Beste hodetelefon til kontor(-landskap)?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva og hvordan er T70p i forhold til DT770, da?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.540
Sted
Smurfeland
Den tenkte jeg på. Klassiker, som ser ut til å være veldig komfortabel. Isolerer den noenlunde mot lyd utenfra? Bør vel ha en amp da, for det blir litt tungt rett fra telefonen, kan jeg se for meg?

De koster 15-1600, dog.
Har et par sånne som jeg egentlig kjøpte til samboeren, men hun likte dem ikke og syns de klemmer for mye under ørene i overgangen til kjakene. Syns ikke dette er så framtredende selv, men skjønner hva hun mener. Den kan også bli veldig varm og klam å ha på seg over tid, men lyden vil jeg si er nøytral på en ok måte. Ikke overanalytisk, men ikke helt den fun factoren med litt festpukkel i bassen som jeg gjerne foretrekker. Nøytral uten at det er negativt ment. Har utelukkende brukt mine på pc.

Kan jo hende både samboeren min og jeg har helt abnorm og spesiell hodeform begge to, men vil anbefale å prøve dem på før kjøp hvis mulig.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dere som har (prøvd) DT770: Snakker dere om plan DT770 (utgått) eller prolyd-versjonen som er tilgjengelig nå, og som tydeligvis har rykte på seg for å være et slags bassmonster? Jeg liker litt festkul, jeg, men noen omtaler får det til å høres litt drøyt ut.

På den annen side blir det sagt så mye rart på diskusjonsforum? ;)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Den tenkte jeg på. Klassiker, som ser ut til å være veldig komfortabel. Isolerer den noenlunde mot lyd utenfra? Bør vel ha en amp da, for det blir litt tungt rett fra telefonen, kan jeg se for meg?

De koster 15-1600, dog.
Har et par sånne som jeg egentlig kjøpte til samboeren, men hun likte dem ikke og syns de klemmer for mye under ørene i overgangen til kjakene. Syns ikke dette er så framtredende selv, men skjønner hva hun mener. Den kan også bli veldig varm og klam å ha på seg over tid, men lyden vil jeg si er nøytral på en ok måte. Ikke overanalytisk, men ikke helt den fun factoren med litt festpukkel i bassen som jeg gjerne foretrekker. Nøytral uten at det er negativt ment. Har utelukkende brukt mine på pc.

Kan jo hende både samboeren min og jeg har helt abnorm og spesiell hodeform begge to, men vil anbefale å prøve dem på før kjøp hvis mulig.
Jeg har ikke noe lite hode, så det kan være noe å tenke på, men på den annen side sier folk det om HD-650 også, som jeg synes er superkomfortable.

Hvis dere ikke liker bøttene noe særlig og de er lite brukt, er de kanskje noe du vurderer å selge?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Da spørs det om det finnes en USB-dac/headamp med nok gain og krefter til å drive 250 Ohm-utgaven til brukbare volum, i relativt moderat prisklasse, da.
Det er den selvsagt utfordringen, men det er faktisk en enkel match. Hegel Super funker helt fint, likeledes Fiio's ymse modeller. Alltid noe fint å finne på bruktmarkedet også.

Mvh
Håkon Rognlien
Bestilte en Graham Slee Solo SRG II/PSU1 fra opphørssalget til Stereolab. Litt overkill, kanskje, men... Og kanskje litt gammeldags uten innebygget DAC, men det står allerede en A-Dac på plassen.

Nå gjelder det bare å velge noen lukkede hodetelefoner.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.540
Sted
Smurfeland
Dere som har (prøvd) DT770: Snakker dere om plan DT770 (utgått) eller prolyd-versjonen som er tilgjengelig nå, og som tydeligvis har rykte på seg for å være et slags bassmonster? Jeg liker litt festkul, jeg, men noen omtaler får det til å høres litt drøyt ut.

