Beatles!

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Beatles er navet i mitt musikalske hjul. All min interesse for musikk spinner rundt dette nullpunktet. Jeg trenger ikke å lytte til Beatles hver dag. Det kan gå lang tid mellom hver gang jeg spiller dem, men de overrasker meg gang på gang når jeg setter på en plate.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei!

With the beatles - Jevnere lydbildet, men tok liksom ikke helt av.

Har lest igjennom tråden, og ser at jeg fremdeles har mye å se frem til.

Med Rubber soul kan jeg love deg at det tar av, Paul på fuzz bass, country flørting med artigt gitar spill og Ringo på vokal!!! ;D ;D

Beatles er kongene fremfor noen 8) som nevnt før:ingen over, ingen ved siden. ;D

Lykke til!

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
165
Sted
Tromsø
I min øyekrok ser jeg : CDBOX 1 , en komplett Beatles box..... et must for samlere
SAY NO MORE.....

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
165
Sted
Tromsø
PS !  CDBOX 2 er en sjeldenhet med Mike Oldfield...... Snakk om frekkhet ;-)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.611
I min øyekrok ser jeg : CDBOX 1 , en komplett Beatles box..... et must for samlere
SAY NO MORE.....
Ganske fantastisk dette her: Millioner av fans verden over drømmer om CD box utgivelser med B. Med eller uten alternative/tidligere ikke utgitte takes. Og vedlagt et flott hefte eller bok med masse bilder, text, info om innspillingsdetaljer fra de ulike album...osv. osv. Tenk på Elvis Presley box'ene: The Complete 50's Masters, 60's masters og 70's Masters !! Vanvittig godt gjennomførte box prosjekter med tykke hefter i A4 format på glanset, tykt papir og med masse bilder og info om innspillingene !! Jeg har disse (selv om jeg ikke er Elvis fan :p )

Men får vi noe tilsvarende med The Beatles ? Absolutt ingenting som tyder på det.
Det er nesten så jeg ønsker livet av Yoko Ono, sir Paul og Ringo Starr, slik at de pengegriske etterkommerne kan få herje vilt med katalogen.

J

jekri

Gjest
Vi har vel Anthology I-III ? Jeg for min del håper de ikke presser sitronen mer nå.
Litt uretferdig å sammenligne Beatles sin katalog med Elvis. De holdt det gående i 8 år, Elvis i 20.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.611
Vi har vel Anthology I-III ? Jeg for min del håper de ikke presser sitronen mer nå.
Litt uretferdig å sammenligne Beatles sin katalog med Elvis. De holdt det gående i 8 år, Elvis i 20.
Presse sitronen mer nå...? com'on, alt som er gitt ut med Beatles på CD har vært tarvelig. Dårlig lyd, dårlig og billig innpakning som ikke gir originalalbumene noe verdighet, re-mixer og originalmixer i hytt og pine. Det kan jo knapt bli værre!

afsaft

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
0
Hei hei. Ifølge trådstarteren så manglet han Beatles i sin samling. De fleste av svarene har etterhvert handlet om kvaliteten på innspillingene og ikke om kvaliteten på musikken. Ofte kan en god innspilling overvinne middelmådige eller ok komposisjoner. MEN det er en diskusjon som Beatles etter mitt syn ikke faller inn under. Det er rett og slett så mange utrolig gode melodier fra de gutta at jeg føler de fortjener å ligge litt utenfor mainstream-diskusjonen som omhandler melodier vs lyd. Selv liker jeg de melodiøse beatles melodiene best, som feks Girl, Something og nesten alt annet, men ta feks en melodi som Helter Skelter fra White Album, er det ikke helt sinnsykt at det rå lydutrykke kan komme fra et band som også har skrevet Elenor Rigby? Som en liten avstikker som kanskje en del av dere audiofile her inne ikke vil ha sansen for, så vil jeg si at man ikke skal diskutere tv-opptakene når man ser gamle opptak fra VM i 86, hvor Maradona omtrent alene vant mesterskapet, man skal bare la seg forbløffe og forundres over at en spiller kan være så mye bedre enn alle andre. Noen personer og hendelser lever rett og slett utenfor/ovenfor de rammer som de fleste av oss streber med å komme innenfor. Disse personene skal vi bruke som referanser for estetikk og nytelse, og glemme narkotika, yoko one og slankekurer på cuba. Hilsen Rune

K

kbwh

Gjest
Siden trådstarte gav tråden en så deilig altomfattende tittel skal jeg vri litt:

Favorittlåten min er Run for your life på Rubber Soul (eller var det Revolver? Ikke spør meg om Beatles, har greie på Stones jeg!).
Siste spor på plata er det iallefall, og med den greia som Beatles fant opp: Et nytt tema i Codaen ("Na na na na!") som så fader ut. Sjekk hvor mange ganger Crowded House har kopiert akkurat det grepet.

J

jekri

Gjest
Helt enig med afsaft. Blås i lydkvaliteten og hør på Beatles sin musikk kvalitet. Det er det jeg mener med å presse sitronen også.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei hei. Det er rett og slett så mange utrolig gode melodier fra de gutta at jeg føler de fortjener å ligge litt utenfor mainstream-diskusjonen som omhandler melodier vs lyd. Selv liker jeg de melodiøse beatles melodiene best, som feks Girl, Something og nesten alt annet, men ta feks en melodi som Helter Skelter fra White Album, er det ikke helt sinnsykt at det rå lydutrykke kan komme fra et band som også har skrevet Elenor Rigby? Hilsen Rune
Det skal jeg være enig med deg i, men kan man få ekstra god lyd med på kjøpet er jo det en bonus. Jeg er vel ikke akkurat en lydfreak som må kjøpe den og den utgivelsen pga.lyden, men akkurat Beatles synes jeg er best på LP.
;) Det er jo litt av sjarmen synes jeg :D

B

bamsemann

Gjest
Er det bedre lyd på toshiba emi platene enn standard platene? Noen som har testa?

Bamsemann...........

Topp Bunn