A
ANM
Gjest
Svindel er det definitivt ikke imo. Latterlig derimot...
Men du innser at det nok finnes flust av folk som bytter til både det og feks M50 uten å oppleve så mye annet enn cred på forum?Forskjellen fra ett til 6 gasspjeld er lett målbar. Om resultatet blir mer effekt kommer nok mye an på mapping og lifttilførsel.(kald luft utenfra vs varm luft fra motorrommet)
I min tidligere e30 med hartge 2.7l droppet jeg dbilas fordi det gav mer mening å spare pengene til en s50b32
Nå trives jeg godt med 6 sylindere uten gasspjeld.![]()
Bare så det er sagt. Jeg lar meg ikke provosere av deg. Du får skrive hva du vil for min del, edru eller full. Stå på broder!Ja det stemmer, jeg var full en kveld og lot meg provosere av dine infantile utsagn i en tråd ikke helt ulik denne for en stund siden. Beklaget det hele på PM og fikk inntrykk av svaret ditt at det var OK, men hvis du har noe å tilføye må du gjerne ta det "offentlig" i tråden her?Nei vær så snill! Ikke gjør det Kurt!Nå har du allerede hamret den gamle bilen min, ikke drep eiergleden jeg har til høyttalerne mine...
![]()
Du har helt rett Zomby! Eneste gode analogien finner du i alternativ medisin.Hvem tar 200k for en sykkel?.....
Så hvis noen hadde byttet motor i din bil fra m20 til m50 over natten, hadde du ikke merket det?Men du innser at det nok finnes flust av folk som bytter til både det og feks M50 uten å oppleve så mye annet enn cred på forum?Forskjellen fra ett til 6 gasspjeld er lett målbar. Om resultatet blir mer effekt kommer nok mye an på mapping og lifttilførsel.(kald luft utenfra vs varm luft fra motorrommet)
I min tidligere e30 med hartge 2.7l droppet jeg dbilas fordi det gav mer mening å spare pengene til en s50b32
Nå trives jeg godt med 6 sylindere uten gasspjeld.![]()
Racere i det absolutte toppskiktet ligger vel rundt halvparten om dagen, og det er mer enn dyrt nok. For all del!Du har helt rett Zomby! Eneste gode analogien finner du i alternativ medisin.Hvem tar 200k for en sykkel?.....
Det var heller ikke poenget. Jeg ser på deg som en kunnskapsrik ressursperson som tilfører sentralen noe. Det kryr ikke av de, og det ser ikke ut til at vi kan forvente påfyll ala gamle tider.Bare så det er sagt. Jeg lar meg ikke provosere av deg. Du får skrive hva du vil for min del, edru eller full. Stå på broder!Ja det stemmer, jeg var full en kveld og lot meg provosere av dine infantile utsagn i en tråd ikke helt ulik denne for en stund siden. Beklaget det hele på PM og fikk inntrykk av svaret ditt at det var OK, men hvis du har noe å tilføye må du gjerne ta det "offentlig" i tråden her?Nei vær så snill! Ikke gjør det Kurt!Nå har du allerede hamret den gamle bilen min, ikke drep eiergleden jeg har til høyttalerne mine...
![]()
Det er nettopp det som ikke er tildekking.Noen tildekker det med å kalle det en livsstil, smykke eller kunstverk, men likefullt er det å lure penger fra folk, som med kabel.
Det er en av de tingene som kanskje trenger å masseres inn enda en stund til? Disse tingene stjeler energi, penger, markedsandeler og i det hele tatt som heller kunne vært brukt på hifi, ergo bidrar de til at det blir mindre igjen til hifi for forbrukeren, og mindre rom igjen for de som faktisk bidrar til å fremme teknologi med reell og stor betydning.Alltid fascinerende å se noe som ikke har noen relevans for de fleste av oss engasjere så mye.. Selv sitter jeg å kjeder meg på en flyplass og skal snart legge kabel..![]()
Må takke deg for de vennlige ordene. Jeg er svak for smiger.Det var heller ikke poenget. Jeg ser på deg som en kunnskapsrik ressursperson som tilfører sentralen noe. Det kryr ikke av de, og det ser ikke ut til at vi kan forvente påfyll ala gamle tider.
Syns ikke vi skal velkomme den nye generasjonen med at alle tidligere erfaringer er bullshit, kjøp en optisk kabel og hvilket som helst par aktive høyttalere så har du verdens beste stereo.
"Once again, it's time for the well-heeled Blingsters to bop on over to Timberland,
hand over the Vaseline jar, pull Down their trousers With backwards mounted zippers
and kneel on the floor, spreading their cheeks in order to get royally fucked
- once again!
Hvor går beløpsgrensen for når det begynner å bli latterlig.Latterlig pris.....![]()
Jaha, hvilke fakta?Er veldig uenig med deg da all fakta tilsier at Nordost baserer sin inntekt på å selge bullshit.
Tja, la oss starte i den enkle enden, så kan vi gå videre trinn for trinn.Jaha, hvilke fakta?
Hobbyen blir morsommere hvis man tillater seg å tro at resistans ikke er den eneste faktoren som kan påvirke lyden i materialer som skal lede lydsignaler. Forskjellige materialers egenlydsignatur, ressonansfrekvenser, krystallstruktur, og ikke mins dielektrikumets betydning for kapaistans og skinneffekt er alle ting som gjør hverdagen som audioholisk tweaker litt mer fargerik.Siden steinost selger sølv, utgjør det en differanse på 0,00014Ω på en 2,5mm² stump.
