Besøk til Retep

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Legger ut tlf. nr. 41207789 til dere som skal sitte på i kveld.
    Takk mediakjendis,

    Jeg hiver meg på 31 bussen og står på Lysakerlokket sammen med M1. Omtrent her:

    Capture.JPG


    Veldig enkelt ankomst med bil fra E18. Kjør av for Lysaker og deretter til venstre i første rundkjøring og så rett til høyre igjen og inn på torget.

    Vi sees!

    Mvh
    -BB-
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg få beskjed om det er noen som skal sitte på fra Sandvika.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Husker dere den gangen Asker og Bærum Audio trosset vær, vind, snø og glatte veier for å besøke Retep? Ikke? Vel, her kommer bildebevisene:

    Asker og Bærum budservice kjører miljøvennlig og han hentet både ventende passasjer og tungt gods med mange hundre watt i 3 kanaler:

    D869BE0D-4FD4-4495-BD98-282BCC34A812.jpg


    Og til tross for avtagende rushtrafikk, brøyting, varierende snøforhold og alltid pågående veiarbeid så tok det bare nøyaktig en time fra Lysaker til vi stod i lytterommet til Retep:

    9EDBA7D6-F7A6-4FBC-B1A1-DC6B99EB97F1.jpg


    Hvor Ø stod nøye justert på sin plass, blanke og fine:

    IMG_2007.jpg


    Det er ikke bare høyttalerne som er nøye plassert i lytterommet til Retep:

    56447489-F8CE-4155-B80B-E05167B4148E.jpg


    56A0BF58-B614-4E18-B66C-C42972D0E85B.jpg


    Og rommet har enkle og effektive akustikktiltak som man raskt legger merke til både når vi prater og når vi klapper i hendene av begeistring:

    D1C579FD-390B-4E31-A376-66ED40658C02.jpg


    Vi fikk lytte til Ø med LM Audio, PS Audio, streaming, vinyl, 3 forskjellige DAC’er og diverse DSP filtere. Her snakker vi store forskjeller på både forsterkere, DAC’er og medie. Veldig interessant!

    1330B858-1085-4810-B15F-C899A5C18F00.jpg


    FEF89A18-83F4-44BE-B41D-4F7837F7D6CB.jpg


    F8DD0CBB-D24B-483A-A0D7-1A8B53A1E78D.jpg


    E2353282-876E-4623-B165-18C677DBC8F7.jpg


    A84002C4-9DEA-4467-8D1E-4800329E5349.jpg


    D967B70C-228A-4958-982F-2E545DCBEB85.jpg


    Og i pausene ble vi servert fristende bakervarer og god kaffe:

    572B739A-0F1A-4289-B187-500993891623.jpg


    En stor takk til Retep og hans samboer som åpnet sitt hjem for oss. Strålende vertskap og fin, energisk lyd som falt i smak. Igjen foretrakk jeg Ø på PS Audio pga bedre kontroll og noe mindre energi i øvre mellomtone/diskantområde. Dette er femte gang jeg har lyttet til Ø og jeg har ikke hørt dem bedre en hos Retep. Jeg liker spesielt godt at Ø virker til å vokse med oppgavene og at dem er så allsidige og altetende.

    -BB-
     
    Sist redigert:

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    435
    Antall liker
    565
    Sted
    Bærum
    Tusen takk for en super kveld, Retep.
    Som BB sier, Ø virkelig skinner i ditt flotte lytterom. Må si jeg er virkelig imponert over den tilstedeværelsen og gleden i lyd som de fremviser, kanskje spesielt sammen med PS Audios flotte monoblokker (i mine ører).
    En veldig trivelig, interessant og ikke minst lærerik kveld.
    Er fortsatt dypt sjokkert over einarajs krasjkurs i pris versus komponentkost på et herværende høyttalermerke. Ø kommer heldigvis godt ut i denne beregningen, men nevnte produsent gjør virkelig ikke det.
    Ante nok at det er hinsides kalkyler på en del innen highend, men dette tar ikke bare kaka, det tar faen meg hele bakeriet...
    Blir nok ikke kunde der anytime soon....
    Hadde jeg vært det, ville jeg ikke skrevet på sentralen nå, men vært på telefon til advokaten ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tusen takk for en super kveld, Retep.
    Som BB sier, Ø virkelig skinner i ditt flotte lytterom. Må si jeg er virkelig imponert over den tilstedeværelsen og gleden i lyd som de fremviser, kanskje spesielt sammen med PS Audios flotte monoblokker (i mine ører).
    En veldig trivelig, interessant og ikke minst lærerik kveld.
    Er fortsatt dypt sjokkert over einarajs krasjkurs i pris versus komponentkost på et herværende høyttalermerke. Ø kommer heldigvis godt ut i denne beregningen, men nevnte produsent gjør virkelig ikke det.
    Ante nok at det er hinsides kalkyler på en del innen highend, men dette tar ikke bare kaka, det tar faen meg hele bakeriet...
    Blir nok ikke kunde der anytime soon....
    Hadde jeg vært det, ville jeg ikke skrevet på sentralen nå, men vært på telefon til advokaten ;)
    Ble lirr paff jeg også for å si det slik.. Takker for oppmøtet. Jeg digger Ø rett og slett. Og jaggu har du ikke plukket opp kanskje det poenget jeg liker aller best med de. Gleden i musikken de har.
    Nå er det for meg bare å lande på en forsterker.. Alle 4 har sine styrker og svakheter. Svakheten til PS audio er at det er for dyrt for min lommebok.