Tror kanskje det er prolydversjonen jeg snakker om, for jeg kjøpte den fra komplett.no i sommer. Men klarer ikke helt å skjønne at denne skal være et bassmonster, iallfall med pc som kilde som er slik jeg har brukt den. Kan teste den på en integrert forsterker med hodetelefonutgang også, bare for å høre. Ville ikke vært bekymret for at den er for framhevet i bassen, iallfall ikke etter min smak. God, nøytral lyd, men uten overdrivelser av noe slag vil jeg si.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.540
Sted
Smurfeland

De koster 15-1600, dog.

Jeg har ikke noe lite hode, så det kan være noe å tenke på, men på den annen side sier folk det om HD-650 også, som jeg synes er superkomfortable.

Hvis dere ikke liker bøttene noe særlig og de er lite brukt, er de kanskje noe du vurderer å selge?
Hvis du har et ganske stort hode får du kanskje klokkene litt lenger opp, så de ikke hviler på øvre del av kjakepartiet. Da vil du kanskje ikke ha noe å innvende på komforten.

Tja, har vel brukt dem noen få timer, men ikke særlig mye siden i sommer. Men har rukket å ha dem på lenge nok til at jeg har blitt litt klam rundt øra, så det er vel ikke så veldig fristende for andre å overta dem tenker jeg. :) Dessuten er de helt ok å bruke de gangene jeg trenger hodetelefoner, kunne bare ønsket meg en litegranne kraftigere bass.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.042
Torget vurderinger
2

Som jeg pleier å gjenta til det kjedsommelige: Det er 250-Ohms versjon, hvilket også er den som har vært så å si standarden i studioer verden over i mange år. Å kalle den et bassmonster blir jo rimelig på siden, dersom du for eksempel har hørt på en hver typisk "moderne" hodetelefon fra Beats og alle deres ymse konkurrenter. DT770-250 Pro er i en slik sammenheng nær totalt nøytral, faktisk.
Beyers toppmodell, T1, er slank i uttrykket, sammenlignet med disse er DT770 Pro noe tyngre, men fortsatt lang unna det kaoset som leveres fra Beats, Dr. Dre og deres kumpaner.

Mvh
Håkon Rognlien

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

Som jeg pleier å gjenta til det kjedsommelige: Det er 250-Ohms versjon, hvilket også er den som har vært så å si standarden i studioer verden over i mange år. Å kalle den et bassmonster blir jo rimelig på siden, dersom du for eksempel har hørt på en hver typisk "moderne" hodetelefon fra Beats og alle deres ymse konkurrenter. DT770-250 Pro er i en slik sammenheng nær totalt nøytral, faktisk.
Beyers toppmodell, T1, er slank i uttrykket, sammenlignet med disse er DT770 Pro noe tyngre, men fortsatt lang unna det kaoset som leveres fra Beats, Dr. Dre og deres kumpaner.

Mvh
Håkon Rognlien

Takker.

Da blir det sannsynligvis sånne. :)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.042
Torget vurderinger
2
Da spørs det om det finnes en USB-dac/headamp med nok gain og krefter til å drive 250 Ohm-utgaven til brukbare volum, i relativt moderat prisklasse, da.
Det er den selvsagt utfordringen, men det er faktisk en enkel match. Hegel Super funker helt fint, likeledes Fiio's ymse modeller. Alltid noe fint å finne på bruktmarkedet også.

Mvh
Håkon Rognlien
Bestilte en Graham Slee Solo SRG II/PSU1 fra opphørssalget til Stereolab. Litt overkill, kanskje, men... Og kanskje litt gammeldags uten innebygget DAC, men det står allerede en A-Dac på plassen.

Nå gjelder det bare å velge noen lukkede hodetelefoner.
Ikke noe overkill, sett fra mitt ståsted. :)
Jeg benytter DT770 Pro med Heed Obelisk DA og Trafomatic Head One. Fortreffelig kombinasjon.