Tja... Gjør den egentlig?Hobbyen blir morsommere...
Jeg liker personlig å få bekreftet fenomener som får betydning for prisen og ytelsen av produkter jeg betaler for eller liker å fikle med, av etterprøvbare, plausible forklaringer. Jeg "tror" svært sjelden på ting jeg selv synes høres ulogiske eller usannsynlige ut uten først å ha funnet en forklaring jeg finner troverdig. Det er selvsagt bare slik jeg fungerer, og YMMV. Ikke dermed sant at jeg personlig har noen komplett forståelse av alt jeg interesserer meg for (eller bruker penger på), men jeg gjør så godt jeg kan.hvis man tillater seg å tro....
Det er vel her striden står. Ved audiofrekvenser har jeg aldri sett noen utredning som viser hvorfor disse egenskapene kan påvirke lyden, eller at ledematerialer faktisk kan ha noen "egenlydsignatur".at resistans ikke er den eneste faktoren som kan påvirke lyden i materialer som skal lede lydsignaler. Forskjellige materialers egenlydsignatur, ressonansfrekvenser, krystallstruktur, og ikke mins dielektrikumets betydning for kapaistans og skinneffekt er alle ting som gjør hverdagen som audioholisk tweaker litt mer fargerik.
Der er vi hjertens enige, i alle fall.Men at det skal koste idiotmye penger er bare tull.
Jo, det er selvfølgelig bevist og er egentlig velkjent, men siden du sier du kan så lite om elektronikk vet jeg ikke helt hvordan jeg kan presentere tallene på en fornuftig måte for deg. Skal prøve en mer intuitiv tilnærming. Signalpåvirkningen fra en kabel avhengig metallets/isolasjonsmaterialets egenskaper som er relevant alu/sølv/kobber/gull/Pvc/ptfe er på nanonivået. Like lite som du ser deg nødt til å stille klokken frem hver gang du har kjørt tur med bilen trenger du ikke å tenke på disse faktorene. Faktumet er at kabler innehar alle de svakheter som produsenter og troende blåser opp, like mye som relativiteten faktisk påvirker tiden når du er i bevegelse. Om vi beveger oss opp i frekvens 10MHz++ eller ledningsstrekket blir flere kilometer må vi begynne å ta hensyn til alt dette. Det gjør vi feks i dataoverføring uten at det koster 200k meteren som Nordost stumpen faktisk gjør.Er nok mye der slaget der står ja, for det er vel ikke bevist at disse tingene ikke har noen innvirkning heller?
Det lever jeg finfint med, ja. Problemet er at enkelte andre tydeligvis ikke takler at enkelte av oss tenker på den måten. Det får jeg dessverre ikke gjort noe med.@Dazed: som du sier selv, det er sånn du fungerer, og det får du nesten bare lære deg å leve med.![]()
Som intuitivstyrt pragmatiker er forklaringen din fin nok for meg, jeg forstår deg som at du mener forskjellene er der, men i en slik skala at de er neglisjerbare i alle praktiske applikasjoner som noengang ville kunne oppstå i et hifianlegg.Jo, det er selvfølgelig bevist og er egentlig velkjent, men siden du sier du kan så lite om elektronikk vet jeg ikke helt hvordan jeg kan presentere tallene på en fornuftig måte for deg. Skal prøve en mer intuitiv tilnærming. Signalpåvirkningen fra en kabel avhengig metallets/isolasjonsmaterialets egenskaper som er relevant alu/sølv/kobber/gull/Pvc/ptfe er på nanonivået. Like lite som du ser deg nødt til å stille klokken frem hver gang du har kjørt tur med bilen trenger du ikke å tenke på disse faktorene. Faktumet er at kabler innehar alle de svakheter som produsenter og troende blåser opp, like mye som relativiteten faktisk påvirker tiden når du er i bevegelse. Om vi beveger oss opp i frekvens 10MHz++ eller ledningsstrekket blir flere kilometer må vi begynne å ta hensyn til alt dette. Det gjør vi feks i dataoverføring uten at det koster 200k meteren som Nordost stumpen faktisk gjør.Er nok mye der slaget der står ja, for det er vel ikke bevist at disse tingene ikke har noen innvirkning heller?
Du skjønte selvsagt at det ikke var vondt, men spøkefullt ment måten jeg sa det på. Vi er uansett enige i at det er lov å ha forskjellige tilnærminger til ting. Prøver å forholde meg relativt faktabasert selv, men går ikke av veien for litt subjektivisme heller hvis det gir feel good.Det lever jeg finfint med, ja. Problemet er at enkelte andre tydeligvis ikke takler at enkelte av oss tenker på den måten. Det får jeg dessverre ikke gjort noe med.@Dazed: som du sier selv, det er sånn du fungerer, og det får du nesten bare lære deg å leve med.![]()
Selvsagt. Jeg siktet ikke til deg.Du skjønte selvsagt at det ikke var vondt, men spøkefullt ment måten jeg sa det på. Vi er uansett enige i at det er lov å ha forskjellige tilnærminger til ting. Prøver å forholde meg relativt faktabasert selv, men går ikke av veien for litt subjektivisme heller hvis det gir feel good.Det lever jeg finfint med, ja. Problemet er at enkelte andre tydeligvis ikke takler at enkelte av oss tenker på den måten. Det får jeg dessverre ikke gjort noe med.@Dazed: som du sier selv, det er sånn du fungerer, og det får du nesten bare lære deg å leve med.![]()