Guit
Overivrig entusiast
Ser spennende ut denne nye spillere . Lurer på hvilken mekanisk stabilitet CD,n får inne i spilleren. Har etter vært oppdaget betydningen det har for avlesningen, mvh Guit
Mute skrev:Tråd for Bel Cantos venner! Del bilder, tester, opplevelser, ris og ros.
torhaavard skrev:Er det flere her på forumet som eier Bel Canto produkter? I så fall hva og hva har dere?
Mvh
Hei. Hvilket utstyr skal du koble den til?Martin OHC skrev:Gleder meg til å endelig bli eier av Bel Canto Dac 2.5! Venter utålmodig nå.
På samme sendingen får vi inn CD3t. En av fire er solgt usett så det blir spennende.
Bel Canto e.One CD-3T du sikter til?Martin OHC skrev:Kan lekke så mye som at Bel Canto Design viser nyheter på CES messen i Las Vegas.
En av nyhetene er spesielt relevant for alle som eier en Bel Canto dac!
Hadde det samme problemet selv da jeg eide DAC1.5. Løsningen for meg var å bruke coax istedet. Jeg tror årsaken rett og slett er at DAC'en i praksis ikke støtter 24/192 via optisk, selv om det står at den skal støtte det.Som foreløpig lykkelig ny eier av en Bel Canto 1.5 m/LNS1 får jeg vel skrive et par linjer her jeg også
Bel Canto`n var forresten rimelig overlegen Hegel Hd20 på hjemmetest.
Men, Bel Canto`n skal kjøre 24bit 192khz på alle digitale innganger utenom USB. Jeg bruker optisk, men får ikke denne oppløsningen. Pc`n støtter dette formatet, og det går fint på Hegel HD20.
Hva kan det skyldes?
Jeg bruker også preampen, da jeg synes at lydbilde og detajene kom bedre frem. Årsaken kan kanskje være den digitale volume kontrollen i Belcanto Dac 3. Men jeg bruker selvsagt en platespiller også mvh GuitUte etter ny dac. Jeg har det glimrende effektrinnet Rotel RB-1092 som er kl D, og lurer på om Bel Canto DAC 2.5 kan matche, siden BC også har kl D i sene effektrinn.
Hatt MANGE gode dacer de senere år, men opplever hørbart dynamisk utflating av lydbilde når jeg har koplet dac direkte i effekt. Derfor har jeg fortsatt egen forforsterker, og den vil ikke vike plass før jeg finner den rette dacen med high-end pre. Noen som har synspunkter eller erfaring med denne løsningen?
Dac rett inn i en A/B effektforsterker har gitt meg dårlige erfaringer, men BC dac som er matchet til D effektforsterker er et resultat jeg lurer på. Og kan BC dac være en god match med andre klasse D forsterkere fra andre merker også?Jeg bruker også preampen, da jeg synes at lydbilde og detajene kom bedre frem. Årsaken kan kanskje være den digitale volume kontrollen i Belcanto Dac 3. Men jeg bruker selvsagt en platespiller også mvh GuitUte etter ny dac. Jeg har det glimrende effektrinnet Rotel RB-1092 som er kl D, og lurer på om Bel Canto DAC 2.5 kan matche, siden BC også har kl D i sene effektrinn.
Hatt MANGE gode dacer de senere år, men opplever hørbart dynamisk utflating av lydbilde når jeg har koplet dac direkte i effekt. Derfor har jeg fortsatt egen forforsterker, og den vil ikke vike plass før jeg finner den rette dacen med high-end pre. Noen som har synspunkter eller erfaring med denne løsningen?
Det viktige å tenke på med Bel Canto er at de har stort fokus på strømforsyning og kabinett som er meget viktig for å få ut fullt potensiale av elektronikkenUte etter ny dac. Jeg har det glimrende effektrinnet Rotel RB-1092 som er kl D, og lurer på om Bel Canto DAC 2.5 kan matche, siden BC også har kl D i sene effektrinn.
Kan du hjelpe meg med spørsmålet over? Hvem er fabrikant av standard strømforsyning til Bel Canto dac 1.5Det viktige å tenke på med Bel Canto er at de har stort fokus på strømforsyning og kabinett som er meget viktig for å få ut fullt potensiale av elektronikkenUte etter ny dac. Jeg har det glimrende effektrinnet Rotel RB-1092 som er kl D, og lurer på om Bel Canto DAC 2.5 kan matche, siden BC også har kl D i sene effektrinn.
Jeg hadde en DacMagic en gang i tiden - og mener at strømforsyningen hadde 230V AC inn og 12V AC ut.Noen som kan fortelle meg hvordan strømforsyningen (standard) til Bel Canto Dac 1.5 ser ut? Jeg husker ikke hvilken som hører til Bel Canto og hvilken som hører til Dac Magic i farten.
Eventuelt hvilket merke det er på den.