Hei hei. Ifølge trådstarteren så manglet han Beatles i sin samling. De fleste av svarene har etterhvert handlet om kvaliteten på innspillingene og ikke om kvaliteten på musikken. Ofte kan en god innspilling overvinne middelmådige eller ok komposisjoner. MEN det er en diskusjon som Beatles etter mitt syn ikke faller inn under. Det er rett og slett så mange utrolig gode melodier fra de gutta at jeg føler de fortjener å ligge litt utenfor mainstream-diskusjonen som omhandler melodier vs lyd. Selv liker jeg de melodiøse beatles melodiene best, som feks Girl, Something og nesten alt annet, men ta feks en melodi som Helter Skelter fra White Album, er det ikke helt sinnsykt at det rå lydutrykke kan komme fra et band som også har skrevet Elenor Rigby? Som en liten avstikker som kanskje en del av dere audiofile her inne ikke vil ha sansen for, så vil jeg si at man ikke skal diskutere tv-opptakene når man ser gamle opptak fra VM i 86, hvor Maradona omtrent alene vant mesterskapet, man skal bare la seg forbløffe og forundres over at en spiller kan være så mye bedre enn alle andre. Noen personer og hendelser lever rett og slett utenfor/ovenfor de rammer som de fleste av oss streber med å komme innenfor. Disse personene skal vi bruke som referanser for estetikk og nytelse, og glemme narkotika, yoko one og slankekurer på cuba. Hilsen Rune