Benchmark's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Tidligere i denne tråden har jeg uttalt meg litt kritisk til å bruke basisversjonen - altså ikke PRE-versjonen - av Benchmark DAC-1 rett inn i effekttrinnet - men er nå moden for å revidere mitt standpunkt. Om jeg ikke syntes det låt imponerende på mine to beste anlegg, så fungerer det helt utmerket på mitt lille anlegg nr. 3 på PCrommet. Hvis man ikke har analoge kilder og kan klare seg uten fjernkontroll, kan det være verdt å prøve.

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Benchmark Media Systems

Om noen finner det for godt å innvistere i en HDR, er jeg mer enn innteresert i att noen poster sine erfaringer her. Var på nippet til å bytte ut PRE'en til fordel for en HDR iløpet av sommeren, men fant ut att jeg heller skulle vente, kan hende jeg prøver å beholde PRE'en til ett annett oppsett, f.eks. til ett brukende PC annlegg med tid å stunder. Så om noen kjøper en HDR, så er det bare å komme med erfaringene. (Venter i spenning) ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Nå har jeg virkelig rigget meg til på mitt lille PC-rom. Av en hyggelig kar her på forumet, fikk jeg kjøpt et sett litt lengre balanserte kabler enn det jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet. Dermed fikk jeg mulighet til å flytte DACen slik at den står på armlengdes avtand på skrivebordet.

Med balanserte kabler fra Benchmarkens XLR-utganger til et EC-effekttrinn - og RCA-kabler fra Benchmarkens RCA-utgang til sub - er jeg i business som jeg aldri hadde trodd at jeg skulle være. Trenger man noe mer? En Densen forforsterker er i hvert fall solgt - trodde aldri at det skulle gå slik. Får jeg tid senere i dag, skal jeg gå inn og leke meg litt med å flytte på XLR-dempejumperne - kanskje det kan løfte lyden enda et lite hakk?? Åkke som: dette holder i lange baner - jeg har skrinlagt alle tanker om Benchmark PRE eller HDR - eller annen pre.

V

vredensgnag

Gjest
    Benchmark Media Systems

Jeg styrer volumet fra iPhone/Touch - etter QuickTime 8.0+ så mener Benchmark at slik volumstyring ikke påvirker kvaliteten på avspilt lydfil.

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Benchmark Media Systems

Her tar Elias Gwinn hos Benchmark for seg for seg de forskjellige DAC1 variantene (på en enkel måte):

U

utgatt19288

Gjest
    Benchmark Media Systems

Nytt liv til Benchmarken - for de som tørr:
    http://www.asi-tek.com/benchmark1.html

"Modified Benchmark DAC1 with $795 Mod package, Neutron
    Star Flagship clock upgrade ($400 extra), and Complete Analog output
    stage rebuild ($500 extra). 100% true balanced XLR outputs! A world class
    performing DAC now! Easily outperforms DAC's that cost well over $10K"

Fornemmer litt Duelund av dette bilde: Elektrolytter uten plast, ledninger i bomull osv..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Jeg rundet akkurat treårsdagen for min første Benchmark DAC-1. Null lyttetretthet så langt - det eneste som er skjedd på disse tre årene, er at jeg har skaffet meg enda to stykker av denne utmerkede DACen. Det eneste som kan få meg til å vurdere å bytte, måtte være at Benchmark lanserer en ny og bedre modell.

U

utgatt19288

Gjest
    Benchmark Media Systems

Ulf-B skrev:
    Det eneste som kan få meg til å vurdere å bytte, måtte være at Benchmark lanserer en ny og bedre modell.
    Følger deg på den, kunne tenke meg en oppgradering utover DAC-1 plattformen. Nå er det DAC-1 som danner basis for Pre og HDR modellene.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Det kan tyde på at det er noe nytt på gang.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

En av våre gode venner her i Benchmark-tråden - Baard - la ut en salgsannonse på sin Benchmark DAC-1 Pre - og jeg har kjøpt. Litt på impuls, men i og med at jeg har DACen på PCrommet stående ca. 20cm fra PCen, var det i overkant fristende å få en DAC med USB-inngang. Jeg satser på at Pre-versjonen er bedre som forforsterker også - og kommer helt sikkert til å teste den mot min Mark Levinson i stueanlegget. Litt skummelt, det siste - det kunne jo hende at Benchmark trekker et langt strå - men det får stå sin prøve.

