Er spent på resultatet her med den kappede Dali, om det kan funke som en 3 veg delt på 100hz kanskje? Mot en dipol subb hadde det vært glimrende.Vis vedlegget 785263
Vis vedlegget 785265
Vis vedlegget 785266
Slik krymper man en Dali 104 kasse på 9 minutter.
...med sirkelsag og skinne.
Litt asfalt, lim, og demping gjenstår...det får vi ta etterhvert som vi gidder.
Test objekt skal bestå av org. 104 elementer Vifa C17 og BlieSma T34B eller T34A.
Har både A og B men kanskje elle melle i siste liten.
Tror dette kan låte ganske bra med deling ca 600 Hz og 2,2-2,4 kHz.
Jeg frykter at C17 ikke klarer å holde tritt med mine krav når jernet skrus varmt og øra skal blø.
Men vi har en backup plan for dette også.
4 x 18Sound 6nd410 er nå på vei fra Italia til en hule på Veitvet Hageby.
Vis vedlegget 785268
Doble 6nd410 skulle vel gi en ca. følsomhet på 108 dB om jeg har tenkt riktig.
Omtrent som en kompdriver det.
Nei.Er spent på resultatet her med den kappede Dali, om det kan funke som en 3 veg delt på 100hz kanskje? Mot en dipol subb hadde det vært glimrende.
Bør en ikke prøve å få det til å funke 200-2500 Hz så hele stemme registeret dekkes av 6,5 tommerene?, tror selv kanskje Dali,ene blir litt for
Deler ved 600 hz mellom 15" og 6.5" her. Funker som bare det.Ikke nødvendigvis. Det kommer vel an på flere ting vil jeg tro.
Men her i min setup i min kjeller, er det den beste løsningen.
Iallefall så lenge jeg kjører aktiv deling og selv bestemmer steilhet og annet i filteret.
Har brukt den i noen år. Kan bli noisy på Firstwatt F5 og rørforsterkere, men på Firstwatt DIY V-Fet P-channel er den helt stille. DAC er ikke top notch. En billig smsl til 700kr var faktisk bedre. Men grei løsning for å teste. Det finnes en risiko at den får en fast plass i systemet for at den er grei nok og veldig fleksibel for den som ikke kan slutte å prøve nye ting.Vis vedlegget 789017
Da har jeg sikret meg den siste av de to 4x10HD som var til salgs av Endpoint Audio.
5000,- er et godt kjøp for et produkt som er brukt i kun 3 mnd.
Jeg har såpass god erfaring med 2x4HD, så dette er sannsynligvis en grei investering.
Dette skal være backup/reserve løsning om RME interfacet ryker, pc ryker, eller Audiolense ryker.
Eventuelt en slem 4-veis rigg til oppe i stua kanskje?
Jeg har nok av råvarer til bygge det. Mangler kun et par amper, og litt trevirke.
...spørs hva kjerringa sier om det.
Meld din ankomst først. Siden jeg er i protypemodus om dagen, så ser det ut som "helvetes forgård" (lånt fra HR's trådtittel) i caven. Jeg må få en halvtime til å rydde unna det værste, sånn at det går an å krype frem til søtpunktet.Kommer innom en dag på approbasjonsbesøk