Nå har jeg funnet frem multimetret, og målt - ikke lyttet. Når det bare er 12V triggerkabler tilkoblet - ingen bokser - er resultatet som følger:Er det noen eiere som kan bekrefte at AHB2 12V trigger kan fungere på følgende måte:
1) AHB2 ON resulterer i 12VDC på triggerutgang (høyre jack?) for å sette min preamp i Theatre through modus
2) AHB2 OFF resulterer i 0VDC på triggerutgang for å tilbakestille min preamp til stereo modus.
Du kan eksempelvis samanlikna målingane.Hadde vært interessant med sammenligning av HD30 og Dac3, begge er vel på den ekstremt detaljerte siden. Noen som har prøvd begge?
SEAS DRIVER TEST SYSTEM USES BENCHMARK AHB2:
https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/laboratory-use-of-the-benchmark-ahb2-power-amplifier
Tja... jeg synes de virker interessante, og ville vurdert dem om jeg var ute etter nye amper. De har gode specs, virker fornuftig bygget og er fri for bling. De har også funksjoner som jeg verdsetter, og ikke er dagligdags: Speakon tilkobling og justerbar gain. Det siste er gull særlig hvis man skal koble sammen med f. eks proutstyr med høyt utgangssignal, så får man ivaretatt god gainstruktur.
Det som kan gjøre meg litt skeptisk, er når jeg ser hvordan disse ampene blir benyttet av brukere på forumet. Én bruker har ampene plassert i det som tilsynelatende er et nr. 2-anlegg, og en annen bruker er hysterisk opptatt av matching med riktig kabling i alle ender, til og med strøm. Dette gjør meg skeptisk fordi jeg ville antatt at ampene er bra nok til ikke å gjøre seg bort i hvilket som helst anlegg bygget for å tåle nøytrale amper. Og siden disse markedsføres som studio/laboratorieinstrument, skulle man tro at de var robuste nok til å være immune mot kabelforskjeller. Ulf-B har jo aktive høyttalere i det jeg oppfatter som anlegg nr. 1, så der kan de jo umulig få plass, og Zerostat utøver hobbyen på en litt annen måte enn meg, og det respekterer jeg. Men det er nok til å så et frø av skepsis: Er ikke disse ampene noe av det beste på markedet likevel..? (Håper ikke dere tar dette ille opp, i så fall beklager jeg.)
Uansett regner jeg med at jeg kommer til å sjekke ut disse neste gang jeg trenger noe nytt.
Har sjølv handla DAC2 og to stykk AHB2 hos Prolyd. Min erfaring er at Prolyd er ein butikk med glimrande kundeservice.Snakk med gutta på Prolyd som leverer de, de kan nok vise til mange salg til vanlige stueanlegg av både ampene og DAC2 og DAC3.
Vis vedlegget 489350
Nytt produkt i frå Benchmark:
https://benchmarkmedia.com/collections/hi-fi-preamplifiers
Du er også godt fornøgd med den?Har selv Benchmark DAC.
Benchmark er heilt rått!Er vel ingen i verden som slår dette merket på tekniske data tror jeg.
Du er også godt fornøgd med den?Har selv Benchmark DAC.
Benchmark er heilt rått!Er vel ingen i verden som slår dette merket på tekniske data tror jeg.
Til info:Leker med tanken om å kombinere pre og dac i én løsning. Benchmark DAC3 virker som en god kandidat.
Noen spørsmål jeg håper dere med erfaring med Benchmark kan svare på:
- Hvordan presterer dac3 som pre? Er det noen utfordringer, fordeler, e.l. som taler for og mot å bruke den som pre fremfor ren dac?
- Hvordan vil dere beskrive lydsignatur fra benchmark? Analytisk, varm, etc?
Planen er å ha den koblet opp til en MI18, noen erfaringer m komboen MI og Benchmark?
På forhånd takk for svar
Vel, det var disse ørene som notorisk fører en bak lyset, da!Nei, analoge pre-amper er gammeldagse saker.
Den ble solgt med en gang. Årsaken er at jeg skal ha færre bokser som skal plassers estetisk i et nytt bosted. Kona vil ha de blanke boksene jeg hadde før. Jeg har mistet litt interesse for hifi og spesielt det rundt. Jeg kommer til å selge flere godsaker.Takk for info. Så du listet dac3 for salg for litt siden, om jeg ikke husker feil?
Har begrenset plass i heimen og kombo med pre og ekstern dac blir litt i meste laget. Tenker derfor Benchmark rett i effekt kan være en praktisk oppgradering
Hehe, det jeg mente var at en pre-amp i dag bør ha digitale innganger til intern DAC.Vel, det var disse ørene som notorisk fører en bak lyset, da!Nei, analoge pre-amper er gammeldagse saker.
Jeg har den i versjon 2, bruker den som DAC og pre på noen utrolig avslørende (men utrolig grisegode) aktive studiohøyttalere.- Hvordan vil dere beskrive lydsignatur fra benchmark? Analytisk, varm, etc?
Uten at jeg har hørt MI, kan jeg nesten ikke forestille meg dette. BM er helt nøytral. Det vil si at innspillingen er gjengitt som den er og at ingen ting blir favorisert eller borte. Ikke er den tørr heller. BM har en avansert volumkontroll som er «ute» av kretsløpet.Takk for tips
Har relativt liten plass så planen var å kombinere dac og pre i én løsning. MI pre hadde vært knall men da må jeg nok ha ekstern dac i tillegg og litt av vitsen faller bort. Men du sier at MI presterer bedre enn Benchmark, spesielt i de lavere frekvensene?
Benchmark er kjempebra (har sjølv DAC2 HGC og to stykk AHB2).Målingene til Benchmark tilsier at det knapt er mulig å produsere noe som er bedre i dag.
https://www.audiosciencereview.com/...view-and-measurements-of-benchmark-dac3.3545/
-BB-
Jeg TROR ut i fra alt jeg har klart suge til meg av info av de som har fått den største MI forforsterkeren med egen strømforsyning, at denne er som tilsvarende forforsterkere som nesten er bestykket som en amp - at den/de henter frem mer i bassen og med mer kontroll. Noe av det første de sier, de som får disse, er at det nesten er som å få en sub ved siden av, eller motsatt at man nesten ikke lenger vil bruke sub.Takk for tips
Har relativt liten plass så planen var å kombinere dac og pre i én løsning. MI pre hadde vært knall men da må jeg nok ha ekstern dac i tillegg og litt av vitsen faller bort. Men du sier at MI presterer bedre enn Benchmark, spesielt i de lavere frekvensene?