Jeg har allerede solgt den Benchmark DACen som står der nå - lettsolgte greier, disse Benchmark DACene.

Nærmere rapport om den nye DACens fortreffelighet(er)(?) følger når jeg har fått prøvd nyanskaffelsen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Benchmark DAC-1 Pre er på plass.

For dem som har interesse av slikt:

Benchmark DAC-1 Pre mot DAC-1 basisversjon - brukt for som forforsterker rett inn i et effekttrinn: 1-0. Enkelt og greit - DAC-1 Pre er bedre som forforsterker. En litt fyldigere og mer distinkt klang. Litt mer jerngrep i bassen - i mine ører vel verdt prisforskjellen. Helt subjektivt vurdert, naturligvis.

En kveld når kona er ute, skal jeg rigge meg til i stuen og sammenligne DAC-1 Pre med min Mark Levinson forforsterker. Flere subjektive vurderinger kan ventes etterhvert.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Benchmark Media Systems

Hei.

Vurderer å kjøpe en DAC1 som erstatter for min Dacmagic. Har fått noen responser angående dette i andre tråder, bla fra Ulf-B. Er det noen av dere som kan si noe om hvordan dere opplever lyden fra DAC1? Om noen kan mene noe om denne opp mot Cambridge også så hadde jo det vært fint. Har solgt min Argon hodetelefonforsterker også nylig, så en Benchmark vil kunne være to fluer i en smekk, både en god DAC og dugelig partner til mine Denon AH-D2000

Takknemlig for innspill.

ole V

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.011
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

Den har en nøytral lydkarakter med detaljert, oppløst topp, bra trøkk nedover. Ønsker du farging av lyden så blir denne helt feil.

Hodetelefonforsterkeren er av svært god kvalitet - hadde ingen problemer med å dra Sennheiser HD-650 og da har den helt sikkert ikke problem med Denon klokkene.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

SOEDAL skrev:
    Hei.

Vurderer å kjøpe en DAC1 som erstatter for min Dacmagic. Har fått noen responser angående dette i andre tråder, bla fra Ulf-B. Er det noen av dere som kan si noe om hvordan dere opplever lyden fra DAC1? Om noen kan mene noe om denne opp mot Cambridge også så hadde jo det vært fint. Har solgt min Argon hodetelefonforsterker også nylig, så en Benchmark vil kunne være to fluer i en smekk, både en god DAC og dugelig partner til mine Denon AH-D2000

Takknemlig for innspill.

ole V
    Du får ha meg tilgitt for å dukke opp igjen.

I en periode på en to-tre måneder i fjor, hadde jeg begge hjemme hos meg – både Benchmark DAC-1 og DacMagic - og benyttet ”naturligvis” anledningen til å koble opp DacMagic i alle mine tre anlegg for å sammenligne.

På et såpass avslørende anlegg som Mark Levinson+ProAcD25+Bryston trakk DacMagic et veldig kort strå. Jeg ble ganske kjapt – jeg brukte dette anlegget til å spille inn DacMagic - veldig oppmerksom på en litt slitsom, diffus klang som ikke kledde anlegget. Et lite slør over det hele – som helt i starten ble oppfattet som en kledelig varme - men som ganske fort gikk over i en varig lyttetretthet. Samt en litt manglende presisjon i bassen – D25 er veldig følsomme for slikt, særlig slik de står hjemme hos meg, inntil veggen.

I mitt anlegg nr. 2 – den gangen bestående av Primare SP31 surroundprosessor+Bryston+ProAc 1SC – var det nesten ikke noen forskjell mellom DacMagic og Benchmark. Ikke overraskende for meg som kjenner Primare godt – Primare har det med å sette sitt preg på lyden uansett kilde. Jeg kunne muligens ha levd med en DacMagic i dette anlegget – men jeg hadde allerede en Benchmark der, og DacMagic’en var kjøpt inn for å ha stående i mitt anlegg nr. 3.

