Takk for det dette skal prøves da jeg er veldig glad i blåskjellmotoren, her i huset bruker vi aldri oppskrift.
Alt lages på slump & magefølelse.
Man tar det man har, og gjør det beste ut av det.
Prøv deg fram på samme måte, det funker ofte helt greit.
Til 2 kg. blåskjell brukte vi en boks kokosmelk og to spiseskjeer tom kha pasta.
Det jeg har hakket her er;
-småløk
-hvitløk
-vårløk
-ingefær
-korianderstilker
-lime blader
-sitrongress
Litt finhakket chili er også godt til, men jeg gadd ikke løpe bort til butikken enda en gang.
Mat er ikke kjedelig. Tvert imot.Blir litt kjedelig med all maten her kanskje, men det er lite nytt å melde på lydfronten.
Har ikke tatt i hammer å sag på lenge, det låter godt nok enn så lenge.
Låter dtitfett på gode innspillinger, men dårlig på crappy innspillinger.
Skulle ha bygd en etasje til på slobbene, men vet ikke om jeg gidder.
Kanskje jeg en dag plutselig får ånden, og gyver løs.
Maten jeg lager er kjedelig og tradisjonell norsk.Mat er ikke kjedelig. Tvert imot.Blir litt kjedelig med all maten her kanskje, men det er lite nytt å melde på lydfronten.
Har ikke tatt i hammer å sag på lenge, det låter godt nok enn så lenge.
Låter dtitfett på gode innspillinger, men dårlig på crappy innspillinger.
Skulle ha bygd en etasje til på slobbene, men vet ikke om jeg gidder.
Kanskje jeg en dag plutselig får ånden, og gyver løs.
Har ikke du nok av de?Så det var du som stakk av med de, om de ikke faller i smak står jeg i kø
Skulle akkurat til å spørre om det samme.Har ikke du nok av de?Så det var du som stakk av med de, om de ikke faller i smak står jeg i kø
Aktivt, ja.Kompakt treveis? Da ville jeg kanskje tenkt aktivt, med Hypex Fusion plateforsterker med dsp?
Johan-Kr
Enig. Men, blir ikke en slik deling noe uproblmatisk, med bassdriverens plassering i forhold til hvor mellomtonen vil sitte?Bassen bør monteres så nære gulvet som det går, og deles høyt - gjerne 3-400 Hz. Kanskje enda høyere.
Jeg tror ikke det er noe problem før du kommer opp i khz-området.Enig. Men, blir ikke en slik deling noe uproblmatisk, med bassdriverens plassering i forhold til hvor mellomtonen vil sitte?Bassen bør monteres så nære gulvet som det går, og deles høyt - gjerne 3-400 Hz. Kanskje enda høyere.
Jeg ville tro disse to driverne med så høy deling burde stå nærmere hverandre, og pekende mot lytteren begge to.
Spesielt ved lytting relativt nær høyttaleren, jeg syntes det lett kan høres "to-delt" ut i de tilfeller hvor basser langt nede og/eller sidemontert og med høy delefrekvens på bassene. Kan være det er en innbilning jeg har, like som jeg innbiller meg at førsterefleksjon av de nedre frekvenser er vanskeig å fange opp i forhold til førsterefleksjon fra mellomtonen og oppover. Men denne forsterkningen du viser til er jo et fysisk faktum.Jeg tror ikke det er noe problem før du kommer opp i khz-området.Enig. Men, blir ikke en slik deling noe uproblmatisk, med bassdriverens plassering i forhold til hvor mellomtonen vil sitte?Bassen bør monteres så nære gulvet som det går, og deles høyt - gjerne 3-400 Hz. Kanskje enda høyere.
Jeg ville tro disse to driverne med så høy deling burde stå nærmere hverandre, og pekende mot lytteren begge to.
Fordelen med å kline elementet ned til gulvet er at da får du 2PI stråling i hele arbeidsområdet. Litt høyere opp på baffelen så melder refleksjonsutfordringene seg mye tidligere. Men man oppnår sikkert mye av det samme ved å stacke to oppå hverandre a la wilson.