtidig med at man faktisk henter frem ting som ble borte i gamle dagers miks.
    Sluttresultatet forelå i digitalformat, en nødvendighet gitt hvordan man har reprosessert det opprinnelige opptaksmaterialet - og vi er så heldige at man nå har brukt dette som kilde for en vinylutgivelse. Lite å klage over, syns jeg.

    Uansett foregår styring av dagens kutterhoder vha computer, og materialet digitaliseres under den prosessen. Fremer burde lest litt i boken før han anmeldte?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Takk Vreden, nyttig info - jeg må nok få høre dem selv for å få gjort meg opp en mening.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Takker for svar Voff.
    Er det lov å håpe på at mono box utgivelsen fra cd blir trykket på vinyl ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn