Siden du hadde besøk av noen du betegner som sleske målemafioser her om dagen, så skal jeg gi deg noen gode råd

. Nå må du snart ta et endelig standpunkt til drivere og bygge en rigg du kan fintune med audiolense. Det tar tid og kanskje helt uoppnåelig hvis en ikke har alle triksene. Du har noen ganger teste og forkastet elementer på grunn av bokslyd…. noe jeg har stusset på.
Når du ikke er sikrere på bruk av Audiolense en det du er, bør du være litt forsiktig med å legge feilen til driverne.
Første vi hørte den dagen hadde en ganske rar og boks-lignende lyd og trommer ble leketrommer. Skulle jeg tatt beslutning og drivervalg på den audiolens-settinge hadde TAD 1201 blitt degradert til ev. blomsterpotter. Det ble mye bedre etter hvert, men fortsatt mye å gå på.
Jeg har nok et mye bedre rom en deg, i hvert fall mer kontrollert dempet, og får nok noe mindre preringing en deg, men forløpet på impulsresponsen hos deg lå veldig høyt, og det kan slå ut i merkelig lyd på flere ting.
Dette er bare et velmenende tips fra en som også har grøftekjørt på veien fram.
En digresjon til det: emo og jeg har ekstremt forskjellig valg av drivere og løsninger, og forskjellige forsterkere. Det er kun i bassen det er visse likheter, men lydsignaturen er noe av det likeste jeg har opplevd mellom to anlegg.
Her har du noe å jobbe i mot - følg pilen