Mvh
Håkon Rognlien

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tenkte på at det ble litt mye til kontoret, men med 60% avslag klarte jeg ikke la være. :)

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til "telefonkabelen" på 250Ω-utgaven. Blir den klumpete og i veien for tastatur og mus på skrivebordet? Er den lang nok? 80Ω har rett kabel, som er "trygt", men på den annen side er det jo greit å ikke ha 3m kabel hengende ned rundt føttene også. Er 80Ω merkbart dårligere?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Var innom den lokale musikk(instrument)butikken og prøvde på et sett DT770 80Ω. OK komfort, men langt fra så gode som HD-650, IMO. Lettere uvant at putene inni tok borti ørene, men jeg gambler på at jeg glemmer det etter kort tid. De virker lettere enn HD-650, og det er jo en fordel. Virket ikke så "tette" å ha på som enkelte lukkede klokker heller.

Ba dem bestille et sett 250Ω som de skulle få ila. uka, så da er snart dette prosjektet i havn.

Tidal-klienten funker ikke på jobb. Sikkert IT-avdelingen som sperrer i brannveggen. Det fungerer fra webbrowseren, så det funker, men da kan jeg ikke spille i HiFi-kvalitet.

Prøvde meg på en rask fix med en liten USB On The Go-adapterkabel (https://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go), og plugget Sony-mobilen rett i Abrahamsen USB-dac'en, og det funker som smurt. :)

Får vel ikke hodetelefonforsterkeren før på nyåret, så da er det bare venting som gjenstår. :)

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
...Og der hadde jeg dem i hånda, gitt. Kjapt levert av Østfold Musikk! :)

Måtte jo teste, så nå er de plugget rett i mobilen. Funker jo, og låter OK, men litt mer anemisk enn de burde, så det blir nok andre boller når forsterkeren dukker opp. Stereolab-Pål er på ferie, så det drøyer nok en drøy uke.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Mvh
Håkon Rognlien

Takker.

Da blir det sannsynligvis sånne. :)
Jeg foreslo opprinnelig 80 ohm fordi jeg trodde den skulle kobles direkte i telefon. Det går nemlig fint med den modellen. Men selv skal jeg ha 250 ohm siden jeg har bra headamp, og når du også har bra headamp med i regnestykket gjør du rett i å følge Rognliens råd. Det gjør i alle fall jeg, har nok hodetelefoner til portabel bruk. Trenger gode studioklokker for å jobbe med opptak i samme rom som jeg selv sitter mer enn noe annet. Det er slik jeg foretrekker å jobbe under opptak, uten lydforringende patcher og titalls meter ledning. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jepp. Det var vel det jeg opprinnelig hadde tenkt også, men så eskalerte det, slik det pleier. ;)

Jeg har innsett at jeg har forsvinnende lite tid til å sitte ved anlegget hjemme, og når jeg sitter noen timer på kontoret i løpet av dagen, og fint er i stand til å jobbe minst like effektivt med musikk på, tenkte jeg at da kan det jo godt låte bra! ;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.042
Torget vurderinger
2
...Og der hadde jeg dem i hånda, gitt. Kjapt levert av Østfold Musikk! :)

Måtte jo teste, så nå er de plugget rett i mobilen. Funker jo, og låter OK, men litt mer anemisk enn de burde, så det blir nok andre boller når forsterkeren dukker opp. Stereolab-Pål er på ferie, så det drøyer nok en drøy uke.
... og sier du at de låter anemisk, er vel "bass-monster-alarmen" kjapt avblåst, går jeg ut fra...
For øvrig har også disse innspillingstid; Beyer låter ofte nokså kjipt innledningsvis, før de slipper seg løs og får fylde, kropp og liv. Ta det bare med ro, dette kommer til å spille finfint. Fysisk sett er det lite å gjøre med våre forskjellige hoder og ører, men jeg synes i det minste at Beyer lager veldig komfortable og godt tilpassede hodetelefoner.