    Kommer gjerne på treff i området deres om det skulle vere mulighet for det.
    Mvh Peter
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en hyggelig kveld, jeg synes Ø. bare blir bedre og bedre for hver gang jeg hører den. Den låt appsolutt best med PS audio, med stram og fin bass. Fikk også en ide om og prøve riaa i Antimode.Det blir spennende og høre hva Retep mener om ATI når han får prøvd den.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Takk Retep for du åpner ditt hjem for oss og er enig med de andre om den beste lytteopplevelsen med Ø og PS. En stor takk for du deler din erfaring med demping og plassering og tuning med oss.
    Takk for kjøring, kaker, kaffe, bilprat, musikk og HIFi :)
    M1
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Bilprat ja...... her er trekkbilen i aksjon på glattisen. Audi S6 med 2.5 liter 5 syl med en del turbotrykk. Motoren er bygget av Tor Ø. Skinne og yter ca 1300hk på en god dag.


    Dem vant denne konkurransen i 2018 med en snitthastighet på 313 kmt.

    Og her er en kort film om motorbyggeren. Å kjøre på glattisen med piggdekk er den ultimate testen for en motor. Enorm rullemotstand, ekstremt effektuttak over lang tid og masse luftmotstand. Det er fantastisk at Tor Ø har klart å bygge en motor som holder!


    -BB-
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.611
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er ganske mye i high-end segmentet hvor utsalgspris og delekostnader spriker enormt for å si det sånn. Hele kabelindustrien inkludert.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hva HT er det snakk om da?
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    BB, den lille sorte Dacèn, hva het den igjen og hvor kjøpte du den?
    M1
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Takker:)
    Mye fint der.
    M1
     

    t.h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2018
    Innlegg
    211
    Antall liker
    270
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hvilke ht som her ble diskutert vites ikke sikkert, men jeg har en mistanke. OAS er vel et av de verste eksemplene jeg kjenner til.
    Men det appelerer til overklasse og det er det nok av folk som setter stor pris på.

    https://www.hifisentralen.no/forume...lds-mill-audio-hos-stereofil.html#post2861594
    https://www.hifisentralen.no/forume...881-oas-oswalds-mill-audio-hos-stereofil.html
    OAS, altså Oslo Audio Society?

    Visste ikke at vi produserte hifi eller høyttalere....

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: t.h

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke ht som her ble diskutert vites ikke sikkert, men jeg har en mistanke. OAS er vel et av de verste eksemplene jeg kjenner til.
    Men det appelerer til overklasse og det er det nok av folk som setter stor pris på.

    https://www.hifisentralen.no/forume...lds-mill-audio-hos-stereofil.html#post2861594
    https://www.hifisentralen.no/forume...881-oas-oswalds-mill-audio-hos-stereofil.html
    OAS, altså Oslo Audio Society?

    Visste ikke at vi produserte hifi eller høyttalere....

    Roy
    Er nok kun en uheldig formulering fra t.h tenker jeg. Det er ganske opplagt at han snakker om OMA. Leste nettopp tråden, og hvis det BB sier stemmer er det rimelig oppsiktsvekkende!:eek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: t.h

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Leste nettopp tråden, og hvis det BB sier stemmer er det rimelig oppsiktsvekkende!:eek:
    Det eneste som er litt oppsiktsvekkende med OMA er de relativt friske prisene som dem jo er langt ifra alene om. OMA er livstils og designobjekter for dem som ønsker et stykke kunst i hjemmet.

    Grunnen til at vi kom inn på dette mens vi var hos Retep var at vi diskuterte prisen på Ø høyttalerne. Elementene til Ø koster ca. 20 000,- og delefilteret har en komponentkost på ca 10 000,- Ø har altså en delekost på på ca 30 000,- og da er ikke kabinettet regnet med.

    -BB-
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er det spesielt relevant med komponentkostnad for privatkunde når man ikke aner noe om produksjonskostnad eller kostnad inn til distributør?
    Mye dyrt drit man får tak i som ikke er noe spesielt dyrt i faktisk produksjon relativt til det billige dritet samme firma også selger.

    Komponentkostnader på 30 000kr uten kabinett, frakt eller monteringskostnader medregnet på høyttalere til 70-80 000 utsalgspris henger ikke sammen med virkeligheten.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutta i Asker & Bærum Audio

    Vi er på nytt invitert til retep for lytting på mye spennende utstyr.
    Han bor fortsatt i nærheten av Gardermoen, og de som fortsatt
    er intressert i dette besøket,ber jeg dere melde dere på her i denne
    tråden. Retep avtaler med dere her.
    Regner med at han finner datoer og klokkeslett som han legger ut?😄

    lykke til!
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei gutta i Asker & Bærum Audio

    Vi er på nytt invitert til retep for lytting på mye spennende utstyr.
    Han bor fortsatt i nærheten av Gardermoen, og de som fortsatt
    er intressert i dette besøket,ber jeg dere melde dere på her i denne
    tråden. Retep avtaler med dere her.
    Regner med at han finner datoer og klokkeslett som han legger ut?😄

    lykke til!
    Det skal jeg gjøre.
    Har veldig lysst til å vente til neste levering av utstyr. Da kommer det noen flotte høyttalere, et forsterkersett, en streamer med diverse ekstra og muligens ett nytt platespiller merke..

    Dette får jeg i hus forhåpentligvis før 17. Mai så jeg tenker at i slutten av mai kunne passert.

    Håper dette er intr for flere, sist runde var det veldig trivelig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei dere, er der noe intr for å komme å lytte til Diptyque 160 mm?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da må jeg nok bare avlyse. Driver med salg av hus og lytterommet blir omgjort til soverom... Så de av så renner tiden ut for dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn