Oppsettet mitt står nok heller langt tilbake for ditt.Vet om et sted der de gjør tjeneste i et oppsett som ikke står så mye tilbake for oppsettet til Bergfinn.Er ihvertfall hakket bedre en gjestetoalett duty!
Skal søke audiens der i nærmere framtid.Og Bergfinn, vær så snill å dra til bjarnetv, han bor på løkka
Ta med deg t500 hit så tester vi radialhorn med deling på 8k mot både 2002 i diskanthorn og driveren din. Hornet har 2inch entry.Kan man få tak i 2" radialhorn som kan deles bratt på 600hz - 8khz?
Da kan jeg bruke T500 istedenfor TAD2001.
Vis vedlegget 540700
Jeg trur AXI2050 klarer dette fint, men det blir vel verre å få tak i horn som klarer så mange oktaver.
...nesten 4
Hadde vært kult å fått testa noe greier hos deg ja.Ta med deg t500 hit så tester vi radialhorn med deling på 8k mot både 2002 i diskanthorn og driveren din. Hornet har 2inch entry.Kan man få tak i 2" radialhorn som kan deles bratt på 600hz - 8khz?
Da kan jeg bruke T500 istedenfor TAD2001.
Vis vedlegget 540700
Jeg trur AXI2050 klarer dette fint, men det blir vel verre å få tak i horn som klarer så mange oktaver.
...nesten 4
Som steg to, dersom du vil teste så mye som mulig før du gjør noe permanent, kan jeg prøve å lage en mockup adapter for 2050 mot horna mine og, så får du kanskje alle svara?
Obs: seos30 fra autotech har suboptimal hals i følge grelv.
Jeg vil heller kalle det oppgraderingskjøret.Nå er du nesten på byttekjøret Bergfinn viktig å bruke nok tid til å skru seg inn Når det er sagt tar jeg gjerne turen og lytter når du har funnet en tut til de
Du.....hvem som kom på den gode ideen å skvise storformat helt opp??Veldig generøst av emokid å tilby testing da det er litt styr.
Men det å bruke 2050 og T500 uten 2001 i mellom vil ikke gi et optimalt resultat.
2050 egner seg trolig best lenger ned og T500 vet jeg at liker seg best fra 10K
Øret er svært følsomt i kjerneområdet til 2001 og 2002.
Det å ha en slik driver er luksus.
Gir meg ikke
Du har absolutt et teoretisk poeng med inleggene dine over, men det blir litt vel ensporet. Dessuten er jo hele hensikten med en slik test å gi praktiske resultat slik at bergfinn kan konkludere med noe håndfast.Veldig generøst av emokid å tilby testing da det er litt styr.
Men det å bruke 2050 og T500 uten 2001 i mellom vil ikke gi et optimalt resultat.
2050 egner seg trolig best lenger ned og T500 vet jeg at liker seg best fra 10K
Øret er svært følsomt i kjerneområdet til 2001 og 2002.
Det å ha en slik driver er luksus.
Gir meg ikke
Legger til litt her.Gode poeng permorten, og mener du har rett!
Resultatet der en benytter 1,5" driver på Seos30 er beaming i toppen.
Dog benytte seg av et par diskanter og det blir bra.
Mulig Celestion passer veldig bra til hornet pga det du nevner siden exit er rett på faseplugg og er 2".
Seos 30 låter veldig rent og pent slik jeg har hørt det Ypperlig i nærfelt.
Interessant å se på hvordan impedansekurven forandret i seos30 da, virker jo som 4-500 er innen rekkevidde ?Legger til litt her.Gode poeng permorten, og mener du har rett!
Resultatet der en benytter 1,5" driver på Seos30 er beaming i toppen.
Dog benytte seg av et par diskanter og det blir bra.
Mulig Celestion passer veldig bra til hornet pga det du nevner siden exit er rett på faseplugg og er 2".
Seos 30 låter veldig rent og pent slik jeg har hørt det Ypperlig i nærfelt.
Om en ser på måling gjort med 2050 i Seos 30.
https://celestion.com/product/174/axi2050/
En ser enda at det går rett ut fra 6k, så det beamer nok med den driveren også?
Uansett, der fins diskanter
Jeg synes det er synd å ikke bruke 2050 langt ned, gir meg ikke på det.2001 i SEOS 8 fra 4-6k kanskje?
Jeg har ikke sagt noe om skyv vs oppløsning.Jeg synes det er synd å ikke bruke 2050 langt ned, gir meg ikke på det.2001 i SEOS 8 fra 4-6k kanskje?
Jeg har erfaring med B&C DCM50 som også tåler lav deling. Skjønner poenget til emo om skyv vs oppløsning. I moderate rom er den ekstra oppløsningen herlig. Derfor kan Seos 30 være et fint alternativ.
Seos 8 med 2001 mot Seos 30 har jeg tro på. Og T500 på topp selvfølgelig.
Entusiastisk-bombastisk, sånn er det bare
Vil bare at du ikke gir opp T500 før du har vurdert den skikkelig.
En annen ting som ikke har kommet frem er at det kanskje er noe med å få lyden fra samme punkt en ekstra oktav ned i et digert horn??
Prøvd å høre på ett element kontra 2 i parallell - ? ( f.eks ett går opp - og ett delt lenger ned ) Med såpass høy deling , ville jeg tro det oppfattes ganske forskjellig.Jo, det kan jeg med sikkerhet si, da jeg faktisk har prøvd med EN TM-1201 og den hadde mye mer punch og trøkk/kropp enn selv 288 i 200T horn delt på 350 Hz.
Doble TM-1201H i optimalt kabinett er tøffe saker. Skal det gjøres enda værre så er det ALE/GOTO 5" eller 6" i uhorvelig langt og stort horn som gjelder, og jeg er ikke helt sikker på om det uansett er gruskere. Har jo hørt det men ikke med skikkelig pådrag og sammenlignbar musikk etc. Under 1kHz tviholder jeg knappen min på dynamiske elementer.