Mvh
Håkon Rognlien

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er ikke bekymret. Det er en ny fra esken, tungdrevet 250 Ohms hodetelefon plugget rett i en liten mobiltelefon. ;) "Anemisk" var overdrevet, men mobilen gir ikke så mye trøkk i dem, hvilket var å forvente. Klangbalansen var helt fin, den, og med litt innspilling og en skikkelig forsterker, blir dette førsteklasses. :) Kunne tatt med hjem for å teste, men velger å ikke sette for mye fokus på nytt hifi-utstyr midt i julehandelen. ;)

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.079
Torget vurderinger
0
FRA QC25 TIL QC35

Jeg var innom butikk og prøvde de nye BO H9. De hørtes gode ut!

Likevel kjøpte jeg et par nye QC35 i dag. Hvorfor?

Bose har veldig god komfort. Komfort teller! Og støykanselleringen er god/best. Skal jeg høre musikk på skikkelig vis, finnes ingen mellomting; da må HD800 i sving selv om de lekker lyd og ikke har støykansellering.

Bare mine "2 cents worth", eller 3790 kroner som de kostet på Elkjøp.

PS: Brukte QC25 før, men de er gitt bort.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.079
Torget vurderinger
0
Du vurderte ikke Sony?
Nei...

Jeg kom til den slutningen at jeg ønsket noe som er bra nok på fly, til å se Youtube med folk/støy rundt meg og som jeg kan ha på meg i timevis.

Dette med "best lyd" er et kompromiss som jeg ikke tror støykansellerende høretelefoner med Bluetooth-teknologi har så mye fokus på. Kanskje gikk jeg glipp av tidenes hodetelefon? Sony gjør en del spennende forskning som kommer til nytte i hodetelefoner, så det å hoppe over Sony var kanskje mitt tap?

Det var mer beslutningsprosessen jeg var ute etter å poengtere:

1) Hvis best lyd er målet, må jeg ha kabel og dedikerte hodetelefoner for hifi-formål.
2) Hvis jeg skal ha lyd på farten, må komfort prioriteres, og lyd på farten med støykansellering betyr at jeg uansett ikke får hifi-lyd.

Bose er nok bedre enn BO på komfort.

Merk at jeg allerede har hatt QC25 (eller var det QC15, er ikke sikker i farten...). Kanskje jeg bare valgte noe som jeg har god erfaring med?

PS: MED LITT SJEKKING PÅ NETTET SEG JEG AT DET SELVSAGT VAR QC15 JEG HAR ERFARING MED.

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
De som har testet sier jo at Sony MDR-1000 har bedre støydemping enn Bose, og så skal sonyene lyde bedre, samt at de sammen med Sony mobiler/walkman støtter opp tip 24/96.

Bose-støydemping er jeg også ekstremt fornøyd med til flyreiser o.l.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.079
Torget vurderinger
0
De som har testet sier jo at Sony MDR-1000 har bedre støydemping enn Bose, og så skal sonyene lyde bedre, samt at de sammen med Sony mobiler/walkman støtter opp tip 24/96.

Bose-støydemping er jeg også ekstremt fornøyd med til flyreiser o.l.
VEDR. HI-RES I HODETELEFONER: Når vi spiller fra Macbook til hodetelefoner så kan vi vel spille av med 24/96-kvalitet og høyere? Da går jo lydfilen via Macs interne DAC før den går ut til den analoge hodetelefonutgangen.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Alle analoge (kablede) hodetelefoner støtter selvsagt hirez. Oppløsning gir ingen mening i det analoge domenet. Jeg tenkte naturligvis på Bluetooth-mottageren, som har sin egen dac.

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Antall liker
805
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Du vurderte ikke Sony?
Nei...

Jeg kom til den slutningen at jeg ønsket noe som er bra nok på fly, til å se Youtube med folk/støy rundt meg og som jeg kan ha på meg i timevis.

Dette med "best lyd" er et kompromiss som jeg ikke tror støykansellerende høretelefoner med Bluetooth-teknologi har så mye fokus på. Kanskje gikk jeg glipp av tidenes hodetelefon? Sony gjør en del spennende forskning som kommer til nytte i hodetelefoner, så det å hoppe over Sony var kanskje mitt tap?