I mitt anlegg nr. 3 – på den tiden bestående av Densen B-200 forforsterker+EC AW100DMB+Epos M5 – fungerte DacMagic bra. Densen er jo korrekt nok, men EC grøter det jo til, sammenlignet med Bryston og andre veldig nøytrale effekttrinn, og Eposene er såpass energiske, men samtidig såpass bassfattige, at DacMagics litt svakere basspunch ikke gjorde seg gjeldende. Benchmark klarte seg også bra her – sannsynligvis takket være EC effekttrinnets bidrag – som la en demper på Benchmarks litt mer energiske stil. Da jeg etterhvert fikk behov for hodetelefonforsterker, kjøpte jeg en Benchmark nr. 3 til å ha i dette lille anlegget – hadde jo god anledning til å teste om det ville fungere – og jeg kan ikke si annet enn at Becnhmark over tid også har fremstått som bedre enn DacMagic også her - m.h.t. til den tidligere nevnte lyttetretthetsfaktoren. Men ikke så mye bedre enn at jeg ville ha kjøpt en Benchmark fremfor DacMagic, hvis jeg ikke samtidig hadde hatt behov for hodetelefonutganger.

Så det er forholdsvis små marginer i denne bransjen. Ikke noe som man nødvendigvis vil plages med, men heller små nyanser som man blir oppmerksom på etter hvert.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Benchmark Media Systems

Takker for svar, spesielt til deg Ulf, som har holdt ut masingen min angående forskjellige konvertere i en rekke tråder. Nå har en hyggelig herre tilbudt meg å låne hans Benchmark en dag eller to slik at jeg får testet selv. Et meget greit tilbud som jeg naturligvis vil ta imot.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Bare hyggelig hvis jeg kan bidra. Jeg er jo litt biased her - med mine 3 Benchmarker, pluss at mine tre voksne barn har hver sin Benchmark, og som ikke det var nok: broren min har også en Benchmark - så det skal bli interessant å lese hva du konkluderer med. For vi får vel høre om det, regner jeg med.

Hvis du kjører balansert, og den hyggelige herren med Benchmark'en tillater det, bør du absolutt prøve litt forskjellige jumperposisjoner på dempingen av XLR-utgangene - det har ganske stor innvirkning på lyden.

Ellers kan jeg benytte anledningen til å nevne også her i Benchmark-tråden at jeg har gjort avtale om testing av en Weiss DAC-2 her hjemme en gang etter påske. 2,5 X prislappen på basis-Benchmarken for denne Weiss-DAC'en - og jeg er spent på hvordan sammenligningen faller ut. Dere får tilbakemlding etterhvert.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Benchmark Media Systems

Skal kjøre den ubalansert inn i Naim NAC122X.
    Den beskrives som en Benchmark pre, så den er vel ikke helt identisk med den minste modellen som jeg ser for meg, men det er vel likevel en veldig god pekepinn.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Jeg har sammenlignet Benchmark DAC-1 og DAC-1 Pre på "calibrated"-innstilling, d.v.s. med fast nivå inn på forforsterker - jeg har jo begge - og om det er noen forskjell er det fint lite. Det blir jo litt vanskelig å kjøre en direkte sammenligning når jeg må koble om alt sammen mellom hvert lytteseanse - og jeg er ikke sikker på om volumet er justert på den ene DAC'en - den har noen bittesmå justeringsskruer for slikt. Men i utgangspunktet ville jeg si at det ikke er noen nevneverdig forskjell når man kjører DACene uten volumregulering. Kjører man dem MED volumregulering - altså som forforsterker rett inn i et effekttrinn - synes jeg at Pre-versjonen er hørtbart bedre. Så den store forskjellen mellom disse to versjonene, ligger antageligvis i oppbyggingen av den variable delen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Ulf-B skrev:
    Ellers kan jeg benytte anledningen til å nevne også her i Benchmark-tråden at jeg har gjort avtale om testing av en Weiss DAC-2 her hjemme en gang etter påske. 2,5 X prislappen på basis-Benchmarken for denne Weiss-DAC'en - og jeg er spent på hvordan sammenligningen faller ut. Dere får tilbakemelding etterhvert.
    Nå er det avgjort i mine ører: Weiss DAC-2 - Benchmark DAC-1: 1-0. Har lagt inn bestilling på en Weiss DAC-2 i dag - henter den nye DACen på mandag.

Kampen - i den grad det var en kamp - varte bare et par minutter. Lett å høre at Weiss DAC-2 har en litt mer polert klang enn Benchmark. Samtidig har Weiss et mer distinkt grep om begivenhetenes gang. Fremstår som tydeligere og mer dynamisk. Veldig behagelig å høre på. Særlig fremstår bassen som klart strammere. Mellomtonen - og stemmer - mer uavgjort. Diskanten gikk igjen relativt klart i favør av Weiss - på en måte tydeligere, og samtidige snillere.

