Det samsvarer forøvrig greit med skillsa i byssa. som er på samme nivåJeg tviler ikke.
Ser godt ud og stort. Men er de kabinetter ikke noget tynde i det?Vis vedlegget 569587
Litt treg framdrift her. Nå er det innvendig demping av basskasser som står for tur, så blir det kanskje litt lyttetesting om et par dager...og låter det lovende, så pynter vi og maler litt med rulla og.
Det kommer vel muligens an på hvor høyt jeg kan/vil bruke dem oppover i frekvens.Er du sikker på at basskassene behøver demping - utover det som evt må til for å roe ned kabinettvibrasjoner?
Midbass kasser er ikke ferdige ennå.Ser godt ud og stort. Men er de kabinetter ikke noget tynde i det?Vis vedlegget 569587
Litt treg framdrift her. Nå er det innvendig demping av basskasser som står for tur, så blir det kanskje litt lyttetesting om et par dager...og låter det lovende, så pynter vi og maler litt med rulla og.
I mine treveis har jeg bitumen på den lengste enden og ellers intet. Deler ved ca 350Hz. Det fungerer helt supert.Det kommer vel muligens an på hvor høyt jeg kan/vil bruke dem oppover i frekvens.Er du sikker på at basskassene behøver demping - utover det som evt må til for å roe ned kabinettvibrasjoner?
Jeg vil mest sannsynlig ikke bruke dem over ca. 100 Hz i første omgang, men kanskje jeg en gang i fremtiden vil bruke dem opp til 200, eller enda høyere.
Setter inn akustikk plater på innervegger, og saueull i midt regionen, og....kanskje jeg klasker noen finer, eller MDF plater utenpå.
Spørger kun til det da min erfaring ved Bas gengivelse er at jo tungere et kabinet er jo bedreMidbass kasser er ikke ferdige ennå.Ser godt ud og stort. Men er de kabinetter ikke noget tynde i det?Vis vedlegget 569587
Dette er halvgjort arbeide, men godt nok for en testlytt før jeg jobber videre på sakene.
Her bør det legges ut bildeJeg slo meg så grønnjævlig på fingern med hammeren.
Bruker du bare gummihammer?Her bør det legges ut bildeJeg slo meg så grønnjævlig på fingern med hammeren.
Hilsen snekkeren som på 40 år i jobb ennå ikke har klart å slå blå negl - svakt
Han har møtt opp på jobb i 40årBruker du bare gummihammer?Her bør det legges ut bildeJeg slo meg så grønnjævlig på fingern med hammeren.
Hilsen snekkeren som på 40 år i jobb ennå ikke har klart å slå blå negl - svakt
Jeg har mine tvil.Skulle nesten tro du sikter mot at dette skal beholdes - ser alvorlig bra ut!
Takk.Ble veldig fint og jeg regner med det låter helt topp
God helg
mvh