Det var mer beslutningsprosessen jeg var ute etter å poengtere:

1) Hvis best lyd er målet, må jeg ha kabel og dedikerte hodetelefoner for hifi-formål.
2) Hvis jeg skal ha lyd på farten, må komfort prioriteres, og lyd på farten med støykansellering betyr at jeg uansett ikke får hifi-lyd.

Bose er nok bedre enn BO på komfort.

Merk at jeg allerede har hatt QC25 (eller var det QC15, er ikke sikker i farten...). Kanskje jeg bare valgte noe som jeg har god erfaring med?

PS: MED LITT SJEKKING PÅ NETTET SEG JEG AT DET SELVSAGT VAR QC15 JEG HAR ERFARING MED.
Må bare legge inn et godt ord for QC20 til fly, bedre støydemping enn QC15 og de får plass i lomma. Batteriet holder fint til transatlantiske flygninger. På kontoret går det i QC25.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
SONY MDR-1000 (som allerede er nevnt) bør prøves. Fabelaktig gode klokker.
+1

Har selv Momentum Wireless men skulle jeg kjøpt nye i dag hadde jeg nok gått for Sony.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.405
Torget vurderinger
12
Bare for å gnåle videre på et gammelt poeng. Shure SE846 har både veldig god komfort, støydemping og lydkvalitet. Jeg har hatt momentum wireless en kort periode (som kun hadde akseptabel støydemping) og hørt flere Bose-modeller (som har bra komfort og støydemping, men lyden? ). Jeg vil nok en gang gnåle om at å velge bort propper fordi "man ikke liker det" er en tabbe før man har prøvd disse eller broren SE535. En annen fordel er at man slipper låne de bort da propper er like personlig som q-tips ;). Lettere å ha med seg er de også da de fint går i lomma. Ikke trenger de lades heller. No-brainer imho.

Ps jeg bruker mine 800-1000t pr år og har aldri blitt såkalt lyttetrett med de. Med nevnte momentum oppsto det etter 15-20 minutter. Til gressklipping bruker jeg Definitive Technology Symphony 1 som ikke jeg har sett nevnt. De er bedre enn momentum på lyd og komfort, men ikke støydemping. Riktig god lyd ser ut til å være en utfordring med bluetooth.

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Jeg blir ikke lyttetrett med Momentum men det er nok litt individuelt hva man blir lyttetrett av.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.405
Torget vurderinger
12
Det er nok veldig individuelt og nettopp derfor mener jeg det er uheldig å avskrive noe basert på tro.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
Jeg har momentum wireless og sønnen min har P5 wireless Med blutooth hadde jeg valgt P5 og med ledning så er Momentumene like gode, på grunn av støydemping så var Sennsheiser et enkelt valg. Skulle gjerne hatt de som er over ear da de er langt mere komfortabel. Bower & Wilkins har gjort mye rett med deres P5 hodetelefoner. Hadde de hatt denne modellen med støydemping ala Bose så hadde denne vært en sikke vinner.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vel, jeg har aldri prøvd IEMs som har vært komfortable i mer enn kanskje en times tid, og det er selvsagt mulig at Shure har en fasong på proppene som gjør de bedre. Kunne vært interessant å teste, men da måtte det bli med propper til godt under 8000 Kr. ;) Erfaringsmessig er det mer komfortabelt med rundt øret-fullsize for meg, så da handlet jeg basert på det.

Hos meg er det et annet problem som ville gjøre seg svært gjeldende med IEMs til over 8000. Jeg har aldri opplevd at propper har vart i mer enn et år eller to før de går i stykker. Vet ikke om de er ømtålige eller om det er meg som et uforsiktig, men så dyrt utstyr er ikke akkurat "forbruksvare", så...