Den store overraskelsen var at nettradio opplevdes ganske ganske merkbart bedre med Weiss DACen.

Burde helst gå slik, da - med en prislapp hos ProLyd på 21.500 fjerner vi oss et godt stykke fra budsjettklassen som Benchmark tilhører. Godt å være gjeldfri, sier jeg bare.

Den nye Weiss DACen vil få en sentral plass i mitt anlegg nr. 1 i stuen - som dermed litt lettere forsvarer sin plass som anlegg nr. 1 her hjemme. Der har jeg ikke bruk for den hodetelefonutgangen som Weiss DACen mangler.

Jeg kommer likevel til å beholde de to andre Benchmark'ene mine - de gjør fortsatt en god jobb der de står. Stadig Benchmark-venn, altså.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Hei, er det nokon som har investert i eller testa Benchmark DAC-1 HDR? Eg har hatt min Benchmark i 2 og 1/2 år og brukar den i dag som pre rett i effekt med bra resultat. Det som er bakdelen er at ein ikkje får styrt volumet med fjærenkontroll. Eg har midlertidig gått for ei reseveløysing der eg brukar Squeezebox Duet volumkontroll i kombinasjon med variabel output på Benchmarken, dette for å forsikre meg om at volumet aldrig ville kunne stå på fult om Dueten skulle få eit illebefinnande, hehe. Dette har egentlig funka bra til no men eg veit at dette ikkje er ei fullgod løysning. I det siste har det også dukka opp ein vinylspelar som eg også vil koble opp i anlegget mitt, og då melder behovet seg får ein analog inngang på dacen.

Det store spørsmålet mitt er kor fintfølande volumkontrollen er på HDR ved bruk av medfølgande fjærnkontroll?
    Mest interessant er kor fintfølande den er frå stille til lave volum. Eg likar volumkontrollar som har jevn økning og ikkje bykser til.

Takkar for tilbakemeldingar om nokon har erfaringar med dette.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

På min DAC-1 Pre opplever jeg akkurat det samme som du gjør med din DAC-1 - også DAC-1 Pre har litt for grove reguleringstrinn på lavt volum - og jeg har faktisk løst det på akkurat samme måten som deg. Squeezeboxen ligger og lurer på mellom 90 og 100 på volumskalaen, innstilt på variabel volumstyring, for den siste finjusteringen, mens DAC-1 Pre tar seg av grovjobben med sine ikke altfor fine reguleringstrinn.

Jeg har forstått det slik at DAC-1 HDR i det alt vesentlige - bortsett fra at volumkontrollen er motorisert - ikke skiller seg vesentlig fra en DAC-1 Pre. Det er mulig at jeg tar feil - men hvis dette med litt kjapp volumregulering er en bekymring, bør du absolutt sjekke det ut, ja.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Ok, tar turen innom Prolyd på mandag for å sjekke ut problemstillingen.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Hei,

Då har eg vert hos Prolyd og sjekka ut den nye Benchmark HDR dacen og kan bekrefte at volumstyringa er fenomenal. Her kan volumet stillast akkurat på det nivået ein måtte ønske seg ved bruk av fjernkontrollen, og det på millimeteren (eller på kusehåret). Testa dette både med øyreklokker og på studiomonitorar i tillegg til at vi testa volumfølsomheten på PRE utgava som er lik min eigen USB utgave for å få bekreftelse på skilnaden. Det må nevnast at selgaren også fekk seg ein a-ha opplevelse då han ikkje var klar over at volumkontrollen var so pass bra.

Eg har allerede bestemt meg for å gå til innkjøp av denne, med forbehold om at det funkar like godt heime. Eg kan med 99% sikkerheit sei at denne er på plass i heimen i morgon, og kjem til å forbli der. Då skal eg også teste den med platespelaren min (med ekstern RIAA) for å finne ut om det her er det ultimate produktet til prisen. Lyden i dacen er eg godt kjent med frå før av so der blir det ikkje so mykje å hente ved ei oppgradering, men det er brukarvennligheiten og bruksområdet som er interessant.