...og selv om de er veldig interessante, er det som du er inne på umulig å få lånt, og iofs. ikke så interessant å låne heller, med mindre de er nye, for å teste.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.405
Torget vurderinger
12
Det er greit. Shure sender med 4-5-6-7-8 forskjellige dingser for individuell tilpasning. I tillegg har de avtagbar ledning. Mine er et drøyt år og fungerer 100% uten noe slitasje eller problemer etter 800-1000t bruk. Jeg skal ikke gnåle mer på de, men bedre lyd får du neppe til prisen ;)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Utbyttbar ledning var jo lurt. Det er sikkert ledningsbrudd som tar knekken på mine hver eneste gang. Leste litt om Shure-ene, og de ser ut som temmelig avanserte greier. FIRE-veis IEM-er! Cheezus! :)

Ingen grunn til å slutte. Dette er jo en tråd om hodetelefoner til kontorbrukere, og det kan den jo fortsette å være nå som jeg har tatt et valg. :)

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jepp. Det var vel det jeg opprinnelig hadde tenkt også, men så eskalerte det, slik det pleier. ;)
Ehm.... Slippery slope!

Jeg kommenterte jo at jeg skulle ønske driverne satt litt lengre unna ørene på DT770, og leste nettopp at Brainwavz puter burde være tykkere og passe på, samt at de er veldig komfortable, så jeg impulsbestilte et par i sauelær med "memory foam".

...Så leste jeg litt videre, og fant ut at Beyerdynamic lager noen selv, EDT-800, i mykt skinn, som egentlig er til pilot-headsettene deres, også med memory foam, som skal isolere mye bedre. Brått bestilte jeg slike også.

Får eksperimentere litt og se hva som blir best. Forumene snakker om at putene skal endre lydsignaturen ganske merkbart, men det vet jeg ikke om jeg tror så mye på. Får se.

Får håpe skinn ikke blir for tett og klamt. Fordelen med skinn er jo at putene kan tørkes av med en klut, mens velour nok strengt tatt burde få en skikkelig vask innimellom.

...og: Stereolab sender Solo SRGII og PSU1 i morgen, så på nyåret blir det godlyd på kontoret. :)

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.074
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Oi, dette høres interessant ut.
Jeg bruker selv DT700pro på kontoret, men skulle gjerne hatt noe som sperret ute mer lyd. Heldigvis/Dessverre takler jeg ikke aktiv støydemping, ihvertfall ikke det som Bose leverer. Så da ble det DT770 på meg som jeg synes har fin lyd og sitter godt over lang tid, men som dessverre ikke skjermer særlig mye. Dersom du føler at de nye putene øker støydempingsnivået vil det være fint om du sier i fra om det.

oOF

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2015
Antall liker
36
DT 770 har best lyd og best komfort med velourputene som følger med etter min erfaring. Men det spørs jo hvor tykke de EDT-800 putene er også da.

Jeg er ikke enig i at DT 770 isolerer dårlig mot lyd utenfra, men det vil vel variere fra person til person.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Oi, dette høres interessant ut.
Jeg bruker selv DT700pro på kontoret, men skulle gjerne hatt noe som sperret ute mer lyd. Heldigvis/Dessverre takler jeg ikke aktiv støydemping, ihvertfall ikke det som Bose leverer. Så da ble det DT770 på meg som jeg synes har fin lyd og sitter godt over lang tid, men som dessverre ikke skjermer særlig mye. Dersom du føler at de nye putene øker støydempingsnivået vil det være fint om du sier i fra om det.
Jeg skal selvsagt rapportere. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
DT 770 har best lyd og best komfort med velourputene som følger med etter min erfaring. Men det spørs jo hvor tykke de EDT-800 putene er også da.

Jeg er ikke enig i at DT 770 isolerer dårlig mot lyd utenfra, men det vil vel variere fra person til person.
Ja, velour er superkomfortabelt. Elsker det på HD-650 også. Får teste dette og se hva jeg foretrekker.

Jeg synes også at DT770 isolerer brukbart rett ut av esken, og på mitt kontor er det tilstrekkelig, men det kommer jo an på. YMMV. :)

Topp Bunn