Kjem med fleire tilbakemeldingar i morgon om det er interesse for det.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Da ER det altså forskjell på Pre- og HDR-versjonene når det gjelder volumreguleringen?

Den der millimeterreguleringen er ikke mulig med Pre - det er helt sikkert.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Ja, forskjellen er såpass tilstrekkeleg til at eg er fornøgd, er ganske nazi på akkurat det området, hehe.. :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Hehe - jeg ville også ha vært ganske nazi akkurat på dette punktet hvis jeg skulle ha brukt Pre i hovedanlegget mitt.

Nå går det an - jeg har prøvd - å kjøre med maks demping (på XLR-utgangene i så tilfelle) - og på den måten å få en mindre brå oppstart av lyden. Det går dessverre på bekostning av lydkvaliteten. Høres ut som om HDR er tingen da, ja.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Har aldrig gidda å fikle inni Benchmarken, er det noko å hente lydmessig ved å kjøyre XLR kontra RCA til effekt?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

På visse effekttrinn skal det - etter sigende ha en viss betydning. Jeg syntes jeg fikk et lydmessig løft både med mine Bryston effekttrinn og med mitt EC effekttrinn. EC har jo alltid vært "kjent" for å skulle drives balansert - men jeg ble virkelig overrasket da jeg gikk over fra single ended til balansert drift på mine Bryston monoblokker. Jeg kjøpte noen lange nok balanserte kabler bare på mistanken - men jeg fikk nærmest litt bakoversveis. M.h.t. Benchmark synes det, rent signalmessig, fornuftig å redusere dempingen slik at man slipper en etterfølgende ekstra forsterkning. 20 dB - som er default fra fabrikken - er jo ganske mye.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Etter min oppfatning har bruken av XLR-kablar med støy å gjære over lange strekk. Eg har ikkje opplevd noko støy i mitt oppsett utan om når eg har prøvd meg med røyrgreier. Eg har nokon XLR-kablar liggande som skal være av god kvalitet, og det hadde jo ikkje skada å prøve ut dette, men eg trur nok at du Ulf har meir å hente på dette i og med du har eit lengere strekk på kablane dine.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

Det er slik jeg også har oppfattet dette med bruken av XLR-kabler.

Det er ikke snakk om mer eller mindre støy - det jeg har opplevd ved å gå over til XLR - det har noe med at klangen, i mine ører, har fått en helt annen klarhet. Litt mer sting og dynamikk. Kan hende henger det sammen med at XLR-utgangene gir sterkere signal - hvis jeg har forstått det riktig - eller at visse forsterkere har kretsløsninger som er optimalisert for balansert drift.

M.h.t. kabelstrekk byttet jeg fra 3m RCA til 3m XLR - det er jo ikke en avskrekkende lengde.

Jeg understreker at dette kan jeg ikke noe om - jeg bare refererer til mine helt subjektive lytteopplevelser.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Hei igjen,

Då er HDR komt i hus men den må dessverre returnerast i morgon. Fant ut at den ikkje gir likt signal på begge kanalar, noko eg hørde umiddelbart etter oppkobling. Skifta på høgre og venstre signalkabel, fikk dragen (mi kjære) til å lytte, samt kobla opp gamle dacen for å få verifisere det faktum at dette var tilfelle og at det ikkje hadde rabla for meg.
    Kjedelige greier, dette kan ikkje være noko anna enn ein produksjonsfeil. Ellers virka volumstyringa og fjernkontrollen slik eg hadde håpa dei skulle.

I mellomtida er gamledacen på plass og musikken rullar på sånn som han alltid gjer her i huset.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Var hos Prolyd i dag og fikk bekreftet at det var ulikt utgangsnivå på høgre og venstre kanal på mitt HDR eksemplar.
    Har egentlig ikkje tid å fortelle noko meir om den saken før i morgon, no skal eg på Metallica-konsert.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Hei, då har eg fått eit nytt HDR eksemplar med heim for testing. Skal teste med XLR-kablar samt flytte dei innvendige jumperane til minus 30 db etter anbefaling av Prolyd. Har tenkt å skrive ei fyldigare tilbakemelding seinare i kveld etter eg har fått testa det her grundig.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Benchmark Media Systems

Hei U-96, det førse som slår meg når jeg leser "feilen" du hadde er at "Calibration Trimmers" var stillt forskjellig på det eksemplaret du først hadde hjemme. (Se side 18 i manualen).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn